Hvad ønsker du dig?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Hvad ønsker du dig?

Indlægaf LaScrooge » 7. jun 2018, 12:18

1234 skrev:
LaScrooge skrev:Jeg ønsker mig altid personlige gaver. Noget, giveren har tænkt over og glæder sig til at forære mig. Helst varige ting, så som kunst og smykker.

Derudover
En pladespiller og en forstærker
En skrue-boremaskine
Værktøjskasse med værktøj

Men er smykker en mere personlig gave end alt muligt andet? For mig er det i hvert fald ikke noget specielt personlig medmindre det en forlovelsesring eller sådan noget.


Altså, hvis der er gjort noget ud af at vælge smykket og det er i et ædelmetal og ikke bare er ligegyldig bijouterie, så ja, så er det i mine øjne en mere personlig gave. Og en varig gave.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Hvad ønsker du dig?

Indlægaf LaScrooge » 7. jun 2018, 12:20

1234 skrev:
Akehurst2 skrev:
1234 skrev:
LaScrooge skrev:Jeg ønsker mig altid personlige gaver. Noget, giveren har tænkt over og glæder sig til at forære mig. Helst varige ting, så som kunst og smykker.

Derudover
En pladespiller og en forstærker
En skrue-boremaskine
Værktøjskasse med værktøj

Men er smykker en mere personlig gave end alt muligt andet? For mig er det i hvert fald ikke noget specielt personlig medmindre det en forlovelsesring eller sådan noget.


Hun skriver vel , at hun gerne vil have personlige ting = nogen giveren har tænkt over, og at hun gerne vil have varige ting = kunst eller smykker.

Ikke at smykker nødvendigvis er personlige.


Det var bare den måde det var stilt op på, der fik det til virke som om at smykker var personlige, mens en pladespiller ikke var det.


Der er ting jeg mangler og derfor ønsker mig. Og så er der gaver, jeg altid bliver glad for, og det er hvis det er personlige og gerne varige gaver.
1
And we both know: I will be delicious
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Hvad ønsker du dig?

Indlægaf 1234 » 7. jun 2018, 12:22

LaScrooge skrev:
1234 skrev:
LaScrooge skrev:Jeg ønsker mig altid personlige gaver. Noget, giveren har tænkt over og glæder sig til at forære mig. Helst varige ting, så som kunst og smykker.

Derudover
En pladespiller og en forstærker
En skrue-boremaskine
Værktøjskasse med værktøj

Men er smykker en mere personlig gave end alt muligt andet? For mig er det i hvert fald ikke noget specielt personlig medmindre det en forlovelsesring eller sådan noget.


Altså, hvis der er gjort noget ud af at vælge smykket og det er i et ædelmetal og ikke bare er ligegyldig bijouterie, så ja, så er det i mine øjne en mere personlig gave. Og en varig gave.

Det er lidt sjovt for jeg har altid set det som den nemme gave man altid kan give hvis man ikke kan finde på andet.

Jeg er enig i at omtanke er det vigtigste så gaven er målrettet modtageren, men jeg aldrig tænkt over at specifikke typer af genstande skulle være bedre.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Hvad ønsker du dig?

Indlægaf LaScrooge » 7. jun 2018, 12:26

1234 skrev:
LaScrooge skrev:
1234 skrev:
LaScrooge skrev:Jeg ønsker mig altid personlige gaver. Noget, giveren har tænkt over og glæder sig til at forære mig. Helst varige ting, så som kunst og smykker.

Derudover
En pladespiller og en forstærker
En skrue-boremaskine
Værktøjskasse med værktøj

Men er smykker en mere personlig gave end alt muligt andet? For mig er det i hvert fald ikke noget specielt personlig medmindre det en forlovelsesring eller sådan noget.


Altså, hvis der er gjort noget ud af at vælge smykket og det er i et ædelmetal og ikke bare er ligegyldig bijouterie, så ja, så er det i mine øjne en mere personlig gave. Og en varig gave.

Det er lidt sjovt for jeg har altid set det som den nemme gave man altid kan give hvis man ikke kan finde på andet.

Jeg er enig i at omtanke er det vigtigste så gaven er målrettet modtageren, men jeg aldrig tænkt over at specifikke typer af genstande skulle være bedre.


