De værste gæster?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: De værste gæster?

Indlægaf Kattefjæs » 25. feb 2018, 18:27

Hvis vi skal noget i nærmeste familie, så spørger jeg altid om jeg skal komme tidligt og hjælpe. Det plejer at blive værdsat, for det der med at gøre alting klar på egen hånd med tre børn hængende i skørtet er bare ikke så sjovt.

Men man kommer ikke for tidligt uden foregående aftale derom. Period.

Min mor kommer altid for tidligt, og på den virkelig nederen måde. Jeg glemmer aldrig da jeg på et tidspunkt boede et sted med et festlokale stort nok til at jeg kunne invitere familien til fødselsdagsmorgenbord og havde inviteret til et bestemt tidspunkt. Det var i forvejen lidt tidligt fordi det jo var morgenmad, så jeg havde sagt at ingen skulle komme før tid.

Tre kvarter inden mødetid er jeg sådan rimelig færdig med alting, dog har jeg ikke flyttet ting til festlokalet og dækket bordet da jeg helst ikke vil gøre det før jeg har mulighed for at blive derude og holde øje med tingene (der er ikke lås på døren). 45 min. er præcis tid nok til at jeg kan komme i bad og få tøj på og så bruge de sidste ti minutter på at dække bord og bære maden ud.

Og SÅ kommer min mor kraftedeme.

Jeg skulle altså i bad uanset hvad, så jeg sagde at hun godt kunne komme ind men at jeg havde styr på alting og selvfølgelig ikke kunne tilbyde at sidde og underholde hende lige nu og her. Fint nok.

Jeg går i bad som planlagt, lidt irriteret over at hun aldrig gør som man beder om.. Og da jeg er færdig og klar til at gøre det sidste, så er hun fandme gået i panik over at "INTET ER ORDNET" og har lagt alt det anrettede mad over på andre fade eller i andre skåle, hældt teen ud og lavet noget nyt, blandet to skåle frugtsalat sammen som var holdt hver for sig fordi en gæst har alvorlige allergi overfor bestemte frugter, dækket det forkerte bord op på den helt forkerte måde og ja, sådan i det hele taget bare fucket med alt det jeg havde fint styr på... Jeg bliver af gode grunde pænt utilfreds, hvilket hun bliver smækfornærmet over og siger at det jo ikke var nødvendigt for hende at blande sig og rette op på sagerne hvis bare jeg havde haft styr på det, men hun kunne jo regne ud at den var gal når jeg ikke engang havde været i bad endnu når gæsterne ankom.......

Det fik hun så pænt, men bestemt forklaret at man IKKE gør nogensinde igen under NOGEN omstændigheder.
15
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: De værste gæster?

Indlægaf Lurende Peber » 25. feb 2018, 18:38

Kattefjæs skrev:....
Men man kommer ikke for tidligt uden foregående aftale derom. Period.
......
Det fik hun så pænt, men bestemt forklaret at man IKKE gør nogensinde igen under NOGEN omstændigheder.

Hvordan i alverden var du i stand til at beherske dig :forvirret:
6
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: De værste gæster?

Indlægaf Kattefjæs » 25. feb 2018, 19:21

Lurende Peber skrev:
Kattefjæs skrev:....
Men man kommer ikke for tidligt uden foregående aftale derom. Period.
......
Det fik hun så pænt, men bestemt forklaret at man IKKE gør nogensinde igen under NOGEN omstændigheder.

Hvordan i alverden var du i stand til at beherske dig :forvirret:


Det spørger jeg tit mig selv hvad angår min mor...

Men ærligt talt, selv når hun er 100% upassende er det altid gjort i bedste mening, og hun bliver utrøsteligt ked af det hvis man bliver vred på hende - virkelig, virkelig ked af det - når hun bare prøver at gøre sit bedste. Det kan godt være at hun nogle gange er en enorm klovn, men det er ikke så konstruktivt at blive edderspændt rasende på én som handler dumt i den bedste mening. Det ville bare ødelægge hele dagen fuldstændig for os begge to. Så jeg har lært at beherske mig, også selvom jeg nogle gange allerhelst bare gerne vil råbe højt.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: De værste gæster?

