Midtvejs i 2018- Refleksioner og tilbageblik

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
DifferentGirl
Indlæg: 359
Tilmeldt: 20. jun 2016, 21:51
Kort karma: 42
Likede indlæg: 525

Midtvejs i 2018- Refleksioner og tilbageblik

Indlægaf DifferentGirl » 19. jun 2018, 19:36

Jeg kom tidligere i dag til at tænke på, at vi allerede er halvvejs i 2018. Tiden går virkelig stærkt :shock: .
Indtil videre synes jeg ikke at 2018 har gjort et stort væsen af sig. Der har hverken været de store op- eller nedture. Det har egentligt været et jævnt kedeligt år.

Altså, jeg fik nyt job for et par måneder siden, men derudover har mit 2018 ikke budt på det helt vilde. Og lige det er jeg ret godt tilfreds med. Hvordan har jeres 2018 været hidtil?
Senest rettet af DifferentGirl 19. jun 2018, 19:56, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36688

Re: Midtvejs i 2018- Refleksioner og tilbageblik

Indlægaf Daine » 19. jun 2018, 19:44

Arbejdsmæssigt har det været noget lort. Startede ud med en lang sygemelding, blev fyret pga for mange sygedage og er nu i gang med at finde nyt job. Det er ikke helt nemt hvor jeg bor.

Privat er det gået fra januars “er det ikke nemmere bare at stille træskoene?” til “livet er sgu dejligt nok” her i juni. En udvikling jeg selvsagt er ret glad for :D

Men jeg havde ikke forestillet mig på nogen måde, at 2018 ville starte ud på denne måde ... jeg er spændt på hvad den slutter med :)
9
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Midtvejs i 2018- Refleksioner og tilbageblik

Indlægaf LadyFox » 19. jun 2018, 19:51

Efter så mange år der enten har været direkte dårlige eller sådan semi-dårlige så vil jeg sige at 2018 indtil videre har overrasket positivt. Jeg havde dog et par uger i februar med angst, som jeg ellers ikke har kæmpet med længe.
Jeg er begyndt på uddannelse i starten af året, og det går bare så godt, jeg var bange for hvordan det ville gå med at bruge så meget tid og overskud med min diagnose, men det går indtil videre gnidningsfrit, og jeg er så glad for de mennesker jeg går med, jeg har mødt mennesker jeg tror jeg stadig vil kende bagefter, faktisk har jeg mødt et det sødeste, mest vidunderlige menneske jeg nogensinde har mødt, det er faktisk vildt overvældende på den fede måde.

Jeg har haft nogle ret fede oplevelser i form af ferie, koncerter og sådan.

Og vigtigst af alt, jeg tog til Skanderborg og hentede Momo - som på trods af nogle små-issues passer rigtig godt til mig og mit liv, og har vist sig at være en vanvittig sød, nem og glad hund. Han bringer simpelthen bare så meget glæde i mit liv, og selvom han kun har boet her siden marts, fles det som om jeg har kendt ham i flere år. Vi er et ret godt team, på trods af jeg stadig synes han er fimset.
4
...
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9485
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 990
Likede indlæg: 26526

Re: Midtvejs i 2018- Refleksioner og tilbageblik

Indlægaf Santa » 19. jun 2018, 20:02

2018 har indtil nu været et godt år.
Arbejde - jeg har nu rigtig god erfaring og selvtillid i alle mine funktioner, og hverdagen går som regel nemt. Mine ledere roser mig og har stor tillid til mig. En del af mine nærmeste kolleger skuffede mig dog fælt i en privat sammenhæng for nogen måneder siden, men jeg kan godt arbejde sammen med dem. Vi skal bare ikke ses i privat regi.

Parforholdet - well, vi har et stabilt forhold, som godt kunne trænge til et los i røven, men det er vi lige gode om, i bund og grund. Kæresten er godt ovenpå igen efter et voldsomt og invaliderende uheld, en bunke operationer efterfølgende og lang, lang genoptræning. Han kan passe sit arbejde og have overskud til til et socialt liv, selvom smerterne er kroniske og førligheden ikke på 100%.

