Prutter du om prisen?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Prutter du om prisen?

Indlægaf Pyjamas » 24. jun 2018, 21:44

Jeg gør det sjældent på sider som reshopper og dba. Der spørger jeg hellere til en god, samlet pris, hvis jeg køber mere end en ting fra den samme sælger. Jeg gider ikke begynde at prutte en vare 5-10 kr ned.

I butikker prutter jeg stort set ikke, men jeg oplever, at sælgeren bemærker min tøven og derved tilbyder tilbehør eller et nedslag i prisen. Det siger jeg ikke nej til :-D
1
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Prutter du om prisen?

Indlægaf superboa » 24. jun 2018, 23:02

Jeg prutter kun om prisen, hvis jeg skal lægge rigtig mange penge. Jeg gjorde det - succesfuldt - ved køb af vores hvidevarer og elevationssenge.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Prutter du om prisen?

Indlægaf Annione » 25. jun 2018, 05:29

Jeg er begyndt at gå på loppemarkeder i København, og jeg prutter om prisen.
Lørdag fandt jeg fx en skøn sweater, sat til 50,- Der var 2 små huller i, som jeg let kunne sy - men jeg fik den til 35,-
Hvis nogen synes det er pinligt, så må de jo sige nej til mit modbud.

Jeg har også engang, sammen med en veninde, købt 5 par sko i en butik. Vi fik 10% i rabat.
1
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6342
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 770
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14567

Re: Prutter du om prisen?

Indlægaf Pjeps » 25. jun 2018, 07:22

Jeg handler sjældent brugt, men jeg prutter eller forhandler om prisen når jeg køber større ting som hvidevarer og elektronik. Nogengange så går den, andre gange går den ikke.
0
:ninja:
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Prutter du om prisen?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 25. jun 2018, 07:28

Jeg kan godt finde på det på kræmmermarkeder o.l.
Men ellers er jeg ret dårlig til det. Til stor skuffelse for min kone, der jo mener at der bør være en eller anden fordel ved at have giftet sig med en jyde :lol:
4
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Prutter du om prisen?

Indlægaf Lisva » 25. jun 2018, 18:08

Jeg prutter aldrig om priser, medmindre der er større summer at spare. Jeg stammer ellers fra en rigtig prangerslægt i Thy, og min mormor fortalte, at det faktisk forventedes, at man pruttede om prisen.

Dog er der jo også en verden uden for Frøstrup, hvilket min mormors far tilsyneladende ikke helt forstod. Min mormor blev i hvert fald ret flov over at have ham med i Salling (da stormagasiner stadig var noget ganske nyt i Aalborg). "De'vl a' sateneme et gi" udbrød han over for en af de pæne ekspedienter, da han åbenbart fandt prisen for ublu. :D :D
3
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46275

Re: Prutter du om prisen?

Indlægaf LadyFox » 25. jun 2018, 18:22

Ja da. Til loppemarkeder og sådan. Især hvis jeg er der den sidste time. Folk vil selvfølgelig gerne tjene det de kan, men mange vil også virkelig gerne slippe for at skulle have for meget med hjem fra loppemarkeder igen, jeg har svært ved at se hvorfor jeg ikke skulle udnytte den viden til min egen fordel.
3
...
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Prutter du om prisen?

Indlægaf billiebean » 25. jun 2018, 18:43

Min mor og min mand er rigtige krejlere, så jeg har efterhånden lært kunsten. Men selvfølgelig gør jeg det kun i relevante situationer. Fx ved større køb, serviceydelser osv.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Prutter du om prisen?

Indlægaf Panton » 25. jun 2018, 19:16

Ikke ved mindre beløb men ved større køb så handler jeg altid.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Prutter du om prisen?

Indlægaf vibbsen » 26. jun 2018, 11:27

Madam Pomfrey skrev:Det er vist 50-50 om jeg prutter om prisen, altså loppemarked /gensalg /dba agtige handler.
Hvis jeg synes udspillet er rimeligt, så betaler jeg prisen
Hvis jeg synes den er for høj kan jeg godt komme med et modspil - som også typisk bliver accepteret, hvis ikke sælger kommer med en midt imellem pris, som jeg enten accepterer eller siger nej tak.