Indlægaf HappyPaww » 25. feb 2018, 19:45

RavenClaw skrev:
Rosa Espinosa skrev:
godtnavn skrev:
Rosa Espinosa skrev:Min svigermor kommer altid 1-1,5 time før man har inviteret til. Det orker jeg ikke når jeg kommer hjem fra arbejde kl.16.30 og gerne vil slappe af inden gæsterne kommer, så der er jeg en uhøflig vært og lader min kæreste underholde hende, mens jeg lige får noget tid til mig selv i et andet rum. Vi har sagt det til hende mange gange at vi ikke vil have det, hader når folk kommer før det tidspunkt de er inviteret til. Vil faktisk hellere at de i stedet kommer for sent.

Min svoger og svigerinde kom også 1 time for tidligt en dag vi havde inviteret. Vi var i gang med at tage bad og gøre os klar, så der fik de pænt besked på at gå en lang tur med deres hund de havde med.


Vi vælger bare ikke at lukke folk ind hvis de kommer meget for tidligt. Jeg tager også altid bad kort inden folk kommer, og løber rundt og ordner det sidste kun iført et håndklæde...


Det går min kæreste ikke med til det der, har ellers foreslået det. Han er sådan et ordentlig menneske :rulle: :lol:


Måske kan han lære sin familie lidt orden også? Eller måske bare lære dem klokken? :D

Nogle mennesker skal bare inviteres en time efter alle andre :) Eller før, hvis de altid kommer for sent...!
5
Aviva
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: De værste gæster?

Indlægaf Aviva » 25. feb 2018, 20:27

Folk der inviterer sig selv, og så brokker sig over at der ikke lige er skinnende rent til anledningen.

- de kan blive helt væk!
5
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: De værste gæster?

Indlægaf godtnavn » 25. feb 2018, 23:09

avdotja skrev:Jeg mener faktisk at Emma Gad skrev at man altid skulle sørge for at være x minutter forsinket, sådan at værtinden havde tid til lige at få de sidste ting på plads :) Man måtte i hvert fald under ingen omstændigheder komme før det inviterede tidspunkt!

I min familie er vi dog ikke så formelle, kommer man før tid hjælper man enten til eller underholder sig selv mens værten går i bad/ordner det sidste. At sende gæster (ovenikøbet tæt familie) væk - eller helt ignorere dem og simpelthen lade være med at åbne ( :shock:) - fordi de formastede sig til at komme en time for tidligt, ville være lige til "WTF?! Moments where you go "what the f*ck".."-tråden os hos :genert:


For mig er der stor forskel på om det sker en enkelt gang eller hver gang. Sidst vi havde gæster havde min onkel og bedstemor taget fejl af tiden, de kom en halv time for tidligt og undskyldte de var forsinkede, de kom ind og sidde mens vi gjorde det sidste klar. Men folk der konsekvent kommer for tidligt gider jeg ikke åbne for. Især fordi jeg netop 9/10 gange løber nøgen rundt i lejligheden ½ time før jeg har inviteret, og det er altså lettere akavet hvis der sidder et par gæster i stuen ;)
2
Kaffe
Indlæg: 2541
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4860

Re: De værste gæster?

Indlægaf Kaffe » 26. feb 2018, 12:04

Netop sådan en tråd her bekræfter mig i, hvorfor jeg er nervøs, musestille og ikke rører mig en tomme, når jeg besøger nogen de første 20 gange. Fordi det er totalt umuligt at vide, hvad man gør og ikke gør, må og ikke må. Derfor er det mest sikkert ikke at gøre noget som helst. Udover at det i forvejen er random, hvad man må sige og ikke sige - og derfor bedst at ikke sige noget.

Jeg er ligeglad med, hvad gæster gør hjemme ved mig. Og det er jo fordi, de heller ikke kan gætte, hvad jeg tænker. Vi er ude i kanonslag i køkkenet, hvis jeg skal have en mening om det.

Rant off.
1
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: De værste gæster?

