Hvor sidder kønnet (ifølge debatten?)

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19499

Re: Hvor sidder kønnet (ifølge debatten?)

Indlægaf Animi » 3. feb 2018, 15:16

eks-Maupassant skrev:
Animi skrev:Hold da op, der er da godt gang i generaliseringerne herinde...


Generaliseringer er gode.Viden bygger på dem. Det er derfor du har en computer du kan skrive dit indlæg på.


Der er jeg så uenig.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvor sidder kønnet (ifølge debatten?)

Indlægaf Slettet bruger » 3. feb 2018, 15:21

Animi skrev:
eks-Maupassant skrev:
Animi skrev:Hold da op, der er da godt gang i generaliseringerne herinde...


Generaliseringer er gode.Viden bygger på dem. Det er derfor du har en computer du kan skrive dit indlæg på.


Der er jeg så uenig.


Så du mener vel det modsatte, altså "generaliseringer er dårlige".

Det er en generalisering. Du kan ikke en gang sige du ikke kan lide generaliseringer, uden at generalisere. Det er en anden god ting ved dem, de gør vi kan tale med hinanden.

Uanset om du kan lide det eller ej, kunne du heller ikke skrive indlæg til mig, hvis ikke andre folk have haft det fint med generaliseringer og med dem havde opfundet og produceret en computer til dig. Aint no way around them.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19499

Re: Hvor sidder kønnet (ifølge debatten?)

Indlægaf Animi » 3. feb 2018, 15:25

eks-Maupassant skrev:
Animi skrev:
eks-Maupassant skrev:
Animi skrev:Hold da op, der er da godt gang i generaliseringerne herinde...


Generaliseringer er gode.Viden bygger på dem. Det er derfor du har en computer du kan skrive dit indlæg på.


Der er jeg så uenig.


Så du mener vel det modsatte, altså "generaliseringer er dårlige".

Det er en generalisering. Du kan ikke en gang sige du ikke kan lide generaliseringer, uden at generalisere. Det er en anden god ting ved dem, de gør vi kan tale med hinanden.

Uanset om du kan lide det eller ej, kunne du heller ikke skrive indlæg til mig, hvis ikke andre folk have haft det fint med generaliseringer og med dem havde opfundet og produceret en computer til dig. Aint no way around them.


Hvad i alverden har opfindelsen af computeren at gære med generaliseringer?
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Rullegardinia
Indlæg: 1009
Tilmeldt: 4. nov 2016, 20:06
Kort karma: 98
Likede indlæg: 3317

Re: Hvor sidder kønnet (ifølge debatten?)

Indlægaf Rullegardinia » 3. feb 2018, 15:26

eks-Maupassant skrev:
Rullegardinia skrev:
eks-Maupassant skrev:
Rullegardinia skrev:
eks-Maupassant skrev:På en måde er det godt det her.

Hele den bølge med at man nægtede at anerkende de biologiske ting starter i 1940erne og kører stadig i dag, f.eks. når folk her på forummet benægter kvinder har stærkere yngelplejeinstikt og mænd stærkere konkurrenceinstinkt (begge som grupper).

Ja og der er man så endt der at det biologiske hævner sig, og al kvindeidræt bliver udraderet, fordi biologiske mænd kan gå ind og konkurrere. Det anskueliggør jo det vi andre har sagt til dem, for døve ører, i mange år.

Så man kan da håbe på man langt om længe kigger på al den nye køns-biologi fra de sidste 50 år og så laver en fornuftsbaseret feminisme med det udgangspunkt.


Du kan håbe alt det du vil. Men der er rigtig mange feminister, der er tavse som østers, når det kommer til lesbiskes klager over, at de chikaneres, når de ikke vil have sex med transkvinder med penis, om transkvinder skal ind i kvinders omklædningsrum, fængsler, krisecentre og herberger. Feministerne vil i stedet stædigt bakke op om, at ciskvinder (ikke transkønnede) ikke fatter en skid om køn, og at det er sexistisk at hævde, at kønnet er defineret ved blandt andet kønsorganerne.

Jeg sidder med et stærk bekymring om, hvor dette her ender, men dit ydmyge håb om, at feminister, som gruppe, snart bliver klogere, det tror jeg ikke du skal regne med.


Det vil blive så absurd det bryder sammen.

Og der vil komme sager hvor det kræver så meget virkelighedsforægtelses-power at opretholde sit gak-gak, at meget få vil kunne klare det.

