Hvis din arbejdsplads flyttede?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 214
Likede indlæg: 2450

Re: Hvis din arbejdsplads flyttede?

Indlægaf girl_beat » 18. jan 2018, 15:20

Maanii skrev:Jeg ville flytte med hvis det gav mening for min livssituation på tidspunktet.

Men jeg synes helt generelt det er fantastisk at få genereret nogle arbejdspladser udenfor København. Jeg synes de private virksomheder burde lade sig inspirere. Det er så åndssvagt at man har valgt at samle alt i en by der er alt for lille og ingen efterhånden har råd til at bo i.
Jeg er personligt helt klar til at vinke farvel til København.

This. Med undtagelse af det sidste - jeg ville være meget ked af selv at skulle forlade min bolig i København.
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
ajnaM
Kort karma: 218
Likede indlæg: 4542

Indlægaf ajnaM » 18. jan 2018, 15:36

Kakro05 skrev:Nej, vi var ikke flyttet med. I teorien gad jeg godt tilbage til fyn, men der er bare ikke rigtig nogen jobmuligheder for hverken min mand eller mig. Så selv hvis den ene fik sit job rykket, så ville den anden stå uden job og med udsigt (sandsynligvis) kedeligt job. Vi har desuden lige købt hus og fået barn, så vi er snart ikke flytbare længere.

Jeg gad i princippet også godt bo et andet sted, hvor der var mere plads til dyrehold og den slags, og hvor boligerne var billigere.

Men som dig ville min mand have udsigt til et kedeligt arbejde. Og derudover ville jeg have svært ved at finde et andet job, hvis jeg blev fyret eller bare ville avancere eller finde et andet sted.

Så vi bliver i byen.
1
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 131
Likede indlæg: 934

Indlægaf Artem » 18. jan 2018, 19:57

Som ung ind til at jeg var 30 år har jeg jo flyttet med mit job i Flyvevåbnet, med først Ballerup, Aalborg, Ballerup, og Karup.
Midt i 30'erne var jeg ved Forsvarets bygningstjeneste, og der var jeg villig til at flytte med for at blive fastansat, men sådan gik det ikke.
I dag er jeg 42 år og har lige skiftet job for under et år siden da jeg blevet træt af at køre så meget som jeg gjorde med mit gamle job.
Da mine forældre er gamle og jeg gerne vil være her for dem de sidste år, vil jeg være ked af at flytte her fra i dag. Så der ville jeg prøve at finde et andet job her området, men hvis det ikke er muligt ville jeg da trods alt flytte med.
Hvis vi ser 10 år længere frem og mine forældre er døde, så ville jeg næsten helt sikker være klar til at flytte med, hvis vi altså taler om et job jeg er glad for.
0
Utak er verdens løn
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 90
Likede indlæg: 1651

Indlægaf billiebean » 18. jan 2018, 20:10

Ja, men kun hvis den flyttede til Midtjylland :D Der kigger vi nemlig efter hus, men det er ikke et enkelt valg, når det betyder en flytning længere væk fra en arbejdsplads. Men vi flyttede hertil pga. af arbejdet, og ingen af os er glade for det.

Og det beviser jo bare igen at arbejde sjældent er det eneste parameter, der tæller i ens liv. Der kan være andre forhold, der tilsammen vægter højere end arbejdet. Og har man hus, børn, en ægtefælle der arbejder, familie, supportnet osv i et område, så er man jo fx heller ikke fri til at gøre som man selv eller ens arbejdsplads vil.
0
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 79
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1274

Indlægaf thomassneum » 19. jan 2018, 12:58

Jeg arbejder i København.

"Den anden ende af landet" Det må så være noget ala Nordjylland eller Bornholm. :)

Min datter er 18 år - snart 19 år. (Hjemmeboende)

Ville jeg flytte med? Måske..

Overvejelelser:
MIn datter
Vil min datter med?
Kan min datter måske klare sig alene - har hun lyst?

Venner
Vi er alle så "voksne" nu, at vi ikke ligefrem mødes hver dag. Vi lever i stor stil hvert vores liv. Så det ville ikke være så hæmmende.
Jeg vil stadig ses med logebrødrene, -og bandet er jo ren hygge. Bandet og øveren vil jeg savne.. Men det er ikke mit liv.
Jeg ville nok glæd emig endnu mere til de årlige ture med gutterne, som jeg tror vi vil holde fast i.