Men jeg er virkelig ikke fan af at være på ferie i f.x. tyrkiet, hvor man på markeder skal forhandle priser, og hvor det er en del af handlen at prutte prisen ned. Jeg vil meget hellere have en pris på varen.
Jeg har lige været på kreta med arbejdet, og der stod priser på alle varer, og så kunne man ose stille og roligt, uden de forsøgte at prakke en en masse på, var anmasende og irriterende. Det var skønt. Og man fik hurtigt en fornemmelse af hvad prislejet var for de forskellige ting, og om butikken havde rimelige priser eller ej
.


Præcis sådan har jeg det også. Sidst vi var i Tyrkiet endte vi faktisk med at handle det meste af det vi købte i det lokale indkøbscenter. Netop fordi vi ikke gider det der med at handle om prisen....
Generelt er tøj piv-billigt i Tyrkiet. Jeg fik f.eks. nogen virkelig fede cowboybukser af lokalt mærke for 160 kroner. Langt billigere end jeg skulle give for et par kopi jeans på det lokale marked. Og jeg købte også en del Vila tøj som er laaaangt billigere derned end i DK. Butikkerne sælger jo udfra hvad der står på de der "Vila -vejledende priser" skilte. Og har sparede jeg noget der ligner 35 % kontra hvis jeg havde købt den samme kjole i Vila i DK. Jeg tænder ikke så meget på kopi tøj....Især ikke når jeg kan finde nogen virkelig fede ting i de almindelige butikker. Vi købte også solbriller sidst vi var afsted. I en af de der solbrilleforretninger i det lokale center.....Og fik noget der ligner 40 % rabat på listeprisen...Uden at spørge vel og mærke...

Kreta er fantastisk hvad det angår....Alting er prissat. Men det være sagt, så har vi da også oplevet at få en virkelig god pris hvis vi købte flere ting i samme butik. Og de bliver ikke det mindste sure hvis man spørger.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Suzan
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. sep 2015, 12:29
Kort karma: 31
Likede indlæg: 556

Re: Prutter du om prisen?

Indlægaf Suzan » 26. jun 2018, 11:44

Nej.

Og jeg går endda ekstremt meget på loppemarked.

Hvis ikke ting er prissat på forhånd, vurderer jeg hvad jeg vil give og spørger så.
Er forskellen for stor, køber jeg ikke.

De gange jeg selv har stået som kræmmer har jeg heller ikke gjort det, - tingene har været billige og med prisskilte på, evt mængderabat på fx CDer.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19073

Re: Prutter du om prisen?

Indlægaf Flora » 26. jun 2018, 11:52

Nej, aldrig. Hverken i Danmark eller i udlandet. Jeg betaler den pris, der står på varen, eller lader være at købe varen. Hvis der ikke står en pris beslutter jeg mig for, hvad jeg højest vil give og spørger derefter om prisen. Er den lavere, køber jeg. Er den højere, går jeg videre.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3992
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5231

Re: Prutter du om prisen?

Indlægaf girl_beat » 26. jun 2018, 13:19

Jeg kan sagtens finde på det - især privathandler gennem DBA/TS/FB kan det godt betale sig høfligt at komme med et lidt lavere bud. Hvis prisen er meget fair i forvejen, eller tydeligt fastsat på forhånd, gør jeg ikke :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Prutter du om prisen?

Indlægaf dykkersild » 26. jun 2018, 13:41

Nej - jeg kan altså ikke finde ud af det - og jeg er ved at dåne af flovhed når min mand prøver sig udi kunsten.
0
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Prutter du om prisen?

Indlægaf Evapeva » 27. jun 2018, 21:28

DenBruneMunk skrev:
No1 skrev:Jeg gør det ved onlinekøb fx., men jeg sælger også gerne selv for halvpris eller derunder.

Hvordan prutter man med en listepris på nettet? Betaler du ikke varen ved indkøbskurven? Skriver du til support og beder om rabat?

Det vil da være fedt at vide hvordan man prutter med en webside, som oftest ikke har en person som styrer indkøbskurv?

ahhh, dba.dk :)


Jeg fik engang en bedre pris ved at skrive til kundeservice bag en online hvidevareshop. :) Skulle have givet 12.000,- samlet for et køleskab, en skabsfryser og en vaskemaskine - jeg fik det til 10.000,- ved at henvende mig.
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:

Tilbage til "Livets forhold"