Hvad er den værste I har lugtet?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1075
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf mariannaa » 19. feb 2018, 16:49

Sådan en affaldsspand med slagteriaffald stående udenfor en varm sommerdag :ad!:

Men der er faktisk noget som kan overgå det, og det er at komme ind i en storrygers hjem, med nikotin drivende ned af væggene, og hvor der i den grad trænger til at blive luftet ud. Wow det er ubehageligt.
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf vibbsen » 19. feb 2018, 17:02

Emma og jeg havde engang samlet en hel pose med (formodede vi ihvertfald) tomme sneglehuse. Dem lagde vi i lommen under klapvognen. Og glemte så alt om dem lige der.

14 dage senere kom jeg i tanke om dem. Og ville give dem til Emma som var totalt besat af sneglehuse på det tidspunkt.

Det viste sig imidlertid at husene ikke havde været helt tomme. Der var åbenbart stadig lidt "sneglerester" i dem....Sneglerester som nu havde lavet en slags "suppe" nede i posen :tie: :tie: :tie: :badr: :badr: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke:

Jeg glemer ALDRIG den lugt.....ALDRIG :puke: :puke: :puke:
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf LaScrooge » 19. feb 2018, 17:51

Jeg tror en af de værste lugte jeg har lugtet, var min ekskærestes mormors - eller hendes kærestes' - uvaskede skridt :wacko: De sad overfor mig ved bordet til en frokost og lige pludselig begyndte lugten at snige sig ind på mig. Den var gennemtrængende og ækel og jeg måtte kæmpe for ikke at kaste op. Til sidst kunne jeg ikke mere og flygtede ud på toilettet hvor jeg brugte de næste 20 minutter på at tvinge mig selv til at tænke på noget andet, for hver gang jeg mindedes lugten trak min hals sig sammen og jeg lavede bræklyde. Det forfulgte mig i dagevis.

Uvasket menneske er noget af det værste jeg kan lugte. Jeg ved ikke hvorfor jeg er så sart med det, for jeg er generelt ikke særligt sart.
1
And we both know: I will be delicious
Kaffe
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4855

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf Kaffe » 19. feb 2018, 20:57

Surstrømning lugter ikke godt. Men faktisk synes jeg, at hundehøm er værre. Jeg ved ikke, hvordan min hund kan lave sådan noget fælt noget, når den nu er så sød.

Der findes en eller anden slags skala/top 3 over lugte, der virker mest frastødende på mennesker. Surstrømning ligger vist i opløbet. Jeg kan ikke huske de andre ting. Men måske kan jeg finde det.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf Alphilia » 19. feb 2018, 21:10

Et betændt sår, heldigvis ikke mit eget
Højt på listen ligger også nogle af de usoignerede patienter jeg møder i mit arbejde, de er heldigvis få
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf ExCoastal » 19. feb 2018, 21:13

Stinkdyr. Det er vildt stærk lugt, der bare bliver ved med at hænge i luften. Hvis et stinkdyr f.eks. er blevet kørt ned, eller har været tæt på, så kan man lugte det langt væk. Som bilist opleves det som at lugten bare bliver stærkere og stærkere, og det tager lang tid, før det begynder at forsvinde.

PS. Der er faktisk en sammenhæng mellem lugten af skunk marijuana og rigtigt stinkdyr, selvom et stinkdyr dog lugter mange gange grimmere. Men de minder om hinanden.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf Studsgaard » 19. feb 2018, 22:04

Da vores gamle hund havde rullet sig i en død og halvråden krage.

Fy for h...... det var virkelig en ulækker lugt.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf hotlips » 19. feb 2018, 23:33

Jeg har passet en del af de store betændte liggesår og skinnebenssår, de begyndte så på et tidspunkt at bruge sådan nogle tjæreforbindinger som de fik på ude på Bispebjerg hospitals sårklinik og så skulle vi skifte dem, betændelse og tjære er fælt hver for sig men sammen var det så slemt at vi måtte tage et lille lokale i brug til at gøre det for det blev bare hængende så det knap nåede at fortage sig til gang de skulle skiftes.

Jeg har også passet en mand der ikke havde været i bad i flere år, han var retarderet i et eller andet omfang og på et tidspunkt havde han lagt sig i sengen og var blevet liggende mens hans sprittervenner slog ring om sengen og skiftedes til at købe ind og drikke pengene op for ham, vi fandt aldrig ud af hvor længe han havde været der, men han havde ligget ned til han havde mistet evnen til at gå.
Det var en bizar sag, vi gav hjemmeplejen besked om at han ville blive udskrevet men de vendte tilbage med at de nægtede at komme i huset, det var efterladt med det sengetøj han havde ligget og tisset og gud ved hvad andet i flere år og der manglede det meste af dørene ud til så der løb rotter rundt på bordet.
Jeg var elev og skulle vænne ham til vask, folk der ikke har været i nærheden af vand så længe tager man det roligt med for huden og de bakterier der er der for at passe på en kan ikke tåle det. Men det var det værste, selvom jeg kom igang med at give ham rigtige bade og jeg skrubbede løs så lugtede han stadig fra huden af snavs, det var virkelig fælt.

Jeg var på en maveafdeling, der kom alle sprittere og folk med roskildesyge der var for svækkede til at klare det selv eller hvor det trak ud, vi havde sådan nogle citrondråber til at skjule det værste de dage hvor hele afdelingen stank af lort, hvis jeg støder på syntetisk citron idag fks fra slik så minder det mig stadig om den der massive lugt..