Økonomi
Jeg ville ikke følge jobbet grundet økonomi alene. Jeg sidder nu så fint i det, at jeg sagtens kan holde til store udsving i min økonomi. Måse ville en flytning af arbejdspaldsen, endenlig give mig det nødvendige stød ud i den selvstændige verden. (Det skal jo prøve af ik?)

Kæresten
Uden at være 200% sikker - så vil hun følge mig. Måske ikke til Nordjylland (Hendes hjemstavn) - men ved andre jobtilbud, har hun været åben for både at følge mig til Kina og U.S.A. - Så mon ikke det satdig vil gøre sig gældende? :)

Så...

Jeg vil måske følge med virksomheden. Men det vil ikke være et tab for mig ikke at følge efter - det vil jeg se som en ny (anderledes) udfordring.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Lilleluftballon
Kort karma: 29
Likede indlæg: 628

Indlægaf Lilleluftballon » 19. jan 2018, 19:35

Kakro05 skrev:Nej, vi var ikke flyttet med. I teorien gad jeg godt tilbage til fyn, men der er bare ikke rigtig nogen jobmuligheder for hverken min mand eller mig. Så selv hvis den ene fik sit job rykket, så ville den anden stå uden job og med udsigt (sandsynligvis) kedeligt job. Vi har desuden lige købt hus og fået barn, så vi er snart ikke flytbare længere.

Enig her - det kræver jo to jobs, og en del brancher (fx både min og min mands) er bare meget meget større i hovedstadsområdet, med dertilhørende bedre jobmuligheder.

Jeg ville desuden være meget bekymret over at miste min omgangskreds. Jeg holder voldsomt meget af hverdagssamvær, og har en del venner jeg har kendt i mange år. Det har jeg ikke lyst til at miste.
1
IrmaPigen
Kort karma: 296
Likede indlæg: 3667

Indlægaf IrmaPigen » 19. jan 2018, 19:51

Så ville jeg takke ja til opsigelsen...
0
Kirstenkp
Kort karma: 6
Likede indlæg: 102

Indlægaf Kirstenkp » 19. jan 2018, 22:12

:nerve: Jeg skal til at finde ud af det! Min arbejdsplads er en af den der skal flyttes i denne runde :ticks:

Vi skal ikke flyttes længere væk end det er muligt at pendle, men jeg er meget bekymret for hvordan selve arbejdet bliver når vi skal rykke væk fra resten af styrelsen. Umiddelbart er jeg nok mest tændt på at finde noget andet......fuck.....
0
D.itsen
Kort karma: 268
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 2895

Indlægaf D.itsen » 20. jan 2018, 06:18

Hvis vores arbejdsplads flyttede ville hele økonomien i området falde sammen. Vi ville aldrig få huset solgt. Vi ville uden tvivl flytte fra området, men om vi ville flytte med arbejdet eller et andet sted hen med arbejde, ved jeg ikke. Jeg er flyttet til området pga arbejde
Det er alt alt alt for dyrt at flytte vores arbejdsplads, så det ville aldrig ske. Der sker ind i mellem omrokeringer mellem afdelingerne herude, men det tæller ikke rigtigt, når der fysisk er maks 500 m imellem.

Og nå ja, så er jeg lidt flad af grin over opfattelsen af at jyder er onde ved Københavnske djøffer. Jyderne står klar med høtyvene, hvis den slags nogensinde får sig bevæget over broerne. Mindst
0
UH UH UH UH KORT :love:
Kakro05
Kort karma: 24
Likede indlæg: 129

Indlægaf Kakro05 » 21. jan 2018, 05:42

Lilleluftballon skrev:

Enig her - det kræver jo to jobs, og en del brancher (fx både min og min mands) er bare meget meget større i hovedstadsområdet, med dertilhørende bedre jobmuligheder.

Jeg ville desuden være meget bekymret over at miste min omgangskreds. Jeg holder voldsomt meget af hverdagssamvær, og har en del venner jeg har kendt i mange år. Det har jeg ikke lyst til at miste.

Præcis det samme her. Vi har efter meget overvejelse endt i hovedstadsområdet fordi det er her vi har flest jobmuligheder. Vi har ikke så meget netværk herovre, men det håber jeg kommer når vi flytter i hus om lidt.
0
Brugeravatar
catnip
Kort karma: 46
Likede indlæg: 1255

Indlægaf catnip » 21. jan 2018, 10:50

Jeg er i academia, hvor stillinger generelt har karakter af midlertidige ansættelser. Pt har jeg udsigt til at min arbejdsplads flytter hvert 2-4 år, og det ikke kun inden for landets grænser.