Eks der kommer voldtægter hvor manden er kommet ind på stedet ved at trække sit transgenderkort. En af de transgender-lesbiske der vil have sex med kvinder fordi de er lesbiske-med-en-diller. Det ville jo ikke være fedt hvis det sker på et krisecenter hvor kvinder går hen fordi mænd har behandlet dem ondt.


Og well, it had to happen. Den biologifornægtende feminisme har altid været gak-gak.

Sådan nogen teorier holder så længe man er heldig med at der ikke sker noget der udstiller ens gak-gak mere end at man kan fornægte det og lukke det ude. Men på et tidspunkt sker der noget så folk indser det her holder ikke, og så skrider folk.

Teorien får også flere fjender. De kvinder der arbejder i krisecentrene vil jo pr situationslogik komme til at blive fjender af biologifornægtende feminisme, fordi ellers kan de ikke arbejde og fungere.


Følgende er med fuldt forbehold, for der florerer en del fake news derude.

Men jeg har både hørt historien om en flok skolepiger, der måtte klæde om i et lillebitte lokale, fordi en transgender kvinde skulle lufte dilleren i kvindernes omklædningsrum og historien om en voldtægt på et krisecenter for kvinder. Godt nok ikke i Danmark, men stadig... Hvad er der sket efter det? Ingenting.

For slet ikke at tale om, at en transkvinde med en kæmpe platform, har lavet en video på youtube, hvor hun siger, at der er 'nothing inherently male' ved en transkvindes krop, så lesbiske kan godt hoppe på. Hvad er der sket, er der horder af feminister, der tager afstand? Nope.

Feminister ofrer glad og gerne kvinders rettigheder på alteret for transkønnedes rettigheder.



Ja men de er jo nødt til det. Fordi deres tro er at "biologi er underordnet". Det er det, de har sagt siden 1940erne. Standardfeminisme KAN ikke redde den her.


Jeg tror også at i den første fase, hvor en teori er endt i "evident nonsense" fasen. Der vil der være mange der har deres tvivl indeni, men ikke siger det for at komme i konflikt med folk osv.

Så det kommer sådan som en ketchupflaske hvor det bryder sammen som et brag.

Tjek Thomas Kuhn, han har skrevet om det. Der går en masse år hvor forskere giver kunstigt åndedræt til en teori og gør det mere og mere indviklet for at "redde" de ting de ikke kan forklare. Og så bryder det pludseligt sammen indenfor kort tid.

Ja el HCAs eventyr om kejseren med klæderne. I startfasen står alle "hvad er det her for noget mærkeligt shit, jeg må hellere lade som om jeg er med på den". Og så caller nogen BS hvor flokken er klar til det, og bum, det bryder sammen. Faseskift.


Biologi er jo netop ikke underordnet, hvis kønnet sidder i hjernen, som en fast defineret essens? Det, der bliver sagt er, at kromosomer og kønsorganer er underordnede, men at nogen VED de ikke tilhører et køn eller tilhører det andet køn. Det må vel medføre, der er noget fast defineret, der gør en kvinde eller en mand, ikke som noget fysisk, men som noget, der sidder i hovedet.

Det stemmer vel meget godt overens med folk som digs opfattelse af, at kvinder er omsorgsfulde og mænd er aggressive? Og imod feminismens grundtanke om, at vi ikke allesammen er ens, men forskellige.
0
Enten er man nødt til at dø I utide – eller også bliver man gammel. Livet går med at blive ældre. Nogen tredje mulighed gives ikke.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvor sidder kønnet (ifølge debatten?)

Indlægaf Slettet bruger » 3. feb 2018, 15:48

Rullegardinia skrev:
eks-Maupassant skrev:
Rullegardinia skrev:
eks-Maupassant skrev:
Rullegardinia skrev:
eks-Maupassant skrev:På en måde er det godt det her.

Hele den bølge med at man nægtede at anerkende de biologiske ting starter i 1940erne og kører stadig i dag, f.eks. når folk her på forummet benægter kvinder har stærkere yngelplejeinstikt og mænd stærkere konkurrenceinstinkt (begge som grupper).

Ja og der er man så endt der at det biologiske hævner sig, og al kvindeidræt bliver udraderet, fordi biologiske mænd kan gå ind og konkurrere. Det anskueliggør jo det vi andre har sagt til dem, for døve ører, i mange år.

