Mysteriet om den trælse lyd!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Mysteriet om den trælse lyd!

Indlægaf Anilara » 23. jul 2018, 04:25

Juki skrev:Inspireret af kidkombs indlæg:

Kan det være nogle persienner eller lamelgardiner der klaprer pga. vind eller gennemtræk? Måske ikke ved dig selv, men så ved en nabo.

Eller er det mere som lyden fra en brødrister eller et æggeur der tæller ned? Eller en måler af en art der tæller op?

Altså.. Det lyder meget mere taktfast, som lykkehjulet, end nogen gardiner nogensinde kunne gøre :-D
Det lyder dog ikke som noget der hverken tæller ned eller op, for som sagt kan det eksempelvis også bare være tre "tik" som: "tik tik.... tik" som de sidste par gange lykkehjulet drejer rundt.

Jeg føler jeg lyder mere og mere vanvittig :lol:
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4932
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7924

Re: Mysteriet om den trælse lyd!

Indlægaf Nicolait » 23. jul 2018, 04:35

Kan det være mus i væggen?
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Mysteriet om den trælse lyd!

Indlægaf Anilara » 23. jul 2018, 04:46

Nicolait skrev:Kan det være mus i væggen?

Slet ikke.
Med mindre musen er begejstret for at dreje på blæsere eller hjul eller lign.
1
Mette
Indlæg: 1285
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1847

Re: Mysteriet om den trælse lyd!

Indlægaf Mette » 23. jul 2018, 04:59

Har overboen et hamster og et hamsterhjul?
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Mysteriet om den trælse lyd!

Indlægaf Anilara » 23. jul 2018, 05:06

Annione skrev:Der er rigtig mange lyde, som kun jeg kan høre. Nu er jeg så single, men i 14 år har min eks hørt på meget brok over lyde - som han aldrig kunne høre.
Jeg bliver vanvittig, når jeg ikke ved, hvor de kommer fra.

Var det computeren?
Et andet bud kan være opladere eller stikdåser. Har I nogen af dem under sengen? De kan både hyle og tikke.
Jeg tror faktisk, at jeg ville få manden til at slukke for hovedafbryderen, mens jeg hørte lyden. Så ved du da om det er en elektronisk lyd.

På trods af stor medfølelse, er jeg glad for at jeg har en lidelsesfælle! :blush2: Man føler sig temmelig weird når ingen kender til lyden.

Jeg tror at det er plausibelt, at det er blæseren i computeren, så har fået min kæreste til at se på det efter arbejde - han er dog skeptisk....
Ellers vil jeg forsøge at lytte til vores eneste stikkontakt i soveværelset i aften (når han sover... :-D )
1
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Mysteriet om den trælse lyd!

Indlægaf Anilara » 23. jul 2018, 05:08

Mette skrev:Har overboen et hamster og et hamsterhjul?

Skal ikke kunne udelukke det.
Dog har jeg selv haft dværghamstere, og det lød ikke sådan når de løb i hjulet. Desuden er det en doven hamster i så fald. Ofte kommer lyden kun 3-4 gange en hel nat.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9081
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Mysteriet om den trælse lyd!

Indlægaf Purple Haze » 23. jul 2018, 05:11

Kan det være sådan en ventilator der sidder udenfor?

Lidt a la denne her?

http://www.ekonyvolvaso.info/4373/

Vi har en under vores soveværelsesvindue og der har jeg måtte sætte en pind i så den ikke snurre rundt - hvilket larmer.
Det lyder lidt som du beskriver.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Mysteriet om den trælse lyd!

Indlægaf Juki » 23. jul 2018, 05:12

Anilara skrev:
Juki skrev:Inspireret af kidkombs indlæg:

Kan det være nogle persienner eller lamelgardiner der klaprer pga. vind eller gennemtræk? Måske ikke ved dig selv, men så ved en nabo.