Jeg kan gøre mig håb om med tiden at få tenure på samme universitet som min mand, men indtil da kan jeg fint risikere at skulle flytte til et andet kontinent uden ham. Det er en del af gamet i branchen, og indtil videre synes vi begge det er en pris der er værd at betale. Ændrer vi mening må vi se på det til den tid.
0
avdotja
Kort karma: 181
Likede indlæg: 3250

Indlægaf avdotja » 21. jan 2018, 13:05

Jeg er hverken interesseret i at pendle eller flytte til et sted kun pga arbejde. Så medmindre udflytningen tilfældigvis var til et sted jeg i forvejen kunne tænke mig at flytte til, ville jeg kigge mig om efter et andet job.
0
ajnaM

Indlægaf ajnaM » 21. jan 2018, 21:06

D.itsen skrev:Hvis vores arbejdsplads flyttede ville hele økonomien i området falde sammen. Vi ville aldrig få huset solgt. Vi ville uden tvivl flytte fra området, men om vi ville flytte med arbejdet eller et andet sted hen med arbejde, ved jeg ikke. Jeg er flyttet til området pga arbejde
Det er alt alt alt for dyrt at flytte vores arbejdsplads, så det ville aldrig ske. Der sker ind i mellem omrokeringer mellem afdelingerne herude, men det tæller ikke rigtigt, når der fysisk er maks 500 m imellem.

Og nå ja, så er jeg lidt flad af grin over opfattelsen af at jyder er onde ved Københavnske djøffer. Jyderne står klar med høtyvene, hvis den slags nogensinde får sig bevæget over broerne. Mindst

Det lyder altid så dumt, når en eller anden landlig type ser sig sur på djøfferne. For altså, jeg kender en del landmænd, og INGEN af dem kunne nogensinde drømme om at flytte til København. Aldrig i livet.

Blev deres arbejdspladser flyttet, havde de whinet en milliard gange mere end københavner-akademikerne. :D
0
ajnaM

Indlægaf ajnaM » 21. jan 2018, 21:09

Og i øvrigt tænker jeg i forhold til udflytningerne, at der jo for h*lvede var en grund til, at de blev flyttet ind til byerne til at begynde med. Eksempelvis at det er nemmere at rekruttere dygtige medarbejdere. Eller at man havde åbne kommunikationskanaler til ministerier, styrelser eller andre virksomheder.

Der bør virkelig være nogle argumenter for at flytte dem ud igen! Og gerne nogle bedre argumenter end, at en eller anden borgmester har hyret nok lobbyister til at få sin kommune sat på landkortet hos MF'erne.

Indtil videre mangler jeg de argumenter.
0
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 496
Likede indlæg: 2404

Indlægaf Falstria » 21. jan 2018, 22:48

ajnaM skrev:Og i øvrigt tænker jeg i forhold til udflytningerne, at der jo for h*lvede var en grund til, at de blev flyttet ind til byerne til at begynde med. Eksempelvis at det er nemmere at rekruttere dygtige medarbejdere. Eller at man havde åbne kommunikationskanaler til ministerier, styrelser eller andre virksomheder.

Der bør virkelig være nogle argumenter for at flytte dem ud igen! Og gerne nogle bedre argumenter end, at en eller anden borgmester har hyret nok lobbyister til at få sin kommune sat på landkortet hos MF'erne.

Indtil videre mangler jeg de argumenter.

Der kan laves adskillige tråde om fuldstændigt åndsvagt regeltyrani og afgørelser truffet ud fra en mangelfuld tegning på et kontor og den slags. Alt det sætter bare embedsfolk i et meget dårligt lys. Det slår på deres (manglende) kompetencer, realitetssans, situationsfornemmelse, faglighed og alle de der ting.

Hvis vi skal holde udflytningsdebatten sober, så må vi nøjes med at tale om at rette op på det skævvredne danmark. Søge at vende tendensen til at der skabes et A hold og et B hold.
Hvis den opgave ikke lykkes, så står man hurtigt med nogle meget skarpe fronter imod hinanden, hvor man ikke kan enes om noget som helst.
Altså så snakker vi ikke om at flytte 100 mand fra her til der, så snakker vi om noget der kan ende i en dansk pendant til Brexit og sådan.
0

Tilbage til "Livets forhold"