Ghostet af en ven

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
TrineB
Indlæg: 1
Tilmeldt: 13. feb 2018, 08:47
Kort karma: 0

Ghostet af en ven

Indlægaf TrineB » 13. feb 2018, 10:49

Hej alle,

De fleste, der dater i dag, er nok stødt på fænomenet "Ghosting". Altså der, hvor den person, man har set, pludselig og uden varsel cutter alt kontakt, stopper med at svare på beskeder og måske helt sletter dig som kontakt på diverse sociale medier.

Jeg har hørt, at ”ghosting” ikke kun foregår på datingmarkedet, men også i forbindelse med venskaber. Er der nogen herinde, der har prøvet at blive "ghostet" af en ven, eller som måske selv har prøvet at "ghoste" en ven? Hvis du har oplevet et af scenarierne, kunne jeg godt tænke mig at høre om det?

Det skal siges, at jeg er journalist på DR og arbejder på en historie om break ups mellem venner/veninder. Er der nogen af jer, der har lyst til at dele jeres erfaringer på det område?

Jeg håber, at nogle af jer har lyst til at dele jeres oplevelser.

De bedste hilsener,
Trine Bech
Journalist, DR
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Ghostet af en ven

Indlægaf Juki » 13. feb 2018, 11:58

Hvis du søger lidt herinde, fx på "ghosting", "ghoste" eller "strudset", vil du finde flere eksempler på det du efterspørger :)

Men hvad skal det bruges til? Er det bare noget research/baggrundsviden du har brug for eller er det deltagende personer til interviews eller medvirken?
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33854

Re: Ghostet af en ven

Indlægaf JoyNips » 13. feb 2018, 13:44

Prøv på heste-nettet. Nej, vent, det HAR du jo allerede gjort :rulle:
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4336
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10605

Re: Ghostet af en ven

Indlægaf BlueBunny » 13. feb 2018, 14:02

JoyNips skrev:Prøv på heste-nettet. Nej, vent, det HAR du jo allerede gjort :rulle:


Nu kender jeg ikke hestenettet, men er det ikke ok en journalist søger indsigt flere steder? Det er jo ikke alle som er begge steder
11
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40528

Re: Ghostet af en ven

Indlægaf Akehurst2 » 13. feb 2018, 14:11

JoyNips skrev:Prøv på heste-nettet. Nej, vent, det HAR du jo allerede gjort :rulle:


Men hun har ikke været på debatterne.dk...
10
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Ghostet af en ven

Indlægaf IrmaPigen » 13. feb 2018, 14:19

Jeg ved ikke om den slags i indlæg er ok her, men jeg har anmeldt og rejst spørgsmålet.
1
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4336
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10605

Re: Ghostet af en ven

Indlægaf BlueBunny » 13. feb 2018, 14:38

IrmaPigen skrev:Jeg ved ikke om den slags i indlæg er ok her, men jeg har anmeldt og rejst spørgsmålet.

TS er jo helt åben om sin baggrund.
Hvorfor skulle det ikke være ok?
10
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Ghostet af en ven

Indlægaf Hunkat » 13. feb 2018, 14:40

Det er lidt vagt hvad du gerne vil høre om? Oplevelsen, efterspillet, overvejelserne man har gjort sig? All of the above? Hvad er vinklen her? Hvis vinklen er at folk oplever at tage skade af at blive ghostet så er der nok ikke ret mange der har lyst til at indrømme er de er den slags person som kunne finde på det.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40528

Re: Ghostet af en ven

Indlægaf Akehurst2 » 13. feb 2018, 14:59

BlueBunny skrev:
IrmaPigen skrev:Jeg ved ikke om den slags i indlæg er ok her, men jeg har anmeldt og rejst spørgsmålet.

TS er jo helt åben om sin baggrund.
Hvorfor skulle det ikke være ok?


Nu er det jo heldigvis ikke fordi debatten er oversvømmet af de her indlæg, og så gør det ikke rigtig noget. Men på den gamle debat greb det jo rimelig meget om sig, og så kan det være rimeligt nok at forbyde det eller begrænse det til et bestemt forum, synes jeg.

