Hvad er den værste I har lugtet?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9621

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf Tanten » 21. feb 2018, 11:59

Jeg tilslutter mig, at rådne kartofler overraskende nok rangerer højt på listen over klamme stanke (hedder de sådan i flertal?)

Ligeså lugten af massivt alkoholmisbrug, røg og uvasket mennneske med en alvorlig urinvejsinfektion.

Jeg kan supplere med, at stanken af et operationssår med infektion i heller ikke lugter særlig godt. Ej heller lugten af råddent fiskeaffald fra en fiskerifabrik.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36689

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf Daine » 21. feb 2018, 12:17

Jeg har ikke været udsat for de fleste af de lugte der er nævnt her i tråden (thank god!), så mine “værste” er nok ikke så slemme, set i det store billede :) Men nogle lugte der trigger min brækrefleks er lugten af stegte champignons og stegt lever, det kan jeg bare slet ikke med. Et rygerhjem har jeg det også svært med, især hvis det er storrygere.

Jeg har én gang, for mange år side på mit daværende arbejde, skullet ekspedere en mand, der stank af pis og uvasket krop i sådan grad, at jeg næsten ikke kunne trække vejret og var hundeangst for at jeg skulle kaste op i papirkurven.

Ellers rangerer lugten fra en septiktank også højt. En ajlebeholder på landet dufter heller ikke af roser, det gør en svinebesætning heller ikke.

Jeg har været på rundtur på et slagteri engang, og lugten i tarmhuset var da ikke behagelig. Men den var nu ikke så slem som forventet og jeg kunne fint spise den pølseanretning som de serverede som afslutning på besøget :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12837

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf godtnavn » 21. feb 2018, 20:00

Færøsk mad :genert: Min svigerfamilie er færingen og et år holdt vi jul hos min svigermor, hendes mand stegte et eller andet der lugtede mega fælt, det vidste de godt, så hen stegte det udenfor, men tog det jo med ind til julebordet. Jeg spiste en halv kartoffel den juleaften, den stank tog al appetit fra mig. Siden har de været til jul hjemme hos os flere gange, dog med besked om at de må gemmed et færøske mad til julefrokosten etpar dage efter.
1
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf Kalimsofie » 21. feb 2018, 21:19

I Nicaragua besøgte jeg engang en aktiv vulkan - shit, der lugtede af prut med prut på! :s :s

Jeg fik mega hovedpine og kvalme af den stank. Mam måtte også kun være ved toppen i max 10 minutter, så skulle man køre ned igen. Ellers kunne man få det rigtig skidt.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf hotlips » 22. feb 2018, 00:43

godtnavn skrev:Færøsk mad :genert: Min svigerfamilie er færingen og et år holdt vi jul hos min svigermor, hendes mand stegte et eller andet der lugtede mega fælt, det vidste de godt, så hen stegte det udenfor, men tog det jo med ind til julebordet. Jeg spiste en halv kartoffel den juleaften, den stank tog al appetit fra mig. Siden har de været til jul hjemme hos os flere gange, dog med besked om at de må gemmed et færøske mad til julefrokosten etpar dage efter.


Et af mine tidligste minder er om min mor der bander over lugten fra en af de sække med færøsk fisk der blev afleveret ved vores dør når min far igen havde måttet ind på grønlændercafeen og hente en vissen færøsk slægtning vi aldrig kendte og sørget for at få ham på flyet.

Det var vist flinke mennesker, der kom sække hver gang, til tider mere end en men der var noget af det der stank, noget tørret fisk der er en slags nationalret, jeg kan ikke huske hvad det hedder. Det er ikke surstrømning. :gruble:
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf Lurende Peber » 22. feb 2018, 05:12

hotlips skrev:....., noget tørret fisk der er en slags nationalret, jeg kan ikke huske hvad det hedder. Det er ikke surstrømning. :gruble:
Skærpekød? Jeg mener at det bliver gravet ned og ..... fermenterer :gruble:

Det har jeg smagt første, eneste og sidste gang, da en kollega havde hjemmelavede gule ærter med .......jeg smagte vist en halv terning af det der skærpekød og smagte rådne bøvser resten af dagen :puke:
En af mine knægte er vild med det. Han må opbevare det i skuret. :gisp:

Ellers kan jeg tilslutte mig udflåd fra analkirtler som noget af det værste :/
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Duldul
Indlæg: 17
Tilmeldt: 22. aug 2016, 06:48
Kort karma: 2
Likede indlæg: 29

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf Duldul » 22. feb 2018, 08:06

Lurende Peber skrev: Skærpekød? Jeg mener at det bliver gravet ned og ..... fermenterer :gruble:

Det har jeg smagt første, eneste og sidste gang, da en kollega havde hjemmelavede gule ærter med .......jeg smagte vist en halv terning af det der skærpekød og smagte rådne bøvser resten af dagen :puke:
En af mine knægte er vild med det. Han må opbevare det i skuret. :gisp:

:/


Det bliver ikke gravet ned. Det hænger i skure og fermenterer (lammekød)
Fisk hænger tit i lange rækker ude under tagudhæng :slem:
0
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf Honningprut » 22. feb 2018, 12:01

I mine dage som misbruger husker jeg, at jeg en aften havde drukket en flaske vodka med appelsin juice, og derefter spist noget med hummus og franskbrød. Det lugter virkelig klamt når det kommer op igen.
0
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf OberstNasig » 22. feb 2018, 13:02

