Skriv lige noget sympatisk om moderne feminisme...

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
vulpesVelox
Kort karma: 98
Geografisk sted: intetsteds og allevegne
Likede indlæg: 1904

Re: Skriv lige noget sympatisk om moderne feminisme...

Indlægaf vulpesVelox » 31. jan 2018, 14:09

Purple Haze skrev:
vulpesVelox skrev: Uheldsvanger talemåde (lidt ligesom "Ej" var i dit tilfælde for en postgang siden...).
Motivet var ikke at være nasty, ser du; jeg respekterer dig og har gjort det stort set siden jeg fik øje på dig. Hvis ikke ville jeg bare forbigå dig i tavshed, når jeg ser mig (delvist) uenig i noget.

Jeg er overordnet set altid kontant i mit udtryk, og jeg ved godt, at det somme tider kan tolkes som noget skingert pis. Jeg har ikke tid til at dissekere hver eneste linje, og det er ret indgroet det dér "en spade er en spade"-hejs.

Kan vi se forbi bagatellerne og tage fat i flæsket imens vi hver især erkender, at det somme tider går lidt stærkt, men at vi ikke behøver at hate på hinanden af den årsag alene? - det ville jeg være ret ked af, forstår du..

Fair point, synes bare sammenligningen natur=erhvervsliv er så dum at det ikke giver nogen mening. Og det kom til udtryk på en ikke særlig heldig måde.

Grisen har vist sagt det meste af det jeg ville sige omkring erhvervsliv.

Men det jeg kredser lidt omkring er en form for definition. Som kunne indeholde at en af de ting feminismen kan (hvis den får lov), er at pege på de ting i samfundet som vi er van til bare er sådan som de nu er.
Og så sætte spørgsmålstegn ved om det nu også er “naturgivet” at tingene skal være sådan, og evt også komme med nogle alternativer.
Og hvis nok folk så finder de alternativer gode, så kan alternativerne efterhånden blive den nye norm - og eftersom vi har set det før, så ved vi det kan lade sig gøre.

Disclaimer. Og ja jeg ved godt feminismen ikke KAN noget som helst, men bevægelsen / feministerne / div grupperinger ... you know.

Nogle af de ting der tages op er der bred enighed om er noget der skal gøres op med, andre ting er der ikke enighed om.
Eksempelvis tror jeg de fleste ikke synes mødre skal stilles bedre end fædre i skilsmisser som det foregår nu - og hvor det ikke lader til at der er enighed om at det er et problem at mange kvinder bliver gramset på og klappet i røven i nattelivet.

Så er der selvfølgelig nogen der bliver ved med at tage deres “sag” op uanset der ikke rigtig er enighed om at det er vigtigt - og dem kan man selvfølgelig godt blive lidt trætte af at hører på. Dog lykkedes det dog nogengange nogen at få vendt stemningen, hvis de bliver ved.

Og så er der nogen der tager deres sag op på en ekstrem måde, hvilket måske rykker og understreger en poeinte - og nogengange virker det bare hysterisk og latterligt. Også selvom man måske er enig i det de prøver at opnå.
Her kunne det for mit vedkommende være de der der insistere på at “ligne prostituerede”, forstår hvad de vil og er enige med dem - men ikke i den måde de griber det an på.

Jeg har ikke nogen kommentarer til dig, for vi er vist ret enige i, at der er læssevis af ting, der kunne fungere mere optimalt og stadigt forbedres på. Så er det egentlig bare at afstikke ruten og sætte noget i bevægelse.

Jeg er ikke og har aldrig været røvklapper, tværtimod så er jeg "røvklapée". På kæresten, jo selvfølgelig; las nalgas me llaman. På fremmede damer, nej tak; jeg får seriøst dårlig smag i munden hver evig eneste goddamn gang, jeg hører om det.
Jeg peger hyppigt på alkoholkultur før je peger på "rape culture". Der sker altså et eller andet mærkeligt med menneskets frontallapper, når de tyller, og jeg synes at kunne fornemme at det (symptomet) strækker sig længere end bare fra lørdag nat til søndag eftermiddag, omend det for individet ikke er mærkbart i skala 1:1. - hvis det giver mening?
Ikke for at tørre lorten af på en flaske, men... jeg tror simpelthen på at det befordrer både vold og overgreb i en grad, der gennemsyrer alt. Og jeg synes det skal høre op nu med det samme at folk er væmmelige overfor hinanden.
0
"Because that water seeks her own
For five and one half hours she would flow
She had 53 miles to go"
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 255
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 4300

Indlægaf Purple Haze » 31. jan 2018, 15:31

vulpesVelox skrev:
Jeg har ikke nogen kommentarer til dig, for vi er vist ret enige i, at der er læssevis af ting, der kunne fungere mere optimalt og stadigt forbedres på. Så er det egentlig bare at afstikke ruten og sætte noget i bevægelse.

