De værste gæster?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: De værste gæster?

Indlægaf Modesty Blame » 24. feb 2018, 19:16

fisken80 skrev:
Modesty Blame skrev:Min veninde smider også sine fødder op på mit sofabord, og det er faktisk to sofaborde, men de er sat sammen med to stykker plexiglas, og hvis man ødelægger bordet (forestil dig at fødderne glider, så bord ét vrider modsat bord to, så plexiglasstykkernes skruer vrider i bordpladen), fordi man har sine fødder oppe på bordet, så bliver jeg fanme sur.

Efter at have sagt det til hende 5-8 gange er jeg begyndt at knipse og vifte af hende fødder (faktisk var det mest fordi hun talte i telefon med sin kæreste sidste gang). Så læg dig da i sofaen, din møgunge, den er 210 cm lang, der er plads!


Hvis det er den samme veninde som dit andet indlæg, så tror jeg ikke helt jeg forstår hvorfor du gider hende.

Det tænker jeg også af og til, men for det meste er der andre positive sider, som trækker op. P.t. er jeg bare fucking træt af hende.
0
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27374

Re: De værste gæster?

Indlægaf ajnaM » 24. feb 2018, 21:36

Jeg har tænkt og tænkt, og jeg har faktisk ikke rigtig nogen negative gæste-oplevelser. :gruble:

Det mest nederen, jeg har oplevet, er at holde fest, hvor folk går for tidligt. Eller når folk aflyser. Jeg elsker egentlig bare, når folk vil besøge mig. :D
3
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: De værste gæster?

Indlægaf Shmartiesh » 25. feb 2018, 06:47

Min veninde var på barselsbesøg et par måneder efter jeg havde født og hun kom efter arbejde. Da klokken var ved at være halv seks begynder min mand at lave mad. Jeg spørger om hun vil spise med, mest af høflighed nu når hun sad der og hun gjorde ikke antræk til selv at skulle hjem. Hun siger nej tak og at hun også må se at rulle... Det siger hun så 4-5 gange den næste time før hun faktisk kører. Altså det var ikke fordi vi havde travlt med noget, men det er lidt sært at blive hængende omkring spisetid medmindre det er fordi man skal spise med. Tænker jeg.
3
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: De værste gæster?

Indlægaf Kalimsofie » 25. feb 2018, 07:25

Shmartiesh skrev:Min veninde var på barselsbesøg et par måneder efter jeg havde født og hun kom efter arbejde. Da klokken var ved at være halv seks begynder min mand at lave mad. Jeg spørger om hun vil spise med, mest af høflighed nu når hun sad der og hun gjorde ikke antræk til selv at skulle hjem. Hun siger nej tak og at hun også må se at rulle... Det siger hun så 4-5 gange den næste time før hun faktisk kører. Altså det var ikke fordi vi havde travlt med noget, men det er lidt sært at blive hængende omkring spisetid medmindre det er fordi man skal spise med. Tænker jeg.


Årh mand! Barselsbesøg! Jeg husker flere af dem med gru... særligt min veninde, som kom anstigende med sin fireårige datter, som havde øjenbetændelse i fuldt flor (hallo, du skal besøge en nyfødt, tænk dig dog om!). Hun havde ikke nogen gave med, til gengæld havde hun pandekager - til SIG SELV og sit barn, der var ikke lige nok til mig... og efter de havde spist dem, spurgte hun, om ikke jeg kunne lave noget frokost til dem. Der var jeg gevaldigt tæt på bare at smide dem ud på røv og albuer :sur:

Jeg har forresten virkelig begrænset min omgang med hende siden, og da hun fik baby sidste år, var jeg så barnlig, at jeg ingen gave købte og fakede en migræne efter fem minutters barselsbeøg.
4
Neverkont
Indlæg: 1893
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2944

Re: De værste gæster?

Indlægaf Neverkont » 25. feb 2018, 08:37

Jeg vil ikke kalde dem mine værste gæster, men jeg har også oplevet underlige barselsgæster.

Da jeg lærte dem at kende havde de et enkelt barn, og fik et mere senere, hvor jeg troppede op på fødeafdelingen (det var dengang man typisk lå der i 5 dage) med et sæt tøj til den lille.

Jeg vart single og kom oftest hos dem, og havde altid en kage med til kaffen.

Da jeg havde født nr. 2 kom de på besøg hjemme nogle få dage efter fødslen. De forventede helt klart at få serveret kaffe. Det eneste de havde med var et par af de små 1-krones slikposer til den ældste. :gruble:
1
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: De værste gæster?

