Hysterisk sikkerhed på arbejdspladsen

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
HerErJeg
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5044

Hysterisk sikkerhed på arbejdspladsen

Indlægaf HerErJeg » 18. mar 2018, 06:56

Jeg hører fra tid til anden om "sikkerhedstiltag" på diverse arbejdspladser, især hvis man er blevet fusioneret eller opkøbt af udlændinge.
Tit er det jo den slags, hvor man ryster på hovedet og overvejer hvordan det er muligt at få en dag til at fungere.
Siemens har været legendariske med deres holden ved gelænderet, ingen håndholdt kaffe, ingen ophold i gangarealer mm.
Så hørte jeg om Cheminova, hvor ingen kniv må forefindes. Boller og franskbrød er skåret over, og en hobbykniv til at fikse strips og plastic koster en fyreseddel.
En fodervirksomhed til landbruget har hele matriklen indhegnet med minestrimmel, nu skal man følge husmuren rundt, og man må under ingen omstændigheder gå tværs over åbne pladser for at spare afstand.

Så jeg kan kun spørge, hvad oplever I af tiltag som lige er på kanten af tåbeligt, og hvor almindelige mennesker aldrig ville komme til skade?
0
D.itsen
Indlæg: 3330
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8998

Re: Hysterisk sikkerhed på arbejdspladsen

Indlægaf D.itsen » 18. mar 2018, 07:01

Vi må kun løfte en pakke papir af gangen (alm. A4 papir), fordi hylden det skal op på er over god løftehøjde. Det er måske noget vi gør 3 gange om året hver, vi går næppe i stykker af det.
2
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9081
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Hysterisk sikkerhed på arbejdspladsen

Indlægaf Purple Haze » 18. mar 2018, 09:40

Har arbejdet offshore, og mange af de regler der er der, skal vi også følge på kontorerne i land.

I starten synes jeg det var dumt, nu har jeg vennet mig til det, og kan ikke forestille mig ikke at følge reglerne.

Noget jeg lige kan komme i tanke om.

Man skal holde ved gælendret når man bruger trappen, dvs du SKAL have en hånd fri, så hvis du bære noget i begge hænder så skal du tage elevatoren eller gå flere gange.

Der skal låg på kaffekopper hvis du går rundt med den - og den må ikke være af porcelæn eller glas hvis den skal væk fra din plads.

Der må ikke ligge tasker, papirstakke, papkasser mv på gangarealerne. De skal ind under/op på borde eller ud i hjørnet hvor folk ikke kan falde over dem.

Nødudgange skal være fri og tilgængelige. Hvilket ikke burde være “hysterisk”, men når man lægger mærke til det, så ser hvor normalt det er at de blokeres, må det siges at være unormalt at gå op i det.

Der laves sikkerheds briefing på alle større møder, også selvom vi allesammen godt ved hvor hjertestarteren nødudgange og samlingssted er.

Og ja vi har en vejledning i hvordan rundstykkerne skal skæres, og når jeg ser hvor mange der placere det i hånden og skære ned i rundstykket - så er det åbenbart nødvendigt.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Hysterisk sikkerhed på arbejdspladsen

Indlægaf Sophies-mor » 18. mar 2018, 09:45

Purple Haze skrev:Har arbejdet offshore, og mange af de regler der er der, skal vi også følge på kontorerne i land.

I starten synes jeg det var dumt, nu har jeg vennet mig til det, og kan ikke forestille mig ikke at følge reglerne.

Noget jeg lige kan komme i tanke om.

Man skal holde ved gælendret når man bruger trappen, dvs du SKAL have en hånd fri, så hvis du bære noget i begge hænder så skal du tage elevatoren eller gå flere gange.

Der skal låg på kaffekopper hvis du går rundt med den - og den må ikke være af porcelæn eller glas hvis den skal væk fra din plads.

