424 mio hvad så?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf DenBruneMunk » 14. jan 2018, 17:34

Opsøge læge, for fik jeg dette af vide, så ville jeg nok få en blodprop, så det er virkelig farlig viden.
Det er rigtig,rigtig,rigtig,rigtig,rigtig mange penge, så det tror jeg ikke jeg vil kunne skrive her og nu, og være særlig oprigtig i det. Konsulent rådgivning til at vælge ville jeg sikkert nok betale for og modtage fra danskespil :)

Ville ikke vide hvad så enormt beløb skulle bruges til, udover nær familie og hjælpe dem som har et nu og her behov.
1
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12185

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf achillaxedprune » 14. jan 2018, 17:36

Jeg ville købe et større hus. Eventuelt få et nyt bygget, hvor en arkitekt tegnede det efter vores anvisninger.

Jeg ville sige mit job op, og tage minimum et halvt år, hvor jeg havde fokus på selvforkælelse og have det godt. Jeg ville betale mig for rengøring og alt husligt arbejde. Jeg ville få en personlig træner og en kok! :banan:
...Efter det halve år skulle jeg meget gerne være smækkerlækker. :-D

Hvis min mand ville forsøge sig med sit eget firma, ville der gå penge til det. Jeg ville selv begynde at arbejde frivilligt, jeg er dog ikke helt sikker på indenfor hvilket område... Men en organisation, som hjalp udsatte danskere, tror jeg.

Jeg ville give min bror, min fætter, min mands lillesøster og mine forældre nogle millioner hver.

Jeg ville bruge en masse penge på oplevelser og rejser med min familie og venner. Og holde en KICK ASS fest!

Jeg ville lade min mand investere en 200 millioner eller sådan noget. Det ville han helt sikkert synes var herligt.

Jeg ville købe et par nye biler.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5923
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14737

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 14. jan 2018, 17:53

Jeg ville enten se om jeg kunne købe Somerford Park eller bygge noget lignende (dog mindre skala) - og så lave dansk hestehold i England, så flere har råd til at have hest og være med hvor det er sjovt.
Dertil ville jeg købe to-tre heste og gå ind i ridesporten på et niveau, jeg altid har haft lyst til, men på ingen måde økonomien til. Ikke så meget for at vinde penge og lignende, men bare fordi det er skide fedt og jeg ville elske at have midlerne til at blive meget bedre end jeg er nu.

Derudover ville jeg række ud til kommunen ang. noget heste/rideterapi til dem, de følte trængte til det. Det ville være 100& på min regning og der ville altid være plads til at de kunne komme i stalden hvis de havde behov for det, også udenfor tilbuddet. Det har været en life saver for mig.

Jeg ville færdiggøre min uddannelse og tage min masters også. Hvis jeg kunne, så ville jeg stadig prøve at arbejde indenfor fodbold. Dog ville jeg ikke gå lige så hårdt efter det som ellers. Jeg ville være tilfreds med at arbejde frivilligt eller til lav løn (og donere den) med udsatte eller syge for at forhøje deres livskvalitet.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf Studsgaard » 14. jan 2018, 18:02

Jeg ville ikke arbejde mere, kun som frivilligt. Så skulle vi bygge et stort hus, have nye lækre biler. Sørge godt for mine børn og sørge for de bedste tutorer og hjælp til dem.
Jeg ville invitere familie og venner med på ferie. Og så skulle vi (mig, mand og børn) rejse og opleve verdenen når det passer i deres uddannelser.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf godtnavn » 14. jan 2018, 18:12

Jeg ville stoppe min uddannelse, og kæresten sit arbejde. Han ville kunne fordybe sig i sit eget firma og lave det på hyggebasis, og jeg ville hjemmepasse vores børn og dyrke mine hobbyer. Vi ville købe et stort hus og få en masse børn! Og høns :D

Så ville jeg give min mor et par millioner så hun kunne gå nogle år tidligere på pension (hun tæller ned), min far ville jeg give en lækker rejse sammen med os. Derudover ville jeg købe et par lækre små lejligheder i København og lade min lillesøster og kærestens nevø bo i dem, så de ikke skulle tænke på bolig :)

Og så ville jeg betale mig fra rengøring!
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9548
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26687

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf Santa » 14. jan 2018, 18:12

En hel del fast ejendom.

