Mus - og hvad gør man så?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1783
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5009

Re: Mus - og hvad gør man så?

Indlægaf Primerose » 6. mar 2018, 22:41

Jeg tænker også noget af det der skum der først vokser og udvider sig for derefter st blive helt hårdt. Godt af det rundt hullet der, om mon så ikke musene finder et andet sted at gå hen?

Sagt af en der hverken har forstand på håndværk eller skadedyr - men det giver da mening i mit hovede...
1
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Mus - og hvad gør man så?

Indlægaf Kattefjæs » 6. mar 2018, 22:42

Det der hul skal laves - udlejer har ikke noget valg.

Det kan ikke stoppes med hvad som helst da musene desværre er meget flittige til at gnave sig udenom diverse materialer. Når først de har været inde, kommer de som oftest igen. Og ja, især når det er koldt udenfor og du har madaffald.

Sidst vi havde skadedyrsbekæmperen ude, fyldte han alle huller omkring rør mellem køkken og badeværelse op med et slags ståluld-lignende materiale som de ikke kan lide at skulle gnave sig igennem. Vi har ikke set skyggen af mus siden. Inden da fangede vi gennemsnitligt en mus per uge.

Det er jo meget fint at sætte fælder op og fange dem, men det stopper jo ikke plagen. For hver mus du dræber, kommer der bare en ny. Hullet skal lukkes én gang for alle.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Mus - og hvad gør man så?

Indlægaf Juki » 6. mar 2018, 23:00

Pjeps skrev:Eij du skal da have sådan plastik krave på, det der er sgu noget sjusk!

Hvad er det for en krave? Mit skab under vasken ligner TS' og der er åbent ind til soklen under skabet pga. en opvaskemaskinen :wacko:


Jeg havde en mus i køkkenet for et års tid siden. Jeg havde boet her i 5 år ca og havde heller aldrig oplevet noget lignende. Jeg har køkken i stueplan og der var et eller andet hul hvor der ikke var isoleret/lukket ordentligt omkring. Det var åbenbart en kendt problemstilling, men hvorfor de ikke bare automatisk tjekker alle steder ved jeg ikke..

Nå, men den mus der blev fanget her havde levet godt af ting fra mine skraldeposer. I starten vidste jeg ikke det var en mus, så jeg troede det var en af mine hunde :blush:

Men i perioden indtil musen blev fanget og hullet ordnet blev jeg rådet til at fjerne alle tilgængelige madvarer. Ikke kun at bruge en lukket skraldespand, men også at putte fx løg i en lukket beholder/krukke osv. Og så vaske op hver gang jeg havde spist så ikke lugten af mad fra servicet tiltrak musen eller flere.

Jeg ved ikke om du allerede gør det, ellers er det da et forsøg værd indtil det bliver lavet.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Mus - og hvad gør man så?

Indlægaf KitKat » 7. mar 2018, 06:01

Falstria skrev:
Årh er det sådan en rigtig landejendom, ja så er de bedste musefælder altså de levende af slagsen :)
Jeg gætter på du har sådan nogle (profilnavn og avatar siger lidt) :D og derfor ikke lægger gift ud og den slags :)


Jep. Et gammelt nedlagt landbrug med marker til 3 sider og landevejen på 4. side. (derfor kommer katten også kun ud i voliere :genert: )

Jeg har et lille arsenal af fælder, men undgår helst gift, jeg har nemlig hørt nogle trælse historier om folk der har måtte rive både væg og loft ned fordi et forgiftet kræ havde lagt sig til at dø (og rådne og stinke) i hulmuren :puke:

Men generelt generer mus mig heller ikke på samme måde herude på landet, som de gjorde da jeg boede i lejlighed. Her bør man ligesom forvente det, i en 1. sals lejlighed som TS ville jeg nok forvente en lidt mere ihærdig indsats fra udlejer :gruble:
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Mus - og hvad gør man så?

Indlægaf RavenClaw » 7. mar 2018, 07:14

Wizzze skrev:
RavenClaw skrev:
Tamara skrev:Hullet ved røret skal da fikses så der ikke er adgang!


Der er hul i alle vaskeskabe her, og udlejer vil ikke give penge til generelle "forbedringer". De måtte rive en væg ned pga. vandskade hos en anden. Der var mange spor efter mus inde i væggen, der står mellem køkken og badeværelse


Udlejer har ikke noget valg! Mus er et skadedyr og der er jvf. retspraksis udryddelsespligt på lige fod med rotter!
Kontakt kommunens skadedyrsbekæmpelse der hvor du bor.


Jeg tror, jeg ringer til udlejer. Måske har han slet ikke hørt fra viceværten, at vi har museproblemer, ellers det er nok meget godt lige at påminde dem igen
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Mus - og hvad gør man så?

Indlægaf Kattefjæs » 7. mar 2018, 07:16

Det skal lige tilføjes at selvom det selvfølgelig er vigtigt at holde rent og ikke efterlade mad ude, så er det i sig selv ikke nok til at holde mus væk. Derfor skal du selvfølgelig stadig gøre det, men hvis først de har fundet et varmt sted at få unger, så bliver de hængende så længe de har lyst. Også selvom der ikke er åben buffet.
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14590

Re: Mus - og hvad gør man så?

