Hvordan er dit forhold til din(e) søskendes barn/børn

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Pixie
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:45
Kort karma: 1
Likede indlæg: 13

Re: Hvordan er dit forhold til din(e) søskendes barn/børn

Indlægaf Pixie » 22. jul 2018, 17:32

Jeg har ikke et særligt tæt forhold til min lille niece. Men det hænger nok sammen med at jeg fik mit barn 6 måneder inden.
Jeg er ked af den manglende relation, for har altid glædet mig til at blive faster. Men kan være det kan komme senere. Også så mit barn får noget ud af at have en kusine der er jævnaldrende.
0
Liou
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15. jul 2017, 15:49
Kort karma: 42
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 362

Re: Hvordan er dit forhold til din(e) søskendes barn/børn

Indlægaf Liou » 22. jul 2018, 18:19

Jeg har 2 brødre og de har hver et barn - og for den ældste af dem, vil det snart blive til 2.

Jeg har ikke det store forhold til dem, hvilket formentlig også skyldes, at mit forhold til mine brødre er gledet ret meget ud i sandet. Vi plejede at være tætte alle 3, men det har ændret sig det sidste par år. Min yngste bror har valgt at trække sig sammen med hans kæreste og har kapet båndet med halvdelen af familien. De fik en lille pige for et halvt år siden. Jeg har set hende 2 gange. Min anden bror er travlt optaget med sin karriere og arbejder som en vanvittig, så dem ser jeg også kun sjældent. Han har en datter på 3 med sin forlovede, og vi kommer skam fint ud af det når vi ses, og jeg synes min niece er bedårende. Men som sagt - jeg ser ikke rigtig nogen af dem særlig ofte. Og det er egentlig ikke engang fordi, at det skal lyde mavesurt og tvært eller noget. Vores tiltagende afstandstagen til hinanden er ligeså meget min skyld, og jeg går over hovedet ikke nok op i det til at gøre noget ved det.
0
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Hvordan er dit forhold til din(e) søskendes barn/børn

Indlægaf Orchidea » 22. jul 2018, 18:20

Jeg har et tæt forhold til min søsters børn og hun til mine. Vi ses ofte og ungerne opfører sig nærmest som søskende.

Min søster og mig er meget tætte og har altid været det, så jeg tænker at det er naturligt at vi også er tætte på hinandens børn. Vores ældste er specielle fordi de, udover at være nogle skønne drenge, også var hver vores første nevø. De yngste er født med 4 dages mellemrum, hvilket også gør forholdet til noget særligt.

Jeg ville ikke undvære det tætte forhold til min nevø og niece. Jeg elsker dem højt og elsker at mærke deres tillid og kærlighed. For tiden sms'er jeg dagligt med min niece. Sms'er der udelukkende består af forskellige emojis - og mange af dem. Det er vildt hyggeligt :)
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvordan er dit forhold til din(e) søskendes barn/børn

Indlægaf Annione » 22. jul 2018, 18:26

Jeg har et fint forhold til min nevø. Vi har været ude og rejse lidt sammen. Han er dog blevet vildt kedelig efter han har fået kæreste på - de er virkelig ikke gode for hinanden. De er bare 2 helt tavse mennesker, der ikke bevæger sig mere end 3 meter væk fra hinanden.

Min niece er fantastisk. Og hun synes jeg er fantastisk. Hun kommer ofte på weekend og vi skal snart til Amsterdam. Vi har tidligere været i London og Paris.
Jeg tror hun synes jeg er ret cool :-D
Hun er 19 - og jeg er lige 10 år yngre end hendes mor, så jeg er en mellemting mellem mor og veninde. Det passer mig fremragende.
Sidste uge sad vi sammen og swipede mænd på Tinder :lol:
2

Tilbage til "Livets forhold"