Hvad er dine personlig mål?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27055

Re: Hvad er dine personlig mål?

Indlægaf ajnaM » 5. mar 2018, 07:08

Lige nu er mit personlige mål at nå frem til maj måned. Og så skal jeg holde ferie! :love:


Men ellers er jeg sgu faktisk rimelig meget der, hvor jeg skal være. Jeg har en fantastisk familie, verdens sødeste kæreste og to dejlige drenge. Et spændende job, hvor jeg kan få lov at bruge mig selv og mine holdninger på den helt rigtige måde. Søde venner og veninder.

Udfordringen bliver fremover at finde balance mellem tingene. At sørge for, at der bliver plads til det, jeg gerne vil.


Til gengæld ved jeg også, hvad der slet ikke betyder noget for mig - og det er alt det materielle. At købe et hus, tjene nogle flere penge og alt det der. Det rager mig langsomt. Der skal selvfølgelig være penge nok, men det er overhovedet ikke et personligt mål for mig.
3
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvad er dine personlig mål?

Indlægaf dykkersild » 5. mar 2018, 09:31

Friheden til at vælge.
1
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Hvad er dine personlig mål?

Indlægaf billiebean » 5. mar 2018, 10:51

Lige pt er min drøm - lidt svært at sætte sig deciderede mål på sådan et område :D - at få et velskabt og sundt barn til juni.

Derefter at få et til! Via behandling. Så det er lidt et lotteri.

Og derefter at få det jobmæssige på plads, så jeg både kan tjene penge og være velfungerende og tilstedeværende i dagligdagen. Dvs. finde et job der giver mulighed for en balance i hverdagen. Det har været sløjt med det hidtil.

Af mindre ting ønsker jeg mig en dejlig have! Det har været min drøm i mange år.

Og så vil jeg gerne have min gamle krop tilbage, haha. Kan allerede nu se at det bliver et klart mål når barnet er kommet.
1
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Hvad er dine personlig mål?

Indlægaf englishchannel » 5. mar 2018, 12:27

Mine mål videreudvikler sig hele tiden. F.eks. var det først at få et job, jeg var glad for. Derefter var det at blive rigtig god til det job. Derefter var det at få nogle flere og større ansvarsområder på jobbet. Det har jeg fået nu, og derfor er mit næste mål at få en forfremmelse og lønforhøjelse. Og så fremdeles. På samme måde på alle de større punkter i mit liv: Min kæreste og jeg arbejder konsekvent på at gøre vores forhold stærkere og mere stabilt, og at få oplevelser, der knytter os tættere sammen. Jeg har en lækker lejlighed, men jeg går efter at gøre den lidt lækrere endnu. Går efter at spise lidt bedre mad og drikke bedre vin. Etc.

Til dit første indlæg, kan jeg ikke lade være med at tænke at man selv vælger, hvor meget hamsterhjul der går i den. Bare fordi I nu er færdiguddannede, har fået job og planlagt bryllup, behøver I jo ikke at følge Familien Danmark-modellen med at smide præventionen det sekund brylluppet er overstået og få 2,4 børn og rækkehus. Min kæreste og jeg har aftalt at det næste år er 100% egoår for os, hvor vi nyder at være blevet godt etableret men uden at have børn: Vi vil rejse mere, gå mere i teateret, spise ude og drikke lækre drinks, splurge i lækre butikker, etc. Bare køre den totale selvforkælelsesstil i et år, fordi vi vil fejre at vi endelig har økonomien og friheden (trods jobs) til det.

Hvis du allerede har hamsterhjulsfølelsen efter relativt kort tid på arbejdsmarkedet, ville jeg se lidt på jeres livsstil og finde ud af, om det egentlig ikke handler om at du er kørt lidt mentalt fast i nogle forventninger til hvordan voksenlivet er (også i forhold til din tråd om at være klar til børn).
2
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Hvad er dine personlig mål?

Indlægaf 1234 » 5. mar 2018, 16:13

Juki skrev:Jeg har det på præcis samme måde.

Jeg får ikke noget ud af at rejse fx hvis det er for at få et afbræk i en kedelig og triviel hverdag. Det kan godt være det er en god ferie, men når man kommer hjem igen er alt jo tilbage ved det samme og det er stadig en kamp at komme igennem en arbejdsuge.