Og så kan jeg personligt bare ikke lide de der medvirkende søges-indlæg. Det er jo en debat, hvor folk deler mange også meget personlige ting og hvor man diskuterer stort og småt og bidrager til fællesmængden herinde - men journalist-indlæggene er så nasse-agtige i min verden: "Giv noget af dig selv, noget rigtig personligt og intimt for at fremme min karriere, så sidder jeg her bag skærmen og gider ikke selv dele noget og gider ikke engang følge op, hvis der kommer spørgsmål".
8
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9485
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 990
Likede indlæg: 26525

Re: Ghostet af en ven

Indlægaf Santa » 13. feb 2018, 17:07

Akehurst2 skrev:
BlueBunny skrev:
IrmaPigen skrev:Jeg ved ikke om den slags i indlæg er ok her, men jeg har anmeldt og rejst spørgsmålet.

TS er jo helt åben om sin baggrund.
Hvorfor skulle det ikke være ok?


Nu er det jo heldigvis ikke fordi debatten er oversvømmet af de her indlæg, og så gør det ikke rigtig noget. Men på den gamle debat greb det jo rimelig meget om sig, og så kan det være rimeligt nok at forbyde det eller begrænse det til et bestemt forum, synes jeg.

Og så kan jeg personligt bare ikke lide de der medvirkende søges-indlæg. Det er jo en debat, hvor folk deler mange også meget personlige ting og hvor man diskuterer stort og småt og bidrager til fællesmængden herinde - men journalist-indlæggene er så nasse-agtige i min verden: "Giv noget af dig selv, noget rigtig personligt og intimt for at fremme min karriere, så sidder jeg her bag skærmen og gider ikke selv dele noget og gider ikke engang følge op, hvis der kommer spørgsmål".

Jeg synes at det var skideirriterende på den gamle debat, husker især at Woman fik en hel del materiale fra debatten og søgte interviews og 'nogen som ville dele deres historie' konstant.
Så efter min mening skal det enten forbydes eller begrænses til et bestemt 'medvirkende søges fora', som jeg så bare kan undgå.

Og det var jo vældigt OT for TS, så undskyld.
Men nej, jeg vil ikke dele noget fra mit privatliv til offentlig underholdning.
5
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Ghostet af en ven

Indlægaf Bimmerdyret » 13. feb 2018, 21:29

Det er vel bare det man kalder livet - venner kommer venner går.
Fordi man kalder det noget fancy er det jo ikke nødvendigvis noget "nyt".'
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Ghostet af en ven

Indlægaf vibbsen » 13. feb 2018, 22:02

Bimmerdyret skrev:Det er vel bare det man kalder livet - venner kommer venner går.
Fordi man kalder det noget fancy er det jo ikke nødvendigvis noget "nyt".'


Hvor er du tarvelig, Bimmer....Man kan sgu da ikke lave programmer om at Livet går sin gang og at folk i dette kommer og går....Det er simpelthen for kedeligt...
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Ghostet af en ven

Indlægaf Chachacha » 13. feb 2018, 22:39

Ja, det var vel bare et spørgsmål om tid, før journalister fandt herind til "enden af internettet" :D
7
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Ghostet af en ven

Indlægaf Bimmerdyret » 14. feb 2018, 10:46

vibbsen skrev:
Bimmerdyret skrev:Det er vel bare det man kalder livet - venner kommer venner går.
Fordi man kalder det noget fancy er det jo ikke nødvendigvis noget "nyt".'


Hvor er du tarvelig, Bimmer....Man kan sgu da ikke lave programmer om at Livet går sin gang og at folk i dette kommer og går....Det er simpelthen for kedeligt...


:blush2: ...nåde..nåde
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Ghostet af en ven

Indlægaf vibbsen » 14. feb 2018, 11:24

Bimmerdyret skrev:
vibbsen skrev:
Bimmerdyret skrev:Det er vel bare det man kalder livet - venner kommer venner går.
Fordi man kalder det noget fancy er det jo ikke nødvendigvis noget "nyt".'


Hvor er du tarvelig, Bimmer....Man kan sgu da ikke lave programmer om at Livet går sin gang og at folk i dette kommer og går....Det er simpelthen for kedeligt...


:blush2: ...nåde..nåde


:-D
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Livets forhold"