Midtvejs i 2018- Refleksioner og tilbageblik

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4426
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7303

Re: Midtvejs i 2018- Refleksioner og tilbageblik

Indlægaf Neenah » 20. jun 2018, 13:28

Neenah skrev:En baby, godt helbred til min familie og mig selv, og at jeg beholder mit job.


Det var det jeg ønskede mig i ønske-tråden for 2018. So far, so good. Jeg er i uge 29 af min graviditet, som jeg opdagede få dage inden nytår, og alting ser (fingers crossed) ud til at køre lige efter bogen, selvom mit bekymringssystem går helt i smadder over at være gravid.

Resten er også okay - bortset fra min gamle farmor, der skranter noget for tiden. Men hun glæder sig helt voldsomt til at møde sit første oldebarn, så jeg tror ikke hun kunne finde på at smutte før da.

Vi har det godt, vi har betalt vores gæld i begge biler af, og vi er i gang med at spare op til huskøb. Der sker ikke vildt meget, men resten af 2018 kommer så til gengæld nok til at blive lidt af en omvæltning.
1
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Midtvejs i 2018- Refleksioner og tilbageblik

Indlægaf Honningprut » 20. jun 2018, 13:41

Indtilvidere har det været et godt år for mig i det store hele. Min hverdag fungerer, min kæreste har friet, jeg har fået styr på min arbejds- og uddannelsessituation.

Desværre har jeg grundet diagnose ikke rigtig kunne nyde dette i fulde drag, da jeg periodevis er meget deprimeret.
2
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Midtvejs i 2018- Refleksioner og tilbageblik

Indlægaf Purple Haze » 20. jun 2018, 13:48

Tja.
Slutningen af 2017 fik min far konstateret lungekræft.
I starten af maj fik min mor også konstateret kræft.
Det fylder.

Men derudover går det fint. Har en masse gode venner og prøver at pleje venskaberne så godt jeg kan.

Går til en masse arrangementer, teater, biograf, koncerter, festivaller osv.
Og er begyndt at klatre, det er jeg ret begejstret for.

Har det godt med kæresten, stille og roligt. Ville dog ønske han snart får et job, det begynder at slide lidt på os at han ikke har.

Det går godt på mit arbejde, det kører bare derudaf, uden de store udfordringer. Og det passer mig ret fint for tiden.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Midtvejs i 2018- Refleksioner og tilbageblik

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 20. jun 2018, 13:51

Vi flyttede fra Amager til vores fantastiske hus på landet i februar. Kæmpe omvæltning i vores hverdag, hvor vi har fået et helt andet liv nærmest fra dag til dag. Min kone med både nyt hus og nyt job samme dag :D
Nu hvor vi er halvvejs sker der endnu en stor ting, da jeg lige har fået nyt job og starter 1. august. Så jeg forventer at et fantastisk første halvår vil blive afløst af et endnu bedre andet halvår :banan:
13
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Midtvejs i 2018- Refleksioner og tilbageblik

Indlægaf Chatsy » 20. jun 2018, 14:23

2018 har indtil videre været en omvæltningens år på godt og ondt. Både i privaten og på arbejdet.

Men det mest nævneværdige er, at jeg har købt hus, som jeg overtager pr. d. 1/9. Skrev under købsaftalen i slutningen af februar, så jeg har ventet længe. Men nu er der knap to måneder tilbage. Jeg glæder mig så afsindigt meget :banan:

At jeg så fylder 30 år kort tid efter jeg flytter ind, snakker vi ikke om. Puha.
0
Selma156
Indlæg: 2341
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6808

Re: Midtvejs i 2018- Refleksioner og tilbageblik

Indlægaf Selma156 » 20. jun 2018, 20:08

Lidt so-so. Jeg er stadig jobsøgende og havde ærligt talt regnet med at få job for længe siden. Mine dagpenge udløber snart :( Jeg har været til fem samtaler, så lidt er der sket. Jeg tror snart jeg må i noget praktik igen, bare for at lave noget.

Så har jeg været på et par smårejser. Lige fået at vide, at min far og hans kæreste længe har været gået fra hinanden, og nu bor sammen som venner. Indtil hun flytter.

Jeg har plejet mine relationer og genoptaget gamle af slagsen - det har været skønt.

Jeg har egentlig også udviklet mig helt enormt. På mange personlige områder. Det synes jeg er ret sejt.

Så var der lige en maraton i lørdags. Et personligt mål :)

Tjah. Egentlig er der vel sket lidt. Men ikke noget vildt. Kærlighedsfronten er helt død. Men jeg orker ikke dating.
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: Midtvejs i 2018- Refleksioner og tilbageblik

Indlægaf Moxy-lady » 21. jun 2018, 00:46

2018 har været det fedeste år længe for mig. I februar var vi 2 uger i Thailand med svigerfar og min kærestes søskende. I løbet af de 14 dage afleverede jeg min sidste eksamen på min bachelor som jeg bestod. Da vi kom hjem lå eksamensbeviset i postkassen, og stort set lige som jeg kom hjem - ja, der blev året bare 300% bedre.