Indlægaf hotlips » 26. feb 2018, 13:24

avdotja skrev:Jeg mener faktisk at Emma Gad skrev at man altid skulle sørge for at være x minutter forsinket, sådan at værtinden havde tid til lige at få de sidste ting på plads :) Man måtte i hvert fald under ingen omstændigheder komme før det inviterede tidspunkt!

I min familie er vi dog ikke så formelle, kommer man før tid hjælper man enten til eller underholder sig selv mens værten går i bad/ordner det sidste. At sende gæster (ovenikøbet tæt familie) væk - eller helt ignorere dem og simpelthen lade være med at åbne ( :shock:) - fordi de formastede sig til at komme en time for tidligt, ville være lige til "WTF?! Moments where you go "what the f*ck".."-tråden os hos :genert:


Jeg vil bestemt også mene det hører under at være decideret ubehøvlet at komme en time for tidligt med vilje, og at det generelt er mere uhøfligt at komme for tidligt end at komme for sent.

Min drengs farmor kom 3 kvarter for tidligt da vi skulle holde navngivning for 30 mennesker, jeg havde nær fået en prop, og så kom hun ud i køkkenet mens jeg spænede rundt og rakte mig blomster, det var en vældig sød tanke men da jeg så sagde mange tak og om hun ikke lige kunne lægge dem så ville jeg finde en vase senere blev hun stående der og rakte dem frem og spurgte hvor hun skulle lægge dem hen.. Det var sådan lidt wtf hvor jeg tænker , jeg står med begge arme i dej, kunne du ikke liige tænke dig at gå hjem og komme igen til den tid hvor vi rent faktisk har inviteret gæster..

Den slags sucks, og så får man dårlig samvittighed over at man ikke har tid, selvom man godt ved det er totalt urimeligt.
8
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: De værste gæster?

Indlægaf girl_beat » 26. feb 2018, 14:33

Kaffe skrev:Netop sådan en tråd her bekræfter mig i, hvorfor jeg er nervøs, musestille og ikke rører mig en tomme, når jeg besøger nogen de første 20 gange. Fordi det er totalt umuligt at vide, hvad man gør og ikke gør, må og ikke må. Derfor er det mest sikkert ikke at gøre noget som helst. Udover at det i forvejen er random, hvad man må sige og ikke sige - og derfor bedst at ikke sige noget.

Jeg er ligeglad med, hvad gæster gør hjemme ved mig. Og det er jo fordi, de heller ikke kan gætte, hvad jeg tænker. Vi er ude i kanonslag i køkkenet, hvis jeg skal have en mening om det.

Rant off.

Nej - det mest sikre er at huske sine gode manerer og i øvrigt behandle værterne som man selv gerne vil behandles :)
16
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Kaffe
Indlæg: 2541
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4860

Re: De værste gæster?

Indlægaf Kaffe » 26. feb 2018, 14:47

girl_beat skrev:
Kaffe skrev:Netop sådan en tråd her bekræfter mig i, hvorfor jeg er nervøs, musestille og ikke rører mig en tomme, når jeg besøger nogen de første 20 gange. Fordi det er totalt umuligt at vide, hvad man gør og ikke gør, må og ikke må. Derfor er det mest sikkert ikke at gøre noget som helst. Udover at det i forvejen er random, hvad man må sige og ikke sige - og derfor bedst at ikke sige noget.

Jeg er ligeglad med, hvad gæster gør hjemme ved mig. Og det er jo fordi, de heller ikke kan gætte, hvad jeg tænker. Vi er ude i kanonslag i køkkenet, hvis jeg skal have en mening om det.

Rant off.

Nej - det mest sikre er at huske sine gode manerer og i øvrigt behandle værterne som man selv gerne vil behandles :)


Det tyder på, at det er individuelt, hvad der er ok og ikke ok.
1
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Kaffe
Indlæg: 2541
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4860

Re: De værste gæster?

Indlægaf Kaffe » 26. feb 2018, 20:28

Lemonella skrev:
Kaffe skrev:Netop sådan en tråd her bekræfter mig i, hvorfor jeg er nervøs, musestille og ikke rører mig en tomme, når jeg besøger nogen de første 20 gange. Fordi det er totalt umuligt at vide, hvad man gør og ikke gør, må og ikke må. Derfor er det mest sikkert ikke at gøre noget som helst. Udover at det i forvejen er random, hvad man må sige og ikke sige - og derfor bedst at ikke sige noget.