Indlægaf godtnavn » 25. feb 2018, 12:04

Madam Pomfrey skrev:
fisken80 skrev:
Ikke at det er en trøst, men noget nyt fænomen er det ikke. Da jeg gik i folkeskolen nægtede jeg fra 1. Til 6. klasse at have drengene med til min fødselsdag, så jeg holdt pigefødselsdage. Jeg så jo, hvordan nogle af dem teede sig til de andre fødselsdage, og det gad jeg bare ikke skulle ske til min egen fødselsdag.
Der var flere forældre der brokkede sig over, at min mor tillod mig at fravælge drengene, men hun stod fast på, at det var mit valg og at jeg jo ikke undlod at invitere bestemte personer, men fravalgte alle drengene..


vi har holdt for hele klassen, kun for drengene, ude af huset, hjemme, efter skole, en weekend, en aften...
Samme cirkus hver evig eneste gang... Men der er så mange andre der ikke fejrer fødselsdag, så ingen ville rynke på næsen af at vi heller ikke gjorde mere, så det bliver bare sådan, så laver vi noget andet i stedet :)


Da jeg var barn fik jeg hvert år valget om en børnefødselsdag eller fejre det ved at inviterer min bedsteveninde i tivoli. Jeg kan stadig huske de tivoliture jeg var på nogle år, kan ikke rigtig huske de fødselsdage jeg holdt de andre år. Hvis min datter får uopdragne klassekammerater vil jeg give hende samme valg og håbe hun vælger Tivoli :P
3
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: De værste gæster?

Indlægaf avdotja » 25. feb 2018, 12:14

Neverkont skrev:Jeg vil ikke kalde dem mine værste gæster, men jeg har også oplevet underlige barselsgæster.

Da jeg lærte dem at kende havde de et enkelt barn, og fik et mere senere, hvor jeg troppede op på fødeafdelingen (det var dengang man typisk lå der i 5 dage) med et sæt tøj til den lille.

Jeg vart single og kom oftest hos dem, og havde altid en kage med til kaffen.

Da jeg havde født nr. 2 kom de på besøg hjemme nogle få dage efter fødslen. De forventede helt klart at få serveret kaffe. Det eneste de havde med var et par af de små 1-krones slikposer til den ældste.
:gruble:

Det er altid sjovt at se hvor forskelligt man ser på tingene her på debatten :D. Når jeg besøger folk/folk besøger mig, er det helt standard at man får tilbudt noget at drikke; så det er, for mig, absolut ikke mærkeligt at forvente en kop kaffe som gæst. En lille gave til mit store barn - især i en situation som den beskrevne, hvor fokus sikkert ellers ofte er på den nyfødte - ville jeg udelukkende betragte som en sød gestus, prisniveauet ville jeg slet ikke skænke en tanke*

*I sådan en situation, jeg kan under andre omstændigheder, f.eks. "familie på 4 er inviteret til stort slotsbryllup og dukker op med gave til 200 kr" sagtens være forarget over folks ide om hvad et passende gavebudget er.
4
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: De værste gæster?

Indlægaf kidkomb » 25. feb 2018, 12:56

Jeg er halv-hys med hygiejne omkring nogen ting.
Feks så får jeg absurd fnidder af folk der bruger deres alm kniv, helt indsmurt i alt muligt andet, til smørret, eller hvis de rører med osten eller kød-pålægget med de bare fingre. Stop dog. Der er praktisk pose om osten og gaffel til pålægget. Så brug det. Det er der af en årsag.
Det synes jeg er dårlig opdragelse. Især fordi folk ikke lige har besværet sig med at vaske hænder inden de går til bords.
ELler folk der tørrer hænder i mit badehåndklæde. Wtf? Der hænger et håndklæde til hænderne LIGE ved siden af vasken. Hvad skal du over til brusekabinen for, for at tørre hænder i mit badehåndklæde?
Eller, åh, gru, tørrer hænder i viskestykket, uden at vaske dem først, fordi de lige har fået noget madsnask på fingrene el lignende.
Viskestykker bliver brugt til at tørre RENT service af? Hvad har håndklædet, som hænger ca 5 cm fra viskestykket, gjort dig?
24
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: De værste gæster?

