Ulovlige stoffer normalt?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Ulovlige stoffer normalt?

Indlægaf Artem » 8. feb 2018, 21:52

I går var der en tråd om en politikere der havde taget kokain, hvor flere nævnte at der er mange som tager kokain, som om det ikke er noget særligt.
Her til aften har jeg set et program på TV2 om skønhedsstoffer, som steroider, solkure og slankepiller.

Det sammen med at mange mener at cannabis skal være lovligt. Får mig til at tænke på hvor udbredt det er at tage diverse former for ulovlige stoffer, enten for at præstere, får en rus, eller for at se bedre ud? Er det noget i selv bruger? eller har prøvet? Ja og er det jeres indtryk at det er "normalt" i dag?

For personligt kan jeg ikke genkende billedet. Har aldrig selv rørt nogle af de ting, og det er heller ikke mit indtryk at min omgangskreds gør i de ting, men ved dog at nogle enkelte har prøvet at ryge hash, og for hundred år siden som værnepligtig var der en af soldeterkammeraterne der havde gjort i steroider, og af den grund havde de mest vilde bumsesår på ryggen efter det.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14618

Re: Ulovlige stoffer normalt?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 8. feb 2018, 22:04

Jeg har aldrig rørt nogle former for stoffer selv, men har efter jeg er flyttet haft en omgangskreds hvor det var ganske normalt i det mindste at have prøvet.

Da jeg levede i Danmark kendte jeg én person der har røget/røg hash og det kom faktisk rigtig meget bag på mig. De fleste i min omgangskreds lod til at være ganske godt kørende bare med alkohol.

I England har jeg kendt en der tog alt han kunne få fat på udover crystal meth. Han prøvede at bevise at stoffer kunne tages "ansvarligt", hvilket så betød at han købte heroin, kokain, MDMA og jeg ved ikke hvad over the dark net. Det var meget langt fra min person og jeg kan i bakspejlet slet ikke se hvorfor jeg var i hans selskab.
Derudover var det mest hash - der var 3 dealere bare i den student housing jeg boede i. En af mine venner endte med at sidde og ryge så meget at han dumpede fag på uni og missede ud på en tur over atlanten med alt betalt. Andre røg i starten af første år, men lagde det på hylden fordi det ikke passede overens med den vej de ville gå karrieremæssigt.

Min kærestes bedste ven og dennes storebror tager kokain på fast basis, til det punkt hvor deres venner snakker om at det er et problem for dem både mentalt og også i forhold til deres liv.
Min kæreste har selv brugt stoffer igennem en periode i forbindelse med stor personlig sorg, men kunne nu aldrig finde på at røre det igen. Hans papbror tager/har taget steorider igennem en længere periode, for at blive større. Han ryger også hash til vores store irritation ...

Så jeg havde egentlig et meget beskyttet liv inden jeg flyttede - efter at have stiftet bekendtskab med folk der tager stoffer ligegyldigt hvad grund, er jeg dog bare mere bekræftet i at det gider jeg virkelig ikke at være involveret i. Eller være involveret med folk der er involveret i det for den sags skyld .. Tror det kommer an på hvor man færdes og hvilke typer man omgås med om hvor vidt det er normalt.
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Ulovlige stoffer normalt?

Indlægaf Code71 » 8. feb 2018, 22:07

Det er forholdsvist almindeligt. Desværre. Jeg har feks tre kollegaer som ikke engang ligger skjul på at de tager en "bane" engang i mellem. Det er så klamt, synes jeg
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Ulovlige stoffer normalt?

Indlægaf Ficus » 8. feb 2018, 22:54

Jeg har arbejdet sammen med nogle “hårde typer” på et tidspunkt, det var ikke unormalt at de sniffede Coke. Heller ikke i arbejdstiden. Hash talte nærmest ikke som et stof i de kredse.

De fleste af drengene fra min folkeskole- og ungdomsomgangskreds røg hash. Det var ikke på nogen måde hårde typer, det var kernefamiliebørnene. De var nok ikke afhængige, men det var ligeså normalt at de røg en joint, som at andre ville ryge en cigaret (som de sjovt nok ikke rørte). De er alle rimelig veluddannede og “ordentlige” mennesker her 8-10 år senere.

