Hvis din arbejdsplads flyttede?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 265
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 4769

Hvis din arbejdsplads flyttede?

Indlægaf Mistermor » 18. jan 2018, 02:45

Nu flyttes der offentlige arbejdspladser igen, og debatten går lystigt om, hvem det er synd for og hvorfor..... Men hvad ville der ske, hvis din eller din partners arbejdsplads flyttede til den modsatte ende af landet - eller i alt fald langt væk?
Ville du flytte med? Hvad ville påvirke dit valg?

Selv er jeg førtidspensionist, så medmindre man på et tidspunkt beslutter at placere den slags på Bornholm (for vi kan vist ikke være på Langeland) er problematikken ikke relevant for mig.
1
Straniera
Kort karma: 12
Likede indlæg: 861

Re: Hvis din arbejdsplads flyttede?

Indlægaf Straniera » 18. jan 2018, 04:54

Nej, jeg ville ikke flytte med, for min arbejdsplads skal ikke diktere, hvor jeg skal bo.

Jeg bor heldigvis der, hvor jeg ønsker, og har min arbejdsplads i nærheden. Skulle den flytte langt væk en dag, så er jeg den, der skredet.
3
LaMariposa
Kort karma: 355
Likede indlæg: 5988

Indlægaf LaMariposa » 18. jan 2018, 04:56

Lige pt. tror jeg ikke, at vi ville flytte med. Vi har et dejligt hus og har begge jobs, som vi er så glade for, at vi formentlig ikke ville sige det job op, der ikke blev flyttet. Til gengæld tænker jeg, at København ikke er det værste sted at være, hvis man skal finde nyt job pga. udflytning. Her er trods alt rigtig mange andre jobs at søge (i hvert fald inden for begge vores felter).
0
:lun: Be brave...

When it all goes wrong, I'll pull myself together, keep on holding on...
cola
Kort karma: 59
Likede indlæg: 1193

Indlægaf cola » 18. jan 2018, 05:00

Jeg ville finde mig et andet arbejde, hvor svært kan det være når det bare gælder papirnusseri. Jeg kan virkelig ikke se problemet i at der bliver flyttet rundt på stederne et firma ligger.
Du bestemmer jo selv om du vil flytte med eller blive boende, hvis du vælger at blive boende, så har du stadig tid til at finde et nyt, mens flytningen står på, det er jo ikke noget der sker på 1 dag.
0
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4220

Indlægaf Anilara » 18. jan 2018, 05:15

Det ville slet ikke give mening hvis min arbejdsplads flyttede til den anden ende af landet, da jeg arbejder kommunalt. Altså, det ville være mystisk at arbejde for eksempelvis Herlev kommune (hvor vi lovmæssigt skal se borgere fra kommunen jævnligt) i Horsens...
Men jeg ville lynhurtigt bare finde et andet job. Jeg har tidligere flyttet både 100 og 300 km for arbejde. Nu er jeg landet og har ikke lyst til at flytte foreløbig.
0
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 239
Likede indlæg: 6240

Indlægaf Santa » 18. jan 2018, 05:22

Jeg ville ikke flytte med.
Og det ville være et tab for min arbejdsplads, da jeg har en kompetence, som mangler på landsplan. Den gør det tilgengæld nemt for mig at finde en ny stilling.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 301
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 5332

Indlægaf Purple Haze » 18. jan 2018, 05:28

Hvis det betød jeg skulle flytte ville jeg sandsynligvis se mig om efter noget andet.
Det samme hvis jeg skulle pendle 2 timer + dagligt.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Ondemand
Kort karma: 47
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 2401

Indlægaf Ondemand » 18. jan 2018, 05:36

Jeg har altid flyttet jorden rundt for at arbejde, og har lidt svært ved at forholde mig til den debat. Det undrer også lidt at der tilsyneladende er så mange offentlige institutioner der er helt afhængig af en forholdsvis lille gruppe medarbejderes kompetancer. Det er ellers en af hovedreglerne når man man driver en virksomhed, at man ikke må basere sin forretning på enkelte medarbejdere - det gør den alt for sårbar :gruble:
4
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 126
Likede indlæg: 2377

Indlægaf Tux » 18. jan 2018, 06:00

Jeg ville ikke flytte med, jeg har hus, venner og familie her, og i øvrigt ikke svært ved at finde er andet job hvis jeg ville. Desuden har min kone sit job her, så under alle omstændigheder skulle en af os finde nyt job.

Endvidere virker det ikke til, at man kan i Jylland er venligt stemt over for Djøf-agtige typer fra København, så jeg bliver bare her ovre i Københavnstrup.

