Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf englishchannel » 6. maj 2018, 10:39

I kender sikkert formatet: En virksomheds Facebookside udlodder et af deres produkter i en konkurrence, hvor man skal skrive en kommentar for at deltage. Herefter bliver opslaget blæst ud til alle deltagernes venner og virksomheden har scoret sig noget billig reklame.

Over det seneste år har jeg dog lagt mærke til, at præmien i disse konkurrencer ofte er af meget lille værdi, såsom en pakke is til 95 kr, et påskeæg til 120 kr, en bøtte med rengøringsmidler eller en 3-paks med plain babybody'er. På trods af at præmierne ofte har en værdi til under 200 kr, har jeg alligevel lagt mærke til at der altid er mange deltagere på opslagene - typisk flere hundrede mennesker.

Og her er det så, at jeg simpelthen ikke kan forstå det. Hvad er appellen ved at deltage i en konkurrence om nogle relativt ligegyldige småting som is eller rengøringsmidler?
3
Muscari
Indlæg: 88
Tilmeldt: 11. sep 2016, 18:01
Kort karma: 3
Likede indlæg: 55

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf Muscari » 6. maj 2018, 10:57

Nej, det gør jeg ikke. Jeg har de samme overvejelser som dig. Det er virkelig små gevinster/sandsynlighed for at vinde, at jeg ikke har lyst til til at selskaberne skal bruge mig til gratis reklame for det. Men det er da virkelig smart af selskaberne bag, at de får udbredt deres navn nærmest omkostningsfrit.
1
Selma156
Indlæg: 2351
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6819

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf Selma156 » 6. maj 2018, 11:00

Det er meget sjældent, at jeg gider deltage i sådanne konkurrencer. Hvis det endelig er noget, der er værd at vinde, er der allerede tusindvis af deltagere. Jeg undgår det mest af den grund, at jeg ikke gider agere gratis reklame. Og jeg synes det er vildt irriterende, når nogen på min venneliste er konkurrenceryttere. Mange af dem er blevet unfollowed.

Da jeg på et tidspunkt selv administerede nogle konkurrencer for en side, var der altid en gruppe på 20-30 kvinder, som var på pletten med det samme. Et par af deres navne kan jeg tydeligt huske, og jeg ser dem deltage i ALT der er at opstøve af konkurrencer. Også de der "Vind et kilo Matadormix". De må bruge timevis dagligt på det.
1
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf girl_beat » 6. maj 2018, 11:00

Yderst sjældent - måske 1 ud af 50 af de konkurrencer, der dukker op i mit feed. Synes generelt det har taget overhånd, og nogle på min venteliste deltager ukritisk i så mange som muligt :rulle:
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19645
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46289

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf LadyFox » 6. maj 2018, 11:31

Ja. Og det gør jeg fordi jeg rent faktisk vinder af og til, og for mig er en gevinst til 200 kroner noget der kan mærkes, og en ekstra luksus i hverdagen. Sidst var det biografbilletter, og det var fedt med en gratis tur i biffen når pengene er små.
Jeg deltager ikke i noget hvor man skal dele, og jeg deltager ikke i noget hvor præmien ikke siger mig noget.
9
...
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf Miss_no_More » 6. maj 2018, 11:41

Førhen deltog jeg ikke i noget, da jeg selv synes, det er irriterende at blive bombarderet med konkurrencer. Men indenfor det seneste år tænker jeg, at hvis alle mine venner kan bombardere mig, kan jeg fandme også gøre det ved dem :D
Så jeg deltager, dog kun i begrænset omfang og kun i ting jeg virkelig gerne ville vinde. Såsom en rejse eller sådan noget.
Det er måske 1-2 konkurrencer om ugen.
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf Tilly » 6. maj 2018, 12:03

Jeg deltager i nogle konkurrencer. Jeg kigger også lidt til værdien, og overvejer om det er noget jeg overhovedet har lyst til at vinde. Deltager måske i 1-3 konkurrencer om ugen.

Til gengæld har jeg en veninde som jeg kan se går helt amok i konkurrencer. En dag prøvede jeg for sjovt at tælle, og jeg kom op i nærheden af 20 konkurrencer hun havde deltaget i på én dag!!
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf JoyNips » 6. maj 2018, 12:07

Jeg deltager i de konkurrencer, der interesserer mig.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf Juki » 6. maj 2018, 12:13

Nej, det er yderst sjældent.

Men det er mest fordi det er begrænset hvor meget jeg bruger Facebook, så dels opdager jeg ikke konkurrencer og dels aner jeg ikke hvordan jeg skal finde konkurrencer med præmier jeg gider at vinde.

