Mysteriet om den trælse lyd!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Mysteriet om den trælse lyd!

Indlægaf Anilara » 23. jul 2018, 10:56

LadyFox skrev:Har du overvejet at gå en tur i opgangen og spørge de andre om de også kan høre sådan en lyd, og om de ved hvad det er.
Dels kunne det jo være at det var en af de nærmeste naboer der lavede lyden, og dels så tænker jeg at hvis lyden kommer fra lejligheden og ikke indboet kan det være nogle af de andre lejligheder laver samme lyde, da der jo sikkert er en del ting alle lejlighederne har til fælles.

Eller er jeg med på stikkontakter, og opladere, de kan sige de mest irriterende lyde.
Emhætter kan også, men jeg regner ikke med at i har emhætten kørende om natten.
Måske et insekt?

Jeg tror ikke lyden er i andre lejligheder. Jeg er 90% sikker på at det er fra vores lejlighed.
Jeg skal måske dobbelttjekke stikkontakten i soveværelset, selvom jeg har været henne ved den og lytte.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Mysteriet om den trælse lyd!

Indlægaf Anilara » 23. jul 2018, 10:58

kidkomb skrev:I emhætter og udsugninger på badeværelser kan der sidde sådan en propel, der, hvis det ikke er ordentlig kvalitet og der er bagstop på, kan rotere i begge retninger, når den ikke er tændt. Hvis det blæser en smule ind i udgangsrøret kører propellen rundt. Det kan sagtens sige tik tik i varierende hastigheder. Det behøver jo ikke at være fra din lejlighed, det kan være naboens badeværelse, der støder op til jeres lejlighed feks.

Vi har ingen udsugning i lejlighedskomplekset, så.. :/ Og ingen badeværelser eller køkkener støder op mod vores soveværelse.
Men ellers godt bud.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Mysteriet om den trælse lyd!

Indlægaf LadyFox » 23. jul 2018, 11:15

Anilara skrev:
LadyFox skrev:Har du overvejet at gå en tur i opgangen og spørge de andre om de også kan høre sådan en lyd, og om de ved hvad det er.
Dels kunne det jo være at det var en af de nærmeste naboer der lavede lyden, og dels så tænker jeg at hvis lyden kommer fra lejligheden og ikke indboet kan det være nogle af de andre lejligheder laver samme lyde, da der jo sikkert er en del ting alle lejlighederne har til fælles.

Eller er jeg med på stikkontakter, og opladere, de kan sige de mest irriterende lyde.
Emhætter kan også, men jeg regner ikke med at i har emhætten kørende om natten.
Måske et insekt?

Jeg tror ikke lyden er i andre lejligheder. Jeg er 90% sikker på at det er fra vores lejlighed.
Jeg skal måske dobbelttjekke stikkontakten i soveværelset, selvom jeg har været henne ved den og lytte.

Jeg tænkte mere at selv om lyden kommer fra jeres lejlighed, så kan de andre lejligheder jo godt have deres egen den samme lyd.
F.eks. larmer Mine stikkontakter lidt, men det gør min nabos stikkontakter også.
0
...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Mysteriet om den trælse lyd!

Indlægaf Juki » 23. jul 2018, 16:25

Anilara skrev:
Juki skrev:Inspireret af kidkombs indlæg:

Kan det være nogle persienner eller lamelgardiner der klaprer pga. vind eller gennemtræk? Måske ikke ved dig selv, men så ved en nabo.

Eller er det mere som lyden fra en brødrister eller et æggeur der tæller ned? Eller en måler af en art der tæller op?

Altså.. Det lyder meget mere taktfast, som lykkehjulet, end nogen gardiner nogensinde kunne gøre :-D
Det lyder dog ikke som noget der hverken tæller ned eller op, for som sagt kan det eksempelvis også bare være tre "tik" som: "tik tik.... tik" som de sidste par gange lykkehjulet drejer rundt.

Jeg føler jeg lyder mere og mere vanvittig :lol:

Er en spætte med OCD udelukket?
3
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Mysteriet om den trælse lyd!