En villa på Frederiksberg.
Et lækkert gammelt hus i Sverige.
En villa i Toscana.

En ny, større bil. Måske en Tesla.
Sige mit job op.
Ansætte rengøringsdame og havemand.
Starte en interiørbutik mmed en ansat. Der skulle sælges nye ting, loppefund og egen import af japansk brugskunst.
Spise ude ofte. Rejse meget mere.

Betale min søsters gæld af, og forære hende min nuværende bil.
Tilbyde min kæreste at han kan holde op med at arbejde.
Invitere min mor og søster med på en rejse.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
DifferentGirl
Indlæg: 359
Tilmeldt: 20. jun 2016, 21:51
Kort karma: 42
Likede indlæg: 525

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf DifferentGirl » 14. jan 2018, 18:18

Jeg ville donere en massse penge til at igangsætte projekter i Palæstina. Sikre noget glæde i en utryg og undertrykkende hverdag under besættelsen. Så ville jeg sikre min familie økonomisk.
For mit eget vedkommende ved jeg at penge ikke vil gøre mig lykkelig. Det eneste jeg ønsker er at blive rask :kryds: . Men hvis jeg skulle nævne noget så ville et hus med havudsigt ikke være at kimse af :banan:
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24627
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36777

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf Daine » 14. jan 2018, 18:33

Uha, det er mange penge. Jeg tvivler på, jeg ville kunne bruge alle i min tid, men jeg ville forsøge:
- Sige mit job op, lige på stedet.
- Give mine brødre 5-10 mill (efter div skat/afgifter) hver.
- Sørge for mine forældre havde hvad de skulle bruge.
- Undersøge muligheden for at lave en stor familiefond eller lign. som mine fætre/kusiner og deres børn kunne få penge fra, specielt i forbindelse med uddannelse.
- Købe en tæskelækker lydisoleret lejlighed med stor solterrasse og fantastisk udsigt i Århus. Tæt på alt.
- Købe et sommerhus på en ø i Danmark. Det helt perfekte sommerhus med den perfekte beliggenhed, naturligvis.
- Tage kørekort og købe en lækker bil. Ikke Ferrari-typen, lidt mere praktisk ;)
- Hyre hjælp i det daglige: en rengøringsdame, en kok (kan man leje sådan en??) og en personlig træner.
- Få hjælp af en designer til at indrette ovenstående lejlighed.
- Rejse. Naturligvis på 1. Klasse og bo på de bedste af de bedste hoteller. Ikke nødvendigvis i megasuiter, men heller ikke i enkeltmandsværelser. Prøve at leve i overdådig luksus. Tage på kulturrejser og på rundrejser, ikke luksus, men for at opleve noget, som jeg ved jeg ikke ville kunne gøre på egen hånd.
- Shoppe igennem. Virkelig shoppe igennem!

Alt dette kan koste ... måske 100.000.000? Så har jeg ihf brugt meget og vil sikkert have en sjat tilbage til resten af livet. De resterende penge vil jeg prøve at fordele til velgørenheden og forskning de næste mange år. Både til små lokale steder hvor en donation på 20-30.000 vil gøre en stor forskel og til større forskningsområder, hvor resultaterne forhåbentlig kommer med tiden.
Vandt jeg så mange penge, ville jeg ikke engang overveje at beholde dem alle selv.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf Lilleluftballon » 14. jan 2018, 18:50

Jeg tænker at 24 mio nok ville være nok til at give mig ro og sikkerhed resten af livet. Så jeg håber da at jeg ville finde en måde at bruge 400 mio på at gøre verden en anelse bedre et sted at være...
Personligt ville jeg nok tage et par år ud for børnenes skyld, og derefter tage en anden uddannelse, tror jeg. Ved det faktisk ikke, er egentligt også glad for mit arbejde.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf billiebean » 14. jan 2018, 18:53

Jeg ville nok bosætte mig et sted ved Middelhavet på et lækkert, nyistandsat chateau eller mindre gård, tæt på vandet.

Så ville jeg anlægge den mest fantastiske have. Få en kok til at lave lækker, sund mad. Få en personlig træner og en swimmingpool. Få hunde, høns og måske et par heste for min mands skyld. Shoppe noget smuk kunst.