Eller er det mere som lyden fra en brødrister eller et æggeur der tæller ned? Eller en måler af en art der tæller op?

Altså.. Det lyder meget mere taktfast, som lykkehjulet, end nogen gardiner nogensinde kunne gøre :-D
Det lyder dog ikke som noget der hverken tæller ned eller op, for som sagt kan det eksempelvis også bare være tre "tik" som: "tik tik.... tik" som de sidste par gange lykkehjulet drejer rundt.

Jeg føler jeg lyder mere og mere vanvittig :lol:

Så er mit bedste bud på nuværende tidspunkt også en blæser fra en stationær computer :mellow:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Mysteriet om den trælse lyd!

Indlægaf Anilara » 23. jul 2018, 05:13

kidkomb skrev:Vi har et dampspær på badeværelset, der, hvis vinden står rigtigt, laver nøjagtig sådan en lyd. Som om vinden får fat i kanten af det, oppe under loftet, og flapper det.
Jeg var ved at blive sindssyg inden jeg fandt ud af hvad det var.
I soveværelset ovenpå (badeværelset er i stueetagen) lyder det som hurtige tik tik, næsten som en gammeldags filmrulle i en biograf, nede i badeværelset som en kæmpe, sur brumbasse.

Jeg aner ikke om vi har dampspær. Hvad er det?
Vi har bare et hul i loftet på badeværelset (ved ikke engang om jeg vil kalde det udluftning).
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Mysteriet om den trælse lyd!

Indlægaf Anilara » 23. jul 2018, 05:15

Jeg tager på arbejde nu (gæt hvor lidt jeg har sovet) men tjekker jeres bud efter når jeg engang er hjemme.

Fortsættelse følger...
3
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Mysteriet om den trælse lyd!

Indlægaf Juki » 23. jul 2018, 05:19

Enjoy! Tre timers afslappende computerlyde. Så er det bare at gå i krig med om noget lyder bekendt :lol:

4
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Mysteriet om den trælse lyd!

Indlægaf Anilara » 23. jul 2018, 05:29

Juki skrev:Enjoy! Tre timers afslappende computerlyde. Så er det bare at gå i krig med om noget lyder bekendt :lol:


Vi slukker altid på kontakten, så tror jeg kan spare et par timer der :cool:
1
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Mysteriet om den trælse lyd!

Indlægaf lillebjoern » 23. jul 2018, 08:44

Kan det være relæet? Altså selve “tælleren” der drejer rundt? Den kan jeg nogle gange høre hvis det er helt, helt stille. Og er det kun om natten eller også om dagen/aftenen? Du må prøve at optage den :D
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Mysteriet om den trælse lyd!

Indlægaf LadyFox » 23. jul 2018, 10:28

Har du overvejet at gå en tur i opgangen og spørge de andre om de også kan høre sådan en lyd, og om de ved hvad det er.
Dels kunne det jo være at det var en af de nærmeste naboer der lavede lyden, og dels så tænker jeg at hvis lyden kommer fra lejligheden og ikke indboet kan det være nogle af de andre lejligheder laver samme lyde, da der jo sikkert er en del ting alle lejlighederne har til fælles.

Eller er jeg med på stikkontakter, og opladere, de kan sige de mest irriterende lyde.
Emhætter kan også, men jeg regner ikke med at i har emhætten kørende om natten.
Måske et insekt?
0
...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Mysteriet om den trælse lyd!

Indlægaf kidkomb » 23. jul 2018, 10:50

I emhætter og udsugninger på badeværelser kan der sidde sådan en propel, der, hvis det ikke er ordentlig kvalitet og der er bagstop på, kan rotere i begge retninger, når den ikke er tændt. Hvis det blæser en smule ind i udgangsrøret kører propellen rundt. Det kan sagtens sige tik tik i varierende hastigheder. Det behøver jo ikke at være fra din lejlighed, det kan være naboens badeværelse, der støder op til jeres lejlighed feks.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Livets forhold"