Jeg er meget lidt sart med lugte. Jeg kan godt lugte, hvis noget lugter grimt, men jeg får ikke en fysisk reaktion af det.
Der var dog een episode i en netto med lugt, som jeg stadig kan huske.
Jeg skulle handle med min kæreste i vores lokale netto og da vi træder ind i butikken, er der en virkelig grim lugt, der ligger tungt overalt. Den lugter i en retning af råd, menneske-safter og sukkersyge. Den der grimme lugt intensiveres så, da vi gik ned imod kassen og her får vi øje på en mand, der ser helt ekstremt beskidt ud. Hud, tøj og hår har fuldstændig samme farve, nemlig brunt og gråligt. Han står og støtter sig op ad kassen ved at læne sig indover den og udstøde sådan nogle dybe klagelyde. Jeg tror simpelthen, at han har stået og haft det virkelig dårligt, men jeg må tilstå, at jeg ikke hjalp ham. Jeg må indrømme, at jeg er lidt små-nervøs for sådan nogle typer,
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf Juki » 22. feb 2018, 14:10

OberstNasig skrev:Jeg er meget lidt sart med lugte. Jeg kan godt lugte, hvis noget lugter grimt, men jeg får ikke en fysisk reaktion af det.
Der var dog een episode i en netto med lugt, som jeg stadig kan huske.
Jeg skulle handle med min kæreste i vores lokale netto og da vi træder ind i butikken, er der en virkelig grim lugt, der ligger tungt overalt. Den lugter i en retning af råd, menneske-safter og sukkersyge. Den der grimme lugt intensiveres så, da vi gik ned imod kassen og her får vi øje på en mand, der ser helt ekstremt beskidt ud. Hud, tøj og hår har fuldstændig samme farve, nemlig brunt og gråligt. Han står og støtter sig op ad kassen ved at læne sig indover den og udstøde sådan nogle dybe klagelyde. Jeg tror simpelthen, at han har stået og haft det virkelig dårligt, men jeg må tilstå, at jeg ikke hjalp ham. Jeg må indrømme, at jeg er lidt små-nervøs for sådan nogle typer,

Det var da synd for ham. Med det du beskriver lyder det ikke til at det vil hjælpe eller ændre sig af ikke at gøre noget. Jeg håber han fik hjælp af andre.

Hvilken type var han?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Seraphina
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. jan 2016, 19:50
Kort karma: 44
Likede indlæg: 568

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf Seraphina » 1. mar 2018, 15:23

Noget af det værste, jeg har lugtet, er kødædende bakterier, der var ved at fortære et menneskeben. Eneste gang jeg har været ved at besvime på en operationsstue :/
0
limitededition
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1782

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf limitededition » 1. mar 2018, 16:40

Det værste jeg har lugtet er lugten af dødt menneske der var ligget et par dage :(
0
Skriverjomfruen
Indlæg: 47
Tilmeldt: 5. nov 2017, 18:19
Kort karma: 4
Likede indlæg: 85

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf Skriverjomfruen » 2. mar 2018, 23:28

OberstNasig skrev:Jeg er meget lidt sart med lugte. Jeg kan godt lugte, hvis noget lugter grimt, men jeg får ikke en fysisk reaktion af det.
Der var dog een episode i en netto med lugt, som jeg stadig kan huske.
Jeg skulle handle med min kæreste i vores lokale netto og da vi træder ind i butikken, er der en virkelig grim lugt, der ligger tungt overalt. Den lugter i en retning af råd, menneske-safter og sukkersyge. Den der grimme lugt intensiveres så, da vi gik ned imod kassen og her får vi øje på en mand, der ser helt ekstremt beskidt ud. Hud, tøj og hår har fuldstændig samme farve, nemlig brunt og gråligt. Han står og støtter sig op ad kassen ved at læne sig indover den og udstøde sådan nogle dybe klagelyde. Jeg tror simpelthen, at han har stået og haft det virkelig dårligt, men jeg må tilstå, at jeg ikke hjalp ham. Jeg må indrømme, at jeg er lidt små-nervøs for sådan nogle typer,


Har prøvet det samme i en Netto. Det skulle vel aldrig være på Jagtvej? Det lyder som den samme mand.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12321

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf Guilded_Lily » 3. mar 2018, 13:25

Op til studiestart arbejdede jeg som vikar i hjemmeplejen. Særligt to klienter husker jeg - den ene skulle på bækkenstol om morgenen, og vedkommendes afføring havde en helt særlig oddeur pga. medicin. Det var sikkert, at jeg måtte finde en afsides busk at knække mig bag, når jeg havde været derinde. En anden havde et voldsomt temperament og smed rundt med madvarer. Der var rådne, ubestemmelige rester op og ned ad vægge og i møbler. Det stank frygteligt i hele huset.

Jeg var også på besøg i et hus engang, hvor de havde mange katte. De forrettede deres nødtørft, hvor de lige havde lyst. Huset skulle sælges, og jeg gad egentlig godt vide, om ejerne nogensinde fik den kraftige stank af ammoniak ud af de ellers flotte, rå trægulve...
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Hvad er den værste I har lugtet?

Indlægaf dgd2007 » 3. mar 2018, 13:43

Hmm ... jeg ved såmænd ikke, men et par af dem, jeg særlig tydeligt kan huske, er:
Peanutbutter (eller jordnøddesmør, som det hed dengang) på madpakker, der ikke havde været i køleskab, i skolen i begyndelsen af 60'erne.
Blandingen af støv, affald og pis i Kabul.
Andenhånds: det er altid meget spændende at se naturfilm - men nogle som havde været på safari, fortalte at det er heldigt, der ikke er lugt med endnu. Stanken af et halvspist girafkadaver, der har ligget et døgn i 40 graders varme, skulle være ret gennemtrængende.
0

Tilbage til "Livets forhold"