Jeg giver ikke nemme gaver på den måde. Kunne ikke drømme om at forære nogen noget, jeg ikke havde tænkt grundigt over om var noget for dem, og det gælder også smykker. ISÆR smykker. Nemme gaver bliver ligegyldige forbrugsgaver, som dem TS skriver om at hun er træt af, og de er inderligt ligegyldige i mine øjne.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Hvad ønsker du dig?

Indlægaf Delfin » 7. jun 2018, 13:05

En personlig gave handler lige præcist om, det ordet siger. Hvem er den person, man giver gaven.
Hvis jeg fik et smykke i den meget dyre ende, ville jeg tænke øv endnu et smykke til skuffen, og hvis man kender mig bare lidt, ved man godt, at jeg stort set aldrig bærer smykker. Jeg ville derimod blive vildt glad for at få lagt nye fliser i haven for det samme beløb, eller blive inviteret ud på en oplevelsestur i bil, hvis det skal være i den billigere ende.
3
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad ønsker du dig?

Indlægaf LadyFox » 7. jun 2018, 14:02

- Tilskud til half sleeve tattoo.
- Toiletskab.
- Pyntepuder.
- Læderrygsæk.
- Lamper til gangen.
1
...
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Hvad ønsker du dig?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 7. jun 2018, 14:29

Det var ikke sådan at jeg forventede ønskelister- i får i hvert fald ikke noget ud af dem fra min side hvis i tror det :P :lol:

Jeg er glad for at jeg ikke er den eneste som er sådan lidt blahhh på ønsker. Jeg har da også en note med ting på, men det er ikke sådan at det er noget jeg mangler. Ønsker er selvfølgelig også kun det ønsker, men der ikke noget på som jeg ikke kan leve uden, for så havde jeg købt det selv. Det er selvfølgelig enormt priviligeret, det er bare heller ikke sådan at vi læber i et væk. Jeg prøver at være ret bevidst om forbrug og gå mere og mere i den modsatte grøft .
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Hvad ønsker du dig?

Indlægaf 1234 » 7. jun 2018, 14:37

Delfin skrev:En personlig gave handler lige præcist om, det ordet siger. Hvem er den person, man giver gaven.
Hvis jeg fik et smykke i den meget dyre ende, ville jeg tænke øv endnu et smykke til skuffen, og hvis man kender mig bare lidt, ved man godt, at jeg stort set aldrig bærer smykker. Jeg ville derimod blive vildt glad for at få lagt nye fliser i haven for det samme beløb, eller blive inviteret ud på en oplevelsestur i bil, hvis det skal være i den billigere ende.

Enig jeg synes ikke rigtig det giver mening at se en type gave som mere personlig end andre. Jeg gider fx ikke smykker generelt vil jeg gerne have færrest mulige ting, så oplevelser er generelt en meget bedre gave til mig.

Jeg oplever dog andre der går meget op i at deres gave til vores bryllup er varig, hvilket jeg synes lidt er noget pjat. Et minde om en oplevelse er meget mere varig og værd for mig end alverdens ting.
1
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Hvad ønsker du dig?

Indlægaf Vixen » 7. jun 2018, 14:45

Masser af ting til vores hus. Potter, krukker, planter, en bænk til vores forhave, flotte plakater og billeder til at pynte de mange vægge med. Og alt muligt andet hus-relateret.

Jeg ønsker mig også nye pæne sko til festlige lejligheder, klassiske pumps og sandaler med hæl, smukke kjoler og flotte toppe.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Hvad ønsker du dig?

Indlægaf Spjaerten » 7. jun 2018, 15:33

Ønsker mig dæk til bilen. Kan ikke blive ved med at køre på sommersutter om vinteren :tie:

Til mig:
En ny hverdags taske. Ved bare ikke hvilken.
Og så har jeg som regel også en ret lang liste med dullegrej og parfume.

Tøj kan ingen købe til mig.

Boligfronten:
et Hay vs IKEA spisebord (selvom jeg ikke har plads)
Et hav af forskellige plakater. Vil gerne ha sat billede liste op på hele den ene væg og så en mix af forskellige indrømmede plakater derpå.
En vandf
0
Tryk på * :slem:
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Hvad ønsker du dig?