Så man kan da håbe på man langt om længe kigger på al den nye køns-biologi fra de sidste 50 år og så laver en fornuftsbaseret feminisme med det udgangspunkt.


Du kan håbe alt det du vil. Men der er rigtig mange feminister, der er tavse som østers, når det kommer til lesbiskes klager over, at de chikaneres, når de ikke vil have sex med transkvinder med penis, om transkvinder skal ind i kvinders omklædningsrum, fængsler, krisecentre og herberger. Feministerne vil i stedet stædigt bakke op om, at ciskvinder (ikke transkønnede) ikke fatter en skid om køn, og at det er sexistisk at hævde, at kønnet er defineret ved blandt andet kønsorganerne.

Jeg sidder med et stærk bekymring om, hvor dette her ender, men dit ydmyge håb om, at feminister, som gruppe, snart bliver klogere, det tror jeg ikke du skal regne med.


Det vil blive så absurd det bryder sammen.

Og der vil komme sager hvor det kræver så meget virkelighedsforægtelses-power at opretholde sit gak-gak, at meget få vil kunne klare det.

Eks der kommer voldtægter hvor manden er kommet ind på stedet ved at trække sit transgenderkort. En af de transgender-lesbiske der vil have sex med kvinder fordi de er lesbiske-med-en-diller. Det ville jo ikke være fedt hvis det sker på et krisecenter hvor kvinder går hen fordi mænd har behandlet dem ondt.


Og well, it had to happen. Den biologifornægtende feminisme har altid været gak-gak.

Sådan nogen teorier holder så længe man er heldig med at der ikke sker noget der udstiller ens gak-gak mere end at man kan fornægte det og lukke det ude. Men på et tidspunkt sker der noget så folk indser det her holder ikke, og så skrider folk.

Teorien får også flere fjender. De kvinder der arbejder i krisecentrene vil jo pr situationslogik komme til at blive fjender af biologifornægtende feminisme, fordi ellers kan de ikke arbejde og fungere.


Følgende er med fuldt forbehold, for der florerer en del fake news derude.

Men jeg har både hørt historien om en flok skolepiger, der måtte klæde om i et lillebitte lokale, fordi en transgender kvinde skulle lufte dilleren i kvindernes omklædningsrum og historien om en voldtægt på et krisecenter for kvinder. Godt nok ikke i Danmark, men stadig... Hvad er der sket efter det? Ingenting.

For slet ikke at tale om, at en transkvinde med en kæmpe platform, har lavet en video på youtube, hvor hun siger, at der er 'nothing inherently male' ved en transkvindes krop, så lesbiske kan godt hoppe på. Hvad er der sket, er der horder af feminister, der tager afstand? Nope.

Feminister ofrer glad og gerne kvinders rettigheder på alteret for transkønnedes rettigheder.



Ja men de er jo nødt til det. Fordi deres tro er at "biologi er underordnet". Det er det, de har sagt siden 1940erne. Standardfeminisme KAN ikke redde den her.


Jeg tror også at i den første fase, hvor en teori er endt i "evident nonsense" fasen. Der vil der være mange der har deres tvivl indeni, men ikke siger det for at komme i konflikt med folk osv.

Så det kommer sådan som en ketchupflaske hvor det bryder sammen som et brag.

Tjek Thomas Kuhn, han har skrevet om det. Der går en masse år hvor forskere giver kunstigt åndedræt til en teori og gør det mere og mere indviklet for at "redde" de ting de ikke kan forklare. Og så bryder det pludseligt sammen indenfor kort tid.

Ja el HCAs eventyr om kejseren med klæderne. I startfasen står alle "hvad er det her for noget mærkeligt shit, jeg må hellere lade som om jeg er med på den". Og så caller nogen BS hvor flokken er klar til det, og bum, det bryder sammen. Faseskift.


Biologi er jo netop ikke underordnet, hvis kønnet sidder i hjernen, som en fast defineret essens? Det, der bliver sagt er, at kromosomer og kønsorganer er underordnede, men at nogen VED de ikke tilhører et køn eller tilhører det andet køn. Det må vel medføre, der er noget fast defineret, der gør en kvinde eller en mand, ikke som noget fysisk, men som noget, der sidder i hovedet.

Det stemmer vel meget godt overens med folk som digs opfattelse af, at kvinder er omsorgsfulde og mænd er aggressive? Og imod feminismens grundtanke om, at vi ikke allesammen er ens, men forskellige.


Well biologiske essenser er ret sprælske, meget mere sprælske end folk tror.

