Sommerferien gør mig skør

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Sommerferien gør mig skør

Indlægaf LadyFox » 10. jul 2018, 12:08

Serafina skrev:
Bergen skrev:
Serafina skrev:Jeg hader ferier!
Jeg glæder mig altid til dem, men når jeg står i dem, kan jeg ikke vente med at komme tilbage på arbejde.

Min familie elsker, at lave ingenting. Bare hænge ud og slappe af. Jeg kan slet ikke være i det.
Jeg ender altid med at blive uvenner med alt og alle. Og hvem gider i sidste ende tage i botanisk haves sommerfuglehus, når man har råbt og skreget sig til det?

Det er især når vi er herhjemme, det går galt, for så er der en million ting, der også kan ordnes og så har jeg pludselig brugt min ferie på oprydning og rengøring, som vi ikke kan nå i hverdagen.

I år har jeg 5 ugers fri, fordi jeg har knokklet med et projekt på arbejdet. Og de to uger nu er bare mig og børnene herhjemme. Det er ikke særligt sjovt. Jeg længes efter at komme ud og opleve noget, og ingen vil med. Og så får jeg i øvrigt dårlig samvittighed over, at jeg ikke bare kan nyde min familie, og begynder også at spekulerer over hvad der er galt med mit liv.

Så jeg kan så meget forstå dig!


Hvorfor tager du så ikke bare afsted? De er da ikke noget galt i forskellige ønsker/behov.


Det er et godt spørgsmål, som jeg også tit spekulerer over.

Jeg tror det er fordi, jeg efterhånden har givet op på ferie. Da børnene var små blev min mand altid sur. Han ville ikke slæbes med til alt muligt, og han ville på den anden side, heller ikke være alene med børnene eller være alene hjemme. Efterhånden er det bare blevet sådan, i starten fordi det var nemmere, at han fik sin vilje.

Og nu fordi jeg ikke ved, hvordan jeg skal komme ud af det.

Du skal da bare gøre det, og så må manden være sur, hvis du bliver ved med det på trods af hans surhed så opgiver han sikkert når han gentagende er blevet bekræftet i at det ikke virker at prøve at holde folk hjemme ved at skabe sig.
5
...
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Sommerferien gør mig skør

Indlægaf Bergen » 10. jul 2018, 12:09

Serafina skrev:
Bergen skrev:
Serafina skrev:Jeg hader ferier!
Jeg glæder mig altid til dem, men når jeg står i dem, kan jeg ikke vente med at komme tilbage på arbejde.

Min familie elsker, at lave ingenting. Bare hænge ud og slappe af. Jeg kan slet ikke være i det.
Jeg ender altid med at blive uvenner med alt og alle. Og hvem gider i sidste ende tage i botanisk haves sommerfuglehus, når man har råbt og skreget sig til det?

Det er især når vi er herhjemme, det går galt, for så er der en million ting, der også kan ordnes og så har jeg pludselig brugt min ferie på oprydning og rengøring, som vi ikke kan nå i hverdagen.

I år har jeg 5 ugers fri, fordi jeg har knokklet med et projekt på arbejdet. Og de to uger nu er bare mig og børnene herhjemme. Det er ikke særligt sjovt. Jeg længes efter at komme ud og opleve noget, og ingen vil med. Og så får jeg i øvrigt dårlig samvittighed over, at jeg ikke bare kan nyde min familie, og begynder også at spekulerer over hvad der er galt med mit liv.

Så jeg kan så meget forstå dig!


Hvorfor tager du så ikke bare afsted? De er da ikke noget galt i forskellige ønsker/behov.


Det er et godt spørgsmål, som jeg også tit spekulerer over.

Jeg tror det er fordi, jeg efterhånden har givet op på ferie. Da børnene var små blev min mand altid sur. Han ville ikke slæbes med til alt muligt, og han ville på den anden side, heller ikke være alene med børnene eller være alene hjemme. Efterhånden er det bare blevet sådan, i starten fordi det var nemmere, at han fik sin vilje.

Og nu fordi jeg ikke ved, hvordan jeg skal komme ud af det.


Planlægge en udflugt og tage afsted?
Det behøver jo ikke være langt væk eller lang tid til en start.
0
Serafina
Indlæg: 25
Tilmeldt: 8. jan 2016, 18:28
Kort karma: 1
Likede indlæg: 45

Re: Sommerferien gør mig skør

Indlægaf Serafina » 10. jul 2018, 12:25

I har selvfølgelig evigt ret. Nu er vi på vej :D
2
Jeg skriver fra min telefon. Jeg undskylder på forhånd :genert:
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14373

Re: Sommerferien gør mig skør

Indlægaf Mangoness » 10. jul 2018, 13:16

Serafina skrev:I har selvfølgelig evigt ret. Nu er vi på vej :D





..undskyld :blush:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede

Tilbage til "Livets forhold"