Sidste skoledag der blev aflyst

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Sidste skoledag der blev aflyst

Indlægaf HerErJeg » 24. maj 2018, 04:57

https://www.bt.dk/danmark/rektor-moedte ... n-bare-nok
Hatten af for sådan en rektor. Alle kender reglerne og skolens syn på alkohol, og er endda blevet genopfrisket dagen før. Så skal hammeren falde, og det gør den heldigvis hårdt.

Jeg kan ikke finde en artikel fra i går, hvor gymnasiet sender skolens pedel ud for at rydde op på slagmarken i en park, efter at 3g har lagt det i ruiner og er skredet fra det hele.
Jeg havde nægtet, så måtte jeg blive fyret, men det havde jeg simpelthen ikke stået model til, især når arrangement intet har med gymnasiet at gøre.
Men uendeligt trist når rektor egentlig bare bekræfter, at de unge mennesker jo ikke gør som der bliver sagt.
https://www.bt.dk/danmark/gymnasieeleve ... et-hun-saa

Bliver vi ved med at sige, at sådan har det altid været? Jeg fornemmer en stigning i dem som er seriøst blæst i hovedet, først er det 1%, så er det 2%, pludselig en dag er det 5% og 10%, fordi de unge mennesker kopierer til en vis grad hinanden, og kan man skabe sig åndssvagt uden konsekvens, hvorfor så ikke?
0
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Sidste skoledag der blev aflyst

Indlægaf Honningprut » 24. maj 2018, 07:21

Det er ikke som sådan noget der kan pisse mig voldsomt af, tænker jeg. Jeg tænker at det er set før, og det chokerer mig ikke voldsomt. Jeg synes rektor gør det rigtige i situationen, brand ærgerligt at det går udover dem der ikke har været med til det.
0
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Sidste skoledag der blev aflyst

Indlægaf RavenClaw » 24. maj 2018, 07:36

Jeg har stor respekt for den første rektor.

Og til det sidste, bare fordi det altid har været sådan, behøver det ikke fortsætte sådan.
2
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Sidste skoledag der blev aflyst

Indlægaf Sophies-mor » 24. maj 2018, 07:50

Jeg synes, at det er er helt fair.
Rektor har advaret dem om konsekvensen, og de gør det alligevel.
Bum - sådan jokker man i spinaten = nul skoledag.
Hatten af for rektor.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Sidste skoledag der blev aflyst

Indlægaf fisken80 » 24. maj 2018, 07:57

HerErJeg skrev:https://www.bt.dk/danmark/rektor-moedte-ind-til-chokerende-syn-i-kantinen-og-saa-fik-hun-bare-nok
Hatten af for sådan en rektor. Alle kender reglerne og skolens syn på alkohol, og er endda blevet genopfrisket dagen før. Så skal hammeren falde, og det gør den heldigvis hårdt.

Jeg kan ikke finde en artikel fra i går, hvor gymnasiet sender skolens pedel ud for at rydde op på slagmarken i en park, efter at 3g har lagt det i ruiner og er skredet fra det hele.
Jeg havde nægtet, så måtte jeg blive fyret, men det havde jeg simpelthen ikke stået model til, især når arrangement intet har med gymnasiet at gøre.
Men uendeligt trist når rektor egentlig bare bekræfter, at de unge mennesker jo ikke gør som der bliver sagt.
https://www.bt.dk/danmark/gymnasieeleve ... et-hun-saa

Bliver vi ved med at sige, at sådan har det altid været? Jeg fornemmer en stigning i dem som er seriøst blæst i hovedet, først er det 1%, så er det 2%, pludselig en dag er det 5% og 10%, fordi de unge mennesker kopierer til en vis grad hinanden, og kan man skabe sig åndssvagt uden konsekvens, hvorfor så ikke?


Jeg tror ikke en brik på, at det er blevet ret meget værre siden jeg for 20 år siden selv gik i gymnasiet. Dengang kom det bare ikke så massivt i medierne som det gør nu, hvor alt bliver lagt på nettet.
Jeg mindes da i hvert fald med al tydelighed, at mit gymnasiums traditionelle julearrangement blev aflyst fremadrettet, fordi stort set alle 3. g'erne (og en del af 2. g'erne) var stanghamrende berusede, fordi de havde holdt private julefrokoster i klasserne aftenen og natten før. Så under talerne sprang de konstant op på stolene og råbte røv eller sang sjofle julesange og hele kantinen stank som et værtshus...
Året efter blev juleafslutningen sløjfet. Men det stod der ikke noget om på tv2.dk - for tv2.dk fandtes ikke, og papiraviserne synes ikke lige det var særlig interessant at skrive om...
9
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Sidste skoledag der blev aflyst

Indlægaf girl_beat » 24. maj 2018, 08:02

Sophies-mor skrev:Jeg synes, at det er er helt fair.
Rektor har advaret dem om konsekvensen, og de gør det alligevel.
Bum - sådan jokker man i spinaten = nul skoledag.
Hatten af for rektor.

