Kropsudsmykning og job

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Kropsudsmykning og job

Indlægaf Wizzze » 8. jul 2018, 19:07

I BT har en ung kvinde et blog indlæg, hvor hun spørger hvorfor hendes valg om kropsudsmykning, påvirker hendes erhvervsevne og job muligheder.

"Mit navn er Lærke. Jeg er 18 år gammel og har 22 tatoveringer. Tre af dem sidder på halsen. Jeg bliver tatoveret hver måned, og jeg har gjort det lige siden, jeg blev 18 år i september 2017.
Jeg arbejder som butiksassistent i en bager og har gjort det i fem år. Jeg er lige blevet student på hf, og skal til at arbejde som fastansat i bageren i to år for at spare sammen til min uddannelse som personlig træner og kostvejleder.

Når jeg er færdig i bageren, har jeg et problem. Det har jeg i hvert fald, hvis du spørger mine nærmeste. Men det burde jeg ikke have.
Jeg vil kunne gå på arbejde uden at skjule, hvem jeg er. Ligesom alle andre kan. Jeg vil hverken pakke mig ind i store trøjer for at dække mine tatoveringer eller lægge mine piercinger på natbordet hver morgen, når jeg skal på arbejde. Jeg vil kunne glæde mig til at skulle på arbejde, og det kan jeg ikke, hvis jeg ikke må se ud, som jeg vil.
Selvom jeg har armen og halsen fyldt med tatoveringer, så er jeg stadig fantastisk til mit arbejde. Det er jeg, fordi jeg må være mig selv på mit arbejde, og når jeg må det, så er jeg den bedste version af mig selv. Også den gladeste. Jeg afslutter jævnligt en ekspedition af med at smile i hele ansigtet, fordi en kunde har sagt ’tak for en god service', og det gør mig glad. Det gør mig glad, at andre også mener, jeg gør mit arbejde godt, også selvom jeg har armen og halsen fyldt med tatoveringer, og jeg har piercinger i ansigtet.