Indlægaf cola » 25. feb 2018, 13:22

kidkomb skrev:Jeg er halv-hys med hygiejne omkring nogen ting.
Feks så får jeg absurd fnidder af folk der bruger deres alm kniv, helt indsmurt i alt muligt andet, til smørret, eller hvis de rører med osten eller kød-pålægget med de bare fingre. Stop dog. Der er praktisk pose om osten og gaffel til pålægget. Så brug det. Det er der af en årsag.
Det synes jeg er dårlig opdragelse. Især fordi folk ikke lige har besværet sig med at vaske hænder inden de går til bords.
ELler folk der tørrer hænder i mit badehåndklæde. Wtf? Der hænger et håndklæde til hænderne LIGE ved siden af vasken. Hvad skal du over til brusekabinen for, for at tørre hænder i mit badehåndklæde?
Eller, åh, gru, tørrer hænder i viskestykket, uden at vaske dem først, fordi de lige har fået noget madsnask på fingrene el lignende.
Viskestykker bliver brugt til at tørre RENT service af? Hvad har håndklædet, som hænger ca 5 cm fra viskestykket, gjort dig?

Min begrundelse for det markerede ... det der hænger ved håndvasken er vådt, så leder jeg efter et der er tørt, for at gå gennem huset med dryppende våde hænder eller tørre dem af i bukserne vil jeg li godt ikke. (jeg siger så altid til værten at håndklædet er vådt og jeg brugte badehåndklædet, så kan de selv vurdere hvad de vil gøre)
0
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: De værste gæster?

Indlægaf Orchidea » 25. feb 2018, 13:33

kidkomb skrev:Jeg er halv-hys med hygiejne omkring nogen ting.
Feks så får jeg absurd fnidder af folk der bruger deres alm kniv, helt indsmurt i alt muligt andet, til smørret, eller hvis de rører med osten eller kød-pålægget med de bare fingre. Stop dog. Der er praktisk pose om osten og gaffel til pålægget. Så brug det. Det er der af en årsag.
Det synes jeg er dårlig opdragelse. Især fordi folk ikke lige har besværet sig med at vaske hænder inden de går til bords.
ELler folk der tørrer hænder i mit badehåndklæde. Wtf? Der hænger et håndklæde til hænderne LIGE ved siden af vasken. Hvad skal du over til brusekabinen for, for at tørre hænder i mit badehåndklæde?
Eller, åh, gru, tørrer hænder i viskestykket, uden at vaske dem først, fordi de lige har fået noget madsnask på fingrene el lignende.
Viskestykker bliver brugt til at tørre RENT service af? Hvad har håndklædet, som hænger ca 5 cm fra viskestykket, gjort dig?


Jeg elsker dig lidt for dette indlæg :love:

Jeg har det på præcis samme måde og jeg forstår vitterlig ikke at det kan være så svært. Det er jo sund fornuft og giver da sig selv, hvordan man håndterer tingene.
4
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: De værste gæster?

Indlægaf kidkomb » 25. feb 2018, 14:33

cola skrev:
kidkomb skrev:Jeg er halv-hys med hygiejne omkring nogen ting.
Feks så får jeg absurd fnidder af folk der bruger deres alm kniv, helt indsmurt i alt muligt andet, til smørret, eller hvis de rører med osten eller kød-pålægget med de bare fingre. Stop dog. Der er praktisk pose om osten og gaffel til pålægget. Så brug det. Det er der af en årsag.
Det synes jeg er dårlig opdragelse. Især fordi folk ikke lige har besværet sig med at vaske hænder inden de går til bords.
ELler folk der tørrer hænder i mit badehåndklæde. Wtf? Der hænger et håndklæde til hænderne LIGE ved siden af vasken. Hvad skal du over til brusekabinen for, for at tørre hænder i mit badehåndklæde?
Eller, åh, gru, tørrer hænder i viskestykket, uden at vaske dem først, fordi de lige har fået noget madsnask på fingrene el lignende.
Viskestykker bliver brugt til at tørre RENT service af? Hvad har håndklædet, som hænger ca 5 cm fra viskestykket, gjort dig?

Min begrundelse for det markerede ... det der hænger ved håndvasken er vådt, så leder jeg efter et der er tørt, for at gå gennem huset med dryppende våde hænder eller tørre dem af i bukserne vil jeg li godt ikke. (jeg siger så altid til værten at håndklædet er vådt og jeg brugte badehåndklædet, så kan de selv vurdere hvad de vil gøre)

Påstand: Det kan ikke lade sig gøre at håndklædet til hænderne er så vådt at du vil gå derfra med dryppende hænder. Ever.
Desuden skifter jeg ofte i løbet af aftenen, når jeg har gæster. Så hjemme hos mig er det altså ren, uforfalsket uopdragenhed når det sker!
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: De værste gæster?