Bachelor i februar, baby i november. :dåne:

Min kæreste har desværre længe døjet med psyken, men jeg er forsigtigt optimistisk. Han virker til stille og roligt at få det bedre under sin sygemelding, og der er forskellige forløb i vente for ham, så han kan få nogle værktøjer til at deale med sin angst mv.
0
My world 12-10-18 :lun:
Petrix
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3625

Re: Midtvejs i 2018- Refleksioner og tilbageblik

Indlægaf Petrix » 21. jun 2018, 03:40

Indtil videre er 2018 rigtig fint. Jeg har nu været i mit nye job 1 år og tingene spiller rigtig godt. Er stadig lidt uafklaret mht. mit kærlighedsliv og ved ikke helt om jeg kan holde til vores langdistance forhold. Hvis jeg vil mere med denne kvinde bliver jeg jo nok nødt til at sige farvel til Danmark
0
27102021
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Midtvejs i 2018- Refleksioner og tilbageblik

Indlægaf IrmaPigen » 21. jun 2018, 05:48

Ikke imponerende indtil videre.
0
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27007

Re: Midtvejs i 2018- Refleksioner og tilbageblik

Indlægaf ajnaM » 21. jun 2018, 06:15

Jeg føler nærmest ikke, jeg har lavet andet end at arbejde i årets første 5 måneder. Det har virkelig været voldsomt, og det har også gjort, at jeg har døjet lidt med en følelse af at mangle tid, både med mig selv, med venner og med kæreste og børn.

Det har nok gjort, at jeg føler, jeg har 'stået lidt stille' i første halvdel af 2018. Som om der ikke rigtig er sket noget, og jeg er gået glip af en hel masse i vennekredsen og familien. Jeg har en tendens til at miste fokus på mig selv, når jeg bliver presset, og der er jeg også nu - der hvor jeg har svært ved at mærke, hvad jeg egentlig selv har lyst til, hvis nogen spørger mig.

Men jeg er også der, hvor jeg har et helt vildt behov for at få mere fokus på mig selv. Og nu, hvor arbejdet stilner af, og jeg har nogle stille måneder foran mig, bliver tiden brugt på at komme ovenpå. Finde ind til kernen af, hvad jeg egentlig vil lave mere af - og mindre af. Og så er jeg ved at få mere fokus på min krop, spiser sundere, dyrker motion og alt det der, der overhovedet ikke har været overskud til at tænke på det sidste halve år.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8874
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25434

Re: Midtvejs i 2018- Refleksioner og tilbageblik

Indlægaf Madam Pomfrey » 21. jun 2018, 06:47

hmmm... Lidt "samme suppe" og hamsterhjul...Men det var nu forventeligt.

Jeg synes jeg har haft meget travlt, for travlt, og har sådan en oplevelse af at alle hiver og trækker i mig, forventer noget, vil noget,kræver noget, forlanger noget, har brug for noget. Og det giver meget lidt tid til bare mig - tærer på overskud og kræfter.

Jeg bruger mange kræfter på at være mor, hvor især 2 af mine drenge kræver lidt mere end normalt.
Jeg har kæmpet med et systemet, særligt ifht at få indstillet nr. 3 til udredning, det har kun taget et år, men er vist endelig lykkedes.
Vigtigst af alt er at drengene alle er i positiv udvikling. Nr. 2, der har været hårdt ramt, samarbejder så godt han kan, og har flere og flere gode dag.
Nr. 3 er i et fantastisk skoletilbud, hvor lærer og pædagoger virkeligt gør en gigant stor forskel.

Jeg formåede at sige ja tak til kærlighed og omsorg, selvom det har været svært. Men det har også været skønt, og selvom jeg netop har sluttet det igen, har han gjort en kæmpe forskel for mig, og det vil jeg altid være sindsygt taknemmelig for. Det har betyder en masse for mig, min selvtillid, mit selvværd.

Jobmæssigt er jeg landet godt efterhånden, jeg startede nyt job 1. oktober, og det har været en kæmpe stor mundfuld. I vinters var jeg vitterligt ved at løbe skrigende væk derfra. Det har været svært når arbejde for mig altid har været noget jeg glædede mig til, og noget der bidrog med energi og glæde. Jeg var opmærksom på min egen belastning, og gik ned på 32 timer ugen, det hjalp lidt på det hele.
Rent fagligt, praktisk, pædagogisk, har jeg også fundet mine ben igen - godt hjulpet på vej af nogle skønne kollegaer, som absolut var i samme båd som jeg.