Say siamesiske tvillinger, de er meget mere normafvigende end transgenders, de falder biologiske set uden problemer overhovedet ind under "menneske", hvor mange kulturelle kategorier ville have mere svært ved bare at kalde dem mennesker. "Menneske" har en norm og afvigelser for normen, det hele er mennesker. Et menneske med 4 arme er ikke "not a human", men bare "et menneske, der har anomalt mange arme".

Biologien er vis som regel glade nok ved bare at klassificere siamesiske tvillinger, transgenders, folk med 4 arme, o lign. som afvigelser. Tror ikke de tænker videre over at der skulle være mere i det end rent praktisk som hvordan opererer man siamesiske tvillinger fra hinanden. Hvis transgenders er glade for at blive opereret kønsskifte, så tænker de bare "nå men hvis de gerne vil det, så finder vi ud af hvordan, og så gør vi det".

Jeg har aldrig tænkt specielt over de her biologiske anormaliteter. Like er en siamesisk tvilling med 1 krop og 2 hjerner, hvor de deler noget af hjernen - er det 2 personer, eller 1 person med 2 hoveder, eller er det 2 semi-forbundne personer. No clue.


Så pas, jeg kan ikke svare dig. Alt de ting jeg fabler om om biologi og køn er rettet mod normen, inkl statistisk variation.


Man skulle trawle det biologiske igennem mht kønsafvigelserne, og så kunne man måske komme op med noget. Det var jo sådant noget de biologiske feminister kunne fixe.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvor sidder kønnet (ifølge debatten?)

Indlægaf Slettet bruger » 3. feb 2018, 15:51

Animi skrev:
eks-Maupassant skrev:
Animi skrev:
eks-Maupassant skrev:
Animi skrev:Hold da op, der er da godt gang i generaliseringerne herinde...


Generaliseringer er gode.Viden bygger på dem. Det er derfor du har en computer du kan skrive dit indlæg på.


Der er jeg så uenig.


Så du mener vel det modsatte, altså "generaliseringer er dårlige".

Det er en generalisering. Du kan ikke en gang sige du ikke kan lide generaliseringer, uden at generalisere. Det er en anden god ting ved dem, de gør vi kan tale med hinanden.

Uanset om du kan lide det eller ej, kunne du heller ikke skrive indlæg til mig, hvis ikke andre folk have haft det fint med generaliseringer og med dem havde opfundet og produceret en computer til dig. Aint no way around them.


Hvad i alverden har opfindelsen af computeren at gære med generaliseringer?


At de brugte generaliseringer for at opfinde den. Naturlove f.eks.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19499

Re: Hvor sidder kønnet (ifølge debatten?)

Indlægaf Animi » 3. feb 2018, 15:53

eks-Maupassant skrev:
Animi skrev:
eks-Maupassant skrev:
Animi skrev:
eks-Maupassant skrev:
Animi skrev:Hold da op, der er da godt gang i generaliseringerne herinde...


Generaliseringer er gode.Viden bygger på dem. Det er derfor du har en computer du kan skrive dit indlæg på.


Der er jeg så uenig.


Så du mener vel det modsatte, altså "generaliseringer er dårlige".

Det er en generalisering. Du kan ikke en gang sige du ikke kan lide generaliseringer, uden at generalisere. Det er en anden god ting ved dem, de gør vi kan tale med hinanden.

Uanset om du kan lide det eller ej, kunne du heller ikke skrive indlæg til mig, hvis ikke andre folk have haft det fint med generaliseringer og med dem havde opfundet og produceret en computer til dig. Aint no way around them.


Hvad i alverden har opfindelsen af computeren at gære med generaliseringer?


At de brugte generaliseringer for at opfinde den. Naturlove f.eks.


Men der går jeg ud fra, at vi også er mere over i de videnskabelige funderet teorier, og ikke i generaliseringer i stil med "blondiner er dumme" og "alle mænd voldtager."
Er den sidste egentlig også en god generalisering, synes du?
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvor sidder kønnet (ifølge debatten?)

Indlægaf Slettet bruger » 3. feb 2018, 15:56

Animi skrev:
eks-Maupassant skrev:
Animi skrev:
eks-Maupassant skrev:
Animi skrev:
eks-Maupassant skrev:
Animi skrev:Hold da op, der er da godt gang i generaliseringerne herinde...


Generaliseringer er gode.Viden bygger på dem. Det er derfor du har en computer du kan skrive dit indlæg på.


