Hysterisk sikkerhed på arbejdspladsen

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Hysterisk sikkerhed på arbejdspladsen

Indlægaf Pandesteg » 20. mar 2018, 18:30

Rosa Espinosa skrev:
Sangius skrev:
Rosa Espinosa skrev:
Charly skrev:
Rosa Espinosa skrev:Vi må ikke tjekke vores EGNE blodprøvesvar, resultater fra undersøgelser osv. Det er forbudt.

Umiddelbart synes jeg da egentlig, at det lyder meget fornuftigt?


Hvorfor? Der står ikke andet end der står på sundhed.dk.


Nu ved jeg ikke hvor du arbejder, men jeg har adgang til væsentlig mere skriveri end hvad der kommer på sundhed.dk.
Vi må heller ikke følge op på egen prøve, men de fleste gør det alligevel. Når/hvis en kollega er alvorligt syg, plejer vi at køre prøverne igennem i eget laboratorie. Men man må ikke analysere egdn prøve.


Jeg ved vi kan finde blodprøvesvar og EKG, men ved faktisk ikke med lægekommentarer, for det bruger vi jo ikke til noget. Men det kan man finde på Sundhed.dk.

Har jævnligt en læge der er inde og få taget blodprøver, dem rekvirerer han selv. Det er også forbudt.

Det er bare åndssvagt, for må gerne se en patients resultater og give dem svaret hvis de giver mig tilladelse, men mine egne må jeg ikke. Så skal jeg bede en kollega om det og sige god for det.


En læge må da gerne bestille blodprøver til sig selv?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Hysterisk sikkerhed på arbejdspladsen

Indlægaf Zonta » 20. mar 2018, 20:26

Okay, muligvis er jeg helt tabt, men hvordan faen er den rigtige måde at skære et rundstykke over på, hvis man ikke må holde det i hånden? :stoned:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Hysterisk sikkerhed på arbejdspladsen

Indlægaf Mangoness » 20. mar 2018, 20:33

Zonta skrev:Okay, muligvis er jeg helt tabt, men hvordan faen er den rigtige måde at skære et rundstykke over på, hvis man ikke må holde det i hånden? :stoned:


På en skæreplade? :genert:

Billede
2
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Hysterisk sikkerhed på arbejdspladsen

Indlægaf Zonta » 20. mar 2018, 20:45

Mangoness skrev:
Zonta skrev:Okay, muligvis er jeg helt tabt, men hvordan faen er den rigtige måde at skære et rundstykke over på, hvis man ikke må holde det i hånden? :stoned:


På en skæreplade? :genert:

Billede

Nårh :genert: Jeg tænker nok bare ikke det store omkring overskæring af rundstykker :lol: Jeg ville jo bare holde rundstykket i en hånd, skære det halvt igennem, vende det - og kniven - og så skære det helt over ved at føre kniven opad :p
10
J, juli 2018.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hysterisk sikkerhed på arbejdspladsen

Indlægaf sigge » 21. mar 2018, 07:34

På min første arbejdsdag i praktik under mit studie, skar jeg mig i blommen på venstre langefinger, da jeg holdt et rundstykke i hånden og skar det over. :genert: Jeg har stadig et ar her knapt 20 år senere.




(F*ck, jeg er gammel, når det er snart 20 år siden, jeg var i praktik!)
1
You can't spell awesome without me.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Hysterisk sikkerhed på arbejdspladsen

Indlægaf Akehurst2 » 21. mar 2018, 08:18

Vi har ikke hysterisk sikkerhed på min arbejdsplads, men det kunne da være meget fedt, hvis de gik lidt op i den slags, så der fx altid var lys på den trappe, de af sundhedshensyn opfordrer til at man bruger, men hvor lyset gerne går sådan lidt vilkårligt ud og man så skal famle sig ned af den stejle, smalle trappe i mørke.

Til gengæld skal vi hver gang, vi logger på computeren klikke "ja" til at vi har forstået at det er forbudt at logge på medmindre man har ret til det. For det er jo det, der stopper hackere.
9
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hysterisk sikkerhed på arbejdspladsen

Indlægaf dykkersild » 21. mar 2018, 12:11

Ficus skrev:
Kattefjæs skrev:Hvis der tages så meget som et kvart plaster ud af kontorets førstehjælpskasse, så skal der skrives en skadesrapport. Den er otte sider lang og indeholder urimelige detaljer om tid, sted, skadens omfang, vidner til stede osv. osv.