Jeg har det også tit sådan at det giver sådan en følelse af antiklimaks når man så fx endelig skal på ferie(i ovennævnte situation) for når man så er af sted går man alligevel tit og tæller dage til hvornår ferien er slut og hverdagen begynder igen, i stedet for at være i det og nyde ferien man har glædet sig til.

Det giver ikke mening for mig at stræbe efter noget der sker nogle gange om året, hvis ikke jeg ikke også er glad og tilfreds i hverdagen og på andre tidspunkter.


Det sidste er jeg helt enig i, men det handler vel også om hvorfor man rejser.
Hvis man rejser for at slappe af og komme væk fra en kedelig og stresset hverdag, så er jeg helt enig, så er der et problem.
Men man kan vel også bare rejse, fordi det er ens hobby.
Ligesom rollespillere bruger lang tid på at forberede deres udstyr og planlægge en uges rollespil i sommerferien fx.
Eller andre hobbyer, hvor forberedelsen er en del af nydelse.
For mig er det at rejse en hobby og ikke en flygt fra hverdagen.
Og jeg tænker slet ikke på jeg skal hjem før den dag jeg skal ned i lufthavnen :lol:

ajnaM skrev:Lige nu er mit personlige mål at nå frem til maj måned. Og så skal jeg holde ferie! :love:


Men ellers er jeg sgu faktisk rimelig meget der, hvor jeg skal være. Jeg har en fantastisk familie, verdens sødeste kæreste og to dejlige drenge. Et spændende job, hvor jeg kan få lov at bruge mig selv og mine holdninger på den helt rigtige måde. Søde venner og veninder.

Udfordringen bliver fremover at finde balance mellem tingene. At sørge for, at der bliver plads til det, jeg gerne vil.

Til gengæld ved jeg også, hvad der slet ikke betyder noget for mig - og det er alt det materielle. At købe et hus, tjene nogle flere penge og alt det der. Det rager mig langsomt. Der skal selvfølgelig være penge nok, men det er overhovedet ikke et personligt mål for mig.


Det er vel også de færrest der køber hus af materielle årsager.
De fleste gør det vel for at skabe et hjem og en ramme omkring dem selv og deres familie?
Det er vel ikke mere materielt end i fx er ved at bygge sommerhus?

englishchannel skrev:Mine mål videreudvikler sig hele tiden. F.eks. var det først at få et job, jeg var glad for. Derefter var det at blive rigtig god til det job. Derefter var det at få nogle flere og større ansvarsområder på jobbet. Det har jeg fået nu, og derfor er mit næste mål at få en forfremmelse og lønforhøjelse. Og så fremdeles. På samme måde på alle de større punkter i mit liv: Min kæreste og jeg arbejder konsekvent på at gøre vores forhold stærkere og mere stabilt, og at få oplevelser, der knytter os tættere sammen. Jeg har en lækker lejlighed, men jeg går efter at gøre den lidt lækrere endnu. Går efter at spise lidt bedre mad og drikke bedre vin. Etc.

Til dit første indlæg, kan jeg ikke lade være med at tænke at man selv vælger, hvor meget hamsterhjul der går i den. Bare fordi I nu er færdiguddannede, har fået job og planlagt bryllup, behøver I jo ikke at følge Familien Danmark-modellen med at smide præventionen det sekund brylluppet er overstået og få 2,4 børn og rækkehus. Min kæreste og jeg har aftalt at det næste år er 100% egoår for os, hvor vi nyder at være blevet godt etableret men uden at have børn: Vi vil rejse mere, gå mere i teateret, spise ude og drikke lækre drinks, splurge i lækre butikker, etc. Bare køre den totale selvforkælelsesstil i et år, fordi vi vil fejre at vi endelig har økonomien og friheden (trods jobs) til det.

Hvis du allerede har hamsterhjulsfølelsen efter relativt kort tid på arbejdsmarkedet, ville jeg se lidt på jeres livsstil og finde ud af, om det egentlig ikke handler om at du er kørt lidt mentalt fast i nogle forventninger til hvordan voksenlivet er (også i forhold til din tråd om at være klar til børn).