Indlægaf Summer » 7. jun 2018, 18:40

Det veksler lidt for hver gang hvorvidt jeg kan finde på nogle ønsker eller ej. :) I år har jeg dog en masse ønsker.

Bøger.
Sengetøj.
Håndklæder.
Trådløse høretelefoner.
Badeforhæng fra Ferm Living.
Plaid fra Klippan.
Plakater og billedrammer.
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvad ønsker du dig?

Indlægaf bluetof1 » 7. jun 2018, 19:11

Jeg ønsker mig fred og ro og der er tegn i sol og måne, der siger at det måske er på vej til ske.
Derudover ønsker jeg mig et nyt job.

Materielt ønsker jeg mig ikke noget for tiden. Jo, en parfume fra Marc Jacobs som min søster introducerede mig for.
Hvor er det kedeligt at ønske sig ting som voksen :rulle: Der er noget mere fest og farver over ungernes ønsker!
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Selma156
Indlæg: 2351
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6819

Re: Hvad ønsker du dig?

Indlægaf Selma156 » 7. jun 2018, 19:59

Jeg kan meget bedre lide at give end at få gaver. Folk er gang på gang blevet overraskede over, hvor meget jeg kan gå op i at finde eller lave de perfekte gaver. Det er nærmest en hobby for mig. Fx har jeg malet et stort maleri for første gang i 7-8 år, fordi min mor så længe har sagt, at hun synes det er ærgerligt, jeg ikke maler længere. Så hun får et maleri i fødselsdagsgave.

Faktisk er jeg så underlig, at jeg hader forbrugssamfundet og næsten ikke ejer noget. Det er som regel noget, folk kommenterer overrasket på. Hverken særlig meget tøj, makeup, boligdimser eller køkkenting. Jeg kan ikke lide at have mange ting. Aner ikke hvorfor. Det har ikke noget at gøre med at fremstå hellig eller sådan. Jeg kan faktisk godt blive irriteret over, at jeg så mangler tøj til den eller den anledning. Men jeg hader at shoppe, og den dér adrenalinrus, nogen oplever, når de bliver sluppet løs i en tøjbutik, den har jeg aldrig følt. Kedelig type ;)

Nå, men faktisk mangler jeg i skrivende stund ret mange ting.

Løbetop
Parfume (er typen der bruger én ad gangen, og den synger på sidste dråbe)
En hverdagstaske i god størrelse (de to jeg har er virkelig slidte og tarvelige efterhånden)
Bøger - jeg kan altid ønske mig bøger. Den eneste ting, jeg ejer mange af og ikke skiller mig af med. Det må være min "samlerting"
Planter og blomster bliver jeg altid glad for
Hverdagstoppe/t-shirts
Pung
Rammer til nogle af mine verdenskort
Mascara
Trusser

Det var vist det.
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Hvad ønsker du dig?

Indlægaf 1234 » 7. jun 2018, 20:11

Selma156 skrev:
Faktisk er jeg så underlig, at jeg hader forbrugssamfundet og næsten ikke ejer noget. Det er som regel noget, folk kommenterer overrasket på. Hverken særlig meget tøj, makeup, boligdimser eller køkkenting. Jeg kan ikke lide at have mange ting. Aner ikke hvorfor. Det har ikke noget at gøre med at fremstå hellig eller sådan. Jeg kan faktisk godt blive irriteret over, at jeg så mangler tøj til den eller den anledning. Men jeg hader at shoppe, og den dér adrenalinrus, nogen oplever, når de bliver sluppet løs i en tøjbutik, den har jeg aldrig følt. Kedelig type ;)


Det der kender jeg virkelig godt. Og folk kommenterer virkelig meget på det i min omgangskreds.
Jeg har heldigvis en ven, der elsker vores hjem, fordi hans sambo har vildt mange dimser.
Så han er glad for at komme hjem til et dimsefrit sted.
1
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Hvad ønsker du dig?

Indlægaf superboa » 7. jun 2018, 22:33

Need-to-have køber jeg selv. Nice-to-have er ting der ryger på ønskesedlen. Nogle gange er Nice-to-have en opgradering af need-to-have - altså en bedre kvalitet af noget jeg allerede har.
0

Tilbage til "Livets forhold"