424 mio hvad så?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

424 mio hvad så?

Indlægaf Artem » 14. jan 2018, 15:59

Nu har vi haft tråden om hvad forskel det vil gøre at vinde 2 mio, hvor de penge for de fleste vedkommende bare skulle bruges til at betale lån ud, men ellers ikke ville ændre deres liv.
Men hvad nu hvis du vinder 424 mio i Eurojackpot?
For så er der råd til at tænke stort, stoppe med at arbejde osv. Men vil du gøre det? Ja og hvad tænker du at pengene skal bruges til?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf Artem » 14. jan 2018, 16:07

Hvis jeg kunne finde den rigtige grund ville jeg nok bygge en stor villa lidt som den Iron Man har, bare tæt på limfjorden, og med en stor kælder med plads til alle mine biler og et værksted med alt udstyr. Det er måske 20 mio der vil gå til det.

Vil nok stoppe med at arbejde, hvor jeg selv vil være projektleder på mit hus projekt her.
Men når det er over vil jeg nok enten selv starte et firma op med projektudvikling inden for byggeri, eller jeg vil købe andre byggefirmaer, eller købe mig ind der.
I sidste ende vil jeg nok ende med at komme til at arbejde mere end jeg gør i dag, men det vil være for mig selv.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24920

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf sigge » 14. jan 2018, 16:10

Jeg skulle i hvert fald have mig nogle fede lejligheder - flere steder i verden. Og mindst en lækker bil. Måske en yacht. Og rejse en hel masse.

Jeg ville egentlig gerne beholde mit job, for jeg vil gerne holde hjernen i gang, og jeg er meget glad for mine kolleger. Men jeg ville forsøge at få en aftale, hvor jeg kunne holde fri i flere måneder om året - gerne fordelt over flere gange. Og så skulle en god sjat af gevinsten investeres, så afkastet kunne være med til at dække de løbende udgifter til mine boliger og yachten. Måske skulle man bare leje den yacht til de par gange om året, der skulle sejles på den?
0
You can't spell awesome without me.
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf JoyNips » 14. jan 2018, 16:14

Jeg ville købe en 4-5 lækre heste og forfølge drømmen om at ride grand prix. Og så ville jeg købe et pisselækkert hus og ikke arbejde mere.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf Hunkat » 14. jan 2018, 16:19

Den fedeste lejelighed i KBH og en vinkælder til at holde hvidvinen kølig til sommer når jeg skal sidde og sippe den med udsigt over havnen :D
Så skulle vi rejse (på 1. klasse selvfølgelig), bo dyrt, spise dyrt.

Spise ude meget mere til hverdag, lækre møbler og betale folk for at ordne hele lortet :D
Jeg ville nok beholde mit arbejde i en eller anden form, selvfølgelig med plads til løbende ferie/orlov så vi kan komme på de der rejser.
Forærer mine venner/noget familie et par million hver.

Investerer i up-coming firmaer og støtte unge iværksættere.
Donerer en god slat til en værdig sag som f.eks. MSF.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf Mani » 14. jan 2018, 16:26

Jeg ville købe mig ind i firmaet. Ansætte en ny i min stilling og gå ned i tid/løn. Sommerhus i Italien og/eller skihytte i Sverige - og så hjælpe teenagerne godt på vej. Manden ville få mulighed for at teste om selvstændig reelt var det han ville uden større risici. Han er så ubeslutsom.

Jeg har et rigtig godt liv i dag - dog i perioder en smule presset ifht min diagnose. Så jeg ville ikke ønske at ændre radikalt på noget.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20486
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43976

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf paint » 14. jan 2018, 16:33

Jeg ville købe denne vingård i Sydfrankrig. Der er 15 værelser, pool og vinmarker. Den koster kun 1.3 mio Euro.

Billede
Billede

Jeg ville desuden købe mig en fed sejlbåd (og forære den jeg har væk til nogle venner), så man kunne cruise rundt i Middelhavet og nyde tilværelsen.