Jeg selv har en enkelt gang taget en bid af en hashcookie i Amsterdam, sammen med en af ovennævnte drenge. Det sagde mig intet dengang og det siger mig ikke noget i dag.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Ulovlige stoffer normalt?

Indlægaf Juki » 9. feb 2018, 02:37

Jeg har kun prøvet hash og ting i den dur, men det ligger efterhånden år tilbage.

Det er mit indtryk at stoffer er mere udbredt end man umiddelbart skulle tro. Jeg tror ikke det er unormalt at mange "voksne og fornuftige" mennesker fx ryger en joint engang imellem i festligt lag med venner. Det er måske kun et par gange om året, når man har fået afsat børnene og den skal have lidt ekstra. Eller at der bliver eksperimenteret med hashkager osv.

Jeg tror kun jeg har oplevet at være til én fest hvor der blev indtaget andet end hash, i hvert fald hvad jeg ved(hvis vi ser bort fra andre festivalgæster og mennesker i nattelivet) Det var vist amfetamin hvor to af festens gæster gik væk og sniffede det.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Ulovlige stoffer normalt?

Indlægaf LadyFox » 9. feb 2018, 05:28

Jeg har taget en hel del stoffer af forskellig slags, men det er ikke noget jeg gør mere. De fleste jeg omgås har som minimum prøvet at tage det. Men ingen af mine venner tager stoffer endnu.
Men det er jo klart jeg kender mange der brugte det, når jeg selv gjorde.
Mit indtryk er at det ikke er normalt, men heller ikke unormalt.
0
...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ulovlige stoffer normalt?

Indlægaf Slettet bruger » 9. feb 2018, 05:40

Google siger at ca. 4% af 16-20-årige har prøvet kokain. Og at ca. 4% af unge under 25 har taget hårde stoffer inden for det seneste år. Hash har ca. 35% prøvet.

Det passer meget godt med mit billede af udbredelsen, jeg kender nogle enkelte der har prøvet hårde stoffer og en del der har prøvet hash. Det er dog ved at være en del år siden jeg har hørt til det, nu nærmer vi os de 40, og jeg hører aldrig om nogen der lige skal have en joint mere. Jeg har aldrig selv prøvet andet end alkohol. Ikke fordi jeg vil være specielt hellig, jeg har bare ikke lyst til at putte noget i min krop som jeg har købt af en eller anden skummel, ansigtstatoveret type under en bro.
0
HerErJeg
Indlæg: 4184
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5012

Re: Ulovlige stoffer normalt?

Indlægaf HerErJeg » 9. feb 2018, 05:49

abcd skrev:Google siger at ca. 4% af 16-20-årige har prøvet kokain. Og at ca. 4% af unge under 25 har taget hårde stoffer inden for det seneste år. Hash har ca. 35% prøvet.

Det passer meget godt med mit billede af udbredelsen, jeg kender nogle enkelte der har prøvet hårde stoffer og en del der har prøvet hash. Det er dog ved at være en del år siden jeg har hørt til det, nu nærmer vi os de 40, og jeg hører aldrig om nogen der lige skal have en joint mere. Jeg har aldrig selv prøvet andet end alkohol. Ikke fordi jeg vil være specielt hellig, jeg har bare ikke lyst til at putte noget i min krop som jeg har købt af en eller anden skummel, ansigtstatoveret type under en bro.


Det er lige de 4% der er farlige, for det svarer til at der sidder en af slagsen i hver skoleklasse, og så kan andre meget let lokkes med på glidebanen.
I steder som Amsterdam har jeg da overvejet om jeg skulle prøve en småkage, men efter at have set Bubber i Thylejren, så er jeg sikker på at jeg vil se lige så dum ud.
0
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27006

Re: Ulovlige stoffer normalt?

Indlægaf ajnaM » 9. feb 2018, 06:45

Artem skrev:I går var der en tråd om en politikere der havde taget kokain, hvor flere nævnte at der er mange som tager kokain, som om det ikke er noget særligt.
Her til aften har jeg set et program på TV2 om skønhedsstoffer, som steroider, solkure og slankepiller.

Det sammen med at mange mener at cannabis skal være lovligt. Får mig til at tænke på hvor udbredt det er at tage diverse former for ulovlige stoffer, enten for at præstere, får en rus, eller for at se bedre ud? Er det noget i selv bruger? eller har prøvet? Ja og er det jeres indtryk at det er "normalt" i dag?