Indlægaf sigge » 23. jul 2018, 17:24

Har I et radiostyret ur med visere? Mit ur i køkkenet er den slags, og normalt hører jeg sjældent, at viserne bevæger sig, men når batteriet er ved at være fladt, så uret taber let tid i løbet af dagen, skal uret indhente det igen, når det modtager radiosignalet, og så drøner viserne rundt og larmer en del.
Mit plejer dog at regulere midt på dagen og ikke om natten, og kun en enkelt gang.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1783
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5009

Re: Mysteriet om den trælse lyd!

Indlægaf Primerose » 23. jul 2018, 17:48

Jeg havde også sådan en tik-tik-tik-lyd i mit soveværelse, og det var ved at drive mig til vanvid. Til sidst fandt jeg ud af hvad det var. Der er sådan nogle udvendige kroge på vinduerne, som man kan hægte vinduet fast i, når det står åbent. Når vinden står rigtigt kommer der lidt svingninger i krogen, og den tikker ind mod vindueskarmen. Og det lyder præcis sådan som du beskriver. Måske har du også sådan nogle?
Ellers er der måske en af dine naboer der har sådan en flytbar ventilator stående? Vi har et par stykker på mit arbejde der er gamle, så de rasler ret taktfast når de blæser i et særligt tempo og drejer fra side til side.

Jeg håber du finder ud af det, så bliver lyden straks mindre belastende. Det du er i nu er jo nærmest en form for lydtortur ;)
2
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Mysteriet om den trælse lyd!

Indlægaf Skinkehunden » 23. jul 2018, 19:11

SAGA skrev:Min kæreste har en amerikansk oplader til sin telefon. Den kommer med en meget svag hyletone. Jeg er sikker på det er adapteren men Indtil videre er jeg den eneste der har kunne høre den.

Jeg føler med jer der også kan høre de der lyde andre ikke kan :D


Samme her m at høre lyde. Min store dreng og jeg hører begge “The Hum”, far hører den ikke og nu er vi bare spændte på om lillesøster også viser sig at høre lyden...
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Mysteriet om den trælse lyd!

Indlægaf godtnavn » 23. jul 2018, 19:59

Gerbilwoman skrev:
SAGA skrev:Min kæreste har en amerikansk oplader til sin telefon. Den kommer med en meget svag hyletone. Jeg er sikker på det er adapteren men Indtil videre er jeg den eneste der har kunne høre den.

Jeg føler med jer der også kan høre de der lyde andre ikke kan :D


Samme her m at høre lyde. Min store dreng og jeg hører begge “The Hum”, far hører den ikke og nu er vi bare spændte på om lillesøster også viser sig at høre lyden...


Min mand mener opladeren til vores støvsuger (robot) larmer, så han piller den ofte ud af opladeren, hvilket er pænt irriterende når den så ikke kan kører næste dag... Jeg kan nromalt hører lyde andre ikke kan, derfor tror jeg det er noget i hans hoved, kan slet ikke forestille mig en hylelyd jeg ikke kan høre :genert:
0
Brugeravatar
Watson
Indlæg: 229
Tilmeldt: 15. aug 2015, 16:30
Kort karma: 5
Likede indlæg: 267

Re: Mysteriet om den trælse lyd!

Indlægaf Watson » 23. jul 2018, 20:12

godtnavn skrev:
Gerbilwoman skrev:
SAGA skrev:Min kæreste har en amerikansk oplader til sin telefon. Den kommer med en meget svag hyletone. Jeg er sikker på det er adapteren men Indtil videre er jeg den eneste der har kunne høre den.

Jeg føler med jer der også kan høre de der lyde andre ikke kan :D


Samme her m at høre lyde. Min store dreng og jeg hører begge “The Hum”, far hører den ikke og nu er vi bare spændte på om lillesøster også viser sig at høre lyden...


Min mand mener opladeren til vores støvsuger (robot) larmer, så han piller den ofte ud af opladeren, hvilket er pænt irriterende når den så ikke kan kører næste dag... Jeg kan nromalt hører lyde andre ikke kan, derfor tror jeg det er noget i hans hoved, kan slet ikke forestille mig en hylelyd jeg ikke kan høre :genert:


Det gør min kæreste også.. Måske er det ikke bare i hans hoved det hyler :nerve: :gruble: :genert:
0
Lille V 22.06.22 :lun:
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Mysteriet om den trælse lyd!

