De værste gæster?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1362
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4519

Re: De værste gæster?

Indlægaf PerXX » 21. feb 2018, 09:18

Jeg ved ikke om det tæller som gæster, men:

Mine forældres bolig var tidligere en tandlægebolig og klinik. Klinikdelen er så omdannet til en selvstændig del af boligen med værelse, badeværelse og entré som så er lavet til et lille køkken. Det var min bolig da jeg var hjemmeboende, og efterfølgende har de så udlejet det billigt til studerende fra DTU, som oftest udlændinge.

En af dem der lejede sig ind var en inder som boede der et par år. En virkelig flink fyr! Han havde et fint forhold til mine forældre, så meget så min mor endda endte med at ordne hans vasketøj, og han lånte flere gange haven og køkkenet til at holde fester. Altid meget renlig, de kunne høre at han støvsugede værelset stort set dagligt. Alt var super - lige ind til den dag han flyttede ud.
Det viste sig at, ikke bare havde han på intet tidspunkt gjort rent på badeværelset.. han havde også skuet bruserhovedet af så det havde ligget på gulvet og konstant dryppet i et par år. Hele badeværelset var grønt af centimetertyk mug! Alt var ødelagt af årevis konstant fugt og mug! Vi endte med at måtte rive det meste af badeværelset ned og bygge helt nyt.. :(

En anden lejer var fra Thailand. Også en superflink fyr, bare lidt mærkelig. Han havde af uforklarlige årsager skruet håndtag og greb af samtlige potter, pander og andet køkkenudstyr, og pænt lagt dem i små poser..
Han var også homoseksuel, hvilket selvfølgelig er totalt ligegyldigt.. men han havde efterladt op til flere skuffer fyldte af kondomer og glidecreme, hvilket var lidt mystisk at skulle rydde op efter.. :gruble:
Faktisk efterlod han underligt mange ting, flere som aldrig havde været udpakket.
5
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9485
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 990
Likede indlæg: 26525

Re: De værste gæster?

Indlægaf Santa » 21. feb 2018, 10:44

Jeg inviterede til fødselsdag på mit ret nye job.
Var blevet taget rigtig godt imod af især en gruppe af de i alt 40 kolleger, og havde været med til et par fester i denne ret løst sammensatte gruppe. Vi spiste som regel frokost sammen, men igen løst.
Jeg inviterede dem, jeg syntes bedst om og havde talt mest med. Ca 10 mennesker, da jeg faktisk heller ikke havde plads til flere til en middag.
Et par dage før får jeg så at vide at en af dem har inviteret en mere med....en, som jeg kun havde mødt og talt ganske lidt med, da hun var på barsel. Hende, som havde inviteret den ukendte, havde ikke engang spurgt mig først!!
Jeg måtte selv konfrontere hende og bede hende om at af-invitere. Det finder jeg mig sq ikke i!
Hun blev skidesur og endte med at straffe mig ved at komme over en time for sent uden at give besked. Vi var færdige med maden da hun kom.

Men der var mere drama over den skide middag. En anden kollega, som var ansat samtidig med mig, var heller ikke inviteret.
Hun og jeg kunne slet ikke sammen og havde haft flere uoverensstemmelser. Hun havde ikke lagt skjul på at hun ikke brød sig om mig...
Alligevel flippede hun skråt over ikke at være inviteret. For man skulle invitere ALLE, basta!!
Æh....vi var jo altså fyrre ansatte? Og nej, jeg bestemmer hvem jeg vil invitere ind i mit hjem og lave middag til. Godt nok var vi ansatte på en skole, men vi gik jo ikke i anden klasse, vel?

Nå, men efter alt det drama og efter at jeg havde sagt fra, så var det nogen skidegode kolleger, som jeg havde fem gode år sammen med.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: De værste gæster?

Indlægaf Grissebassen » 22. feb 2018, 13:31

Gæster der kommer for sent uden at give besked, står højt på min liste over ting jeg hader.
I min vennekreds holder vi tit sammenskudsgilder, og det værste er klart dem, der ikke bidrager eller smyger sig uden om at medbringe noget. Føj!
2
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3977
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5196

Re: De værste gæster?

Indlægaf girl_beat » 22. feb 2018, 13:52

Sevii skrev:Altså, det er altid træls med kærestens familie kommer på besøg og skal kommentere på alle mine ting med forargelse. Sidste gang brugte de tid på at søge på mine vinglas, for derefter at blive forarget over prisen, fordi det var jo meget dyrere end hvad de har brugt for tallerkener. Og sådan går de rundt i lejligheden og bedømmer mine ting. Jeg hader det.