Jeg tager mit eget plaster med til den sjældne gang imellem jeg får et paper cut...


Men plaster-nødvendige skader kan være traumatiserende!

Min kæreste modtog den her mail i sidste uge. Han skrev tilbage og undskyldte, at han aldrig var blevet fortalt at han gjorde det forkert og at han kun gjorde det for at være sikker på at der ikke forsvandt nogle kvitteringer/bilag, da det var noget han havde prøvet et par gange.

Hun svarede tilbage at hendes finger var blevet flået til blods og henviste IGEN til at han kunne læse om firmaets posthåndtering på den dertil indrettede intranetside. Nå!

BA8FE04A-1B63-4813-AE3B-8B34D4C43C4B.jpeg


Brevkniv?
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hysterisk sikkerhed på arbejdspladsen

Indlægaf Stitch » 21. mar 2018, 14:30

Vi har fået noget firmapynt til at stå på ens kontorplads af firmaet. (alle har vinduespladser).
De ting må så ikke stå i vinduet eller på anden måde få sollys, da de så fungerer som lup og udgør brandfare :rulle:

Måske man skulle have tænkt på det, INDEN man lavede og gav alle medarbejderne det som vinduespynt :lol:
8
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Hysterisk sikkerhed på arbejdspladsen

Indlægaf Akehurst2 » 21. mar 2018, 15:22

Stitch skrev:Vi har fået noget firmapynt til at stå på ens kontorplads af firmaet. (alle har vinduespladser).
De ting må så ikke stå i vinduet eller på anden måde få sollys, da de så fungerer som lup og udgør brandfare :rulle:

Måske man skulle have tænkt på det, INDEN man lavede og gav alle medarbejderne det som vinduespynt :lol:


Vi havde engang helt neutrale adgangskort, og kunne derfor bruge dem uden kode, da man ikke kunne se, hvor de hørte til.

Så fandt min arbejdsplads på at give alle medarbejdere en ekstrafancy kortholder i julegave. Med logo, hvorefter vi var nødt til at taste kode i en uendelighed, nu kortene ikke var hemmelige mere.

Men fantastisk med brandfældejulegaven :-D Har haft en kollega, der røg pibe på sit kontor (den gang, man måtte det) og som røg så energisk, at han ikke opdagede, at der samtidig var ild i den juledekoration, han havde stående på bordet.

Tænker efterhånden, at mine arbejdspladser burde have arbejdet mere med sikkerhed, selvom jeg godt kan se, at det kan kamme lidt over i de eksempler, I andre komemr med.
1
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Hysterisk sikkerhed på arbejdspladsen

Indlægaf HerErJeg » 22. mar 2018, 07:10

Måske vi skulle afholde sikkerhedskursus i at parkere i båsene?
Hver morgen er der den samme røde Toyota, den er kylet ind med en skovl og holder konsekvent og spærrer 2 båse. Jeg tror ikke det er med vilje, jeg tror simpelthen bare at konen af afsindig ringe til at køre bil - og fuldstændig ligeglad.
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hysterisk sikkerhed på arbejdspladsen

Indlægaf Stitch » 22. mar 2018, 07:32

HerErJeg skrev:Måske vi skulle afholde sikkerhedskursus i at parkere i båsene?
Hver morgen er der den samme røde Toyota, den er kylet ind med en skovl og holder konsekvent og spærrer 2 båse. Jeg tror ikke det er med vilje, jeg tror simpelthen bare at konen af afsindig ringe til at køre bil - og fuldstændig ligeglad.


Sæt denne fast på ruden :lol2: :

Billede
11
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Hysterisk sikkerhed på arbejdspladsen

Indlægaf Purple Haze » 22. mar 2018, 09:51

HerErJeg skrev:Måske vi skulle afholde sikkerhedskursus i at parkere i båsene?
Hver morgen er der den samme røde Toyota, den er kylet ind med en skovl og holder konsekvent og spærrer 2 båse. Jeg tror ikke det er med vilje, jeg tror simpelthen bare at konen af afsindig ringe til at køre bil - og fuldstændig ligeglad.


Uh, vi har faktisk også retningslinjer for hvordan man bør kører og parkere.
Det er sikre hvis man bakker ind i båsen - der er åbenbart lavet undersøgelser der viser at færre skader sker hvis man bakker IND på parkeringspladsen og ikke UD fra parkeringspladsen.
Så det anbefales her i firmaet at vi bakker ind.