Indlægaf Pjeps » 7. mar 2018, 08:03

Juki skrev:
Pjeps skrev:Eij du skal da have sådan plastik krave på, det der er sgu noget sjusk!

Hvad er det for en krave? Mit skab under vasken ligner TS' og der er åbent ind til soklen under skabet pga. en opvaskemaskinen :wacko:


Jeg havde en mus i køkkenet for et års tid siden. Jeg havde boet her i 5 år ca og havde heller aldrig oplevet noget lignende. Jeg har køkken i stueplan og der var et eller andet hul hvor der ikke var isoleret/lukket ordentligt omkring. Det var åbenbart en kendt problemstilling, men hvorfor de ikke bare automatisk tjekker alle steder ved jeg ikke..

Nå, men den mus der blev fanget her havde levet godt af ting fra mine skraldeposer. I starten vidste jeg ikke det var en mus, så jeg troede det var en af mine hunde :blush:

Men i perioden indtil musen blev fanget og hullet ordnet blev jeg rådet til at fjerne alle tilgængelige madvarer. Ikke kun at bruge en lukket skraldespand, men også at putte fx løg i en lukket beholder/krukke osv. Og så vaske op hver gang jeg havde spist så ikke lugten af mad fra servicet tiltrak musen eller flere.

Jeg ved ikke om du allerede gør det, ellers er det da et forsøg værd indtil det bliver lavet.


https://www.lavprisvvs.dk/Roer-Fittings ... gJzlvD_BwE

Til den pris kan TS selv montere en :) og sende regningen til udlejer.
1
:ninja:
Neverkont
Indlæg: 1891
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2943

Re: Mus - og hvad gør man så?

Indlægaf Neverkont » 7. mar 2018, 08:15

RavenClaw skrev:Jeg tror, jeg ringer til udlejer. Måske har han slet ikke hørt fra viceværten, at vi har museproblemer, ellers det er nok meget godt lige at påminde dem igen


Hvis du har en mail-adresse på din udlejer, så vil jeg anbefale, at du skriver. For dokumentationens skyld.
1
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Mus - og hvad gør man så?

Indlægaf RavenClaw » 7. mar 2018, 13:50

Kattefjæs skrev:Det skal lige tilføjes at selvom det selvfølgelig er vigtigt at holde rent og ikke efterlade mad ude, så er det i sig selv ikke nok til at holde mus væk. Derfor skal du selvfølgelig stadig gøre det, men hvis først de har fundet et varmt sted at få unger, så bliver de hængende så længe de har lyst. Også selvom der ikke er åben buffet.


Det ved jeg skam. Men jeg synes stadig ikke, de skal bo permanent i vores lejlighedskompleks :)
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Mus - og hvad gør man så?

Indlægaf Kattefjæs » 7. mar 2018, 13:57

RavenClaw skrev:
Kattefjæs skrev:Det skal lige tilføjes at selvom det selvfølgelig er vigtigt at holde rent og ikke efterlade mad ude, så er det i sig selv ikke nok til at holde mus væk. Derfor skal du selvfølgelig stadig gøre det, men hvis først de har fundet et varmt sted at få unger, så bliver de hængende så længe de har lyst. Også selvom der ikke er åben buffet.


Det ved jeg skam. Men jeg synes stadig ikke, de skal bo permanent i vores lejlighedskompleks :)


Det skal de jo heller ikke, og det er derfor det hul skal lukkes. :) Rengøring er ikke en kur. Men det føles godt når man er færdig. :D
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Mus - og hvad gør man så?

Indlægaf RavenClaw » 7. mar 2018, 15:05

Kattefjæs skrev:
RavenClaw skrev:
Kattefjæs skrev:Det skal lige tilføjes at selvom det selvfølgelig er vigtigt at holde rent og ikke efterlade mad ude, så er det i sig selv ikke nok til at holde mus væk. Derfor skal du selvfølgelig stadig gøre det, men hvis først de har fundet et varmt sted at få unger, så bliver de hængende så længe de har lyst. Også selvom der ikke er åben buffet.


Det ved jeg skam. Men jeg synes stadig ikke, de skal bo permanent i vores lejlighedskompleks :)


Det skal de jo heller ikke, og det er derfor det hul skal lukkes. :) Rengøring er ikke en kur. Men det føles godt når man er færdig. :D


Åh ja, især når man har brugt lang tid på at tage sig sammen til det :D
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Mus - og hvad gør man så?

Indlægaf Juki » 18. mar 2018, 02:57

Er der blevet gjort noget ved problemet? :)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Mus - og hvad gør man så?

Indlægaf RavenClaw » 18. mar 2018, 20:16

Juki skrev:Er der blevet gjort noget ved problemet? :)


Jep, min vicevært var forbi den anden dag og lagde noget silikonemasse i hullet. Jeg håber, at det afhjælper problemet. Musene kan jo godt gnave sig igennem, men forhåbentlig finder de mad et andet sted fra nu af, hvor de ikke skal kæmpe for det :)
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?

Tilbage til "Livets forhold"