Jeg er ikke og har aldrig været røvklapper, tværtimod så er jeg "røvklapée". På kæresten, jo selvfølgelig; las nalgas me llaman. På fremmede damer, nej tak; jeg får seriøst dårlig smag i munden hver evig eneste goddamn gang, jeg hører om det.
Jeg peger hyppigt på alkoholkultur før je peger på "rape culture". Der sker altså et eller andet mærkeligt med menneskets frontallapper, når de tyller, og jeg synes at kunne fornemme at det (symptomet) strækker sig længere end bare fra lørdag nat til søndag eftermiddag, omend det for individet ikke er mærkbart i skala 1:1. - hvis det giver mening?
Ikke for at tørre lorten af på en flaske, men... jeg tror simpelthen på at det befordrer både vold og overgreb i en grad, der gennemsyrer alt. Og jeg synes det skal høre op nu med det samme at folk er væmmelige overfor hinanden.

Lige mht numseklapperiet tror jeg stemningen så småt er begyndt at vende. Men det er mit indtryk at det stadig er et område hvor flertallet mener det er ‘under bagatel grænsen’ eller totalt/tilpas harmløst - til at de ikke tager udtalt modstand til det seriøst.
Og det må de selvfølgelig gerne mene, så må dem der mener det modsatte komme med nogle flere og bedre argumenter.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Grissebassen
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1317

Indlægaf Grissebassen » 31. jan 2018, 16:04

abcd skrev:
Grissebassen skrev:En stor del af det, mener jeg også ligger i opdragelsen og tidlige kønsnormer. Min generation er typisk vokset op med hjemmegående bedsteforældre, der havde forventninger til, at man som pige skulle være flittig, pligtopfyldende, passe hjemmet og føde børn. Og med forældre, som den første generation af dem, der havde haft succes med at bryde social arv og kønsstereotyper. Og udviklingsmæssigt er det altså historisk set ikke ret lang tid siden. Men på det punkt, tror jeg allerede vi er nået et langt stykke vej på den korte tid. Men vi kan godt nå endnu længere.

Generelt bryder jeg mig ikke om "survival of the fittest"-argumentet, som vulpesVelox kommer med, for der er simpelthen så mange grimme eksempler i historien på, hvordan det er blevet brugt til at udrydde folk, der blev anset som mindre "fitte". Implicit definerer det vores værd som menneske via vores gener. Og i sidste instans ender argumentet ud i et spørgsmål om, hvornår man er "fit" nok til at få lov til at være en del af samfundet og til at reproducere sig, og hvad man skal gøre af dem, der ikke er "fitte" nok.

Og lige en gentagelse: Vi har som civilisation skabt et erhvervsliv (det er ikke naturskabt), hvor det kan være en fordel at være mand, hvis man gerne vil frem. Man kan ikke ændre på mænd og kvinders biologi. Men man kan godt ændre på erhvervslivet. Og det er der imo brug for på flere punkter.

Jeg kan bare ikke se hvordan det skal blive anderledes. Man vil altid få mere ud af at sige direkte til chefen at man forventer at blive forfremmet, end man vil få ud af at sidde stille i hjørnet og vente på at ens indsats bliver opdaget. Jeg synes heller ikke der er noget odiøst i at sælge sig selv aggressivt, enhver har da lov at kæmpe for så meget til sig selv som muligt.

I øvrigt er den direkte vej til at blive direktør at starte sin egen virksomhed, men 7 ud af 10 virksomheder startes af mænd, og her er der i hvert fald ingen særlige barrierer for kvinder, alle har lige adgang til at starte virksomheder.

Jeg sidder heller ikke inde med en løsning i ærmet. I så fald ville jeg gå ind i politik. Jeg synes heller ikke, der er noget odiøst i at sælge sig selv. Problemet er bare, at en hver idiot kan putte en luftpumpe op bag i på sig selv og pumpe til. Jeg synes derimod, der er noget odiøst i, hvis chefen ukritisk vælger ham, med luftpumpen i røven, uden også at opdage hende ovre i hjørnet, som måske er mere kvalificeret til det, som Hr. Luftpumpe gør krav på. Og det har jeg desværre set et par gange efterhånden i indtil videre korte karriere.