Nu glæder jeg mig bare til ferie med mine drenge, en forhåbentlig lækker og varm sommer, afslapning, ro...
Jeg tænker at hamsterhjul er et grundvilkår for mit liv de næste par år, og det er okay - vi finder stunder hvor vi bryder trummerummet, hvor vi oplever, nyder og griner sammen.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Midtvejs i 2018- Refleksioner og tilbageblik

Indlægaf Vixen » 21. jun 2018, 07:39

Vores datter kom til verden i november sidste år, så 2018 har selvfølgelig været karakteriseret af vores nye liv som forældre. Det er skønt - hun er så sød, nuttet og nem, og bringer lykke i vores liv hver eneste dag.

Vi flyttede ind i vores hus i april, og det har simpelthen været fantastisk. Vi var spændte på, om vi nu ville savne at bo i Aarhus C, men det har bare føltes helt rigtigt lige fra første dag. At have egen, lille have og træterrasse med det forår, vi har haft i år... Wow. :love2:

Vi har også langt om længe fået kat. Den sødeste hellig birma, som hedder Wilma, er kælen, kontaktsøgende, mild og elsker at drikke rindende vand fra hanen.

Så alt i alt har det virkelig været en over gennemsnit første halvdel af 2018. Nu håber jeg bare på et job her i slutningen af 2018, og så kunne vores parforhold godt trænge til en indsprøjtning af noget romantik.
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Wunder8
Indlæg: 552
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1463

Re: Midtvejs i 2018- Refleksioner og tilbageblik

Indlægaf Wunder8 » 21. jun 2018, 07:59

2018 har været ret begivenhedsrig indtil videre. Min dejlige kæreste flyttede ind i min lejlighed først på året - det er skidehyggeligt og fyldt med god mad og vin, og jeg synes, vi er vildt gode til at bo sammen. Derudover valgte jeg at sige mit job op efter kun få måneder, da jeg ikke var glad i det og kunne se stressen lure i horisonten, hvis ikke jeg sagde stop. Det var både en svær og nem beslutning, men så uendeligt rigtigt, og jeg savner det på ingen måde nu. I stedet valgte jeg at arbejde freelance i en periode for at undgå dagpenge, og well, det er sgu også lidt op ad bakke. Men underligt nok har jeg det bedre end meget, meget længe. Jeg har rent faktisk tid til de ting, jeg elsker, og jeg har fået en vildt fed træningsrutine, læst mere end nogensinde, og føler mig mig generelt bare ret zen :D Nåja, så har jeg været på en fantastisk ferie i USA med to veninder, og min kæreste og jeg har det skønt. Så status må være, at 2018 er markant mere rodet end jeg er vant til, men egentlig også ret så fed.
1
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 561
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1302

Re: Midtvejs i 2018- Refleksioner og tilbageblik

Indlægaf MissDitte » 21. jun 2018, 10:09

Mit 2018 har været godt.

-Jeg startede ud med en skilsmisse og har nu mødt den skønneste, som jeg virkeligt tror er den rigtige til mig.
-Har været tilbage i mit LA, hvor vi boede da børnene var helt små.
-Er blevet dobbeltsidigt rekonstrueret efter mit brystkræftforløb og jeg ELSKER at jeg har to flotte bryster igen :)
-Energien efter kemoforløbet begynder at vende tilbage.
6
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Midtvejs i 2018- Refleksioner og tilbageblik

Indlægaf LaScrooge » 21. jun 2018, 10:26

Der er fandeme sket meget i mit liv!

Årets første 3 måneder var hårde, primært fordi mit forhold til min nu ekskæreste var meget problemfyldt.
Jeg købte og overtog en lejlighed 1. marts, som jeg erindrer gang med at istandsætte.
14 dage inde i det, gik jeg fra min kæreste.
På arbejdet startede året ud med nogle uoverensstemmelser med min chef og ifht ansvarsområder, der gjorde det tungt og fik mig til at overveje, om jeg skulle skifte stilling.

Marts markerer en skillelinje:
Jeg gik fra min eks
Satte lejlighed i stand
Fik genetableret overensstemmelse med min chef og er nu nærmere noget, jeg kan se mig selv i
Har i perioden som single åbnet for en verden, jeg gerne vil ind i og har etableret nogle nye, spændende relationer
Jeg føler generelt at jeg griber ud efter mine drømme og er i spæd start med at lykkes med dem. Det giver mig en følelse af frihed og agens, at jeg har kapaciteten til at skabe det liv, jeg ønsker mig. Jeg er kommet mange ting nærmere ifht forståelse af mine ønsker, behov og drømme og har en begyndende fornemmelse af, at jeg som person virker ind i det liv jeg ønsker mig. At jeg passer til det og har formet mig selv på den måde, der åbner de rette døre. Det er en god følelse.
7
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Livets forhold"