Men faktisk, de værste gæster for mig, er dem der bliver for længe. Jeg er et menneske der hader at have folk overnattende. Jeg elsker besøg, men elsker også når folk går igen. :genert:
Har en veninde jeg elsker! men jeg kan simpelthen ikke invitere hende hjem uden jeg virkelig ved at jeg har overskud. Sidste gang kom hun kl. 13, og gik først kl. 5 om morgenen. Men det er da intet i forhold til at hun blev i hele 24 timer hjemme hos mig en dag. Selvom jeg egentlig siger, at “nå, nu er det sent” eller “jeg er godt nok træt nu”. Så bliver det udnyttet til at hun kan overnatte her, eller hun simpelthen bare ignorerer det. Og ja, så burde jeg nok sige: please, gå.
Men det er virkelig ubehageligt.

Jeg er godt nok pænt forarget over, at nogen kan finde på at opføre sig sådan :nerve:
3
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Selma156
Indlæg: 2341
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6808

Re: De værste gæster?

Indlægaf Selma156 » 22. feb 2018, 15:26

Lidt i trådens emne har jeg netop inviteret til fødselsdag. En af mine tidligere studieveninder vælger at trykke måske og siger, hun lige skal tage stilling til det. Har ellers frabedt, at folk trykker måske. Et par dage efter skriver hun så "jeg har valgt at sige nej, da jeg også skal noget om lørdagen, og så kommer xx og xx jo heller ikke. Hvis de var kommet, havde jeg måske taget mig sammen".

Øh, okay?! Hun er ikke en jeg snakker så meget med, men synes alligevel det er en sær måde at melde afbud.
12
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: De værste gæster?

Indlægaf Hunkat » 22. feb 2018, 15:32

Selma156 skrev:Lidt i trådens emne har jeg netop inviteret til fødselsdag. En af mine tidligere studieveninder vælger at trykke måske og siger, hun lige skal tage stilling til det. Har ellers frabedt, at folk trykker måske. Et par dage efter skriver hun så "jeg har valgt at sige nej, da jeg også skal noget om lørdagen, og så kommer xx og xx jo heller ikke. Hvis de var kommet, havde jeg måske taget mig sammen".

Øh, okay?! Hun er ikke en jeg snakker så meget med, men synes alligevel det er en sær måde at melde afbud.


Forskellen på det man tænker og det man reelt skal sige højt... :tie:
16
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2521
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8478

Re: De værste gæster?

Indlægaf Raenil » 22. feb 2018, 15:40

Helt off-topic - hvorfor kan man ikke lave SU dato på Facebook begivenheder? Det er da ikke helt urimeligt at lukke for tilmelding på en bestemt dato?
6
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6969

Re: De værste gæster?

Indlægaf Ladysparrow » 22. feb 2018, 19:52

Selma156 skrev:Lidt i trådens emne har jeg netop inviteret til fødselsdag. En af mine tidligere studieveninder vælger at trykke måske og siger, hun lige skal tage stilling til det. Har ellers frabedt, at folk trykker måske. Et par dage efter skriver hun så "jeg har valgt at sige nej, da jeg også skal noget om lørdagen, og så kommer xx og xx jo heller ikke. Hvis de var kommet, havde jeg måske taget mig sammen".

Øh, okay?! Hun er ikke en jeg snakker så meget med, men synes alligevel det er en sær måde at melde afbud.


Hold da helt op... nogen gange tror man sgu ikke på at folk har fået nogen opdragelse hjemmefra.... :badr:
0
Modesty Blame
Indlæg: 4316
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 518
Likede indlæg: 9401

Re: De værste gæster?

Indlægaf Modesty Blame » 22. feb 2018, 20:08

Min veninde og jeg ses ca. en gang om ugen. For nogle uger siden skulle vi handle ind, før jeg så skulle lave mad. Hun plagede hele vejen til butikken om pizza fra Bilka eller lignende - hendes alternative forslag var sushi - altså fra deres deli. Jeg havde ikke lyst til deli-mad, fordi jeg havde haft madforgiftning af noget delimad et par dage før. Til sidst opgav jeg at få hende til at stoppe. Købte en pizza. Lavede klar suppe til mig selv. Da jeg så sad og spiste min suppe, var pizzaen pludselig ikke god nok, og det eneste i hele verden, hun havde lyst til var klar suppe med kødboller (som hun ikke mente var aftensmad, da jeg foreslog det en time tidligere).