Indlægaf Lurende Peber » 23. jul 2018, 20:46

Gerbilwoman skrev:
SAGA skrev:Min kæreste har en amerikansk oplader til sin telefon. Den kommer med en meget svag hyletone. Jeg er sikker på det er adapteren men Indtil videre er jeg den eneste der har kunne høre den.

Jeg føler med jer der også kan høre de der lyde andre ikke kan :D


Samme her m at høre lyde. Min store dreng og jeg hører begge “The Hum”, far hører den ikke og nu er vi bare spændte på om lillesøster også viser sig at høre lyden...

The Hum? Er det sådan en lavfrekvent fast tone, der nogen gange dukker op i intervaller? Min ene knægt og jeg kan høre dem. Resten af huset kan ikke. Jeg har en teori om, at det er vind henover skorstene, der virker som at puste henover en flaskeåbning. Fænomenet optræder nemlig ved blæsevejr :gruble:
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Mysteriet om den trælse lyd!

Indlægaf Skinkehunden » 23. jul 2018, 21:03

Lurende Peber skrev:
Gerbilwoman skrev:
SAGA skrev:Min kæreste har en amerikansk oplader til sin telefon. Den kommer med en meget svag hyletone. Jeg er sikker på det er adapteren men Indtil videre er jeg den eneste der har kunne høre den.

Jeg føler med jer der også kan høre de der lyde andre ikke kan :D


Samme her m at høre lyde. Min store dreng og jeg hører begge “The Hum”, far hører den ikke og nu er vi bare spændte på om lillesøster også viser sig at høre lyden...

The Hum? Er det sådan en lavfrekvent fast tone, der nogen gange dukker op i intervaller? Min ene knægt og jeg kan høre dem. Resten af huset kan ikke. Jeg har en teori om, at det er vind henover skorstene, der virker som at puste henover en flaskeåbning. Fænomenet optræder nemlig ved blæsevejr :gruble:


https://en.wikipedia.org/wiki/The_Hum :)
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Mysteriet om den trælse lyd!

Indlægaf Anilara » 26. jul 2018, 20:36

Nå. Jeg sad i dag og hørte på, at min kæreste drejede på fire forskellige blæsere i computeren (som ikke var støvede) og ingen af dem sagde lyden...
GOD DAMMIT! :cuss:
Det er heller ikke stikkontakten.

Jeg er dog blevet sikker på at det er herinde fra soveværelset. Det er ikke noget udefra eller fra en nabo.

Så, jeg giver hermed op. :evil:
Tak for jeres bud. Hvis jeg en dag får optaget lyden, kommer den herind.
Senest rettet af Anilara 26. jul 2018, 22:59, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Mysteriet om den trælse lyd!

Indlægaf Anilara » 26. jul 2018, 20:56

Falstria skrev:Det er et køleskab.

Om det er overboens eller ej, så er det et køleskab.

Nej :nej: Der er ingen køleskabe i nærheden, hverken ved siden af eller ovenpå.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Mysteriet om den trælse lyd!

Indlægaf Anilara » 26. jul 2018, 21:53

Falstria skrev:
Anilara skrev:
Falstria skrev:Det er et køleskab.

Om det er overboens eller ej, så er det et køleskab.

Nej :nej: Der er ingen køleskabe i nærheden, hverken ved siden af eller ovenpå.


Det er der, og deres vibrationer kan vandre langt igennem bygninger.

Men det giver absolut ikke den her lyd.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Mysteriet om den trælse lyd!

Indlægaf paint » 26. jul 2018, 22:07

Jeg ville nok gribe det meget systematisk an, hvis det virkelig irriterede mig. F.eks kunne man starte med at lukke for hoved el-afbryderen (og slukke evt bærbare pc'er, der kører på batteri)
Er lyden der stadigvæk, er det ikke en el-drevet lyd - dvs. noget der kører på strøm. Det må med andre ord, være et eller andet mekanisk/fysisk, der frembringer lyden.

Dernæst, ville jeg nok søge at lokalisere i hvilket rum, lyden er mest markant. Og herefter gennemgå alle mulige støjkilder (af ikke elektrisk art) i rummet. Muligvis ville jeg også stille mig forskellige steder i dette rum, og søge at lokalisere hvilken ende af rummet lyden kommer fra. Efterhånden vil støjkilden være indsnævret så meget, at det må være muligt at identificere den.
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Livets forhold"