Værdien på præmierne er ret ligegyldig for mig egentlig, hvis der udloddes noget jeg gerne vil have. Jeg vil hellere deltage i en konkurrence om noget chokolade til en værdi af 100 kr. end at vinde en ferie til et sted hvor primært teenagere tager til for at feste.

Jeg deltager heller aldrig i konkurrencer, på Facebook eller i andre sammenhænge, hvor man kan risikere at vinde en fancy, ny bil fx.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf Ficus » 6. maj 2018, 12:30

Tror det kan tælles på 1 hånd, hvor mange konkurrencer jeg har deltaget i på FB, i de 10 år jeg har haft profil.

Har et par venner der deltager i ret mange, én der deltager i VIRKELIG mange, hun vinder så også tit noget. Det generer mig ikke, men kan da godt undre mig over hvilke præmier folk gider vinde.
Og her tænker jeg mest på dem der går amok og skriver lange ynke indlæg om deres sørgelige/hårde liv, for måske at vinde en saks i børnestørrelse eller en shampoo.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24920

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf sigge » 6. maj 2018, 12:31

Jeg kigger ikke nødvendigvis på værdien af præmien, når jeg deltager i konkurrencer - det skal bare være noget, jeg har lyst til at vinde. Jeg opsøger ikke selv diverse konkurrencer, så jeg bliver faktisk kun opmærksom på dem, hvis nogle af mine Facebookvenner har deltaget. :) Og jeg har ikke nogen, der ukritisk deltager i 20 konkurrencer om dagen, så det gør mig ikke noget.

Jeg deltager aldrig i noget, hvor det er en betingelse, at man skal tagge nogen. Det vil jeg ikke belemre folk med. Og jeg er også meget tilbageholdende, hvis man skal dele opslaget eller like deres side generelt. Et like på et opslag og en kommentar til det kan jeg godt gå med til. Det er dog kun få gange om måneden, jeg deltager i noget, pga. de to førstnævnte forhold.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf englishchannel » 6. maj 2018, 12:57

De af jer, der ikke vil dele (men gerne kommentere): Hvad er forskellen på de to ting for jer? Opslaget kommer jo ud i jeres feed så snart, I kommenterer? :)
2
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14591

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf Pjeps » 6. maj 2018, 13:19

Jeg deltager gerne, gider ikke dele ,fordi jeg ikke gider have det liggende på min væg.

Jeg deltager mest i bogkonkurrencer og vinder indimellem. Jeg har ikke noget mod at reklamere ved at deltage. En af mine venner og jeg ,vi tagger altid hinanden i de konkurrencer der kræver det. Hvis folk synes jeg er irriterende, skal de bare slette mig eller skjule mine oplæg. Det gør jeg selv hvis jeg finder nogle af mine venners opslag irriterende.

Jeg deltager fordi jeg synes det er sjovt, især når jeg vinder.
0
:ninja:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12730
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf Guilded_Lily » 6. maj 2018, 13:59

Jeg deltager i det omfang, præmien tiltaler mig. Det er gerne tøj, sko, bøger, billetter og skønhedsprodukter. De fleste af de der sommerhuspræmier er fake.
Jeg har indtil videre dog "kun" vundet en festivalbillet og en fed præmie fra Matas med voks, solcreme, læbe- og hårbeskyttelse.

englishchannel skrev:De af jer, der ikke vil dele (men gerne kommentere): Hvad er forskellen på de to ting for jer? Opslaget kommer jo ud i jeres feed så snart, I kommenterer? :)


Jeg mener, der står i FBs konkurrenceregler (eller et eller andet andet sted), at deling ikke må være en betingelse for deltagelse. Så selvom selve konkurrenceudbyderen "kræver" det, gør jeg det ikke.
2
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf Danseprinsesse » 6. maj 2018, 14:00

Jeg deltager ikke selv i konkurrencer (bruger stort set heller ikke Facebook privat), men vi bruger dem jævnligt i vores firma.

Det er min erfaring, at det ikke er værdien af præmien, der er afgørende for, hvor mange der deltager. Hvis det er meget nemt at være med i konkurrencen, er der flere der deltager.
Vi beder aldrig folk om at tagge eller dele (det må man i øvrigt heller ikke), vi stiller heller aldrig som krav, at man skal like for at deltage.
Af og til har vi konkurrencer, hvor man selv vælger hvilken præmie man gerne vil vinde på hele vores webshop eller i en bestemt kategori. Der er som regel færre deltagere i de konkurrencer end dem, hvor man bare skal skrive et helt simpelt svar i kommentarfelten, selvom værdien af den første type konkurrence jo kan have en noget højere værdi.
0

Tilbage til "Livets forhold"