I dag inviterede hun sig selv, og jeg sagde, at jeg ville lave svinemørbrad. En time før, hun skulle komme, skrev hun, at hun ville komme om en time. Jeg var lige kommet ind ad døren, og skulle egentlig ud at handle, så det passede fint. Et par minutter senere skriver hun så - jeg kører nu. Der er 8 minutters kørsel. Så jeg ventede pænt i 45 minutter, før hun dukkede op.

Da hun så dukkede op, syntes hun det var noget sært noget, at jeg ikke havde handlet ind endnu, og om vi ikke bare kan spise sushi (nej, fucking nej). Men vi går i butikken, og hun kalder ud over hele butikken, at hun vil have en kage, som var på tilbud - underforstået, at jeg skal købe den til hende. Og det gør jeg så, fordi jeg er en fucking tumbe.

Jeg laver så indbagt mørbrad med kartoffelgratin til damen, mens hun taler i telefon med sin kæreste, og hun er meget begejstret for maden. I det mindste hjalp hun med opvasken.

Da hun så hiver kagen ud af fryseren, står der, at den skal tø op i 50 minutter, eller 30, hvis den er skåret i stykker. Jeg foreslår, at vi nøjes med en halv kage, da hun altid tager for meget, og levner. Men nej nej, vi kan sagtens spise det hele.

Gæt om hun kunne lide kagen? Det kunne hun ikke. Som regel fungerer vi udemærket. Men i de her dage, går hun mig enormt meget på nerverne.
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: De værste gæster?

Indlægaf Bimmerdyret » 23. feb 2018, 19:17

Purple Haze skrev:Så kan vi andre lærer what not to do :P


Altså jeg går godt nok ikke lige som kvinde på en andens kone.... :lol:
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: De værste gæster?

Indlægaf Bimmerdyret » 23. feb 2018, 19:21

Miss_no_More skrev:Jeg og kæresten havde et vennepar og deres 2 drenge på besøg. Jeg var i forvejen ret irriteret over, de havde ladet dem tage chokolade med ind i vores sofa (nej, har ikke selv børn :-D ).

Nå, men den ene dreng gik så på et tidspunkt med en ske og kørte på rillerne på vores radiator, så den sagde sådan en dikkedik-lyd.
Det var en helt ny radiator og jeg forventede, forældrene ville sige noget. Faren sagde bare forlegent "det gør ikke noget, han leger lidt, vel?" hvorpå min kæreste tørt responderer "nej, så længe I har en god forsikring".
Drengen blev stoppet omgående :devil:



:lol: :lol: :lol: :lol:

Det værste ved det er sgu at fatter har kunnet gennemskue hvilken skade knægten har kunnet forårsage ;)... og tænlt...går den så går den...
2
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: De værste gæster?

Indlægaf Shmartiesh » 23. feb 2018, 20:36

Jeg synes det er tegnende til uhøfligt at beholde sine sko på når man er gæst, og værterne ikke selv render rundt i sko indendøre. Mine bedsteforældre gør det og min mands onkel gør det altid. Uanset årstid. Min mands onkel smider gerne fødderne op på mit antikke sofabords plade i midten og laver slibemærker med sten der sidder under skoen. Pisse fedt. Og jeg synes det er noget af det mest normale at smide sine sko når man kommer indenfor i et hus/lejlighed.
Min mor har fortalt at min sippede bedstemor helst så vi beholdt skoene på som børn, da strømpefødder hvirvlede støvet rundt... :stoned:

Min far kan være træls. Med det samme han træder ind af en dør forventer han kaffe eller øl. Uanset om han kommer en halv time for tidligt eller til tiden og man ikke liiige er helt klar med kaffen. Han siger ikke nødvendigvis noget om at han vil have kaffe, han sidder bare i sit stille sind og tænker det, og kan så 3 mdr. Senere brokke sig over han ikke fik kaffe da han kom 30 min. for tidligt til fødselsdag.

Har en veninde der ofte taler i tlf med sin mor, og uanset grunden til at hendes mor ringer, så bliver hun ved med at snakke i tlf når hun er på besøg. Hvis jeg er i andres selskab så forhører jeg lige den der ringer om det kan vente for så kan man tales ved senere. Det gør min veninde ikke. Hun taler bare videre. Jamen jeg synes da det er hyggeligt at bruge 30 min af tiden på at sidde og glo.
7
fisken80
Indlæg: 22015
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51940

Re: De værste gæster?