Personligt - jeg er blevet sådan ca midaldrende, og det giver en dyb selvtillid, selvom jeg aldrig har manglet det før, så er det meget mere grundlæggende. Så jeg realiserer mine ønsker og drømme som jeg ikke gjorde på samme måde førhen.
Det er en skøn følelse.

Hvis anden del af '18 er så god, er det fint.
2
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Midtvejs i 2018- Refleksioner og tilbageblik

Indlægaf Viskelæder » 19. jun 2018, 20:17

Underligt år indtil videre. Der er sket fantastiske ting, men jeg har haft det svært og ikke følt mig som mig selv.
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Midtvejs i 2018- Refleksioner og tilbageblik

Indlægaf Alphilia » 20. jun 2018, 06:03

2018... The best is yet to come
Året har haft en hård start så resten kan kun blive bedre
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Midtvejs i 2018- Refleksioner og tilbageblik

Indlægaf Hunkat » 20. jun 2018, 06:07

Det er egentlig gået ok alt i alt. Der er ting der kunne være bedre men fra en delvis sygemelding til nu at være på fuld tid og nyde det, det er jeg godt tilfreds med.
Nogle ting er sat igang men det er en lang proces, så det er for tidligt at sige om det er godt eller skidt.
Personligt går det... mentalt bedre, fysisk værre. Det irriterer mig lidt.

Nu har jeg ferie på fredag og når de første par dage er sovet væk så vil jeg prøve at reflekterer lidt mere over hvordan jeg kommer ind i nogle bedre vaner for det næste halve år.
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33855

Re: Midtvejs i 2018- Refleksioner og tilbageblik

Indlægaf JoyNips » 20. jun 2018, 06:36

For at citere mig selv fra "hvad ønsker du dig i 2018"-tråden:

JoyNips skrev:- Jeg siger mit job op her i slutningen af november, så jeg vil rigtig gerne have et nyt job snart.
- Jeg håber at min søn bliver kørt godt ind i vuggestue og at han bliver glad for at gå der.
- Jeg skal have ny hest
- huskøb!


Jeg kan sætte flueben ved det hele. Jeg startede på mit nye job 1. marts, min søn er kørt godt ind i vuggestuen og er glad for at gå der, jeg har lige købt hest og 1. juli overtager vi vores hus i lige præcis dét kvarter i dén by i Nordsjælland, hvor vi ønskede at købe. Så det går sgu da egentlig meget godt indtil videre... :)

Nu er mine ønsker for resten af 2018
- at vores søn får en ny god vuggestue, hvor han bliver glad for at gå
- at vi får lavet lidt småting på huset og bliver rigtig glade for at være der
- at min kæreste snart finder et nyt job istedet for sit nuværende, som han hader - og helst tættere på vores nye hus, så kun den ene af os behøver at pendle ind til Kbh
- at vi begge får lidt lønstigninger, så det bliver lidt sjovere at være blevet husejere
- at min nye hest lever op til mine forventninger
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Midtvejs i 2018- Refleksioner og tilbageblik

Indlægaf Krølle » 20. jun 2018, 06:46

2018 har indtil videre været så vanvittigt, at jeg ikke engang kan overskue at lave en statusliste. Det vigtigste er dog, at jeg kan sætte flueben ved det ene store mål, jeg havde - vær glad!

Første halvdel af året har grundlæggende handlet om at bryde ned og op. Anden halvdel kommer til at handle om at slå mig ned og bygge op. Det glæder jeg mig til :)
7
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Midtvejs i 2018- Refleksioner og tilbageblik

Indlægaf Pandesteg » 20. jun 2018, 08:23

2018 startede med, at vi flyttede fra by til land og samtidig startede jeg nyt job. Begge dele er gået over al forventning. Det er det bedste vi nogensinde har gjort og jeg bliver kun gladere for vores beslutning. Så resten af året kan kun blive fantastisk også. Glæder mig bl.a. så meget til at holde jul i vores nye hus :)
6
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Whydontyouandi
Indlæg: 198
Tilmeldt: 30. jun 2016, 15:22
Kort karma: 110
Likede indlæg: 773

Re: Midtvejs i 2018- Refleksioner og tilbageblik

Indlægaf Whydontyouandi » 20. jun 2018, 09:57

2018 startede med, at vi blev gravide for fjerde gang - og så var der en missed abortion på scanningen i marts - og så medicinsk abort :-( Forløbet endte med en mindre operation, da den medicinske abort ikke fik alt med.

