Hvad er den værste I har lugtet?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf Seladon » 19. feb 2018, 09:05

en minkfarm på ca. 1 km afstand ! Husker at jeg fik ondt i hovedet...
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Neverkont
Indlæg: 1854
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2900

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf Neverkont » 19. feb 2018, 09:13

Anilara skrev:Da jeg arbejdede i hjemmeplejen var der nogle hjem som lugtede af oldgammel pis. Altså, som i 20 x Roskilde festivals toilet-stank. Jeg skulle absolut ikke trække vejret med næsen i de hjem.


Den kan være rigtig slem.

Jeg var engang i et beskæftigelsesprojekt, hvor vi ordnede haver for pensionister.
I efteråret kørte vi rundt for at se, om nogen skulle have klippet stauder ned o.l. Og her kørte jeg sammen med en kvinde mere (som jeg blev veninde med) og en mand.
Min veninde var/er super god til at snakke med alle, så hun havde opgaven med, at gå ind og ringe på og snakke, og finde ud af hvad der skulle gøres.

Hos en ældre mand ude på landet kom hun tilbage til bilen og sagde, at der var ikke noget han ville have gjort i haven, men han ville gerne have, at vi kom ind og fik en øl eller sodavand, men, der lugtede altså ikke så godt derinde.

Jeg kiggede på min mandlige kollega, og tilbage på min veninde, og sagde til hende, at "du har lugtet lugten, du må vurdere om vi kan klare det", og hun syntes vi skulle gå derind.

Manden sad på en lille stak aviser (ovenpå stolen selvfølgelig ;) ) og jeg er sikker på, at de har været pisset igennem mange gange, for der var en sindssyg grim stank af ammoniak.

Min mandlige kollega var ikke derinde ret længe før han måtte gå ud for at kaste op.

Jeg var glad for, at jeg havde et tørklæde om halsen, for så kunne jeg tage det op og trække vejret igennem det.

Men det værste/sjoveste er faktisk, at man vænner sig lidt til lugten, så man bedre kan klare det.
På et tidspunkt trængte jeg til, at komme på wc, men jeg holdt mig, for jeg var meget bevidst om, at hvis først jeg kom væk fra lugten, så skulle jeg dælme ikke tilbage i den igen.

Siden da har min veninde og jeg haft et motto, især hvis nogen tvivler på hvad kvinder kan, hvor vi kigger på hinanden og siger: "Pigerne kan klare det". :rock:
3
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf Maoam » 19. feb 2018, 09:26

Kraftvarmeværker stinker af råddet affald.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf Juki » 19. feb 2018, 09:30

Hewlett skrev:Jeg har nok ikke lugter til så mange slemme ting, men når min ene hund skal have tømt analkirtler hos dyrlægen er det ikke ligefrem den bedste duft der spreder sig i rummet :badr:

Det minder mest om lugten af rådden fisk.

Dyrlægen fortalte engang, at en voksen mand var besvimet af lugten, da hun tømte analkirtlerne på hans hund :lol:

Det der analkirtelvæske var også min første tanke! :tie:

Jeg kan ikke komme på noget ekstra klamt, udover det der er nævnt med rådne mad- og drikkevarer og betændte sår. Og så de åbenlyse med lort, opkast og lign.

Men sådan et alkoholiker-rygerhjem og vådfoder til hunde og katte er ikke lige favoritten :puke:

Ellers synes jeg det handler meget om i hvilke situationer det er, altså hvor tolerant jeg er :gruble: Lugten af folk der stinker af dårliggammel sved bliver bare en tand værre i en lukket, opvarmet bus :badr:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf kidkomb » 19. feb 2018, 09:49

Jeg må tilslutte mig Netto-anekdoten.
Når nogen synes det var rigtig morsomt at lægge en gammel mælk i pappresseren. Hold nu fast den er ram efter en 6 dages tid.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf Juki » 19. feb 2018, 09:55

Jeg er heller ikke fan af den kvalmende, søde lugt som mange afrikanere(især somaliere) har :genert:

Jeg mener det er noget kropspleje, men jeg kan slet ikke lige google mig til et navn. Der kommer bare en masse forslag op fra forskellige fora, bl.a Jubii, hvor fordommene og dårlige racismejokes får frit løb.. :rulle:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7062
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13274

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf Rapfisk » 19. feb 2018, 10:00

Da jeg gik i skole, havde en fysiklærer engang tabt en bakke med glas med smørsyre. Vi kunne ikke bruge lokalet i 14 dage. Nøj, det var fælt.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf Pax Romana » 19. feb 2018, 11:02

Lugten af varm blod og indvolde i 40 graders varme.
Det var godt nok noget som var meget tæt på at jeg sagde Ulrik.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Frank
Indlæg: 318
Tilmeldt: 16. jun 2017, 09:41
Kort karma: 23
Likede indlæg: 625

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf Frank » 19. feb 2018, 11:39

Jeg tilslutter mig dem som siger døde mennesker.
En menneskekrop som nedbrydes lugter ganske forfærdeligt.
0
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4563
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 665
Likede indlæg: 20861

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf catnip » 19. feb 2018, 12:01

Det står mellem rådden dådyrhjerne eller den islandske gin "VOR". Tæt løb.
1
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
MyIdea
Indlæg: 354
Tilmeldt: 2. jan 2016, 09:47
Kort karma: 46
Geografisk sted: Bronx
Likede indlæg: 822

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf MyIdea » 19. feb 2018, 12:54

Rikke skrev:Jeg oplevede det ikke selv, men fik det fortalt af min eksmand, der er i lufthavnen.
Dengang, der var noget, der hed indenrigsterminalen, afviste SAS at tage en passager med til Tirstrup, fordi han lugtede. Han havde siddet 13 timer i et fly fra Bangkok og tisset og skidt i bukserne utallige gange på turen. De måtte skifte hele sædet - det kunne på ingen måder reddes :tie:
Jeg havde brækket mig...


