Ghostet af en ven

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40528

Re: Ghostet af en ven

Indlægaf Akehurst2 » 14. feb 2018, 17:37

BlueBunny skrev:
Akehurst2 skrev:
Petrix skrev:Jeg har ghostet nogle venner efter min skilsmisse.
Var simpelthen så langt nede, at jeg ikke havde overskud til at svare på beskeder og opkald.
Det er jeg ked af idag


Det synes jeg ikke, man kan kalde ghosting. Ghosting er mere en bevidst handlign for at undgå nogen, og har ikke noget med manglende overskud at gøre.


Men den som sidder i modsatte ende kender jo ikke baggrunden. Så det kan sagtens blive opfattet som ghosting. Ellers sender man måske et signal om hvorfor man lige sætter tingene lidt på stand-by


Jeg er helt enig i, at venner kan have oplevet det som ghosting, men i og med, jeg opfatter ghosting som et enormt negativt begreb for en bevidst kujonagtig handling, så ville jeg aldrig kalde det ghosting fordi man mangler overskud. Og jeg ville regne med, at vennerne også ville forstå forklaringen.
3
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: Ghostet af en ven

Indlægaf Sophaya » 14. feb 2018, 18:15

Øv, det ville jeg faktisk gerne have skrevet lidt om, men jeg er på ingen måde interesseret i at bidrage til noget, der er forbundet med medier. Jeg svarer/læser i debatter fordi jeg interesseret mig for mennesker, deres tanker og deres følelser. Ikke fordi en journalist skal bruge en historie.

Jeg synes faktisk, at det grænser til ufint at indtrænge sig på andres tanke-, følelse- og meningsudvekslinger på den måde. Folk deltager jo ikke i debatter på en side som denne for at ende i medierne. Jeg kommer til at tænke sladderblad mere end nyheder.
6
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Lykke
Indlæg: 6927
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Ghostet af en ven

Indlægaf Lykke » 14. feb 2018, 18:19

Jeg har svært ved at forestille mig en artikel om dette emne. Vil der være nok i det til at man kan skrive en artikel?

Så havde jeg engang den her veninde som ud af det blå stoppede med at kontakte mig. Ja, jeg ved virkelig ikke hvorfor. Men det skete bare.

Jeg har svært ved at se det for mig. Og hvad er relevansen?
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Ghostet af en ven

Indlægaf Juki » 14. feb 2018, 18:49

Akehurst2 skrev:Bortset fra, at vibbsens glimrende program selvfølgelig kræver, at man bruger ordet ghoste, hvad blev der så egentlig af det glimrende danske ord "at strudse"?

Det kan jeg faktisk bedre lide.

Det lyder bare ikke ligeså fancy og internationalt. Og så er det svært at huske hvordan man staver til Ostrich :( Måske hvis man kan finde på en forkortelse eller et sejt slang ord?

Til gengæld findes der mange sjove memes med strudser(selvom de ser uhyggelige ud :genert: )

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede


:panik: :shock: :panik: :shock: :panik:

Billede
3
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7518
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8607

MODERATION

Indlægaf decibell » 15. feb 2018, 12:30

Akehurst2 skrev:
BlueBunny skrev:
IrmaPigen skrev:Jeg ved ikke om den slags i indlæg er ok her, men jeg har anmeldt og rejst spørgsmålet.

TS er jo helt åben om sin baggrund.
Hvorfor skulle det ikke være ok?


Nu er det jo heldigvis ikke fordi debatten er oversvømmet af de her indlæg, og så gør det ikke rigtig noget. Men på den gamle debat greb det jo rimelig meget om sig, og så kan det være rimeligt nok at forbyde det eller begrænse det til et bestemt forum, synes jeg.

Og så kan jeg personligt bare ikke lide de der medvirkende søges-indlæg. Det er jo en debat, hvor folk deler mange også meget personlige ting og hvor man diskuterer stort og småt og bidrager til fællesmængden herinde - men journalist-indlæggene er så nasse-agtige i min verden: "Giv noget af dig selv, noget rigtig personligt og intimt for at fremme min karriere, så sidder jeg her bag skærmen og gider ikke selv dele noget og gider ikke engang følge op, hvis der kommer spørgsmål".


Vi har diskuteret det i teamet: så længe det ikke griber om sig, ser vi ingen grund til at forbyde sådanne forespørgsler, ej heller at oprette forum til den slags tråde. Hvis det bliver værre i fremtiden, må vi se på det igen. :)
0

Tilbage til "Livets forhold"