Altså du har ret så langt, at jeg skal finde ud af en eller anden retning med det der voksenliv.
Men jeg tror næppe løsningen for mig ville være et egoår, som det du fx beskriver.
For mig lyder det ikke meget anderledes end de sidste 5 år af mit liv som studerende udover jeg er afsted 7-16.30 hver dag.
Årsagen til dette er, at jeg har været en meget priviligeret studerende samtidig med jeg har boet i udlandet en del, hvor priserne som regel var væsentlig lavere.

Jeg tror mere, når jeg tænker over det, at det handler om den ufleksibilitet et voksenjob medfører jeg reagerer på.
Jeg er vant til at lave meget og være meget aktiv. Jeg har helt sikkert også brugt 47 timer på studie, job og frivilligt arbejde, da jeg var studerende, men det var bare meget mere fleksibelt og spredt over alle ugens dage. Nu er mine hverdage låst 9,5 time hverdag, hvilket jeg egentlig bare tror jeg har lidt svært ved at håndtere samtidig med mit arbejde nok ikke giver helt så meget mening som jeg havde håbet.
Jeg tror egentlig mere det er årsagen til, at jeg spekulerer over børn, hus og den slags fordi det måske kunne give lidt mere mening.
For jeg føler mit hverdag er relativt låst lige nu samtidig med jeg ikke har nogle reel retning længere.
0
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27055

Re: Hvad er dine personlig mål?

Indlægaf ajnaM » 5. mar 2018, 18:18

1234 skrev:
ajnaM skrev:Lige nu er mit personlige mål at nå frem til maj måned. Og så skal jeg holde ferie! :love:


Men ellers er jeg sgu faktisk rimelig meget der, hvor jeg skal være. Jeg har en fantastisk familie, verdens sødeste kæreste og to dejlige drenge. Et spændende job, hvor jeg kan få lov at bruge mig selv og mine holdninger på den helt rigtige måde. Søde venner og veninder.

Udfordringen bliver fremover at finde balance mellem tingene. At sørge for, at der bliver plads til det, jeg gerne vil.

Til gengæld ved jeg også, hvad der slet ikke betyder noget for mig - og det er alt det materielle. At købe et hus, tjene nogle flere penge og alt det der. Det rager mig langsomt. Der skal selvfølgelig være penge nok, men det er overhovedet ikke et personligt mål for mig.


Det er vel også de færrest der køber hus af materielle årsager.
De fleste gør det vel for at skabe et hjem og en ramme omkring dem selv og deres familie?
Det er vel ikke mere materielt end i fx er ved at bygge sommerhus?



Jeg siger bare, at det materielle ikke er et personligt mål for mig. Jeg har intet imod at man køber et hus eller noget - og som du selv er inde på, bygger jeg selv et sommerhus. Men det er ikke et personligt mål - det skulle mere være, at jeg rent faktisk kan bygge et sommerhus selv. :D

Jeg siger i øvrigt ikke, at det er materialistisk, eller på anden måde forkert, hvis man har det som et personligt mål at købe et større hus eller få mere i løn. Jeg siger bare, at det ikke er det for mig.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Hvad er dine personlig mål?

Indlægaf Prosperity74 » 5. mar 2018, 19:21

At få det bedre psykisk, jeg vil rigtig gerne have bearbejdet min barndom, som ikke har været så god ( som mine forældre gerne ville have det til at se ud til ud ad til ).
Få mere ro på i mit liv, få et fleksjob eller førtids pension ( det hænger blandt andet sammen med det ovenstående ).
Blive gift med min kæreste
0
Balletdanserinde
Indlæg: 50
Tilmeldt: 12. maj 2016, 14:03
Kort karma: 8
Likede indlæg: 45

Re: Hvad er dine personlig mål?

Indlægaf Balletdanserinde » 6. mar 2018, 19:10

Det er er super godt spøgsmål og inspirerende at læse om jer andres situtioner og refleksioner over det.