Da jeg var i praktik på en psykiatrisk afdeling, kom der en mand ind på røde papirer. Han boede på en bosted, hvor der er nogle andre regler ift tvang, og han havde udover sin psykiske sygdom også en fysisk funktionsnedsættelse, og havde i 11 døgn nægtet at komme på toilet eller få skiftet sin ble. Så han blev tvangsindlagt til at komme i bad, og blev så udskrevet efterfølgende. 11 dages afføring og urin i den samme ble er en meget grim lugt :nerve: som studerende fik jeg gudskelov kun fornøjelsen af at opleve den på afstand.
Senest rettet af MyIdea 16. feb 2021, 18:28, rettet i alt 1 gang.
0
You're never fully dressed until you wear a smile
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43764

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf paint » 19. feb 2018, 13:22

Da jeg var 17-18 år, var jeg i Paris med en kammerat. Vi ankom til Gare du Nord kl.'midt om natten' fra lufthavnen, og skulle bruge et sted at sove resten af natten og det vrimlede med lommetyve på banegården.. Vi havde ikke ret mange penge, og skulle bo på campingplads ude i Boulogneskoven. Vi ledte efter noget ekstremt billigt og fandt noget i et skummelt kvarter, inde i en baggård.
Værelset lignede et pulterrum fra 1800-tallet. En kæmpestor dobbeltseng, et kæmpe klædeskab og en nøgen pære i loftet og duelort på gulvet. Toilettet var to etager længere nede af trappen
Hørmen på værelset var ubeskrivelig. Vi måtte ud og trække lidt luft mens vi prøvede at opspore hvor lugten kom fra.

Det viste sig at være fra klædeskabet. En eller anden havde skidt inde i skabet + der lå en død due og rådnede derinde. Vi lagde os ud på en repos på trappen, under et åbent vindue, med vores soveposer. Jeg troede simpelthen ikke at der eksisterede den slags 'hoteller', hverken i Paris eller andre steder, i nyere tid. Vi følte os som et par karakterer fra Victor Hugo's 'Les Misérables '

Jeg glemmer aldrig lugten. Den hang i næsen flere dage efter. :nerve:
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf Pityt » 19. feb 2018, 15:36

Et opkog af hakkede svinemaver, der derefter har stået lidt for længe, så der er gået vækst i :puke: Jeg er ellers ikke sart, men når den slags bliver genopvarmet... :tie: :gisp:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf Zoxa » 19. feb 2018, 15:56

Den værste var en nabo/med beboer som det meget hurtigt gik ned ad bakke med helbreds mæssigt. Der var ingen tvivl om at kommunen skulle på banen og det var svært for ham at trænge i gennem.
Jeg er så vant til at snakke med dem oppe i ældre plejen og tilbyder at jeg prøver at få ham visiteret til noget hjælp, og det vil de også meget gerne. Fordi manden havde de problemer som han havde spurgte han så om jeg også kunne være der, da han ikke var ret tryg ved situationen. Som den hjælpsomme nabo (hø, hø) jeg er siger jeg ja. Det skal lige siges at jeg aldrig har set ham privat og jeg kun kender ham fra en beboer klub samt at jeg var blevet advaret af ham selv om det ikke stod så godt til.

HOLD NU K****. Hele toilettet og gangenvar smurt ind i lort, også op ad væggene, fordi han var faldet med en omgang et eller andet og det ad flere omgange. Der stod dåser med halvråden makrel i tomat rundt omkring, for det fodrede han åbenbart katten med og der var katte afføring og indtørrede pytter over alt efter den arme kat.
Og så havde han ikke en - men 5 af de der urin containere, som man bruger på hospitaler, stående under sofabordet som var fyldte og nogle delvist inddampet.

Jeg får kvalme og elevator fornemmelse bare af at skrive det her.

Det var godt han boede i stue etagen for ellers havde underboen fået min morgen mad serveret i deres have.

Og jeg må sige at dem som kom fra ældre plejen bare er de sejeste kvindfolk jeg har mødt til dato. Det var da bare lige et par hansker på og så begyndte de at skrabe det værste ned mens jeg stod med hovedet i busken uden for, for 3. gang.

I dag kan jeg næsten ikke snuppe lugten af makrel i tomat....

Nå, men de fik ham da heldigvis lagt på pleje hjem, hvor han i øvrigt blomstrede gevaldigt op
6
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8874
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25434

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf Madam Pomfrey » 19. feb 2018, 16:24

Kom i tanke om en varm sommerdag, hvor min folkeskole klasse var på cykeltur ude på landet... Og jo undervrj overhales af sådan en transport der henter kadaver af døde dyr fra bondegården... Det var seriøst stygt
:tie:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Livets forhold"