Danmark, ville jeg sige :wave: til. (stort set)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf LaScrooge » 14. jan 2018, 16:40

Jeg ville nok blive evighedsstudent. Købe mig til den bedste uddannelse verden kan opbyde. Studere, skrive, rejse, dyrke kreative interesser. Tage mine venner og min familie med.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf AgentPixie » 14. jan 2018, 16:42

Købe et nedlagt landbrug, have nogle landbrugsdyr og giga køkkenhave, så vi kunne være mest mulig selvforsynende.
Ville nok ikke være lønslave, men lave frivilligt arbejde.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf Juki » 14. jan 2018, 16:49

Jeg ville købe/bygge et mindre hus i træ. Gerne i sådan en bjælkehytte stil, uden der går skiferie i den. Der behøver ikke være en masse etager og værelser, så længe det er praktisk og hyggeligt indrettet. Et soveværelse, rummeligt køkken, en stor stue, evt. med plads til spisebord osv. ellers et køkken med god spiseplads til gæster. Et gæstetoilet og et badeværelse til mig(med badekar selvfølgelig! :D) Et gæsteværelse og et mindre værelse eller to mere. Endelig ikke større. Så er der bare mere der skal gøres rent :D

Jeg ville blive boende i Østjylland, men grunden til huset skulle være stor! Gerne med egen indhegnet skov eller plantage til, så der var noget at boltre sig på for mine hunde.

Der behøver ikke være en kæmpe have til huset, bare der er en god terrasse med mulighed for at man kan opholde sig i mange af døgnets timer.

Huset må gerne ligge højt, så der er en god udsigt over skov og også gerne noget vand. Placeringen af huset må gerne være i en landsby eller lidt afsides, dog ikke længere væk end at der er en større by indenfor en kort afstand.

Så ville jeg tage kørekort og købe en bil til mig selv og en til min mor.

Sidst ville jeg købe et lille, rummeligt sommerhus tæt ved Limfjorden og/eller Vesterhavet.

Og så ville jeg glæde mine nærmeste venner og familie med hvad de nu måtte mangle. Om det var en ny bolig eller betaling af deres gæld.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf Anilara » 14. jan 2018, 16:55

Jeg ville stoppe med at arbejde, rejse når det passede mig, og få en hund som skulle med når det var muligt. Og donere 50 millioner til de organisationer jeg støtter. Evt arbejde frivilligt.
Jeg ville måske også give min bror lidt(!) penge for hans børns skyld.
... Interessant at jeg ikke tænker min kæreste ind i ligningen.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf Pølsemix » 14. jan 2018, 17:01

Købe Ostepops for hele beløbet!
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf twinkle » 14. jan 2018, 17:07

Stoppe med at være lønslave, og i stedet starte et firma op, hvor socialt udsatte kan henvende sig og få gratis råd og vejledning + bisidderhjælp i deres sag.

Og så selvfølgelig det obligatoriske med rejser, købe større hus, skifte bilen ud, afvikle gæld osv.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20486
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43976

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf paint » 14. jan 2018, 17:13

Pølsemix skrev:Købe Ostepops for hele beløbet!


Det ville kræve et ret stort hus at opbevare alle de ostepops. Men du har købt ostepops for alle pengene. Hvad så? ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf Myresluger » 14. jan 2018, 17:20

Så er vi ude i store beslutninger... Jeg har et job jeg er glad for - men jeg arbejder alt for meget. Jeg er leder, og det er det jeg synes er sjovt - så arbejdsmæssigt er vi nok i en alt eller intet. Jeg tror jeg ville tage den uddannelse jeg altid har drømt om - men er ikke sikker på at det ville kunne lade sig gøre her til lands, da jeg allerede har en 20 år gammel Master uddannelse. Alternativt skulle jeg bruge en masse tid på musik - det har altid været en hobby - det kunne jeg jo så bruge meget tid på.

Drømme huset, ja tak. Masser af rejser med mine børn, mine veninder og anden familie. Og så ville der være til at købe lejligheder til ungerne når de når dertil. Generøse gaver til mine og mandens forældre og brødre..

Ahh DET gad jeg godt!!
0

Tilbage til "Livets forhold"