Jeg er ligeglad med, hvad gæster gør hjemme ved mig. Og det er jo fordi, de heller ikke kan gætte, hvad jeg tænker. Vi er ude i kanonslag i køkkenet, hvis jeg skal have en mening om det.

Rant off.


Så besværligt behøver det vel ikke at være gæst, eller have gæster. :) Man opfører sig pænt og høfligt og det samme forventer jeg af de gæster jeg har på besøg. God opførsel, er de fleste af os da heldigvis udstyret med.


Jo.....ja, jeg forstår godt dit indlæg. Men når der er forskel på, hvad der opfattes som god opførsel, så bliver det jo svært at gætte. Derfor er den eneste mulighed at sidde helt stille. Med mindre altså at nogen synes, det er uhøfligt. Så er man på den.
Senest rettet af Kaffe 26. feb 2018, 21:29, rettet i alt 1 gang.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: De værste gæster?

Indlægaf Primerose » 26. feb 2018, 22:50

Dem der vender wc-rullen :shock:

Nej, spøg til side så skal der ret meget til at hyle mig ud af den, og jeg synes jeg er rimelig rummende over for mennesker jeg holder af - som jo oftest er dem jeg inviterer ind i mit hjem.

Jeg ville aldrig blive irriteret over at folk kommer for tidligt hvis jeg ved at de har taget fejl af tiden eller fordi det er af praktiske årsager. Nogle af jer nævner fx gæster der er nødt til at blive transporteret af flextrafik. De kan jo vitterligt ikke gøre for, at de skal være klar til transport i et stort tidsinterval, der oftest vil gøre at de enten kommer for tidligt eller for sent til aftaler. Det er da mest træls for dem, at de ikke har andet valg.

Jeg har dog engang haft en gæst der var fuld, havde taget øl med :boo: (jeg kan ikke fordrage øl), og endte med at spilde en halv dåseøl i min nye sofa. Derudover trampede han rundt iført store dr. Martens agtige støvler og var bare på alle måder upassende og irriterende. Jeg bad ham om at gå til sidst. Uden at skjule min irritation. Og jeg har ikke talt med ham efter det. Jeg vil lige for en god ordens skyld nævne at det ikke var en jeg havde et varmt forhold til i forvejen. Det er nok den værste gæst jeg nogensinde har haft.
2
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: De værste gæster?

Indlægaf hotlips » 27. feb 2018, 01:34

Rosa Espinosa skrev:
hotlips skrev:
avdotja skrev:Jeg mener faktisk at Emma Gad skrev at man altid skulle sørge for at være x minutter forsinket, sådan at værtinden havde tid til lige at få de sidste ting på plads :) Man måtte i hvert fald under ingen omstændigheder komme før det inviterede tidspunkt!

I min familie er vi dog ikke så formelle, kommer man før tid hjælper man enten til eller underholder sig selv mens værten går i bad/ordner det sidste. At sende gæster (ovenikøbet tæt familie) væk - eller helt ignorere dem og simpelthen lade være med at åbne ( :shock:) - fordi de formastede sig til at komme en time for tidligt, ville være lige til "WTF?! Moments where you go "what the f*ck".."-tråden os hos :genert:


Jeg vil bestemt også mene det hører under at være decideret ubehøvlet at komme en time for tidligt med vilje, og at det generelt er mere uhøfligt at komme for tidligt end at komme for sent.

Min drengs farmor kom 3 kvarter for tidligt da vi skulle holde navngivning for 30 mennesker, jeg havde nær fået en prop, og så kom hun ud i køkkenet mens jeg spænede rundt og rakte mig blomster, det var en vældig sød tanke men da jeg så sagde mange tak og om hun ikke lige kunne lægge dem så ville jeg finde en vase senere blev hun stående der og rakte dem frem og spurgte hvor hun skulle lægge dem hen.. Det var sådan lidt wtf hvor jeg tænker , jeg står med begge arme i dej, kunne du ikke liige tænke dig at gå hjem og komme igen til den tid hvor vi rent faktisk har inviteret gæster..

