Det der med katte

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Neverkont
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2911

Re: Det der med katte

Indlægaf Neverkont » 6. mar 2018, 21:59

Animi skrev:Og det er bestemt heller ikke okay, med din venindes hunde. For hunde skal jo have meget motion, og det skal man være indstillet på som hundeejer, uanset hvordan man bor. Derfor skal jeg heller aldrig have hund - eller andet kæledyr der skal have motion. Fordi jeg ved at jeg ville være verdens dårligste dyreejer, der ikke ville gide alle de der gåture.

Det ændrer ikke på at jeg helt generelt set synes det er bedre for hunde at bo et sted med have og ikke i en lejlighed. Også selvom der altid vil være tilfælde med din venindes hunde, og dine egne.


Veninden var kun et enkelt eks., ud af mange.

Et andet eks.: Hund i parcelhus, med dertil-hørende have, Ejer havde krævende job og ikke overskud til at gå så meget med hunden, som den havde behov for, og når den så klarede paragrafferne selv (altså gik tur på egen pote), så blev den straffet for det.

Det er ikke i hjemmet hunden motioneres.

Bor man i lejlighed er man nødt til, at skal ud med hunden når den skal det ene eller det andet.

For mit eget vedkommende bor jeg i en lille lejlighed i stueetagen, hvor jeg har et frimærke af en have (eller nok rettere en terrasse).
Min hund bliver luftet 3 gange om dagen.
Lige så snart solen kommer frem, så tilbringer hun meget tid med, at slikke solskin på terrassen.
Især elsker jeg, at kunne lukke hende ud på terrassen hvis hun "skal" midt om natten. ;)
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Det der med katte

Indlægaf Animi » 6. mar 2018, 22:05

Neverkont skrev:
Animi skrev:Og det er bestemt heller ikke okay, med din venindes hunde. For hunde skal jo have meget motion, og det skal man være indstillet på som hundeejer, uanset hvordan man bor. Derfor skal jeg heller aldrig have hund - eller andet kæledyr der skal have motion. Fordi jeg ved at jeg ville være verdens dårligste dyreejer, der ikke ville gide alle de der gåture.

Det ændrer ikke på at jeg helt generelt set synes det er bedre for hunde at bo et sted med have og ikke i en lejlighed. Også selvom der altid vil være tilfælde med din venindes hunde, og dine egne.


Veninden var kun et enkelt eks., ud af mange.

Et andet eks.: Hund i parcelhus, med dertil-hørende have, Ejer havde krævende job og ikke overskud til at gå så meget med hunden, som den havde behov for, og når den så klarede paragrafferne selv (altså gik tur på egen pote), så blev den straffet for det.

Det er ikke i hjemmet hunden motioneres.

Bor man i lejlighed er man nødt til, at skal ud med hunden når den skal det ene eller det andet.

For mit eget vedkommende bor jeg i en lille lejlighed i stueetagen, hvor jeg har et frimærke af en have (eller nok rettere en terrasse).
Min hund bliver luftet 3 gange om dagen.
Lige så snart solen kommer frem, så tilbringer hun meget tid med, at slikke solskin på terrassen.
Især elsker jeg, at kunne lukke hende ud på terrassen hvis hun "skal" midt om natten. ;)


Og jeg har omvendte eksempler, på lejlighedshunde der stort set kun kommer ud for at forrette sin nødtørft, og ikke et sekund mere. Og havehunde der både kommer ud på lange ture i naturen og samtidig bruger haven året rundt.
Vi kan altid finde stjerneeksempler og de helt grelle tilfælde.
Men mange befinder sig jo i et sted i midten.
Dér synes jeg stadigvæk generelt set, at det er synd for en hund at være i en lejlighed.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Neverkont
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2911

Re: Det der med katte

Indlægaf Neverkont » 6. mar 2018, 22:11

Animi skrev:Og jeg har omvendte eksempler, på lejlighedshunde der stort set kun kommer ud for at forrette sin nødtørft, og ikke et sekund mere. Og havehunde der både kommer ud på lange ture i naturen og samtidig bruger haven året rundt.
Vi kan altid finde stjerneeksempler og de helt grelle tilfælde.
Men mange befinder sig jo i et sted i midten.
Dér synes jeg stadigvæk generelt set, at det er synd for en hund at være i en lejlighed.


Ja, der findes nok eksempler på begge dele. :)

Men hvorfor er det synd for en hund, at bo i en lejlighed?
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Det der med katte

Indlægaf Animi » 6. mar 2018, 22:14

Neverkont skrev:
Animi skrev:Og jeg har omvendte eksempler, på lejlighedshunde der stort set kun kommer ud for at forrette sin nødtørft, og ikke et sekund mere. Og havehunde der både kommer ud på lange ture i naturen og samtidig bruger haven året rundt.
Vi kan altid finde stjerneeksempler og de helt grelle tilfælde.
Men mange befinder sig jo i et sted i midten.
Dér synes jeg stadigvæk generelt set, at det er synd for en hund at være i en lejlighed.


Ja, der findes nok eksempler på begge dele. :)

Men hvorfor er det synd for en hund, at bo i en lejlighed?


