Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15292
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf Delfin » 6. maj 2018, 18:29

Kun når det er ting, jeg finder interessante og gevindsten kan godt være for lille til, at jeg gider holde øje med, om jeg har vundet. Jeg deltager ikke i vind en håndværker for en dag eller andet i den dur, hvis virksomheden ligger i den anden ende af landet. Jeg deler dem ikke
0
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15292
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf Delfin » 6. maj 2018, 18:32

Selma156 skrev:Som en anden også siger, er det ulovligt at bede folk om at tagge, like deres side eller dele et opslag for at deltage i en konkurrence.


Du må gerne bede folk om at synes om og kommentere https://www.facebook.com/notes/undg%C3% ... 207997058/
1
14 11 14
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8193

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf Anilara » 6. maj 2018, 18:32

Nej, jeg gider ikke belemre gode venners væg med det fis :)
2
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2531
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8488

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf Raenil » 6. maj 2018, 19:49

Konkurrencer er en af de ting der gør Facebook mindre værd for mig.
Det er reklamer for firmaer. Og hvis du deltager i konkurrencen, bruger du mit newsfeed som reklameplads. Og jeg bliver irriteret.

Jeg kunne godt lide Facebook dengang det handlede mere om at følge min fætters børn. Jeg interesserer mig ikke ret meget for andres deltagelse i reklamer.
5
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf Studsgaard » 6. maj 2018, 20:14

Jeg deltager i nogle konkurrencer også nogen der ikke har kæmpe gevinster. Jeg vurderer om det er en gevinst jeg vil kunne lide. Og nogle ting til en værdi af 200 vil jeg gerne vinde
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf Daine » 6. maj 2018, 20:40

Jeg har gjort det enkelte gange, men har aldrig vundet noget. Det er ikke noget jeg pt gider bruge den store energi på, men det kunne da være jeg skulle til at følge nogle forlag nu :D

Jeg har tidligere været med til at slå konkurrencer op på butikkens FBside, og der er noget med, at hvis købsværdien er under 200 kr skal det ikke opgives (af butikken) til Skat og man undgår at betale afgift .... eller noget. Det er ved at være lang tid siden jeg har siddet med det. Men det kan være en forklaring til alle “små”konkurrencerne.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf Filipai » 6. maj 2018, 20:53

abcd skrev:Jeg kender til nogle som har brugt mange timer dagligt på at deltage i diverse konkurrencer, og min forståelse er at hvis man bruger tid og energi på det, kan man opnå en ret god timeløn på det.


Min mor bruger en 30-40 minutter dagligt, og mener vi regnede hendes gennemsnit til omkring 5000 pr måned, nogle måneder næsten intet, andre måneder store præmier. Men det er altså ikke facebook der er mest at vinde i.

Selv deltager jeg ret sjældent på facebook, men gerne på de opslag på facebook hvor man skal gå ind og indtaste. Senest vandt jeg første præmien og uge præmien hos Mou. Som vidst sammenlagt havde værdi på over 3000 kr.
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf godtnavn » 6. maj 2018, 21:14

Jeg gør hvis det er noget jeg gerne vil vinde :) Men det er oftest dyrere ting på min 500 kr jeg deltager i, dog ikke de der fakesommerhus/rejse konkurrencer ;)
0
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf musling » 6. maj 2018, 21:28

Ja, jeg deltager i nogle af dem - primært de lokale og mindre konkurrencer, hvor sandsynligheden for at vinde har en hvis positiv størrelse. Og jeg har da også vundet et par gange, men ja - nok primært ting under 200 kr.

Jeg har bl.a. vundet et Kähler juletræ, et gavekort til Joe & the Juicy, en menu for 2 til en lokal burgercafe, en jordbærtærte(!!!).

Jeg gider ikke deltage, hvis jeg skal skrive en salgstale for at vinde eller hvis der stilles øvrige krav. Det skal være på hyggemåden og jeg gider ikke tvinges til alt muligt. Og oftest gider jeg også kun deltage hos de firmaer, som jeg i forvejen er interesseret i at følge eller vide mere om.
Jeg gider ikke deltage i alt muligt, fordi jeg kan og fordi der måske er en chance.
Chancen for at blive udtrukket er lille, men det er fedt, når ens navn bliver "råbt op" :D
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2531
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8488

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf Raenil » 6. maj 2018, 21:34

kartoffelpizza skrev:Plus jeg lidt synes “det er træls at se på” er et sært argument.
Jeg synes fx dyr på facebook er træls. Jeg synes faglige opslag er kedelige. Jeg vil gerne undgå drukbilleder. Osv.
Hver sin lyst.