Den slags sucks, og så får man dårlig samvittighed over at man ikke har tid, selvom man godt ved det er totalt urimeligt.


Det er præcis sådan det et med svigermor. Så står hun smilende der og er glad for at se en og har købt ens yndlingsblomster og et påskeæg og hvad ved jeg. Mens man selv er sur og afvisende, fordi man har travlt og irriteret over ens tidsplan bliver forskudt i forhold til det planlagte. Og man føler sig som et nederen menneske over at være tvær over sådan ligegyldige ting.

Der skal MINDST to påskeæg til for at gøre mit humør godt igen :sur: :D


Min drengs farmor er nu også flink nok, jeg har heller ikke nogen bøf med hende ellers men det der var bare slemt.

Vi kan som hovedregel godt lide gæster, man må beholde skoene på eller tage dem af, man må gerne flade ud i sofaen, og alle ved at her altid er kaffe på kanden og man må gerne ryge.

Vi roder næsten altid, men jeg forventer af de der kommer her at de er her fordi de gerne vil hygge sig med os og at de ikke kommer for at kontrollere om der ligger lego på gulvet, en bog i sofaen og en kasse plantefrø på bordet eller går og checker for nullermænd under sofaen.

Bare man ikke går og snager og vader ind i soveværelset uden grund eller kommer med en attitude der siger. "Gudfader bevares skal jeg bruge tid på jer.", så er det vist ikke så meget jeg har af sære ideer.

Men jeg synes det er virkelig hyggeligt og det gør mig glad når jeg kan se folk slapper af her, min ene onkel har sukkersyge der er usædvanligt svær at regulere og når han kommer efter arbejde så falder han altid i søvn på den ene sofa og får en halv time på øjet,da Benjamin var lille og sov lur havde min mor lige mistet sin mand og havde svært ved at sove og så tog hun en lur mens jeg gik ind og lagde mig en time med Fidusen, jeg kan huske den ene gang hvor hun stadig sov da vi kom ind i stuen og Benjamin syntes det var mega spændende at se sin mormor sove.. Jeg har også et billede af ham selv som mikro der ligger der og snorker sammen med sin far.
Det er meget vigtigt for mig at vores mennesker føler sig velkomne og at min drengs venner synes om at komme her.
3
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: De værste gæster?

Indlægaf Aima » 27. feb 2018, 03:03

Lemonella skrev:
Kaffe skrev:Netop sådan en tråd her bekræfter mig i, hvorfor jeg er nervøs, musestille og ikke rører mig en tomme, når jeg besøger nogen de første 20 gange. Fordi det er totalt umuligt at vide, hvad man gør og ikke gør, må og ikke må. Derfor er det mest sikkert ikke at gøre noget som helst. Udover at det i forvejen er random, hvad man må sige og ikke sige - og derfor bedst at ikke sige noget.

Jeg er ligeglad med, hvad gæster gør hjemme ved mig. Og det er jo fordi, de heller ikke kan gætte, hvad jeg tænker. Vi er ude i kanonslag i køkkenet, hvis jeg skal have en mening om det.

Rant off.


Så besværligt behøver det vel ikke at være gæst, eller have gæster. :) Man opfører sig pænt og høfligt og det samme forventer jeg af de gæster jeg har på besøg. God opførsel, er de fleste af os da heldigvis udstyret med.


Jeg kan nu, uanset at jeg betragter mig selv som relativt godt opdraget, godt relatere til hvad Kaffe mener. Jeg har lige siddet og tænkt min egen gæste-adfærd igennem. Jeg er heldigvis ikke særligt ofte gæst hos folk jeg ikke kender særdeles godt, så jeg satser på, jeg ikke trigger noget ved dem.

Jeg læste for nylig et opslag på FB fra en utilfreds ikke-ryger der var pissetræt af, hun skulle tømme rygernes askebæger, når hun havde holdt fest, for det var klamt, men den ene gang, jeg selv ville tømme et askebæger efter en fest, fik jeg ‘skæld ud’, for dét var også klamt at skodderne skulle ligge i skraldespanden. Jeg kan sådan set godt forstå begge synspunkter, men så kunne det måske være rart nok med nogle retningslinjer, så man som festryger ved, hvad man skal gøre. Tilsyneladende er eneste løsning, hvis man vil gardere sig, at bede om en lille frysepose man kan hælde skodderne i, inden man smider dem ud.