Indlægaf fisken80 » 23. feb 2018, 20:45

Shmartiesh skrev:Jeg synes det er tegnende til uhøfligt at beholde sine sko på når man er gæst, og værterne ikke selv render rundt i sko indendøre. Mine bedsteforældre gør det og min mands onkel gør det altid. Uanset årstid. Min mands onkel smider gerne fødderne op på mit antikke sofabords plade i midten og laver slibemærker med sten der sidder under skoen. Pisse fedt. Og jeg synes det er noget af det mest normale at smide sine sko når man kommer indenfor i et hus/lejlighed.
Min mor har fortalt at min sippede bedstemor helst så vi beholdt skoene på som børn, da strømpefødder hvirvlede støvet rundt... :stoned:

Min far kan være træls. Med det samme han træder ind af en dør forventer han kaffe eller øl. Uanset om han kommer en halv time for tidligt eller til tiden og man ikke liiige er helt klar med kaffen. Han siger ikke nødvendigvis noget om at han vil have kaffe, han sidder bare i sit stille sind og tænker det, og kan så 3 mdr. Senere brokke sig over han ikke fik kaffe da han kom 30 min. for tidligt til fødselsdag.

Har en veninde der ofte taler i tlf med sin mor, og uanset grunden til at hendes mor ringer, så bliver hun ved med at snakke i tlf når hun er på besøg. Hvis jeg er i andres selskab så forhører jeg lige den der ringer om det kan vente for så kan man tales ved senere. Det gør min veninde ikke. Hun taler bare videre. Jamen jeg synes da det er hyggeligt at bruge 30 min af tiden på at sidde og glo.


Hvorfor beder du ham ikke tage skoene af?
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: De værste gæster?

Indlægaf kidkomb » 23. feb 2018, 20:58

Selma156 skrev:Lidt i trådens emne har jeg netop inviteret til fødselsdag. En af mine tidligere studieveninder vælger at trykke måske og siger, hun lige skal tage stilling til det. Har ellers frabedt, at folk trykker måske. Et par dage efter skriver hun så "jeg har valgt at sige nej, da jeg også skal noget om lørdagen, og så kommer xx og xx jo heller ikke. Hvis de var kommet, havde jeg måske taget mig sammen".

Øh, okay?! Hun er ikke en jeg snakker så meget med, men synes alligevel det er en sær måde at melde afbud.

Hvis værste ikke-gæster også tæller, så vil jeg gerne bitche med her!
Vi er en flok gamle kolleger som ses med nogle måneders mellemrum og hygger os gevaldigt. Derfor var det helt naturligt at invitere dem med til min 40 års fødselsdag.
Der var en der sagde nej tak og en der sagde måske; fordi hun har termin en måned inden. -Super fair, fuld forståelse.
De andre sagde ja tak.
Så her for en uges tid siden, så skriver den ene at "ups, jeg er kommet til at købe billetter til Thailand, jeg er nødt til at have sol på maven. Jeg giver en øl en anden dag".
Wtf? Det er en rund fødselsdag. Du har sagt ja. Du har ingen børn/hund/syge forældre eller andet der forhindrer dig i at tage til Thailand på et andet tidspunkt. Nar. Ham havde jeg glædet mig til at se, så det er faktisk lidt en mavepuster synes jeg.
Et par dage efter skriver en fra samme gruppe kolleger at ups, kæresten forærede hende altså en weekendtur til Paris og det måtte blive i den weekend, så øv bøv.
Jeg er helt afsindig skuffet over dem. Jeg inviterer dem fordi de betyder noget for mig og fordi det betyder noget for mig at have dem med den dag.
Og de havde sagt ja.
En tredje fra den gruppe er sådan en medløber der ikke rigtig kan noget selv uden hende der skal til Paris, så jeg havde faktisk halvt forventet at hun så også ville melde afbud. Det gjorde hun også. Med begrundelsen: Jeg har overset et arrangement på mit studie, så jeg kan desværre ikke deltage alligevel.
Et arrangement?
Rend mig.
Altså heldigvis er de jo ikke mine tætteste venner, men jeg er grumt skuffet.
11
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6207

Re: De værste gæster?

Indlægaf Miss_no_More » 23. feb 2018, 21:03

kidkomb skrev:
Hvis værste ikke-gæster også tæller, så vil jeg gerne bitche med her!
Vi er en flok gamle kolleger som ses med nogle måneders mellemrum og hygger os gevaldigt. Derfor var det helt naturligt at invitere dem med til min 40 års fødselsdag.


Jeg læste resten af indlægget, men ved ikke hvad der stod. Er du seriøst 40 år?! :gisp: Du må enten holde dig afsindigt godt eller kender dine gode vinkler, for jeg havde aldrig gættet, du snart bliver 40 :-D
11

Tilbage til "Livets forhold"