Mit nye liv i København

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Viskelæder » 24. jan 2018, 15:29

lillebjoern skrev:Har fulgt lidt med på sidelinjen - tiIllykke! Så kan vi snart samle en helt skare af debatladies og drikke øllebajere på Heimdal eller Karrusellen :banan: Du siger endelig til, hvis du har brug for hjælp til flyt/offentlig transport/parkering el. gode tips til lokale steder. :)



Tusind mange tak! Det betyder rigtig meget for mig :)
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf LadyFox » 24. jan 2018, 15:30

Viskelæder skrev:
LadyFox skrev:Viske, har du nogen til at hjælpe med at flytte dine ting ind?



Nope. Så jeg regner med at hyre et flyttefirma :) Jeg HADER at flytte, og jeg har aldrig nogen til at hjælpe mig, så jeg bliver tit helt ked og sensitiv i processen. Så jeg regner med at punge ud og så få flyttemænd til at hente mine ting (som alle er opmagsineret i Nordjylland), køre lortet over og selv få det ind.

Det er også dejligt nemt. Men hvis planerne af en eller anden grund ændres så stiller jeg mig gerne til rådighed :) Eller hvis der er andet der kræver en hånd som jeg kan finde ud af :)
4
...
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Viskelæder » 24. jan 2018, 15:36

LadyFox skrev:
Viskelæder skrev:
LadyFox skrev:Viske, har du nogen til at hjælpe med at flytte dine ting ind?



Nope. Så jeg regner med at hyre et flyttefirma :) Jeg HADER at flytte, og jeg har aldrig nogen til at hjælpe mig, så jeg bliver tit helt ked og sensitiv i processen. Så jeg regner med at punge ud og så få flyttemænd til at hente mine ting (som alle er opmagsineret i Nordjylland), køre lortet over og selv få det ind.

Det er også dejligt nemt. Men hvis planerne af en eller anden grund ændres så stiller jeg mig gerne til rådighed :) Eller hvis der er andet der kræver en hånd som jeg kan finde ud af :)


Tusind tak, hvor er du bare sød. Det gør mig rigtig glad :)

Jeg kommer til selv at skulle sætte hylder, lamper, TV osv. op og ordne en del ting selv, så der tager jeg gerne imod hjælp en dag (også til bare at underholde mig imens, så jeg ikke får mental breakdown og smadrer alt :genert: :-D )

Men jeg regner med både at hyre maler, elektriker (til at tjekke el og skifte kontakter mv.) og flyttefirma. Og så leve af havregryn mine 3 første år i KBH :lol:
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf LadyFox » 24. jan 2018, 15:39

Viskelæder skrev:
LadyFox skrev:
Viskelæder skrev:
LadyFox skrev:Viske, har du nogen til at hjælpe med at flytte dine ting ind?



Nope. Så jeg regner med at hyre et flyttefirma :) Jeg HADER at flytte, og jeg har aldrig nogen til at hjælpe mig, så jeg bliver tit helt ked og sensitiv i processen. Så jeg regner med at punge ud og så få flyttemænd til at hente mine ting (som alle er opmagsineret i Nordjylland), køre lortet over og selv få det ind.

Det er også dejligt nemt. Men hvis planerne af en eller anden grund ændres så stiller jeg mig gerne til rådighed :) Eller hvis der er andet der kræver en hånd som jeg kan finde ud af :)


Tusind tak, hvor er du bare sød. Det gør mig rigtig glad :)

Jeg kommer til selv at skulle sætte hylder, lamper, TV osv. op og ordne en del ting selv, så der tager jeg gerne imod hjælp en dag (også til bare at underholde mig imens, så jeg ikke får mental breakdown og smadrer alt :genert: :-D )

Men jeg regner med både at hyre maler, elektriker (til at tjekke el og skifte kontakter mv.) og flyttefirma. Og så leve af havregryn mine 3 første år i KBH :lol:

Du siger i hvert fald bare til. :D
1
...
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Krølle » 24. jan 2018, 16:15

Jeg trænger til at se andet end Amager, så jeg tager også gerne en ekspedition til Nørrebro og giver en hånd med whatever. Desuden har jeg stort bagagerum, træk OG en hestetrailer, hvis der bliver behov for transport :-D
4
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Viskelæder » 24. jan 2018, 16:24

Krølle skrev:Jeg trænger til at se andet end Amager, så jeg tager også gerne en ekspedition til Nørrebro og giver en hånd med whatever. Desuden har jeg stort bagagerum, træk OG en hestetrailer, hvis der bliver behov for transport :-D



Ej, hvor er I altså bare søde. Sådan noget bliver jeg helt rørt over :) Det kan sagtens komme på tale. Jeg har nemlig bil, men det er en lille konebil uden anhængertræk :mellow:

Måske vi skal have en debatkomsammen i nærmeste IKEA/Jysk :lol2:
1
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Viskelæder » 24. jan 2018, 16:25

Så er der meldt flytning. Point of no return!