Jeg har også taget imod dyrebørn, lugten af fosterfedt, en nyfødt der tømmer tarmen og en ko der lige kommer med alt hvad der er i blæren mens man griber den lille, det er heller ikke noget jeg går og savner til hverdag...


Sært nok er den lugt der ellers hænger mest ved lugten af pebernødder, jeg kan ikke tåle den og jeg føler jeg får helt ondt i næste og svælget som hvis man virkelig har mega brækket sig. Jeg brækkede mig 6-8 gange om dagen da jeg var gravid, fra jeg var 6 uger henne og til tre uger efter fødslen, jeg ved ikke hvorfor det blev pebernødder der får det frem om det er fordi jeg var højgravid da det blev tid til at de kom, og så har hormonerne fået et flip.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf LaScrooge » 20. feb 2018, 06:36

Åh gud. Jer, der passer på mennesker der er for syge til at tage sig af sig selv - jeg har virkelig stor beundring for jer. Tænk gang på gang at blive konfronteret med hvor galt det går for nogle og stadig kunne holde fast i, at livet er smukt. Jeg ville blive deprimeret, tror jeg.
5
And we both know: I will be delicious
Giraffie
Indlæg: 257
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:55
Kort karma: 14
Likede indlæg: 169

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf Giraffie » 20. feb 2018, 19:11

Har aldrig hørt om analkirtler før. MÅ Google nu...
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36689

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf Daine » 20. feb 2018, 22:19

Giraffie skrev:Har aldrig hørt om analkirtler før. MÅ Google nu...

Min lyst til at få en kat forsvandt lige ved det ord ... kombineret med “grim lugt”. Og jeg har ellers ville have kat i mange år :nerve: (Jeg ved ikke, om jeg tør google det)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Debra1
Indlæg: 391
Tilmeldt: 13. dec 2015, 08:04
Kort karma: 17
Likede indlæg: 334

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf Debra1 » 20. feb 2018, 23:56

Jeg var for mange år siden i praktik på en afdeling for terminalsyge mennesker bl.a kræftpatienter. Det var min første praktik under uddannelsen. Jeg glemmer aldrig lugten af cancersår.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11454
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18448

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf PaleSeptember » 21. feb 2018, 09:36

Daine skrev:
Giraffie skrev:Har aldrig hørt om analkirtler før. MÅ Google nu...

Min lyst til at få en kat forsvandt lige ved det ord ... kombineret med “grim lugt”. Og jeg har ellers ville have kat i mange år :nerve: (Jeg ved ikke, om jeg tør google det)


Kun én af vores katte (og vi har haft mange) har tømt analkirtlerne spontant få gange, og det var, når vi redte ham i det område, hvilket han ikke brød sig om. Så det er altså ikke noget, som katte døjer med, er min erfaring.
2
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36689

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf Daine » 21. feb 2018, 09:53

Lemonella skrev:
PaleSeptember skrev:
Daine skrev:
Giraffie skrev:Har aldrig hørt om analkirtler før. MÅ Google nu...

Min lyst til at få en kat forsvandt lige ved det ord ... kombineret med “grim lugt”. Og jeg har ellers ville have kat i mange år :nerve: (Jeg ved ikke, om jeg tør google det)


Kun én af vores katte (og vi har haft mange) har tømt analkirtlerne spontant få gange, og det var, når vi redte ham i det område, hvilket han ikke brød sig om. Så det er altså ikke noget, som katte døjer med, er min erfaring.


Jeg har også haft en del katte og ham (Laban), jeg nævner her i tråden, var nu også den eneste der gjorde det.
Han gjorde det tit når han blev glad, eller forskrækket, eller bare fordi han kunne.
Vores dyrlæge fortalte at det var helt normalt og for det meste tømte disse kirtler sig af sig selv når katten havde afføring. Dog kunne nogle katte godt bare gøre det helt spontant.
Uanset, hvordan og hvornår katte gør det, kan jeg fortælle at stanken af surstrømming, for mig, er vand ved siden af den stank der kom fra min kats analkirtler og ja, jeg har både lugtet og smagt surstrømming.

:gisp:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf Shmartiesh » 21. feb 2018, 11:47

Da jeg gik i gymnasiet skulle jeg med bus hver morgen og stort set dagligt det første år var der en fyr med der stank så fælt at alle i bussen måtte holde sig for næsen. Hans hår var fedtet og der var skæl all over. Fy for satan

Og da jeg gik på efterskole lavede vi gymnastik opvisning og man havde en dansepartner. Jeg var så heldig at få den dreng der aldrig gik i bad. Han lugtede af ost. De andre drenge bekræftede mig i mine bange anelser.
Jeg kommer aldrig til at forstå at man ikke magter at gå i bad eller ikke forstår man burde.

I forbindelse med arbejdet har jeg også været i fæle hjem og da jeg var hjemmehjælper skulle jeg gøre rent ved en mand der ikke kunne gå og opholdte sig udelukkende i soveværelse og stuen. Han havde en kat der sked i hjørnerne i stuen fordi kattebakken var fyldt. Hele huset lignede lort og vi havde nærmest kun tid til at gøre køkkenet rent. Hvilket passede mig fint, for der ingen kattelort.
0

Tilbage til "Livets forhold"