Hvad er dit bedste comeback?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Hvad er dit bedste comeback?

Indlægaf Chatsy » 29. jan 2018, 16:08

Så sent som i går sad jeg hos familien til aftensmad og vi snakkede lidt. Snakken gik ind på en person, min bror synes meget lidt om og kommenterede dennes udseende.
Jeg svarede "Og du har et ansigt som kun en mor kan elske og selv det kniber sgu da lidt".

Det var ikke så meget det, jeg sagde, som at vores mor brød sammen af grin og pegede og grinede af min bror.
Det var en god aften.
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvad er dit bedste comeback?

Indlægaf vibbsen » 29. jan 2018, 16:22

Jeg gik til sådan noget mindfullness for personer med stress og en af de mandlige deltagere spurgte til hvordan det gik med babyen. Det skal lige siges at man på holdet ikke sådan kendte hinandens historier sådan andet end i hovedtræk, for det var som sådan ikke et terapiforløb. Og bemærkningen var egentlig pænt upassende i sammenhængen...
Andre ville måske have mumlet noget om at de faktisk ikke var gravide. Men det er ikke lige min stil.

Så jeg slog en skroglatter op og sagde "Mig, jeg er sgu ikke gravid, Jeg er bare fed"

Han blev naturligvis rigtig flov og skyndte sig at sige undskyld og håbede så på at det ville gå væk. Men det fik han ikke lov til. For jeg fortsatte.

"Det skal du ikke være ked af. Det er ikke første gang jeg har fået at vide at jeg ser fed ud på den gravide måde"....

Mit bud er at han aldrig nogensinde igen spørger til en kvindes graviditet uden og have set en positiv test først :-D
5
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Hvad er dit bedste comeback?

Indlægaf Grissebassen » 29. jan 2018, 22:18

Jeg havde på et tidspunkt en ubehagelig mandlig kollega af den gammeldags slags, der ikke kunne forstå, hvordan en kvinde i slut 20'erne kunne være single og barnløs. Han blev ved med at komme med kommentarer om, at jeg burde finde mig en mand og føde nogle børn og lave mad til dem.
Jeg kvitterede med en kommentar om, at mine katte ikke rigtigt satte pris på min madlavning, men at jeg skam havde masser af mænd, der lavede god mad til mig, og at jeg bare ikke skulle have børn med nogen af dem.
6
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: Hvad er dit bedste comeback?

Indlægaf Bad Samaritan » 29. jan 2018, 22:30

Mig til ældre herre i bussen: "Hey vil du ikke sidde ned?"
Ældre herre til mig: "Unge mand, jeg vil altså gerne tiltales med 'de'!!!"
Mig: "Alrite, så kan de jo få lov til at stå op i stedet"...
15
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Hvad er dit bedste comeback?

Indlægaf Lurende Peber » 29. jan 2018, 22:30

En relativt nyansat ung ingeniør, som fik talt sig varm over vores aldersforskel. Hvor godt det var, at jeg stadig hang på trods min alder. :gruble:
Mig: “Apropos hænge på. Jeg syntes jo, at du ser noget bekendt ud. Hvad hedder din mor?”
:devil:
10
Registreret Gammel Gris :gris:
Neverkont
Indlæg: 1859
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2908

Re: Hvad er dit bedste comeback?

Indlægaf Neverkont » 29. jan 2018, 23:01

Min moster, som ville have været sidst i 70'erne hvis hun levede, var meget glad for at gå i byen da hun var ung og det havde en nabokone ondt i bagdelen af.
En aften min moster var på vej i byen stod nabokonen på trappen foran sit hus og sagde til min moster "Du ville have bedre af morgenluften", hvortil min moster svarede "Den får jeg når jeg går hjem". :D
13
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad er dit bedste comeback?

Indlægaf Ghattner » 1. feb 2018, 10:53

Min kollega har det med at afbryde, eller endnu værre: lade sig afbryde. Fx hvis jeg sidder og snakker med ham og han bliver ringet op så er telefonopkaldet altid vigtigere, alene fordi det er på telefon (for så er det åbenbart altid vigtigt). Eller hvis en anden kollega bare kommer ind fra højre og forstyrrer, så bliver vedkommende automatisk mere vigtig end mig i stedet for at han lige siger ”to sekunder, jeg er lige optaget”.

Normalt bider jeg det i mig for værre er det ikke, men en dag gik det mig på. Jeg sad og fortalte ham noget og pludselig kommer der en hen og forstyrrer og han vender sig instinktivt mod hende og afbryder derved samtalen med mig. Intet ”undskyld, det her er vigtigt” eller lign. Jeg bliver bare efterladt hængende. Da han så endelig er færdig med samtalen siger jeg ”Det jeg var ved at sige inden du lod dig afbryde, var at…”. Jeg kunne godt mærke at jeg måske lød lidt indestængt. Jeg bliver bare så paf når voksne mennesker kan opføre sig så umodent.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad er dit bedste comeback?

Indlægaf dgd2007 » 1. feb 2018, 11:10

Jeg har nævnt det før, men dette her er vist det all-time bedste comeback, jeg har hørt:

Bagerbutik i sommerlandet for mange år siden ...
Karls Smart står og bager på bagerpigen og siger fjogede ting i de ventende kunders påhør.
Til sidst siger han: "Skal vi ikke gifte os?"
Hvortil hun lynhurtigt replicerer: "Det kan vi da godt. Hvem skal vi gifte os med?" :worship:
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Hvad er dit bedste comeback?

Indlægaf paint » 1. feb 2018, 11:37

dgd2007 skrev:Jeg har nævnt det før, men dette her er vist det all-time bedste comeback, jeg har hørt:

Bagerbutik i sommerlandet for mange år siden ...
Karls Smart står og bager på bagerpigen og siger fjogede ting i de ventende kunders påhør.
Til sidst siger han: "Skal vi ikke gifte os?"
Hvortil hun lynhurtigt replicerer: "Det kan vi da godt. Hvem skal vi gifte os med?" :worship:


Jeg har hørt en variant af den.

Kunden siger til den unge kvindelige ekspedient: hvor har du været hele mit liv?

Hun svarer: tjah..De første 30 år, var jeg ikke ikke engang født. ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Hvad er dit bedste comeback?

Indlægaf Pax Romana » 1. feb 2018, 12:05

Var på et tidspunkt kommet i en mindre meningsudveksling med en anden gæst oppe ved baren.
Og så kom den klassiske: ”Du ved vist ikke hvem du taler med”
Jo svarede jeg, du er ham fyren som ikke har intellekt nok til at præsenterer sig selv.

Eller denne da jeg ikke rigtig reagerede på småprovokationer fra en bodybuilder type.

Er du bøsse?
Næ, jeg er bare mere velklædt end dig.
1
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.

Tilbage til "Livets forhold"