For personligt kan jeg ikke genkende billedet. Har aldrig selv rørt nogle af de ting, og det er heller ikke mit indtryk at min omgangskreds gør i de ting, men ved dog at nogle enkelte har prøvet at ryge hash, og for hundred år siden som værnepligtig var der en af soldeterkammeraterne der havde gjort i steroider, og af den grund havde de mest vilde bumsesår på ryggen efter det.


Jeg kender kun én, der ikke har prøvet at ryge hash. Og vi har endda en aftale om, at vi skal ud i et sommerhus med en bunke veninder og ryge hende skæv engang, når vi er færdige med at have små børn. :lol:

Ej, jeg har ikke røget hash i mere end 10 år. Jeg har en enkelt gang spist svampe, da jeg var meget ung og dum - men ellers har jeg ikke rørt stoffer. Men jeg ved, det er meget udbredt, og i en del af min omgangskreds har det været meget normalt at tage kokain. Det er dog ikke noget, jeg selv er blevet tilbudt, og jeg har aldrig lagt mærke til det omkring mig - jeg ved bare, at det finder sted.
Min omgangskreds kunne sagtens omfatte Jakob Engel-Schmidt, som jeg i øvrigt har mødt mange gange, og som er en yderst behagelig og sympatisk mand (på trods af, at jeg politisk er i den helt anden ende af spektret), og jeg tror, jeg kender mange, der bruger stoffer på samme måde, som han gør. I øvrigt er min forståelse, at han havde taget stoffer dagen/flere dage inden, han kørte bil, og ikke vidste, det stadig var i blodet - og altså ikke, at han kørte rundt i en kokainrus. Ikke at det forsvarer, at han tager stoffer, eller at det er nogen undskyldning, men jeg synes alligevel, det hører med til historien.

Til gengæld kan jeg ikke forestille mig, at jeg kender nogen, der tager steroider. :gruble:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4873
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 287
Likede indlæg: 7832

Re: Ulovlige stoffer normalt?

Indlægaf Nicolait » 9. feb 2018, 07:49

Hash var vist normalt i min omgangskreds, da jeg gik i gymnasiet og de første par år på studiet, men jeg har det klare indtryk at folk er faldet af på den, og nu rører de ikke den slags mere.
Selv har jeg ikke prøvet noget stærkere end skunk, og sidste gang jeg røg var, da der var slutrunde i Tyskland.

Enkelte i min omgangskreds er sikkert fortsat endnu, men det er ikke rigtigt noget vi taler om.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16011
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1396
Likede indlæg: 29804

Re: Ulovlige stoffer normalt?

Indlægaf TinaW » 9. feb 2018, 07:55

Jeg har aldrig rørt andet end alkohol. Har aldrig nogensinde følt trangen til det.
Og efter at have haft en kæreste, der røg hash på daglig basis og set effekten af dette (tvangsforestillinger, psykose og videre til hårdere stoffer) så skal jeg aldrig nogensinde igen, have nogen i mit liv, der ryger på det niveau. Jeg skal ikke kunne sige, at hvis man ryger en joint hver 14. dag eller til en fest eller lignende, så ville det være diskvalificerende.
Dengang med ham kæresten, der var hash meget udbredt i den gruppe og tror også at flere af de andre (fyrene) tog hårdere ting.
Men nu rører jeg stort set ikke en gang alkohol mere, måske en mokai i ny og næ, hvis det går vildt for sig.
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Ulovlige stoffer normalt?

Indlægaf AgentPixie » 9. feb 2018, 08:08

Jeg kender rigtig mange der har prøvet hash, og det er alle samfundslag. Coke og MDMA oplever jeg også som værende set som almindeligt, men kender færre der gør sig i den slags.
Jeg kender fx en socialpædagog der plejede at ryge hash hver dag. Det mente han ikke var holdbart i længden, så han stoppede... Og sniffer nu coke i lange baner :sarkasme:

Har selv prøvet hash, men det sagde mig ikke noget. Andre stoffer kunne jeg ikke drømme om at røre.
Jeg synes cannabis skal være lovligt.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5598
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22810

Re: Ulovlige stoffer normalt?