Der er jeg så uenig.


Så du mener vel det modsatte, altså "generaliseringer er dårlige".

Det er en generalisering. Du kan ikke en gang sige du ikke kan lide generaliseringer, uden at generalisere. Det er en anden god ting ved dem, de gør vi kan tale med hinanden.

Uanset om du kan lide det eller ej, kunne du heller ikke skrive indlæg til mig, hvis ikke andre folk have haft det fint med generaliseringer og med dem havde opfundet og produceret en computer til dig. Aint no way around them.


Hvad i alverden har opfindelsen af computeren at gære med generaliseringer?


At de brugte generaliseringer for at opfinde den. Naturlove f.eks.


Men der går jeg ud fra, at vi også er mere over i de videnskabelige funderet teorier, og ikke i generaliseringer i stil med "blondiner er dumme" og "alle mænd voldtager."
Er den sidste egentlig også en god generalisering, synes du?


Nej jeg synes ikke nogen af dem er gode.

Forkerte generaliseringer er dårlige, rigtige generaliseringer er gode.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19499

Re: Hvor sidder kønnet (ifølge debatten?)

Indlægaf Animi » 3. feb 2018, 15:59

eks-Maupassant skrev:Nej jeg synes ikke nogen af dem er gode.

Forkerte generaliseringer er dårlige, rigtige generaliseringer er gode.


Okay.... Det var jo så ikke det du skrev, men godt trukket i land :P
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvor sidder kønnet (ifølge debatten?)

Indlægaf Slettet bruger » 3. feb 2018, 16:11

Animi skrev:
eks-Maupassant skrev:Nej jeg synes ikke nogen af dem er gode.

Forkerte generaliseringer er dårlige, rigtige generaliseringer er gode.


Okay.... Det var jo så ikke det du skrev, men godt trukket i land :P


Billede
1
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20816

Re: Hvor sidder kønnet (ifølge debatten?)

Indlægaf Zombie » 3. feb 2018, 21:35

Jeg har det nok egentlig bare sådan, at hvis man ikke forstår eller går ind for kønsskifte, så skal man bare lade være med at få det. Lade andre passe deres butik, og nøjes med at passe sin egen.
3
aka Forbies

:gammel:
Modesty Blame
Indlæg: 4316
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 518
Likede indlæg: 9401

Re: Hvor sidder kønnet (ifølge debatten?)

Indlægaf Modesty Blame » 3. feb 2018, 22:24

Animi skrev:
Modesty Blame skrev:
Animi skrev:
Modesty Blame skrev:Jeg mener, at de, som er transkønnede, er noget andet end mand eller kvinde. Jeg har ikke et problem med, at de er det. Jeg har et problem med, at de mener, at vide, at de er noget, som de ikke har noget begreb om.
Jeg har et problem med påstanden om, at man - når man er født som én ting, siger, at man altid har følt sig som det modsatte. Det ved de fanme ikke noget om.

Hvis køn sidder i hjernen, så er der sgu da ikke nogen grund til operationer. Hvis køn sidder i hjernen, og pigetøj og drengetøj er sociale konstruktioner, så er transseksualitet jo komplet ligegyldigt i virkeligheden, for så betyder kønsorganerne ikke noget for kønnet.


Men er det ikke lidt selvmodsigende, at mene at de ikke kan vide noget om hvilket køn de føler sig som - mens du til gengæld åbenbart kan vide, at de så ikke er noget køn? Jeg mener, det kan du da vel slet ikke have noget begreb om?

Jeg er lidt nysgerrig efter at høre, om du så tror det vil være muligt at opdrage børn til at være det andet køn, så længe man har sørger for at kønsorganerne matcher? :)
For det har man jo prøvet. Hvor drenge som spædbørn fik lavet fjernet deres penis (fordi de var beskadiget) og i stedet fik lavet en kunstig skede, og hormoner for at de så kunne ligne piger. Stort set alle de her børn, identificerede sig stadigvæk som drenge og endte med at leve som mænd, på trods af at de er blevet fortalt at de er piger, og har levet med kvindelige kønsorganer.
Hvis ikke det er fordi kønnet også sidder i hjernen, hvorfor accepterede de så ikke den virkelighed i havde fået fortalt og levet i?

Jeg har ikke skrevet, at de ikke er et køn. Jeg har skrevet, at de ikke er kvinder, hvis de er født som mænd, og så fremdeles.

