Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf heysamaysa » 15. maj 2018, 10:42

jeg har deltaget i mange konkurrencer på FB - dog kun om præmier jeg kan lide.

dog har jeg aldrig vundet en skid! :cool2:


jeg synes det er hyggeligt tidsfordriv.
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
Newsugar
Indlæg: 133
Tilmeldt: 16. nov 2015, 23:22
Kort karma: 5
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 62

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf Newsugar » 15. maj 2018, 12:40

Jeg deltager hvis der ikke er flere tusinde deltagere, og hvis det er noget jeg kan bruge. Har vundet flere gode gavekort og bio billetter, tøj mm. Men kan sagtens se at det er billig reklame for firmaerne.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf Juki » 15. maj 2018, 13:31

Raenil skrev:
kartoffelpizza skrev:
Raenil skrev:For sidste gang, så skal jeg nok holde: Når I deltager i konkurrencerne, så betaler jeg med reklameplads.

Men så slet mig som ven?
Jeg sletter/muter fx dem der poster deres dyr hene tiden eller er meget faglige eller politiske. Gider ikke glo på reklame for venstre, FOA eller Mærsk hele tiden, og det interesserer mig ikke.
Andre gider ikke glo på mine likes i konkurrencer; så slet/mute mig, og så vinder jeg videre.

Det gør jeg så også.
Men jeg synes at det er lidt ærgerligt at facebook har ændret sig til en spilplatform. For de mennesker jeg har tilføjet til facebook er i stor udstrækning mennesker hvis liv jeg gerne vil følge med i.

Det gør du vel også, selvom de deltager i konkurrencer :santa2:

Men spøg til side, så er det jo ret umuligt at please alle med ens tilstedeværelse på Facebook. Enten bruger man det for meget eller forkert, og bruger man Facebook meget begrænset eller slet ikke er det også forkert.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2531
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8488

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf Raenil » 15. maj 2018, 15:53

Juki skrev:
Raenil skrev:
kartoffelpizza skrev:
Raenil skrev:For sidste gang, så skal jeg nok holde: Når I deltager i konkurrencerne, så betaler jeg med reklameplads.

Men så slet mig som ven?
Jeg sletter/muter fx dem der poster deres dyr hene tiden eller er meget faglige eller politiske. Gider ikke glo på reklame for venstre, FOA eller Mærsk hele tiden, og det interesserer mig ikke.
Andre gider ikke glo på mine likes i konkurrencer; så slet/mute mig, og så vinder jeg videre.

Det gør jeg så også.
Men jeg synes at det er lidt ærgerligt at facebook har ændret sig til en spilplatform. For de mennesker jeg har tilføjet til facebook er i stor udstrækning mennesker hvis liv jeg gerne vil følge med i.

Det gør du vel også, selvom de deltager i konkurrencer :santa2:

Men spøg til side, så er det jo ret umuligt at please alle med ens tilstedeværelse på Facebook. Enten bruger man det for meget eller forkert, og bruger man Facebook meget begrænset eller slet ikke er det også forkert.


Det er nok følelsen af at blive udnyttet af venner og bekendte til konkurrencedeltagelse der generer mig - samtidig med at det fylder.
For jeg må indrømme at jeg faktisk gerne vil høre om hvad folk laver - også når det involverer babybilleder og hundehvalpe og biodynamisk mad fra fisfornemme restauranter.
Følelsen er efterhånden at den slags er der ikke længere plads til fordi der skal være oplag fra nyheder (efterfulgt af "Se HER" eller "HVAD SAGDE JEG") eller konkurrencer i alskens afskygninger.

Men som sagt - jeg brokker mig kun her. Facebook benytter jeg bare mindre og mindre.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf Juki » 15. maj 2018, 16:11

Raenil skrev:
Juki skrev:
Raenil skrev:
kartoffelpizza skrev:
Raenil skrev:For sidste gang, så skal jeg nok holde: Når I deltager i konkurrencerne, så betaler jeg med reklameplads.

Men så slet mig som ven?
Jeg sletter/muter fx dem der poster deres dyr hene tiden eller er meget faglige eller politiske. Gider ikke glo på reklame for venstre, FOA eller Mærsk hele tiden, og det interesserer mig ikke.
Andre gider ikke glo på mine likes i konkurrencer; så slet/mute mig, og så vinder jeg videre.

Det gør jeg så også.
Men jeg synes at det er lidt ærgerligt at facebook har ændret sig til en spilplatform. For de mennesker jeg har tilføjet til facebook er i stor udstrækning mennesker hvis liv jeg gerne vil følge med i.

Det gør du vel også, selvom de deltager i konkurrencer :santa2:

Men spøg til side, så er det jo ret umuligt at please alle med ens tilstedeværelse på Facebook. Enten bruger man det for meget eller forkert, og bruger man Facebook meget begrænset eller slet ikke er det også forkert.


Det er nok følelsen af at blive udnyttet af venner og bekendte til konkurrencedeltagelse der generer mig - samtidig med at det fylder.
For jeg må indrømme at jeg faktisk gerne vil høre om hvad folk laver - også når det involverer babybilleder og hundehvalpe og biodynamisk mad fra fisfornemme restauranter.
Følelsen er efterhånden at den slags er der ikke længere plads til fordi der skal være oplag fra nyheder (efterfulgt af "Se HER" eller "HVAD SAGDE JEG") eller konkurrencer i alskens afskygninger.

Men som sagt - jeg brokker mig kun her. Facebook benytter jeg bare mindre og mindre.

Udnyttet fordi du bliver tagget? Kan man ikke slå det fra under indstillinger eller er det kun billeder det virker ved :gruble: Måske jeg har troet at det virkede på andre ting også, når man ændrede i de indstillinger, men i stedet har jeg måske bare fået færre venner :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2531
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8488

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf Raenil » 15. maj 2018, 16:59

Det virker desværre ikke. Og svaret er selvfølgelig: Fordi Facebook tjener penge på det.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf Sorenspige » 15. maj 2018, 17:52

Jeg deltager i en del konkurrencer :genert:. Jeg har vundet to gange. Den ene gang var på en mindre side (et skilt til vores hus), og den anden gang var på en større dansk børnetøjsside (gavekort på 500kr). Begge dele var i forbindelse med julen (jule-og adventskalendere på siderne), og jeg har desværre ikke vundet noget siden.

Jeg deltager, fordi jeg synes, det er sjovt at vinde, men jeg deltager kun i konkurrencer, som jeg gerne vil vinde. Altså jeg deltager ikke bare for at deltage.
0
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Deltager du i småkonkurrencer på Facebook - hvis ja, hvorfor?

Indlægaf Seladon » 17. maj 2018, 08:14

NEEEEJ, og jeg bliver også irriteret over den slags spam. :cuss:
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P

Tilbage til "Livets forhold"