Jeg er nok typen der, hvor det med at tænke i begrebet 'personlige mål' er lidt nyere for mig. Bevares, jeg har da helt sikkert haft nogen igennem tiderne alligevel, men det var mere sådan a) tage min uddannelse b) få mig et job c) og så kunne jeg da rigtig godt tænke mig at møde en kæreste på et tidspunkt. Og det er så sket. Ikke lige i den rækkefølge eller nødvendigvis så smooth, men alligevel.

Men personlige mål, der hvor jeg er nu i mit liv er helt klart:

a) at lære at spise pcos-venligt. Sådan for alvor. Med henblik på ikke at få uren hud når jeg stopper på p-piller og for at have så gode chancer som muligt for graviditet.

b) I den sammenhæng kunne jeg også godt tænke mig at få dyrket noget mere motion. Startet med at cykle til og fra arb.

c) få mere balance ind i min hverdag trods skiftende arbejdstider.

d) nyde kærligheden og komme ud og opleve lidt mere af verden sammen med min skat

d) at få passet mine venskaber mere. Generelt blive bedre til at åbne lidt mere op med de mennesker der er i mit liv - at dele (også det svære) i livet med andre er lidt noget jeg stille og roligt er kommet i gang med igen efter en hårdere periode i mit liv - og det giver jo bare så meget mere energi tilbage på kontoen igen har jeg fundet ud af <3

e) nå ja og blive bedre til at spare op (er jeg heldigvis kommet lidt i gang med).
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvad er dine personlig mål?

Indlægaf Krølle » 7. mar 2018, 08:49

Nå. Efter at have tænkt lidt, vil jeg gerne udvide mit tidligere indlæg.

Udover førnævnte økonomiske frihed og dermed uafhængighed, er følgende vigtigt for mig:

Være et bedre menneske. Intet mindre. Både i forholdet til mig selv og andre. Jeg prøver virkelig at fokusere på, hvad der er vigtigt for mig sådan helt inde i kernen og sige "pyt" til alt det andet. Ift. min omverden prøver jeg aktivt at tænke i "hvad kan jeg med en lille indsats gøre, for at andre får det nemmere/bedre/bliver gladere" og - når livet er svært, og det er fristende bare at stryge folk (for meget) med hårene - "hvis jeg var i deres situation. Hvad ville jeg så ønske, andre sagde til mig?". Hvis jeg bidrager med min del, hjælper hvor jeg kan og i øvrigt bare prøver at vise vejen, smitter det forhåbentlig, og som en ekstra bonus kan jeg afsløre; når vanen med at tænke på den måde er på plads, giver det en selv sindssygt meget at være noget for andre. Også helt fremmede, der ikke "skylder" mig noget den anden vej.

Selvom økonomisk frihed er vigtig for mig, er det som et middel og ikke et mål. Friheden gør mig uafhængig af, hvad andre tænker, hvad andre forventer og ikke mindst giver det ro og tryghed til at kunne agere ud fra min egen overbevisning, fordi jeg ikke skal leve op til andres normer for at passe ind. Penge er i sig selv ikke vigtige, og jeg er da med årene også blevet ret ligeglad med dem ift muligheden for at købe ting, men FRIHEDEN det giver - den er priceless.

Den opgraderede version af mine personlige mål må derfor være; økonomisk og personlig uafhængighed, så jeg kan være den bedste udgave af mig selv. Den sidste del er så nok et livslangt projekt, men herregud. Så har jeg også noget at tage mig til de næste 35 år :-D
5
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Hvad er dine personlig mål?

Indlægaf Pax Romana » 7. mar 2018, 11:08

Mit eneste mål er at føle mig tilfreds / glad i livet, uanset hvor jeg bor eller hvilken situation jeg måske er i.
Det mål opfylder jeg stort set alle dage.
2
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Hvad er dine personlig mål?

Indlægaf girl_beat » 7. mar 2018, 11:11

Mit mål helt overordnet har altid været et liv over leverpostejs-gennemsnittet :ninja:

Det lyder måske mere konkurrencepræget, end det er/har været tænkt, men jeg har gennemført min uddannelse og knoklet og taget en række valg igennem livet for at kunne få det bedst mulige ud af det. Herunder også en høj grad af personlig og økonomisk frihed, som gør hverdagen mindre triviel og mindre præget af sure pligter og bekymringer. Man lever kun én gang, så mit personlige mål er helt klart at få mest muligt ud af det :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Hvad er dine personlig mål?