Barselsbesøg er jeg simpelthen nødt til at forventningsafstemme med den nybagte mor, hvis jeg nogenlunde trygt skal besøge hende og baby uden at frygte at gøre et eller andet forkert. Jeg har hørt så mange spædbørnsmødre beklage sig over gæsters adfærd, at jeg er totalt lost omkring hvad der er do’s and don’t. Når mine veninder har født (og det har de fandme hele tiden, seriøst!), er jeg begyndt at opføre mig på præcis samme måde, som når de er syge. Jeg starter altid med at høre, om de reelt set ønsker besøg, fordi jeg har hørt så meget om det der med overskud der forståeligt er helt i minus efter en fødsel. Derudover hvor lang tid de har lyst til, jeg bliver (alle mine veninder har uden undtagelse gerne ville have jeg blev hængende i flere timer, men folk på internettet foretrækker tit meget korte besøg).

Så har jeg også læst at man skal tilbyde selv at tage mad/kage med, hvis man skal spise sammen, så det tilbyder jeg også altid, og derudover hører jeg, om der er noget de har brug for eller lyst til, for så kan jeg lige handle på vejen. Jeg siger også, at de gerne lige må overveje, om der er noget, jeg kan gøre, nu jeg er der. Svinge støvsugeren eller lægge vasketøj sammen eller whatever, og ja, så er der den der med at have blomster og en lille gave med OG en gave til de andre børn, hvis der er nogle. Vigtigt, så de også føler, de stadig er okay. Og nå ja, ingen parfume den dag, fordi, øh, det er noget med at babyer ikke kan lide det.

Nu kender jeg heldigvis alle mine veninder virkeligt godt, så jeg fortæller bare, hvordan man nærmest kan få præstationsangst som barselsgæst og så griner vi sammen over alle mine praktik-spørgsmål (plus bonusspørgsmålene “Må jeg egentligt godt glo, når du ammer, eller skal jeg koncentrere mig om at kigge et andet sted hen end på dine bryster?”), men hvis jeg skulle besøge nogen der ikke på samme måde var ‘mine’ fx. en kærestes venner eller famile, ville jeg også være oprigtig nervøs for at gøre noget forkert.
14
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: De værste gæster?

Indlægaf LadyFox » 27. feb 2018, 05:24

Kaffe skrev:
Lemonella skrev:
Kaffe skrev:Netop sådan en tråd her bekræfter mig i, hvorfor jeg er nervøs, musestille og ikke rører mig en tomme, når jeg besøger nogen de første 20 gange. Fordi det er totalt umuligt at vide, hvad man gør og ikke gør, må og ikke må. Derfor er det mest sikkert ikke at gøre noget som helst. Udover at det i forvejen er random, hvad man må sige og ikke sige - og derfor bedst at ikke sige noget.

Jeg er ligeglad med, hvad gæster gør hjemme ved mig. Og det er jo fordi, de heller ikke kan gætte, hvad jeg tænker. Vi er ude i kanonslag i køkkenet, hvis jeg skal have en mening om det.

Rant off.


Så besværligt behøver det vel ikke at være gæst, eller have gæster. :) Man opfører sig pænt og høfligt og det samme forventer jeg af de gæster jeg har på besøg. God opførsel, er de fleste af os da heldigvis udstyret med.


Jo.....ja, jeg forstår godt dit indlæg. Men når der er forskel på, hvad der opfattes som god opførsel, så bliver det jo svært at gætte. Derfor er den eneste mulighed at sidde helt stille. Med mindre altså at nogen synes, det er uhøfligt. Så er man på den.


Så svært synes jeg nu ikke det er at besøge andre, og jeg et endda ikke vanvittigt høflig selv. Men et godt trick er at hvis man er i tvivl, så spørg.
0
...

Tilbage til "Livets forhold"