Om min idealisme her er præget af, at jeg primært har arbejdet på mindre arbejdspladser, ved jeg ikke. Men det kunne jo være et sted at starte i forhold til at ændre vores arbejdskultur.

I forhold til iværksætteri, tror jeg det er en del mere kompliceret, end du opstiller det.
Der er sjovt nok flere af de virksomheder, der bliver opstartet af mænd, der overlever de første år, end dem, der bliver startet af kvinder, hvilket man mener skyldes en skæv branchefordeling mellem kønnene. Og der er også en sammenhæng mellem, at en kvindelig iværksættere oftere går nedenom og hjem, hvis kvinden har små børn. Det tror jeg, kan være med til at afskrække kvinder.
Men jeg er helt sikker på, at det løser sig selv med tiden.

Jeg tror nemlig at kvinder nok skal indhente mænd på det område helt af sig selv. Af hvad jeg hurtigt kan researche mig til, så har kvinder, hvis mødre var er iværksætter en overraskende større chance for at klare sig. Der er allerede 50% flere kvinder, der starter virksomhed, end i 2001. Jeg kan ikke finde tal på, hvordan det så ud for en generation siden. Men det må formodes, at vi ikke skal ret langt tilbage i historien, for at det var usædvanligt for kvinder at starte egen virksomhed.
Så i forhold til iværksætteri, tror jeg egentlig mest det handler om, at vi befinder os på et punkt i udviklingen, hvor kvinder ikke har haft ligeså meget løbetid som mænd til at komme i gang, men at der såmænd nok skal komme skub i tingene, så snart de har lidt mere tradition bag sig.
1
abcd
Kort karma: 120
Likede indlæg: 3780

Indlægaf abcd » 31. jan 2018, 16:52

Grissebassen skrev:Jeg sidder heller ikke inde med en løsning i ærmet. I så fald ville jeg gå ind i politik. Jeg synes heller ikke, der er noget odiøst i at sælge sig selv. Problemet er bare, at en hver idiot kan putte en luftpumpe op bag i på sig selv og pumpe til. Jeg synes derimod, der er noget odiøst i, hvis chefen ukritisk vælger ham, med luftpumpen i røven, uden også at opdage hende ovre i hjørnet, som måske er mere kvalificeret til det, som Hr. Luftpumpe gør krav på. Og det har jeg desværre set et par gange efterhånden i indtil videre korte karriere.

Om min idealisme her er præget af, at jeg primært har arbejdet på mindre arbejdspladser, ved jeg ikke. Men det kunne jo være et sted at starte i forhold til at ændre vores arbejdskultur.

I forhold til iværksætteri, tror jeg det er en del mere kompliceret, end du opstiller det.
Der er sjovt nok flere af de virksomheder, der bliver opstartet af mænd, der overlever de første år, end dem, der bliver startet af kvinder, hvilket man mener skyldes en skæv branchefordeling mellem kønnene. Og der er også en sammenhæng mellem, at en kvindelig iværksættere oftere går nedenom og hjem, hvis kvinden har små børn. Det tror jeg, kan være med til at afskrække kvinder.

Jeg tror nemlig at kvinder nok skal indhente mænd på det område helt af sig selv. Af hvad jeg hurtigt kan researche mig til, så har kvinder, hvis mødre var er iværksætter en overraskende større chance for at klare sig. Der er allerede 50% flere kvinder, der starter virksomhed, end i 2001. Jeg kan ikke finde tal på, hvordan det så ud for en generation siden. Men det må formodes, at vi ikke skal ret langt tilbage i historien, for at det var usædvanligt for kvinder at starte egen virksomhed.
Så i forhold til iværksætteri, tror jeg egentlig mest det handler om, at vi befinder os på et punkt i udviklingen, hvor kvinder ikke har haft ligeså meget løbetid som mænd til at komme i gang, men at der såmænd nok skal komme skub i tingene, så snart de har lidt mere tradition bag sig.