Hyre folk der kan lære mig de ting, jeg gerne vil lære. At bygge ting, lave keramik, male, lære italiensk, lave arkæologisk arbejde osv. osv.

Så ville jeg sparke liv i den lille business, som jeg går rundt og pønser på at starte, fordi jeg synes, det kunne være spændende og sjovt.

Forære penge til min egen og svigerfamilie.

Donere et beløb til SOS Børnebyerne og et par andre organisationer.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf vibbsen » 14. jan 2018, 18:59

Så skulle jeg aldrig nogensinde løfte en finger igen....Jeg ville omgående sige mit job op. Jeg ville sælge vores hus. Jeg ville købe et hus ved Strandmølle bugten på Østerbro. Jeg ville ansætte en gartner. En rengøringsdame. En husholderske.
Så ville jeg bruge min tid på at ride på de par heste jeg vil anskaffe mig og have opstaldet ved Dyrehaven. På at komme i min livs form ved hjælp af den privat træner som skulle følge mig i træningscentret hver dag. 3 gange om ugen. Jeg ville tage kurser i at male, kurser i at sy, kurser i at lave finere fransk mad, lære at tale fransk, lære at tale russisk, lære at tale spansk, gå i teateret, shoppe, bringe og hente mit barn, følge hende til ballet/svømning/ridning/whatever og sidde og beundre hende imens.
Jeg vil indrette verdens fedeste kreaværelse, verdens fedeste køkken og købe den største og fedeste grill set nord for alperne og placere den i mit udekøkken som vil være Brdr. Prices våde drøm.

Og for ikke at komme til at kede mig når jeg foretager mig alle disse ting, så ville jeg ansætte mig veninde som selskabsdame. Til en uanstændig høj løn. Bare fordi jeg kan.
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf Lurende Peber » 14. jan 2018, 19:10

Få bygget eller ombygget et hus på en velliggende grund i udkanten af København. Med integreret værksted til egne MC og import/fremstilling af specialdele evt også til MC.
Købe lidt biler og MC til eget behov.
Hyre folk til at passe hus og have.
Investere i små hoteller el. lign forskellige steder, hvor jeg så vil have brugsret over 1 lejlighed/suite selv.
Norditalien, New York, Sydfrankrig etc.
Rejse....meget!
Støtte nærmeste familie og lidt udvalgte godgørende projekter.
Lære flere sprog .... på dagligt kommunikationsniveau.
Og hvad jeg løbende får lyst til.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf lulu-p » 14. jan 2018, 19:29

Jeg ville nok købe en større bolig med havudsigt. Et lækkert sommerhus..en feriebolig i sydeuropa. Sikre min familie økonomisk..sige mit arbejde op.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25731

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf Delfin » 14. jan 2018, 20:27

Det er jo rigeligt til, at jeg kan leve af de der 20-30 år, jeg har tilbage at leve i, så jeg ville førtidspensionere mig selv omgående. Det er den vigtigste post. Alt andet er nice to have.
Der ville falde noget af til min datter.
Noget med bolig måske. Selvom jeg er glad nok her, kunne havudsigt og inde/ude pool måske godt trække.
Nogle af møblerne kunne også godt trænge til en udskifting.
Mange praktiske opgaver i hjemmet ville jeg betale mig fra.
Rejse mere og især opholde mig på varmere himmelstrøg en del af vinteren.
Og så må jeg hellere få genoptrænet mine kørefærdigheder, så jeg kan få mig en lille bil.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf Summer » 14. jan 2018, 21:03

Jeg ville ikke stoppe med at arbejde, for jeg ville bare ende med at sidde derhjemme dagen lang og kede mig.
Men jeg ville nok vælge at arbejde 30-32 timer om ugen i stedet for de 37. :P

Pengene ville jeg bl.a. bruge til først og fremmest at sælge vores hus, og derefter bygge et helt nyt et, så det blev ligesom man ville have det.
Jeg ville også gerne købe en lækker lille ferielejlighed på Mallorca. :love2: Generelt ville jeg bruge nogle af pengene til rejser.

Sidst men ikke mindst ville jeg købe en lækker men praktisk bil til mig selv.
0

Tilbage til "Livets forhold"