Der må ikke ligge tasker, papirstakke, papkasser mv på gangarealerne. De skal ind under/op på borde eller ud i hjørnet hvor folk ikke kan falde over dem.

Nødudgange skal være fri og tilgængelige. Hvilket ikke burde være “hysterisk”, men når man lægger mærke til det, så ser hvor normalt det er at de blokeres, må det siges at være unormalt at gå op i det.

Der laves sikkerheds briefing på alle større møder, også selvom vi allesammen godt ved hvor hjertestarteren nødudgange og samlingssted er.

Og ja vi har en vejledning i hvordan rundstykkerne skal skæres, og jeg ser hvor mange der placere det i hånden og skære ned i rundstykket - så er det åbenbart nødvendigt.

Det kan de fleste finde ud af, uden at komme til skade. Debilt at man skal have regler, der tilsidesætter almindelig sund fornuft.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Hysterisk sikkerhed på arbejdspladsen

Indlægaf Sangius » 18. mar 2018, 09:48

Purple Haze skrev:Har arbejdet offshore, og mange af de regler der er der, skal vi også følge på kontorerne i land.

I starten synes jeg det var dumt, nu har jeg vennet mig til det, og kan ikke forestille mig ikke at følge reglerne.

Noget jeg lige kan komme i tanke om.

Man skal holde ved gælendret når man bruger trappen, dvs du SKAL have en hånd fri, så hvis du bære noget i begge hænder så skal du tage elevatoren eller gå flere gange.

Der skal låg på kaffekopper hvis du går rundt med den - og den må ikke være af porcelæn eller glas hvis den skal væk fra din plads.

Der må ikke ligge tasker, papirstakke, papkasser mv på gangarealerne. De skal ind under/op på borde eller ud i hjørnet hvor folk ikke kan falde over dem.

Nødudgange skal være fri og tilgængelige. Hvilket ikke burde være “hysterisk”, men når man lægger mærke til det, så ser hvor normalt det er at de blokeres, må det siges at være unormalt at gå op i det.

Der laves sikkerheds briefing på alle større møder, også selvom vi allesammen godt ved hvor hjertestarteren nødudgange og samlingssted er.

Og ja vi har en vejledning i hvordan rundstykkerne skal skæres, og når jeg ser hvor mange der placere det i hånden og skære ned i rundstykket - så er det åbenbart nødvendigt.


Er du gal der ville falde brænde ned på min arbejdaplads, hvis du blokedete en nødudgang. Det er da ret normalt at gå op i?

Sikkerhedsbriefing skal vi gennemgå en lille en af årligt, og hver 4. år skal vi på et endagskursus, hvor det virkelig gennemgåes grundigt.

Synes slet ikke det er overdrevet, egentlig :)
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9081
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Hysterisk sikkerhed på arbejdspladsen

Indlægaf Purple Haze » 18. mar 2018, 09:53

Sophies-mor skrev:Det kan de fleste finde ud af, uden at komme til skade. Debilt at man skal have regler, der tilsidesætter almindelig sund fornuft.


Og når man ved at det jævnligt går galt, så må man konstatere at folk ikke kan regne ud at det er sund fornuft IKKE at skærer ned mod sin hånd.

Og så er det en god ide at have en påmindelse op om hvordan man skærer et rundstykke uden at risikere at skære sig selv i hånden.
Selvom det ikke burde være nødvendigt.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Hysterisk sikkerhed på arbejdspladsen

Indlægaf Sangius » 18. mar 2018, 09:54

Vi får altid kun brød på min arbejdsplads. Gad vide om det fordi, de ikke orker sikkerhedsbriefingen om rundstykker :D
15
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9081
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Hysterisk sikkerhed på arbejdspladsen

Indlægaf Purple Haze » 18. mar 2018, 09:58

Sangius skrev:Er du gal der ville falde brænde ned på min arbejdaplads, hvis du blokedete en nødudgang. Det er da ret normalt at gå op i?
:)


Ikke rigtigt.
Det er noget af det der bliver påtalt hos vores leverandører, sammen med andre åbenlyse ting som at øjenskylle stationen skal være nem at finde, der skal være ordentlig udluftning når der er kemikalier i rummet, førstehjælpskassen skal være fyldt osv.