Jeg synes det er alle tiders hvis kvinder indhenter mænd som iværksættere. Og topchefer. Og alt muligt andet. Udgangspunktet for diskussionen var postulatet at mænd har en lettere vej igennem livet end kvinder fordi der er strukturer i samfundet som forfordeler kvinder. Det virker som om vi er kommet væk fra det og over til at der er nogle samfundsstrukturer der favoriserer nogle egenskaber som mænd oftere besidder end kvinder. Men at samfundet favoriserer folk med rundsave på albuerne har ikke noget direkte med køn at gøre, så det er langt mere spiseligt end at sige at mænd har det lettere. Hvis feminister fremkom med den slags konkrete indvendinger i stedet for at snakke om mænds privilegier, tror jeg de ville møde mere lydhørhed.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 6821

Indlægaf Slettet bruger » 31. jan 2018, 17:50

Min tilgang hjælper kvinder mere.

Jeg er sådan hey du kan godt, kom nu i gang, gør det nu.

Feministerne er sådan nej du kan ikke patriarkerne og diskurserne stopper dig prøv det ikke en gang, vent på at samfundet hjælper dig.

Så yeah, du kan godt er meget mere motiverende end det feministerne siger.

Og de kvinder (flertallet) der ikke gider ræs og komme til tops. De vil hellere have fred og ro hygge, gå i byen, have sex med nogen sjove mænd, drikke kaffe med deres veninder og snakke og senere have en familie.

Jeg accepterer dem som de er. Det er fint nok du vil det. Det er OK. Det er godt du gør de ting du helst vil. Det er de færreste der har brug for at være den nye dyne-Larsen for at have et godt liv.

Feministerne gør ikke - de siger "ej når så få kvinder gider blive topchefer og have firma, det kan vi ikke leve med at at de ikke går efter det, der er noget galt med dem, det er patriarkerne der holder dem nede, i virkeligheden hader de deres røvsyge topchef-løse liv, en indholdsløs gentagelse af hyggeaftener og venindearrangementer, og vil hellere noget andet, men pga diskurser kan de ikke udfolde sig."

Feminisister kan i virkeligheden ikke rigtigt lide kvinder.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 6821

Indlægaf Slettet bruger » 31. jan 2018, 17:57

Længere tilbage i historien var det helt normalt for kvinder at starte "virksomheder".

Det var kromutter, sykoner, senere butikker osv. Kvinder i say folkeeventyr, de farer rundt og sælger stuff på markedspladsen :)

Det med hjemmegående var normalt en kort periode, hvor det ku lade sig gøre at leve for 1 løn, og var vel i starten en VILD luksus at middelklassens kvinder kunne gøre det samme som overklassens kvinder, nemlig at de ikke behøvede arbejde?
0
Grissebassen
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1317

Indlægaf Grissebassen » 31. jan 2018, 18:09

abcd skrev:
Grissebassen skrev:Jeg sidder heller ikke inde med en løsning i ærmet. I så fald ville jeg gå ind i politik. Jeg synes heller ikke, der er noget odiøst i at sælge sig selv. Problemet er bare, at en hver idiot kan putte en luftpumpe op bag i på sig selv og pumpe til. Jeg synes derimod, der er noget odiøst i, hvis chefen ukritisk vælger ham, med luftpumpen i røven, uden også at opdage hende ovre i hjørnet, som måske er mere kvalificeret til det, som Hr. Luftpumpe gør krav på. Og det har jeg desværre set et par gange efterhånden i indtil videre korte karriere.

Jeg synes det er alle tiders hvis kvinder indhenter mænd som iværksættere. Og topchefer. Og alt muligt andet. Udgangspunktet for diskussionen var postulatet at mænd har en lettere vej igennem livet end kvinder fordi der er strukturer i samfundet som forfordeler kvinder. Det virker som om vi er kommet væk fra det og over til at der er nogle samfundsstrukturer der favoriserer nogle egenskaber som mænd oftere besidder end kvinder. Men at samfundet favoriserer folk med rundsave på albuerne har ikke noget direkte med køn at gøre, så det er langt mere spiseligt end at sige at mænd har det lettere. Hvis feminister fremkom med den slags konkrete indvendinger i stedet for at snakke om mænds privilegier, tror jeg de ville møde mere lydhørhed.

Jeg er også kørt temmelig død i den her diskussion nu. Og jeg synes egentlig ikke, det virker som om, vi er specielt uenige, men blot har forskellige tilgange til problemstillingerne.
Du har helt sikkert ret i, at NOGLE feminister kunne gøre noget anderledes, ligesom folk, der ikke er lydhøre over for dem sikkert også kunne gøre en masse anderedes.
0
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 508
Likede indlæg: 2523

Indlægaf Falstria » 31. jan 2018, 18:23

Nomine skrev:
eks-Maupassant skrev:Min tilgang hjælper kvinder mere.