Ikke blot er det træls at se på. Det er skjult reklame. Firmaer betaler Facebook for at få boostet opslag, som derefter ryger ud til at masse mennesker, baseret på de likes du giver i forbindelse med konkurrencen.
Jeg plejer at sammenligne det med at du deltager i en konkurrence, og jeg betaler de to kroner det koster at være med.

Men sådan er reglerne, Mark ejer stedet, og jeg bruger det blot mindre.
3
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15292
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf Delfin » 7. maj 2018, 00:13

Raenil skrev:
kartoffelpizza skrev:Plus jeg lidt synes “det er træls at se på” er et sært argument.
Jeg synes fx dyr på facebook er træls. Jeg synes faglige opslag er kedelige. Jeg vil gerne undgå drukbilleder. Osv.
Hver sin lyst.


Ikke blot er det træls at se på. Det er skjult reklame. Firmaer betaler Facebook for at få boostet opslag, som derefter ryger ud til at masse mennesker, baseret på de likes du giver i forbindelse med konkurrencen.
Jeg plejer at sammenligne det med at du deltager i en konkurrence, og jeg betaler de to kroner det koster at være med.

Men sådan er reglerne, Mark ejer stedet, og jeg bruger det blot mindre.


Det har du jo ret i, men til det kan man indvende at meget lidt er gratis her i verden, og reklamer er en del af prisen for at bruge en side som Facebook uden at betale direkte for det. Facebook i sig selv er også en forretning og ikke lavet for brugernes skyld, selvom det er os, der har glæde af den.
0
14 11 14
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf Slettet bruger » 7. maj 2018, 03:33

Raenil skrev:
kartoffelpizza skrev:Plus jeg lidt synes “det er træls at se på” er et sært argument.
Jeg synes fx dyr på facebook er træls. Jeg synes faglige opslag er kedelige. Jeg vil gerne undgå drukbilleder. Osv.
Hver sin lyst.


Ikke blot er det træls at se på. Det er skjult reklame. Firmaer betaler Facebook for at få boostet opslag, som derefter ryger ud til at masse mennesker, baseret på de likes du giver i forbindelse med konkurrencen.
Jeg plejer at sammenligne det med at du deltager i en konkurrence, og jeg betaler de to kroner det koster at være med.

Men sådan er reglerne, Mark ejer stedet, og jeg bruger det blot mindre.


Ofte overtrædes reglerne vist i de konkurrencer. Man må ikke bede folk om at dele et opslag eller tagge deres venner for at vinde en præmie, så kommer man i konflikt med markedsføringsloven - man må ikke udnytte folks netværk til at sprede reklame. Jeg har indtryk af at de regler ofte omgås med formuleringer som "Vind to biografbilletter, like opslaget og fortæl hvem du vil dele turen med". Det er ikke en direkte opfordring til tagging, men de ved jo nok godt at folk i praksis tagger dem de vil i biografen med.
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf hotlips » 7. maj 2018, 04:47

Næ kun hvis det er større ting som rejser eller sådan noget men egentlig synes jeg det er lidt dumt at jeg ikke gør det, det er sådan en lille indsats og det er da altid rart at få en eller anden ekstra lille ting uventet, især når man ikke har så meget at rutte med.

Når man beslutter sig for for at bruge Facebook, så er det vel en del af dealen at det er gratis men man bliver brugt til reklame, det kan jeg ikke rigtig hidse mig op over.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf Slettet bruger » 7. maj 2018, 04:51

Lemonella skrev:De fleste firmaer kræver vist heller ikke ligefrem at folk deler deres opslag. Det ved de nok godt de ikke må. Jeg ser i hvert fald som oftest at der står “du må gerne dele vores opslag, men det er ikke et krav”. Så er de vel garderet omkring det de må og ikke må.


Nej, men der er mange hvor man skal skrive i kommentarfeltet hvem man vil dele præmien med. Jeg vil tro det er på kanten af hvad man må når intentionen helt klart er at få folk til at tagge andre, og det må man ikke eksplicit bede om.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59515

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. maj 2018, 04:52

Nej, konkurrencer appellerer generelt ikke til mig, hvilket egentlig er underligt, da jeg er vild med rabatter og tilbud og hygger mig med at ose rundt efter den slags.
Jeg gætter på, at det er tilfældigheden ved konkurrencer, der nedsætter min interesse. Jeg vil have en garanti for en form for gevinst.

Jeg undrer mig dog ikke over andres deltagelse. Dels tror jeg, at mange af dem, der er med i konkurrencer, har det, som jeg har det med tilbuds/prisjagt, dels synes jeg, at man skal passe på med at gøre sin egen købekraft til en universel størrelse. Præmier til 100-200 kr. er helt sikkert ikke "bare" i en del menneskers budget.
Jeg ved i desuden fra mig selv, at købekraft ikke behøver at nedsætte glæden ved relativt små besparelser, og det hele løber jo op.
4

Tilbage til "Livets forhold"