Indlægaf godtnavn » 25. feb 2018, 15:09

Rosa Espinosa skrev:Min svigermor kommer altid 1-1,5 time før man har inviteret til. Det orker jeg ikke når jeg kommer hjem fra arbejde kl.16.30 og gerne vil slappe af inden gæsterne kommer, så der er jeg en uhøflig vært og lader min kæreste underholde hende, mens jeg lige får noget tid til mig selv i et andet rum. Vi har sagt det til hende mange gange at vi ikke vil have det, hader når folk kommer før det tidspunkt de er inviteret til. Vil faktisk hellere at de i stedet kommer for sent.

Min svoger og svigerinde kom også 1 time for tidligt en dag vi havde inviteret. Vi var i gang med at tage bad og gøre os klar, så der fik de pænt besked på at gå en lang tur med deres hund de havde med.


Vi vælger bare ikke at lukke folk ind hvis de kommer meget for tidligt. Jeg tager også altid bad kort inden folk kommer, og løber rundt og ordner det sidste kun iført et håndklæde...
1
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5421
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13985

Re: De værste gæster?

Indlægaf RavenClaw » 25. feb 2018, 15:48

Rosa Espinosa skrev:
godtnavn skrev:
Rosa Espinosa skrev:Min svigermor kommer altid 1-1,5 time før man har inviteret til. Det orker jeg ikke når jeg kommer hjem fra arbejde kl.16.30 og gerne vil slappe af inden gæsterne kommer, så der er jeg en uhøflig vært og lader min kæreste underholde hende, mens jeg lige får noget tid til mig selv i et andet rum. Vi har sagt det til hende mange gange at vi ikke vil have det, hader når folk kommer før det tidspunkt de er inviteret til. Vil faktisk hellere at de i stedet kommer for sent.

Min svoger og svigerinde kom også 1 time for tidligt en dag vi havde inviteret. Vi var i gang med at tage bad og gøre os klar, så der fik de pænt besked på at gå en lang tur med deres hund de havde med.


Vi vælger bare ikke at lukke folk ind hvis de kommer meget for tidligt. Jeg tager også altid bad kort inden folk kommer, og løber rundt og ordner det sidste kun iført et håndklæde...


Det går min kæreste ikke med til det der, har ellers foreslået det. Han er sådan et ordentlig menneske :rulle: :lol:


Måske kan han lære sin familie lidt orden også? Eller måske bare lære dem klokken? :D
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: De værste gæster?

Indlægaf avdotja » 25. feb 2018, 17:17

Jeg mener faktisk at Emma Gad skrev at man altid skulle sørge for at være x minutter forsinket, sådan at værtinden havde tid til lige at få de sidste ting på plads :) Man måtte i hvert fald under ingen omstændigheder komme før det inviterede tidspunkt!

I min familie er vi dog ikke så formelle, kommer man før tid hjælper man enten til eller underholder sig selv mens værten går i bad/ordner det sidste. At sende gæster (ovenikøbet tæt familie) væk - eller helt ignorere dem og simpelthen lade være med at åbne ( :shock:) - fordi de formastede sig til at komme en time for tidligt, ville være lige til "WTF?! Moments where you go "what the f*ck".."-tråden os hos :genert:
8
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5421
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13985

Re: De værste gæster?

Indlægaf RavenClaw » 25. feb 2018, 17:38

avdotja skrev:Jeg mener faktisk at Emma Gad skrev at man altid skulle sørge for at være x minutter forsinket, sådan at værtinden havde tid til lige at få de sidste ting på plads :) Man måtte i hvert fald under ingen omstændigheder komme før det inviterede tidspunkt!

I min familie er vi dog ikke så formelle, kommer man før tid hjælper man enten til eller underholder sig selv mens værten går i bad/ordner det sidste. At sende gæster (ovenikøbet tæt familie) væk - eller helt ignorere dem og simpelthen lade være med at åbne ( :shock:) - fordi de formastede sig til at komme en time for tidligt, ville være lige til "WTF?! Moments where you go "what the f*ck".."-tråden os hos :genert:


Sådan har vi det også i min familie. Hos os går man dog bare ind, men det er også vores alle sammens barndomshjem, så det er ikke så "privat", som mange andre hjem. Vi har det også sådan hjemme hos mine søskende og min fars søskende. Sådan har det altid været. Hjemmet er altid åbent for familien, af samme årsag har den nærmeste familie også en nøgle til døren, eller ved hvor ekstranøglen ligger. Vi har næsten en uskreven regel om, at man lige kommer 5-10 minutter før de resterende gæster, så man kan give en hjælpende hånd med :)

Jeg ville dog glo lidt, hvis nogen valgte at komme så længe før, som der er skrevet i tråden. Man kommer da ikke 1-1,5 time før uden at forhøre sig først, om det er okay med værten :gruble:
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?

Tilbage til "Livets forhold"