Virus på computeren

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
fisken80
Indlæg: 22020
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51943

Virus på computeren

Indlægaf fisken80 » 9. feb 2018, 19:41

Ja jeg var så tåbelig nok til at trykke på et link i messenger på Facebook, et af dem, der er virus. Hvad gør jeg så nu? Kan jeg selv gøre noget for at sikre, at jeg ikke har fået noget ind?
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14670
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: Virus på computeren

Indlægaf sigge » 9. feb 2018, 22:01

Jeg har været lige så dum - jeg plejer ellers at være meget skeptisk med sådan noget, men denne gang faldt jeg i. Jeg fandt denne artikel om emnet, og der er råd til, hvad man kan gøre:
https://www.bt.dk/krimi/ondsindet-virus-spreder-sig-via-facebook-messenger-saadan-genkender-du-den

Jeg gjorde det så på min arbejdscomputer, så jeg skal have en akavet samtale med en IT-mand på mandag. Jeg har dog skiftet mit password på Facebook og bedt min søster sige til, hvis hun får sådan en messenger-besked fra mig.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Virus på computeren

Indlægaf Seladon » 12. feb 2018, 22:08

Jeg plejer at køre en gratis on line scanning på

www.f-secure.com

Sim regel virker det uden problemer.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P

Tilbage til "Livets forhold"