Feministerne er sådan nej du kan ikke patriarkerne og diskurserne stopper dig prøv det ikke en gang, vent på at samfundet hjælper dig.

Og de kvinder (flertallet) der ikke gider ræs og komme til tops. De vil hellere have fred og ro hygge, gå i byen, have sex med nogen sjove mænd, drikke kaffe med deres veninder og snakke og senere have en familie.

Jeg accepterer dem som de er. Det er fint nok du vil det. Det er OK. Det er godt du gør de ting du helst vil. Det er de færreste der har brug for at være den nye dyne-Larsen for at have et godt liv.

Feministerne gør ikke - de siger "ej når så få kvinder gider blive topchefer og have firma, det kan vi ikke leve med at at de ikke går efter det, der er noget galt med dem, det er patriarkerne der holder dem nede, i virkeligheden hader de deres røvsyge topchef-løse liv, en indholdsløs gentagelse af hyggeaftener og venindearrangementer, og vil hellere noget andet, men pga diskurser kan de ikke udfolde sig."

Dine indlæg i denne her tråd er fuldstændig på linje med debattørs navn fjernet af moderator måde at debattere og argumentere på.

Det er nu meget passende i tilfældet, at der er udsendt en ny opdatering til kvinder, "feminist 4.0".
Det er ikke nødvendigvis en af de opdateringer der gør livet lettere eller bedre for nogen, som debattørs navn fjernet af moderator ville have pointeret og krævet forbud imod.
Det handler ikke om en sikkerhedsbrist, faktisk er kvinder med den nye opdatering muligvis blevet nemmere at hacke.
Der er med opdateringen risiko for øget overvågning af privatlivet.
Opdateringen hæmmer visse dagligdags funktioner.

Man må sikre sig at have en god backup i alle tilfælde.
1
Brugeravatar
vulpesVelox
Kort karma: 98
Geografisk sted: intetsteds og allevegne
Likede indlæg: 1904

Indlægaf vulpesVelox » 31. jan 2018, 19:32

Falstria skrev:
Det er nu meget passende i tilfældet, at der er udsendt en ny opdatering til kvinder, "feminist 4.0".
Det er ikke nødvendigvis en af de opdateringer der gør livet lettere eller bedre for nogen, som debattørs navn fjernet af moderator ville have pointeret og krævet forbud imod.
Det handler ikke om en sikkerhedsbrist, faktisk er kvinder med den nye opdatering muligvis blevet nemmere at hacke.
Der er med opdateringen risiko for øget overvågning af privatlivet.
Opdateringen hæmmer visse dagligdags funktioner.

Man må sikre sig at have en god backup i alle tilfælde.

SysError [72]: Frikadeller.dll did not load correctly, and the program has unexpectedly quit. Please refer to the manual for further information.
2
"Because that water seeks her own
For five and one half hours she would flow
She had 53 miles to go"
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1127
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 17760

Indlægaf LadyFox » 31. jan 2018, 19:58

Nomine skrev:
eks-Maupassant skrev:Min tilgang hjælper kvinder mere.

Dine indlæg i denne her tråd er fuldstændig på linje med debattørs navn fjernet af moderatormåde at debattere og argumentere på.

Uanset hvad man måtte mene omdebattørs navn fjernet af moderator facon synes jeg det er virkelig ufint at trække ham ind som en eller anden Sorte Per, i en tråd han slet ikke deltager i. Dette har intet med debattørs navn fjernet af moderator at gøre, bland ham dog uden om. Faktisk synes jeg det er direkte tarveligt.
2
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 767
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 16254

Moderation

Indlægaf icelady » 31. jan 2018, 23:26

Der er klippet lidt i indlæggene, da det er unfair at hive en anden debattør (som ikke deltager i tråden) ind i tråden.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 729
Likede indlæg: 10273

Re: Moderation

Indlægaf dgd2007 » 1. feb 2018, 07:00

icelady skrev:Der er klippet lidt i indlæggene, da det er unfair at hive en anden debattør (som ikke deltager i tråden) ind i tråden.