Jeg synes også, det er fair - selvom det er møgærgerligt for dem, som ikke har været en del af festen. Eleverne kendte reglerne og kunne alligevel ikke respektere dem, så må konsekvensen jo følge efter...
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Sidste skoledag der blev aflyst

Indlægaf kidkomb » 24. maj 2018, 08:06

Rektor siger selv at hun synes det er ærgerligt at det går ud over alle, men at hvis man holdt sidste skoledag for HF så ville de andre elever jo bare kunne møde op.
Og det synes jeg hun har ret i. Hun har gjort det eneste rigtige.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Sidste skoledag der blev aflyst

Indlægaf Summer » 24. maj 2018, 13:06

Jeg synes at rektor har gjort det helt rigtige. Eleverne havde fået en advarsel om hvilke konsekvenser det ville medføre hvis de brød reglerne. Rigtig ærgerligt at det kommer til at gå udover de elever som ikke har gjort noget, men det synes jeg kun de kam blame deres medstuderende for.
Derudover synes jeg det er fint at lære de unge, at nogle valg altså kan have konsekvenser, og at de får de konsekvenser at mærke.
0
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Sidste skoledag der blev aflyst

Indlægaf fisken80 » 24. maj 2018, 15:37

Dikus skrev:
Zinde skrev:Jeg har ikke rigtig en holdning til rektors valg. Hende om det.

Men jeg er ikke enig i, at det er blevet værre. Da jeg gik på gymnasiet for 20 år siden, var det ganske udbredt at komme bagstiv i skole om fredagen.


Men de var jo ikke bagstive? De drak, festede og dansede på oppyntede borde. Jeg tør slet ikke tænke på min rektors reaktion ved sådan en opførsel.

Ham truede i 97 med at aflyse sidste skoledag, fordi nogle ville stå og danse i gården midt i undervisningstiden, så alle kunne se, de havde sidste skoledag dagen efter


Tjah, de omtalte 3.gere i mit første indlæg stod både på borde og stole og trampede løs. Og det var i 98.
Så jeg tror simpelthen ikke på, at det er blevet værre. Det kommer bare i medierne nu.

Og pinligt nok må jeg indrømme, at jeg også har været med til at efterlade flasker og skrald efter en drukeftermiddag i en offentlig park. Undskyld.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Sidste skoledag der blev aflyst

Indlægaf vibbsen » 24. maj 2018, 16:16

Tamara skrev:
Summer skrev:Jeg synes at rektor har gjort det helt rigtige. Eleverne havde fået en advarsel om hvilke konsekvenser det ville medføre hvis de brød reglerne. Rigtig ærgerligt at det kommer til at gå udover de elever som ikke har gjort noget, men det synes jeg kun de kam blame deres medstuderende for.
Derudover synes jeg det er fint at lære de unge, at nogle valg altså kan have konsekvenser, og at de får de konsekvenser at mærke.


Jeg tror, at de er bedøvende ligeglade med at have ødelagt det for de andre elever. Og derfor har jeg ikke fidus til kollektiv straf.


Det tror jeg du har inderligt ret i. Til gengæld så har det en utrolig præventiv virkning på de årgange som skal have afslutning fremover....Når man nu ved at den slags adfærd ikke tolereres og at man ikke tøver med at sætte handling bag sine ord.

Generelt er jeg ikke så meget til kollektiv straf. Og jeg synes det er super ærgerligt for de mange som her har fået ødelagt det af de få. Men omvendt så mener jeg også at nok er nok...
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Sidste skoledag der blev aflyst

Indlægaf Juki » 24. maj 2018, 16:49

Ærlig talt tror jeg de er pisse ligeglade med den konsekvens, også selvom det går udover nogle andre og uskyldige elever. Det har de jo allerede bevist at de er. De synes sikkert bare det er sjovt at de har fået noget omtale og opmærksomhed, og om en måned eller to når de har fået deres hue på og gymnasietiden er et afsluttet kapitel er det da glemt igen.

Selvfølgelig skal det have konsekvenser at de bryder nogle regler de er blevet gjort opmærksomme på og samtidig kendte konsekvensen af deres handlinger, men det er jo ikke en særlig mærkbar konsekvens. De har jo opnået hvad der var planen, så selvom de ikke får glæde af et morgenmadsarrangement synes de sikkert det har været det hele værd.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Sidste skoledag der blev aflyst

Indlægaf Sangius » 24. maj 2018, 16:57

En regel er brudt, og konsekvensen var oplyst på forhånd.