Det var virkelig en kæmpe nedtur for både mig og min kæreste.

Omvendt har det betydet, at jeg en uge efter aborten kontaktede en ernæringsterapeut og efter hendes råd og vejledning har lagt min kost helt om og er begyndt at tage forskellige vitamin- og kosttilskud. Smerterne fra min endometriose (underlivssygdom) er næsten ikke-eksisterende efter tre måneder på kosten, og jeg er mere optimistisk med hensyn til fremtiden.

Vi er også begyndt hos Enheden for gentagne graviditetstab - og hvem ved - måske går vi ud af 2018 med en babybule på min mave.

Sidst i maj udkom min debutroman, og det var helt sikkert en stor sejr. Derudover antog forlaget min næste roman, så den udkommer i starten af 2019, også en sejr.

Så indtil videre har 2018 været en god blanding af godt og skidt, men mest godt.
11
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4495
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 940
Likede indlæg: 4728

Re: Midtvejs i 2018- Refleksioner og tilbageblik

Indlægaf Panton » 20. jun 2018, 10:20

Hmm, tja, 2018 har nok været det hårdeste år i længe og jeg gennemgår mit livs krise (det siger ikke så lidt ud fra at have barndomslivet i menté )

Jeg har det kort sagt ikke fedt og intet lykkedes men heldigvis trives mit barn. Et lyspunkt :love:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Muddi
Indlæg: 3422
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 410
Likede indlæg: 2471

Re: Midtvejs i 2018- Refleksioner og tilbageblik

Indlægaf Muddi » 20. jun 2018, 11:38

For mig har 2018 indtil nu, mest været hård.
Startede ud med en depression i januar, med efterfølgende tre måneders sygemelding. Begyndte så at få det så godt, at jeg langsomt startede på arbejde igen. Efter en god måneds tid, blev min mors sygdom forværret, og med det, en dyb depression. Det tager hårdt på hele familien.

Senest, er jeg begyndt i et nyt terapi forløb, som nok bliver det hårdeste af slagsen, jeg har prøvet. Jeg skal på mange måder redefinere mig selv, og tage fat på en stor byrde, jeg har kæmpet med hele mit liv.

Oven i alt det, blev jeg kørt ned i fredags, som også har sat sine spor mentalt, og samme dag døde min svigermor, og skal begraves på fredag.

Alt det har gjort, at jeg indimellem mentalt, er tilbage fra udgangspunktet fra januar, og klar til at give op. Heldigvis har jeg verdens bedste læge, som gang på gang hiver mig op, og giver mig motivationen til at kæmpe videre.

Målet for resten af året er, at jeg til nytår kan forlade året stærkere og klogere på mig selv, og forhåbentlig er kommet godt ud på den anden side.
2
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4284

Re: Midtvejs i 2018- Refleksioner og tilbageblik

Indlægaf Q-beben » 20. jun 2018, 11:41

Indtil videre har det været et spændende og dejligt år:

Jeg nyder at være kommet tættere på min yngste datter, nu hvor min ældste er på udvekslingsophold
Jeg har mødt min kæreste
Jobbet er fyldt med spændende projekter, som udvikler mig rent fagligt

Jeg har positive forventninger til resten af 2018. Især glæder jeg mig til, at min ældste datter kommer hjem fra et år i udlandet :)
1
Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: Midtvejs i 2018- Refleksioner og tilbageblik

Indlægaf Lulu » 20. jun 2018, 13:06

Vores liv kørte stille og roligt derudaf som ønsket og så ramte vi ellers ind i en mur af en omvæltning.
Vi har købt hus her i starten af juni og flytre så småt ind i juli (overtager reelt 1. August).
Så vores planer om at afdrage halvdelen af billånet i år og næste halvdel næste år, er sat på standby, omend vi da har afdraget lige over 20000kr elstra de første 5 mdr af året.
0

Tilbage til "Livets forhold"