Indlægaf POCKETKITTEN » 9. feb 2018, 08:16

Jeg røg ind i mellem en joint i gymnasiet, men har aldrig prøvet noget hårdere. Kender heller ingen, som er åbne omkring et forbrug af stoffer.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Ulovlige stoffer normalt?

Indlægaf Ficus » 9. feb 2018, 08:16

vulpesVelox skrev:"Hash, det er da sådan noget alle ryger!" var min første og sidste tanke, da jeg så overskriften .
Det er enormt udbredt, der hvor jeg kommer. Til gengæld er der ikke nogen i segmentet, der gider drikke alkohol eller for den sags skyld indtage andre rusmidler.
- Sådan rundt regnet, selvfølgelig; der er nok en enkelt farisæer iblandt, men overordnet set synes det at være sådan fat, at cannabis er et anti-gateway-drug :mellow:


Kender også en 3 stykker som ryger ret meget hash, hvis ikke hver dag, så i hvert fald ofte. De drikker heller ikke alkohol eller tager andre ting. Tror egentlig det er meget normalt for den type ryger :gruble:
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Ulovlige stoffer normalt?

Indlægaf LaScrooge » 9. feb 2018, 09:49

Ja, jeg synes det er normalt at bruge andre rusmidler rekreativt end alkohol og i min omgangskreds er det også meget almindeligt. Det, at det er ulovligt, er ikke ensbetydende med at det er forkert, i mine øjne. Så langt fra. Jeg nægter at placere alle rusmidler, der ikke er alkohol, i samme kategori og kalde dem "hårde stoffer", for det er de ikke. Hårde stoffer er dem, som er umiddelbart fysisk og/eller psykisk afhængighedsskabende, og som præsenterer en alvorlig trussel for, at brugeren får ødelagt sit liv af det. Masser af rusmidler er hverken mere farlige eller skadelige end det er at drikke sig fuld, når blot man bruger dem ansvarligt - ligesom man jo også skal med alkohol. Udfordringen for de fleste, tror jeg, er typisk at have tillid, til at andre mennesker kan administrere at have adgang til disse rusmidler og at verden ikke går under på grund af det.

I min omgangskreds er der blevet indtaget: DMT, ayahuasca, mescalin, svampe, MDMA, 6APB, amfetamin/speed, ketamin, kokain, MDA, opium, LSD, pot, hash, Fantasy, Baby Woodrose-frø, trøfler og helt sikkert en masse ting, jeg ikke har hørt om. Selv bruger jeg svampe, pot og MDMA og har prøvet LSD én gang, og jeg synes, at svampe og MDMA har bidraget med nogle meget, meget positive ting i mit liv. Pot er vildt godt at dyrke sex på, så engang imellem ryger min kæreste og jeg os skæve og knalder i timevis (vi knalder også i timevis uden at være påvirket af noget). Det er fantastisk. Engang imellem drikker vi bobler eller rødvin og knalder i timevis og jeg kan ærlig talt ikke se, hvorfor det skulle være mere acceptabelt eller bedre. Sex i et svampe-afterglow er i øvrig også vildt fedt. Prøv det.

Personligt foretrækker jeg i dén grad svampe frem for alkohol. De er langt mildere, billigere, sjovere og giver ingen tømmermænd. De er bedre at gå til koncerter på end alkohol, sjovere at feste på end alkohol, alt muligt er de, som er federe end alkohol. Mængden man indtager bestemmer effekten, så man kan styre, om det bare skal være en lille glød på humøret og give en en bedre kontakt til musikken, eller om det skal være en full blown psykedelisk oplevelse inklusive potentielle transcendente erfaringer. De vildere oplevelser planlægger vi meget grundigt, men vi (og jeg mener mig og mine venner) kan alle godt finde på at gufle en lille svamp inden en koncert, fordi svampe - også i små doser - giver én en indgang til musikken, der er uforlignelig. Svampe er fantastiske at tage i venners lag og jeg synes det er ærgerligt, når folk forestiller sig, at svampe = automatisk psykose. Men okay, når jeg læser på sundhedsstyrelsens hjemmeside kan jeg sådan set godt forstå det. Det er røv og nøgler det der står.
2
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Livets forhold"