Er I klar til mig, Tjøvenhavnere? :lol:
15
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9819
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9557

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Spjaerten » 24. jan 2018, 16:27

Jeg hjælper naturligvis også søde Viske, med alt end en at løfte/bære desværre (rådne skulderskade).
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Krølle » 24. jan 2018, 16:29

Viskelæder skrev:
Krølle skrev:Jeg trænger til at se andet end Amager, så jeg tager også gerne en ekspedition til Nørrebro og giver en hånd med whatever. Desuden har jeg stort bagagerum, træk OG en hestetrailer, hvis der bliver behov for transport :-D



Ej, hvor er I altså bare søde. Sådan noget bliver jeg helt rørt over :) Det kan sagtens komme på tale. Jeg har nemlig bil, men det er en lille konebil uden anhængertræk :mellow:

Måske vi skal have en debatkomsammen i nærmeste IKEA/Jysk :lol2:


Ja sgu - picnic i IKEAs sofaafdeling! :-D
2
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Viskelæder » 24. jan 2018, 16:56

Nå, den maler, jeg havde fået nummeret på, er ude at rejse, og alle hendes kolleger/bekendte malere kunne heller ikke.

Er der nogen af jer, der kan anbefale en god og billig maler eller malerfirma i KBH? Som kan reagere på sådan ret short notice?
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Viskelæder » 24. jan 2018, 17:06

Nomine skrev:Der er gode grunde til at holde af debatten :lun:



Det er der virkelig :lun:
1
MOGA
Indlæg: 4024
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7348

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf MOGA » 24. jan 2018, 18:04

Viskelæder skrev:
Krølle skrev:Jeg trænger til at se andet end Amager, så jeg tager også gerne en ekspedition til Nørrebro og giver en hånd med whatever. Desuden har jeg stort bagagerum, træk OG en hestetrailer, hvis der bliver behov for transport :-D



Ej, hvor er I altså bare søde. Sådan noget bliver jeg helt rørt over :) Det kan sagtens komme på tale. Jeg har nemlig bil, men det er en lille konebil uden anhængertræk :mellow:

Måske vi skal have en debatkomsammen i nærmeste IKEA/Jysk :lol2:


Insidertip - IKEA Gentofte er SÅ meget bedre end Taastrup ( og også nemmere, når man bor på Nørrebro).
3
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Krølle » 24. jan 2018, 18:12

MOGA skrev:
Viskelæder skrev:
Krølle skrev:Jeg trænger til at se andet end Amager, så jeg tager også gerne en ekspedition til Nørrebro og giver en hånd med whatever. Desuden har jeg stort bagagerum, træk OG en hestetrailer, hvis der bliver behov for transport :-D



Ej, hvor er I altså bare søde. Sådan noget bliver jeg helt rørt over :) Det kan sagtens komme på tale. Jeg har nemlig bil, men det er en lille konebil uden anhængertræk :mellow:

Måske vi skal have en debatkomsammen i nærmeste IKEA/Jysk :lol2:


Insidertip - IKEA Gentofte er SÅ meget bedre end Taastrup ( og også nemmere, når man bor på Nørrebro).


For en provinsdulle som mig er det omvendt. Jeg freaking hader IKEA Gentofte :genert:
1
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Viskelæder » 24. jan 2018, 18:19

MOGA, hvorfor er det bedre?

Og Krølle, hvorfor hader du det? :D
0
Undtagelsen
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4556

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Undtagelsen » 24. jan 2018, 18:35

Viskelæder skrev:MOGA, hvorfor er det bedre?

Og Krølle, hvorfor hader du det? :D


Enig med MOGA!
Den i Taastrup er simpelthen så mærkeligt indrettet.
Godtnok skal det tilsyneladende være svært at komme ud derfra, når man først er i butikken, men Taastrup har taget det til et helt nyt level :lol:
3

Tilbage til "Livets forhold"