424 mio hvad så?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf Juki » 14. jan 2018, 23:00

Pølsemix skrev:Købe Ostepops for hele beløbet!

Vil du så ikke også please købe alle rettighederne så ingen andre nogensinde kunne købe, lave eller spise ostepops igen? :kryds:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf Pølsemix » 15. jan 2018, 06:45

Juki skrev:Vil du så ikke også please købe alle rettighederne så ingen andre nogensinde kunne købe, lave eller spise ostepops igen? :kryds:

:cuss: :naughty:

Nej, men nu er min plan få sendt en pose til dig på daglig basis! :devil:
1
Brugeravatar
Dime
Indlæg: 838
Tilmeldt: 13. aug 2015, 17:17
Kort karma: 394
Likede indlæg: 1726
Kontakt:

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf Dime » 15. jan 2018, 21:58

Så sku' vi fandme ha' is! Mindst 20 kugler, softice, guf og flødeboller! Spangsberg flødeboller!
...og så ville jeg prøve at finde ud af hvad det ville koste at få en bøfsandwich på Noma.
2
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf Juki » 16. jan 2018, 06:08

Pølsemix skrev:
Juki skrev:Vil du så ikke også please købe alle rettighederne så ingen andre nogensinde kunne købe, lave eller spise ostepops igen? :kryds:

:cuss: :naughty:

Nej, men nu er min plan få sendt en pose til dig på daglig basis! :devil:

Gør du bare det. Jeg tømmer alligevel sjældent postkassen :lol:

Og skulle de blive afsendt og afleveret som en pakke udenfor, kan man jo håbe på at der er rotter eller tyve.. :fløjt:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
catesta
Indlæg: 27
Tilmeldt: 17. apr 2017, 14:45
Kort karma: 3
Likede indlæg: 35

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf catesta » 16. jan 2018, 06:46

Jeg ville først dele pengene med mine brødre og forældre. Det ville stadig efterlade mig med godt 100 mio. Jeg ville investere i et lille hus med hav- og skovudsigt, tilkøbe rengøringshjælp og sandsynligvis også lejlighedsvis kok. Jeg ville bruge taxa, når jeg skulle på længere ture rundt landet (kører ikke selv bil). Jeg ville gå på deltid arbejdsmæssigt. Tage på en masse fede ferier og prioritere buisnessclass på lange flyrejser. Jeg ville overføre et godt beløb til min kærestes børn, så de havde gode muligheder for at etablere sig vel. Og ellers ville jeg nok bare leve livet stort set som i dag, men med en dejlig økonomisk sikkerhed.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf avdotja » 16. jan 2018, 11:03

Jeg ville købe hus/lejlighed/betale lån ud til mine forældre og søskende samt give mindre pengegaver (i størrelsorden 50.000) til bedsteforældre/tanter/kusiner/den slags familie. Derudover skulle der holdes en lang luksusfamilietur. Det tænker jeg der ryger 20 mio på i alt.

Så ville jeg købe drømmelejligheden uden at skelne til prisen og beholde nok penge til at jeg kunne leve komfortabelt resten af livet MED fuldtidshushjælp, uden at arbejde. Det tænker jeg vil koste mig ~74 mio. Ville ikke stoppe med at arbejde, men nok insistere på 10 ugers ferie og 30 timers arbejdsuge :genert:

De sidste 330 mio ville jeg enten forsøge at starte en virksomhed op med som bidrager med noget godt til verdenen; eller - hvis jeg er doven - give til velgørenhed.

I virkeligheden ville jeg næsten foretrække at vinde 50-100 mio i steder for. 424 mio er så stort et beløb at jeg ville føle mig forpligtet til at gøre noget godt, som strakte udover den nærmeste familie, og det harmonerer ikke specielt godt med mit magelige sind.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf IrmaPigen » 17. jan 2018, 07:27

Måske gad jeg kun arbejde 32 timer om ugen.

Og så skulle jeg have en lejlighed i kbh i et nyere byggeri. Og måske en Tesla. Og et sommerhus i Marielyst. Jeg ville nok også købe en lejlighed til mine forældre.

Og så skulle kæresten inviteres ud og rejse. Zanzibar måske.
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3877

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf Anlewi » 17. jan 2018, 16:33

Jeg ville være praktisk og betale gæld ud også for min bror, forældre og svigerforældre.
Købe drømmehuset, sikre mine at mine børn ville få en god økonomisk stabilitet og købe en studiebolig til dem.

Derudover ville jeg slå mig ned som selvstændig, investere i iværksætterprojekter, donere en god sjat til min nuværende arbejdsplads.

Jeg ville invitere venner og familie med på nogle fede rejser og slutteligt få rådgivning til at sætte resten i fornuftige investeringer
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf Lalana » 17. jan 2018, 18:45

Hmm... kan man ikke købe en lille ø for 400 mio? Så kunne jeg bo der i en hytte og med et lager af G&T.. og en ismaskine naturligvis.

Ellers ville det helt sikkert være at gå meget ned i tid på jobbet eller måske bare frivilligt arbejde. Og rejse en HEL masse, både kæresten og familien skulle med af et par omgang.
Et hus på landet og beholde min lejlighed i kbh til weekend ture
0
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf ajnaM » 17. jan 2018, 18:52

Jeg tror, jeg ville gøre lidt som hende, der vandt en masse penge for et par år siden. Investere pengene i nogle fede huse et lækkert sted og så indkvartere familie og gode venner i nærheden af mig. Betale deres eventuelle gæld af og give dem mulighed for at bo gratis eller billigt. Generelt ville jeg have lyst til at dele med dem, der var tæt på. Tanken om at vinde en masse penge og så bare holde det for mig selv ligger mig meget fjernt.

Jeg ved ikke helt med arbejde, men jeg tror måske nok, jeg ville sige op. :D Købe et par gode heste og bruge tid på det, ungerne og alt muligt andet.




... Og så ville jeg købe et sommerhus i Tibirke Bakker. :love:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: 424 mio hvad så?

Indlægaf RavenClaw » 17. jan 2018, 19:07

Jeg ville ikke holde op med at arbejde, jeg tror, jeg ville kede mig alt for meget.

Til gengæld ville jeg købe mig en bil, en lejlighed og betale min fars huslån ud. Så ville jeg sætte hans gård i stand for et par millioner.

Jeg ville nok ikke fortælle nogen, at jeg havde vundet så mange penge. Jeg ville være bange for, alt kom an på pengene efterfølgende. Jeg tror til gengæld, jeg ville forsøge at leve så normalt et liv som muligt, selvfølgelig med ekstra goder som lange rejser osv. Jeg ville også donere omkring de 100 mio. til forskellige formål, for jeg ville aldrig kunne komme til at bruge alle pengene i min levetid alligevel
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?

Tilbage til "Livets forhold"