Jeg har jo allerede skrevet, hvorfor jeg mener som jeg gør - i det første du citerede mig i.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Neverkont
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2911

Re: Det der med katte

Indlægaf Neverkont » 6. mar 2018, 22:23

Animi skrev:
Neverkont skrev:
Animi skrev:Og jeg har omvendte eksempler, på lejlighedshunde der stort set kun kommer ud for at forrette sin nødtørft, og ikke et sekund mere. Og havehunde der både kommer ud på lange ture i naturen og samtidig bruger haven året rundt.
Vi kan altid finde stjerneeksempler og de helt grelle tilfælde.
Men mange befinder sig jo i et sted i midten.
Dér synes jeg stadigvæk generelt set, at det er synd for en hund at være i en lejlighed.


Ja, der findes nok eksempler på begge dele. :)

Men hvorfor er det synd for en hund, at bo i en lejlighed?


Jeg har jo allerede skrevet, hvorfor jeg mener som jeg gør - i det første du citerede mig i.


Undskyld.

Det må være dette du henviser til: "Jeg synes egentlig også det er synd for de hunde, der bor i lejligheder uden have og derfor ikke har mulighed for at boltre sig på samme måde.".

Min erfaring er bare, at det ikke er i egen have en hund boltrer sig, medmindre nogen f.eks. spiller bold med den. Og nogle hunde blive direkte stressede af den form for motion.

I egen have er det meget begrænset hvad der er af nyt at snuse til, og de fleste hunde har behov for, at bruge deres snude.
De lejligheds-hunde jeg kender, og har kendt, har for de allerflestes vedkommende haft et meget større revir end mange "have-hunde".

Så jeg er meget uenig.
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Det der med katte

Indlægaf Animi » 6. mar 2018, 22:25

Neverkont skrev:
Animi skrev:
Neverkont skrev:
Animi skrev:Og jeg har omvendte eksempler, på lejlighedshunde der stort set kun kommer ud for at forrette sin nødtørft, og ikke et sekund mere. Og havehunde der både kommer ud på lange ture i naturen og samtidig bruger haven året rundt.
Vi kan altid finde stjerneeksempler og de helt grelle tilfælde.
Men mange befinder sig jo i et sted i midten.
Dér synes jeg stadigvæk generelt set, at det er synd for en hund at være i en lejlighed.


Ja, der findes nok eksempler på begge dele. :)

Men hvorfor er det synd for en hund, at bo i en lejlighed?


Jeg har jo allerede skrevet, hvorfor jeg mener som jeg gør - i det første du citerede mig i.


Undskyld.

Det må være dette du henviser til: "Jeg synes egentlig også det er synd for de hunde, der bor i lejligheder uden have og derfor ikke har mulighed for at boltre sig på samme måde.".

Min erfaring er bare, at det ikke er i egen have en hund boltrer sig, medmindre nogen f.eks. spiller bold med den. Og nogle hunde blive direkte stressede af den form for motion.

I egen have er det meget begrænset hvad der er af nyt at snuse til, og de fleste hunde har behov for, at bruge deres snude.
De lejligheds-hunde jeg kender, og har kendt, har for de allerflestes vedkommende haft et meget større revir end mange "have-hunde".

Så jeg er meget uenig.


Nu føler jeg at diskussionen går lidt i ring - for du skriver jo det samme, som jeg allerede har forholdt mig til :P
Så jeg henviser bare til mine forrige svar :-D
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41314

Re: Det der med katte

Indlægaf LaMariposa » 7. mar 2018, 04:50

Falstria skrev:
Animi skrev:Jeg kan bare vitterligt ikke se, hvilke argumenter man bruger for at katte skal gå ude, der ikke også ville kunne overføres til hunde.


Jeg bor lige op ad en trafikeret landevej, det er mit argument for ikke at have kat (altså udekat), for den kan let klatre over hegnet og blive kørt ned. Haven ER godt hegnet ind så den er sådan set velegnet til en hund.
Eller et par geder hvis det var tilladt, dem er der særligt stramme krav omkring.


Off topic... Vi har en ret striks lokalplan i vores område (rækkehuse), men lige præcis geder står opført som et af de dyr, man gerne må holde - hvis man altså ikke har mere end to :-D
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Det der med katte

Indlægaf LadyFox » 7. mar 2018, 06:54

Jeg kan nu heller ikke se at det er synd for en hund at bo i lejlighed, hvis vi ser bort fra enkelte racer. Det kan være synd for hunde der bor i lejlighed hvis ejer ikke er indstillet på at opfylde hundens behov, men det ville også gøre sig gældende hvis du boede i hus med have. Det er altid synd for dyr hvis de har en ejer der ikke er indstillet på at stimulere dem nok. En lorte ejer i lejlighed bliver ikke en god ejer af at flytte i hus med have.
Jeg kan ikke se hvorfor man ikke skulle kunne opfylde langt de fleste hundes behov uden en have.

Det er umiddelbart kun blandt de store vogtende racer jeg ser er problemet.
5
...

Tilbage til "Livets forhold"