Kom egentlig ind i tråden for at fortælle at det også har nogle fordele at være på en "hysterisk" arbejdsplads.
Der er lige en kollega der er faldet om i en af bygningerne her, har jeg hørt fra en 3 kollega.
Og han fortalte at da der var gået under 5 min, var der to hjertestartere på stedet, folk der havde gang i førstehjælp, ambulance var tilkaldt og der hvar 100% styr på det og ro og orden.

Vi har også tidligere haft en der havde fået noget galt i halsen i kantinen og var ved at blive kvalt - så var der selvføligelig en der kunne træde til og redde personen - og selvom det var en selvfølge, så fik han faktisk overrakt en bonus (25.000kr tror jeg det var), meget offentligt, nede i kantinen et par uger efter.
12
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25607

Re: Hysterisk sikkerhed på arbejdspladsen

Indlægaf Delfin » 24. mar 2018, 01:42

vibbsen skrev:Jeg er ikke i tvivl om at der er masser af regler som giver meget god mening....Men når nu man insisterer på at lave regler om alle mulige latterlige ting. Kunne man så i det mindste ikke lave nogen regler som vi kan bruge til noget :

Sæt din kop ind i bakken til de beskidte kopper når du er færdig med den. Ikke på bordet. Ikke i vasken. Ikke ovenpå kaffemaskinen. Eller på den nærmeste ledige vandrette overflade. Og slet ikke på jorden ude i rygeskuret.

Lad være med at smide dit tyggegummi/frugtaffald/brugte thebrev/plaster(jep..real story) og andre klamme ting i vasken. Brug skraldespanden

Brug børsten når du har været ude og lægge en ordentlig dej i gulvtelefonen. Og tør op hvis du har pisset ved siden af kummen. Eller tisset på brættet. Og smid dine brugte papirshåndklæder i skraldespanden istedet for på gulvet.

Vask spækbræt/knive/skeer/andet bestik op når fredags morgenmad er slut. Også selvom de andre ikke gør det.

Tag dine gamle sure madpakker og uspiste salater med hjem fra køleskabet hvis du ikke selv har tænkt dig at indtage dem.

Lad være med at dobbeltparkerer på parkeringspladsen 1 bil = 1 bås.

Og jeg kunne blive ved.....


Jeg ville ønske, jeg turde rette den der lidt til og sætte den op her ... underskrevet: Nattevagten er ikke din mor
1
14 11 14
Brugeravatar
Guru
Indlæg: 546
Tilmeldt: 5. jun 2016, 10:09
Kort karma: 19
Likede indlæg: 449

Re: Hysterisk sikkerhed på arbejdspladsen

Indlægaf Guru » 26. mar 2018, 00:21

Måden de fleste tåbelige regler bliver lavet på:

Person X kommer til skade på en tåbelige måde. Personen ligger sag an mod firmaet, fordi firmaet har ansvaret for medarbejderens sikkerhed når han er på arbejde. Personen får en godtgørelse af firmaet. Firmaet skriver ind i sin personale politik, at man ikke opføre sig på en måde hvor der er risiko for at komme til skade på en tåbelig måde.
2
“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way” – Alan Watts.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hysterisk sikkerhed på arbejdspladsen

Indlægaf vibbsen » 28. mar 2018, 09:07

Guru skrev:Måden de fleste tåbelige regler bliver lavet på:

Person X kommer til skade på en tåbelige måde. Personen ligger sag an mod firmaet, fordi firmaet har ansvaret for medarbejderens sikkerhed når han er på arbejde. Personen får en godtgørelse af firmaet. Firmaet skriver ind i sin personale politik, at man ikke opføre sig på en måde hvor der er risiko for at komme til skade på en tåbelig måde.


Jow-Jow....Det er selvfølgelig rigtig....Men i samme bygninger som min arbejdsplads ligger også en anden virksomhed...Vi deler visse faciliteter med dem. Bl.a. nogen toiletter....Og her hænger der en 8-punkts vejledning i hvordan man vasker hænder :nerve:

Jeg mener, det er muligvis ikke en sikkerhedsregel...Men jeg tænker at voksne mennesker som er i stand til at varetage et kontor job i en større dansk finansiel virksomhed ikke behøver 8 billeders vejledning for at vaske deres hænder....

Til gengæld så er jeg ikke i tvivl om hvorfor der på et skilt ved afrydningsområdet i kantinen står at man ikke må smide bestikket i skraldespanden....Det åbenbart så er det ikke logik for finansielt ansatte at metalbestik ikke er til engangsbrug... :stoned: :stoned: :stoned: :stoned:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Livets forhold"