Og hvis du kikker dig om i fx Netto eller andre butikker, så kan de godt finde på at læsse varer op foran nødudgangene, hvis de ellers tager meget plads.
Senest rettet af Purple Haze 18. mar 2018, 09:59, rettet i alt 1 gang.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4887
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6477

Re: Hysterisk sikkerhed på arbejdspladsen

Indlægaf Stars » 18. mar 2018, 09:59

Purple Haze skrev:Har arbejdet offshore, og mange af de regler der er der, skal vi også følge på kontorerne i land.

I starten synes jeg det var dumt, nu har jeg vennet mig til det, og kan ikke forestille mig ikke at følge reglerne.


Idéen med det er vel, at det kommer til at ligge på rygraden, hvordan man opfører sig sikkerhedsmæssigt korrekt. Så man ikke skal tænke over det offshore, men bare gør det helt naturligt. Også for de personer, der primært arbejder i land, men fra tid til anden kommer offshore.
5
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9081
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Hysterisk sikkerhed på arbejdspladsen

Indlægaf Purple Haze » 18. mar 2018, 10:00

Stars skrev:
Purple Haze skrev:Har arbejdet offshore, og mange af de regler der er der, skal vi også følge på kontorerne i land.

I starten synes jeg det var dumt, nu har jeg vennet mig til det, og kan ikke forestille mig ikke at følge reglerne.


Idéen med det er vel, at det kommer til at ligge på rygraden, hvordan man opfører sig sikkerhedsmæssigt korrekt. Så man ikke skal tænke over det offshore, men bare gør det helt naturligt. Også for de personer, der primært arbejder i land, men fra tid til anden kommer offshore.


Præcis.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hysterisk sikkerhed på arbejdspladsen

Indlægaf vibbsen » 18. mar 2018, 20:22

Tjaaa....

Jeg var på et tidspunkt ansat i et firma på Gibraltar. Her er det ret UK-agtigt...Hvilket i den grad havde indvirken på vores personale håndbog. Som var en manual i hvad for mig var ganske almindelig opførsel...

F.eks. var det specificeret at man ikke måtte :

Have kontorstolsræs på gangarealet
Ikke måtte udøve sex-chikane (Hvilket var i skarp kontrast til at vi havde en mellemleder som konsekvent gjorde dette. Og var kendt for det)
Ikke måtte mobbe, chikanere og på anden måde opføre sig upassende overfor sine kollegaer.
Gå i badetøj (!!!?? Hvem går i badetøj på arbejdspladsen med mindre man er bademester)
Gå i cowboybukser (Det lykkedes det så aldrig for dem at håndhæve

Til gengæld skulle man:
Skulle gå i bad så man ikke lugtede
Skulle gå med deodorant i sommermånederne

Jeg kom med en flok skandinavisk ansatte som var en del af et opkøb. Nøj, hvor havde vi meget sjovt ud af det.....Som en af gutterne sagde "Hvis jeg ikke må udsætte XXX (en af de andre gutter) for sexchikane så tror jeg ærlig talt ikke at det er et firma for mig.....Især ikke hvis jeg ovenikøbet også skal gå i bad og ikke må lugte..
7
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hysterisk sikkerhed på arbejdspladsen

Indlægaf kidkomb » 19. mar 2018, 07:50

Jeg bliver flintrende arrig af sådan nogle ting.
Hvorfor skal det være så dumt?!