Nej, jeg tror ikke, at man kan opdrage børn til at være noget andet, end de er. De børn har jo stadig de kromosomer, de er født med. Faktisk synes jeg, at det understreger fuldstændigt, hvad jeg har skrevet. Og jeg er en smule overrasket over, at du har forstået mig anderledes.


Du skriver at du mener, at transkønnede er noget andet end mand eller kvinde. Men hvordan kan du vide noget som helst om det?
Jeg synes egentlig ikke, det understreger fuldkommen hvad du skriver. Faktisk overhovedet ikke. De her børn fik jo fjernet deres mandlige kønsorganer, og har aldrig vidst at de var født som drenge, før de fik det at vide som voksne. Så hvordan skulle de kunne vide, at de var født som drenge, hvis ikke det er fordi, det også er en følelse, noget der sidder i ens hjerne?


I princippet synes jeg stadig de er, hvad de er født som, men for at undgå at være alt for ondskabsfuld, når nu det ligger dem så meget på sinde, vil jeg godt gå med til, at han ikke er han for eksempel. Jeg vil bare ikke gå med til, at han er hun. Når - eller jeg skulle måske sige hvis - nogen en dag finder et kromosom eller enzym, eller hvad fanden det nu kan være, der påviser, at det ikke er vrangforestillinger, så vil jeg ganske givet ændre holdning. Men indtil da vil jeg gå så langt som at sige, at transkønnede er noget andet. Men det jeg i virkeligheden tænker er, at de har nogle udfordringer, som jeg er ligeglad med, at de udlever.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4316
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 518
Likede indlæg: 9401

Re: Hvor sidder kønnet (ifølge debatten?)

Indlægaf Modesty Blame » 3. feb 2018, 22:26

Zombie skrev:Jeg har det nok egentlig bare sådan, at hvis man ikke forstår eller går ind for kønsskifte, så skal man bare lade være med at få det. Lade andre passe deres butik, og nøjes med at passe sin egen.

Ja, men nu sidder vi jo midt i en debat. Hvor vi udveksler meninger. Og hvis min mening er, at jeg er ligeglad med, hvor mange operationer folk får, for at skifte alt muligt, men at jeg ikke anerkender, at de rent faktisk skifter køn, så føler jeg umiddelbart, at denne debat er stedet, hvor jeg kan udtrykke mig om det.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20816

Re: Hvor sidder kønnet (ifølge debatten?)

Indlægaf Zombie » 3. feb 2018, 22:37

Modesty Blame skrev:
Zombie skrev:Jeg har det nok egentlig bare sådan, at hvis man ikke forstår eller går ind for kønsskifte, så skal man bare lade være med at få det. Lade andre passe deres butik, og nøjes med at passe sin egen.

Ja, men nu sidder vi jo midt i en debat. Hvor vi udveksler meninger. Og hvis min mening er, at jeg er ligeglad med, hvor mange operationer folk får, for at skifte alt muligt, men at jeg ikke anerkender, at de rent faktisk skifter køn, så føler jeg umiddelbart, at denne debat er stedet, hvor jeg kan udtrykke mig om det.


Det var ikke ment som sådan en "Lad os droppe debatten"-kommentar. Det var et udtryk for min holdning til emnet. Beklager, hvis jeg ikke fik det specificeret, så det fremstod som en ti-stille kommentar, for sådan var det ikke ment.

Folk har mange meninger og det synes jeg er helt fint. Jeg kan heller ikke selv finde op og ned i videnskaben, psykologien osv. og derfor er jeg afventende med at have en holdning til det. Til gengæld synes jeg, at folk skal gøre som de selv synes ift. deres krop. Det er mit bidrag til debatten for nu. :-p
0
aka Forbies

:gammel:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvor sidder kønnet (ifølge debatten?)

Indlægaf Slettet bruger » 3. feb 2018, 23:02

Zombie skrev:Jeg har det nok egentlig bare sådan, at hvis man ikke forstår eller går ind for kønsskifte, så skal man bare lade være med at få det. Lade andre passe deres butik, og nøjes med at passe sin egen.


Når en transkønnet stiller op til vægtløftning, så kan kvinderne der får deres sport ødelagt jo ikke bare "passe deres butik", fordi den transkønnede lissom går ind i den.

Det samme med dem der vil ind med diller som lesbisk kvinde i mandeskikkelse i kvindernes omklædningsrum og på krisecentre.
0

Tilbage til "Livets forhold"