Indlægaf LaScrooge » 7. mar 2018, 11:21

Jeg tror faktisk at det er et mål for mig at være mindre målfokuseret og bedre til at være i alt det der sker løbende. I alt for mange år har jeg været hardcore fokuseret på at nå steder hen der gjorde tingene bedre for mig, og det har givet pote, men der har til gengæld ikke været plads til glæde og fejring af nuet. Kun resultaterne er blevet dyrket. Det har jeg for ganske nylig oplevet værdien af, så nu tror jeg at jeg skal til at være mere bevidst om at fejre og belønne mig selv, og dele mit livs forskellige faser og trin med andre, hvilket jeg har været dårlig til.
Faktisk var det tråden om at jeg var tæt på at få min egen lejlighed, der lærte mig værdien af at glædes løbende og af at inddrage andre.
6
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2069
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 208
Likede indlæg: 6082

Re: Hvad er dine personlig mål?

Indlægaf Contrast » 11. mar 2018, 21:28

LaScrooge skrev:Jeg tror faktisk at det er et mål for mig at være mindre målfokuseret og bedre til at være i alt det der sker løbende. I alt for mange år har jeg været hardcore fokuseret på at nå steder hen der gjorde tingene bedre for mig, og det har givet pote, men der har til gengæld ikke været plads til glæde og fejring af nuet. Kun resultaterne er blevet dyrket. Det har jeg for ganske nylig oplevet værdien af, så nu tror jeg at jeg skal til at være mere bevidst om at fejre og belønne mig selv, og dele mit livs forskellige faser og trin med andre, hvilket jeg har været dårlig til.
Faktisk var det tråden om at jeg var tæt på at få min egen lejlighed, der lærte mig værdien af at glædes løbende og af at inddrage andre.


Det er nemlig en meget værdifuld indsigt at kunne, og det er også noget jeg er begyndt at være mere bevidst om. Jeg er selv ret struktureret anlagt, hvilket ofte er godt, men jeg skal samtidig ikke få tunnelsyn over kun at fokusere på målet i sig selv.
1
Inge Færch Schott
Buccaneer
Indlæg: 35
Tilmeldt: 10. mar 2018, 13:25
Kort karma: 0
Likede indlæg: 21

Re: Hvad er dine personlig mål?

Indlægaf Buccaneer » 11. mar 2018, 22:09

Der er noget der siger mig, at jeg nok er en del ældre end de øvrige profiler på denne tråd. Men jeg har faktisk aldrig nogensinde sat mig et eneste mål. Jeg har aldrig tænkt over, at jeg et sted ude i fremtiden ville opnå noget bestemt. Uddannelse har jeg for eksempel aldrig fået, men er alligevel blevet selvstændig og tjener ok, ikke fyrsteligt, men mere end jeg nogensinde havde forestillet mig. Og jeg bor et sted, som i manges øjne er attraktivt. Far og bedstefar er jeg også blevet. Så mit liv er vel forløbet så godt som det kunne ind til nu, men jeg aner ikke, hvad jeg laver eller hvor jeg er om 5 år, eller bare et. Det lader jeg tilfældighederne afgøre. Jeg siger ikke at planlægning er af det onde, men det har åbenbart ikke været vejen frem for mig
2
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Hvad er dine personlig mål?

Indlægaf Summer » 12. mar 2018, 13:22

Jeg har to mål for dette år. Det første er, at jeg til sommer er færdiguddannet (er i gang med mit bachelorprojekt nu). Og det andet er, at jeg får et job.

Ellers er mit mål i livet egentlig "bare", at jeg er glad og tilfreds og nyder mit liv nu og her. Det mål synes jeg egentlig også at jeg er god til at opfylde. Jeg kan dog godt mærke lige for tiden, at jeg de sidste 3,5 år har haft min uddannelse at stå op til, og jeg har vidst hvad der skulle ske i de år. Og lige nu aner jeg ikke hvad der kommer til at ske dette år ift. jobmæssigt.
0

Tilbage til "Livets forhold"