Fair nok, men nu bliver man jo for alvor nysgerrig :-D
0
Brugeravatar
Ubiquitous
Kort karma: 8
Likede indlæg: 179

Indlægaf Ubiquitous » 1. feb 2018, 12:22

Det er interessant at læse, hvordan disse ambitiøse mandlige medarbejdere opfattes. Der tales om aggressivitet, rundsave på albuerne og luftpumper i røven. Det virker som ret negative personlighedtræk. Man skal også lige huske på, at når man opfører sig på den måde, så løber man en risiko, frem for at sidde at putte sig i hjørnet. Det kan gå godt, men det kan også gå skidt, og når man gør opmærksom på sig selv, så kan folk også huske en, når ansvaret for fiaskoerne skal deles ud. Det er ikke konsekvensfrit at tage ansvar. Når det lykkes, så bliver man potentielt belønnet, og når det fejler, så bliver man potentielt straffet.

Mænd tager flere risici end kvinder. Om det er biologi eller miljø synes jeg personligt er en rasende ligegyldig diskussion. I mange tilfælde kan det gennemsnitligt betale sig at tage en risiko, men man må ikke glemme, at der også er konsekvenser. Det virker som om, at der i feministiske kredse fokuseres meget på dem, der tog risikoen og vandt, mens dem, der tabte ignoreres.

For mig er det primære, at man har muligheden for at foretage de samme valg, uanset køn. Det er mit udgangspunkt, når der tales om ligestilling. Hvad folk så vælger er mener jeg ikke man som samfund skal blande sig ret meget i.

Det er naturligvis ikke sort/hvidt, og man kan for eksempel godt som samfund gå ud og sikre, at man stadig kan brødføde sin familie, selvom ens virksomhed går på røven. Det er mindre risikabelt at satse alt på at starte en virksomhed i Danmark end det eksempelvis er i USA. Til gengæld er belønningen også typisk mindre.
3
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 1. feb 2018, 14:17

Nomine skrev:Underligt at redigere i indlæg uden at give besked men fair nok med det slettede navn. Min forklaring er at det ikke var ment som noget negativt overfor den pågældende debattør, men udelukkende fordi ex-m virker til at have et problem med den form for argumentering og derfor finder jeg det interessant at han selv argumenterer sådan. Så det handlede altså ikke om at nedgøre x - men om at påpege det paradoksale.

(Men som sagt så kan jeg godt se det også fremstår som en negativ hån af x og det er ikke i orden - så sletningen er fin og min undskyldning reelt ment)

Nu var det en del indlæg, der skulle rettes i, så bla for nemheds skyld blev begrundelsen skrevet i et særskilt indlæg, fremfor at skulle sende PB til folk, hvis indlæg vi har redigeret i.

Vi kunne også have valgt at slette hele indlægget (og redigere efterfølgende indlæg), men ved at nøjes med at redigere og forklare redigeringen i særskilt indlæg kan det være at andre debattører kan se, at vi ikke vil finde os i, man på den måde blander andre debattører ind i det, og at vi skrider ind, når vi enten selv ser det eller bliver gjort opmærksom på det.
3
....

Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 1. feb 2018, 14:29

Nomine skrev:
icelady skrev:
Nomine skrev:Underligt at redigere i indlæg uden at give besked men fair nok med det slettede navn. Min forklaring er at det ikke var ment som noget negativt overfor den pågældende debattør, men udelukkende fordi ex-m virker til at have et problem med den form for argumentering og derfor finder jeg det interessant at han selv argumenterer sådan. Så det handlede altså ikke om at nedgøre x - men om at påpege det paradoksale.

(Men som sagt så kan jeg godt se det også fremstår som en negativ hån af x og det er ikke i orden - så sletningen er fin og min undskyldning reelt ment)

Nu var det en del indlæg, der skulle rettes i, så bla for nemheds skyld blev begrundelsen skrevet i et særskilt indlæg, fremfor at skulle sende PB til folk, hvis indlæg vi har redigeret i.

Vi kunne også have valgt at slette hele indlægget (og redigere efterfølgende indlæg), men ved at nøjes med at redigere og forklare redigeringen i særskilt indlæg kan det være at andre debattører kan se, at vi ikke vil finde os i, man på den måde blander andre debattører ind i det, og at vi skrider ind, når vi enten selv ser det eller bliver gjort opmærksom på det.

Jeg kan godt se at det er en uoverskuelig opgave at sende mig en pb.

Der er blevet forklaret hvorfor der ikke blev sendt PB til hverken dig eller andre, hvis indlæg er blevet redigeret.

For ikke at afspore tråden endnu mere, kan du tage en eventuel utilfredshed op med Patrick. :)
0
....

Tilbage til "Livets forhold"