Ondemand skrev:Jeg har altid flyttet jorden rundt for at arbejde, og har lidt svært ved at forholde mig til den debat. Det undrer også lidt at der tilsyneladende er så mange offentlige institutioner der er helt afhængig af en forholdsvis lille gruppe medarbejderes kompetancer. Det er ellers en af hovedreglerne når man man driver en virksomhed, at man ikke må basere sin forretning på enkelte medarbejdere - det gør den alt for sårbar :gruble:

Men nu snakker vi jo ikke om enkelte medarbejdere, men om 80-90% af staben. Det er de færreste virksomheder
som ikke ville mærke den udskiftning
3
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 565
Likede indlæg: 12081

Indlægaf Sangius » 18. jan 2018, 06:08

Vii købte hus med fuld finansiering, så hvis vi sælger nu går vi i bedste fald i 0, og så har vi ingen mulighed for at købe nyt.
Ydermere er min mands job skruet sådan sammen, han kun har mulighed for at blive forflyttet sådan uden videre. Hvis han først får muligheden for at flytte, er det ret usandsynligt at han kan komme tilbage igen. Så hvis vi flytter væk fra familie og venner, skal vi være sikre på, at det er hvad vi gør.

Så nej. Vi gør det ikke.
0
abcd
Kort karma: 140
Likede indlæg: 4659

Indlægaf abcd » 18. jan 2018, 06:09

Tux skrev:Endvidere virker det ikke til, at man kan i Jylland er venligt stemt over for Djøf-agtige typer fra København, så jeg bliver bare her ovre i Københavnstrup.

Det tror jeg nu nok. Det er ret almindeligt at DJØF-agtige typer der er født og opvokset i Jylland, men har boet og arbejdet i København i en årrække, flytter tilbage til Jylland når de får børn. Der bor en håndfuld bare på vores stikvej med 16 huse.
1
Lys
Kort karma: 271
Likede indlæg: 3610

Indlægaf Lys » 18. jan 2018, 06:10

Jeg vil ikke udelukke, at jeg kunne finde på at flytte med for i hvert fald en periode, hvis min arbejdsplads flyttede til Aarhus eller at jeg ville pendle i en periode til Odense. Men jeg tvivler på, at jeg ville flytte permanent, og jeg ville under ingen omstændigheder flytte til mindre byer.
0
Brugeravatar
Lalana
Kort karma: 58
Likede indlæg: 866

Indlægaf Lalana » 18. jan 2018, 06:13

Hvis jeg havde mit drømmejob og det blev flyttet til et centralt sted i Jylland (århus-ish) så ville jeg sandsynligvis flytte med ja. Men det er kun fordi jeg allerede går lidt og overvejer om jeg på et tidspunkt skal flytte tilbage.

Og så må jeg lige sige, som en jysk djøf type, så har vi altså ikke SÅ meget imod københavnske djøf typer i Jylland...selvom i taler lidt mærkeligt ;) Og uanset, så kan det jo ikke være dårligt for Jylland at nogle af dem der allerde er ansat flytter med fra kbh og tager viden med, så alt ikke startes fra scratch.
0
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 126
Likede indlæg: 2377

Indlægaf Tux » 18. jan 2018, 06:28

abcd skrev:
Tux skrev:Endvidere virker det ikke til, at man kan i Jylland er venligt stemt over for Djøf-agtige typer fra København, så jeg bliver bare her ovre i Københavnstrup.

Det tror jeg nu nok. Det er ret almindeligt at DJØF-agtige typer der er født og opvokset i Jylland, men har boet og arbejdet i København i en årrække, flytter tilbage til Jylland når de får børn. Der bor en håndfuld bare på vores stikvej med 16 huse.

Hvis man skal tro den offentlige debat og de kommentarer der er omkring Djøfere og/eller Københavnere fremgår der tydeligt at man ovre på fastlandet anser der som der værste pak man kan forestille sig.

De fortabte børn der kommer tilbage undskylder sig nok med at de blot var på en midlertidig ekskursion, for at studere fjenden, og at de slet ikke er rigtige Djøfere.. Der ville straks være en anden sag for os indfødte sjællændere..

Jeg er dog ikke Djøffer og har boet i Jylland, måske kan jeg få dispensation på et yderligt mandat :gruble:
0
limitededition
Kort karma: 46
Likede indlæg: 325

Indlægaf limitededition » 18. jan 2018, 06:34

Min arbejdsplads er en del af både første og anden bølge af udflytningen og min afdeling blev rykket fra Kbh til Sydsjælland en times tid i tog fra Kbh så der flyttede mange med inkl mig som nu er tættere på arbejdet. Hvis de flyttede så langt at jeg skulle flytte ville jeg søge nyt job.
0

Tilbage til "Livets forhold"