På mit arbejde skal vi have sikkerhedssko på.
Før vi skulle det har jeg set 1 fodskade (som var meget lille, det ville have gjort større skade at støde råen ind i et bord feks) men efter det er et krav har vi haft utallige fordi sikkerhedssko på betongulv er så hårdt for kroppen.
Det er horribelt at man skal have skader af sikkerhedsudstyr. Det gør mig rasende.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hysterisk sikkerhed på arbejdspladsen

Indlægaf Ficus » 19. mar 2018, 08:24

Har arbejdet samme sted som Kidkomb, hold kæft det er nederen at stå stille en hel dag i sikkerhedssko. Havde altid så pisse ondt i lænden. Dertil var der vist nok en dims man kunne sidde lidt på, men ikke et decideret sæde. Så det bare ligemeget.

Som teen arbejdede jeg et stort sted, hvor ansatte ikke måtte bruge rulletrapper eller elevatorer, som kunder også kunne benytte. Så det var ad beton bagtrapperne, når man skulle rundt på de 5 etager, fx for at komme til kantinen. Da vi så blev opkøbt blev det virkelig dumt.

Kantinedelen hvor man købte mad, blev splittet fra delen hvor man sad og spiste og kom på 2 forskellige etager. Fra maddelen, måtte man ikke tage glas, porcelæn, bestik osv. Man måtte ikke have åbne drikkebeholdere på trappen (og når man tog kaffe var det i porcelænskopper, som man alligevel ikke måtte tage med ned og sidde), man måtte ikke snakke når man gik på trappen, det kunne jo distrahere, ligesom at man skulle bruge gelænder med mindst én hånd (havde nok også set dumt ud hvis man brugte 2).

Dem der stod for kantinen, stod ikke for spiserummet og før der var nogen der gjorde noget ved det, var der alligevel gået lang tid, hvor der stod klam, stinkende opvask. Til sidst blev det til at der var paptallerkener og plastbestik på bordene i det rum, shit et spild af ressourcer. Og alle havde så madpakker med, for der var ikke rigtig en “lovlig” måde hvor man kunne sidde ned og spise sin kantine-mad :stoned: :stoned: Hørte ikke om en eneste der var faldet på den fucking trappe og kantinen gik nedenom og hjem.

Der kom i øvrigt så mange regler, lidt som vibsen siger, dumme, indlysende regler. Vi fik en mindst 50 sider lang personalehåndbog, hvor der før havde været et tillæg til kontrakten ala, tøj skal være sort/mørkt og pænt. Nu var det mere alt det med trappen og st man ikke måtte ryge i bygningen og sexchikane var også nævnt som et no-go :jule:
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hysterisk sikkerhed på arbejdspladsen

Indlægaf Ficus » 19. mar 2018, 08:52

Der var i øvrigt også virkelig tit brandøvelse, så tit at da der blev ringet en bombealarm ind i ca samme tidsrum, hvor alle ansatte forventede at der skulle være øvelse, ja så var folk virkelig lang tid om at fedte ud af bygningen og der var ikke rigtig overblik over hvem der skulle tælle og om der manglede nogen osv., normalt kom man jo ind igen efter få minutter, men denne gang gik der et par timer.

En praksis som fik en overhaling efter det :kaffe:
1
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hysterisk sikkerhed på arbejdspladsen

Indlægaf Studsgaard » 19. mar 2018, 12:28

kidkomb skrev:Jeg bliver flintrende arrig af sådan nogle ting.
Hvorfor skal det være så dumt?!

På mit arbejde skal vi have sikkerhedssko på.
Før vi skulle det har jeg set 1 fodskade (som var meget lille, det ville have gjort større skade at støde råen ind i et bord feks) men efter det er et krav har vi haft utallige fordi sikkerhedssko på betongulv er så hårdt for kroppen.
Det er horribelt at man skal have skader af sikkerhedsudstyr. Det gør mig rasende.

Der er jo forskel på sikkerhedssko. Airtox siger min mand, skulle være mere som at gå i en kondisko. Men får i kun de billigste så kan jeg godt forstå det er træls.
0

Tilbage til "Livets forhold"