Kan ikke se hvad hun ellers kunne havde gjort.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Sidste skoledag der blev aflyst

Indlægaf Akehurst2 » 24. maj 2018, 17:12

Dikus skrev:
Juki skrev:Ærlig talt tror jeg de er pisse ligeglade med den konsekvens, også selvom det går udover nogle andre og uskyldige elever. Det har de jo allerede bevist at de er. De synes sikkert bare det er sjovt at de har fået noget omtale og opmærksomhed, og om en måned eller to når de har fået deres hue på og gymnasietiden er et afsluttet kapitel er det da glemt igen.

Selvfølgelig skal det have konsekvenser at de bryder nogle regler de er blevet gjort opmærksomme på og samtidig kendte konsekvensen af deres handlinger, men det er jo ikke en særlig mærkbar konsekvens. De har jo opnået hvad der var planen, så selvom de ikke får glæde af et morgenmadsarrangement synes de sikkert det har været det hele værd.


Nu er det faktisk lidt interessant, hvad der bliver aflyst. For os havde det været:

- karameludkast, udklædte
- fest om aftenen med spisning

Truslen om aflysning fik i hvert fald os til at tage de utidige i ørerne :panik:
Jeg havde glædet mig til karameludkast siden 1. klasse.


Det aflyste er "den traditionsrige dag, hvor de blandt andet skulle spise morgenmad sammen for at markere, at deres læseferie begynder". Det har åbenbart ikke været vigtigt nok for dem, der hellere ville være fulde.

Jeg har dog stadig virkelig svært ved at se, hvad alle de fraværende HF-elever helt konkret skulle have gjort for at undgå at gymnasieeleverne skulle opføre sig sådan.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Sidste skoledag der blev aflyst

Indlægaf Juki » 24. maj 2018, 17:16

Dikus skrev:
Juki skrev:Ærlig talt tror jeg de er pisse ligeglade med den konsekvens, også selvom det går udover nogle andre og uskyldige elever. Det har de jo allerede bevist at de er. De synes sikkert bare det er sjovt at de har fået noget omtale og opmærksomhed, og om en måned eller to når de har fået deres hue på og gymnasietiden er et afsluttet kapitel er det da glemt igen.

Selvfølgelig skal det have konsekvenser at de bryder nogle regler de er blevet gjort opmærksomme på og samtidig kendte konsekvensen af deres handlinger, men det er jo ikke en særlig mærkbar konsekvens. De har jo opnået hvad der var planen, så selvom de ikke får glæde af et morgenmadsarrangement synes de sikkert det har været det hele værd.


Nu er det faktisk lidt interessant, hvad der bliver aflyst. For os havde det været:

- karameludkast, udklædte
- fest om aftenen med spisning

Truslen om aflysning fik i hvert fald os til at tage de utidige i ørerne :panik:
Jeg havde glædet mig til karameludkast siden 1. klasse.

Der var sikkert også nogle elever der havde glædet sig til det fælles morgenmad. Ærgerligt der var nogle andre der var ligeglade med det.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Sidste skoledag der blev aflyst

Indlægaf fisken80 » 24. maj 2018, 18:43

Dikus skrev:
fisken80 skrev:
Dikus skrev:
Zinde skrev:Jeg har ikke rigtig en holdning til rektors valg. Hende om det.

Men jeg er ikke enig i, at det er blevet værre. Da jeg gik på gymnasiet for 20 år siden, var det ganske udbredt at komme bagstiv i skole om fredagen.


Men de var jo ikke bagstive? De drak, festede og dansede på oppyntede borde. Jeg tør slet ikke tænke på min rektors reaktion ved sådan en opførsel.

Ham truede i 97 med at aflyse sidste skoledag, fordi nogle ville stå og danse i gården midt i undervisningstiden, så alle kunne se, de havde sidste skoledag dagen efter


Tjah, de omtalte 3.gere i mit første indlæg stod både på borde og stole og trampede løs. Og det var i 98.
Så jeg tror simpelthen ikke på, at det er blevet værre. Det kommer bare i medierne nu.

Og pinligt nok må jeg indrømme, at jeg også har været med til at efterlade flasker og skrald efter en drukeftermiddag i en offentlig park. Undskyld.


De ødelagde også oppyntede borde og mødte fulde til undervisningen, som de afbrød for andre?

Det kan jeg jo ikke argumentere mod - men ikke om jeg fatter, I fik lov. Det er fuldstændig uacceptabel opførsel.


Det gjorde de jo heller ikke, året efter var juleafslutningen, som de fleste var rigtig glade for, aflyst.
Og egentlig var mit indlæg mest for at påpege, at det ikke er et nyt fænomen som TS mente. Det foregik også for 20 år siden.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Livets forhold"