Hvordan er din familie sat sammen?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Hvordan er din familie sat sammen?

Indlægaf godtnavn » 25. jul 2018, 22:30

Herhjemme er vi mig, mand og baby (okay hun er vel en tumling efterhånden).

Jeg har begge mine forældre og 1 bedsteforælder tilbage (der er røget to det sidste år). Min far har nu kæreste.

Jeg har 4 søskende, 2 brødre og 2 søstre. De tre der er ældre end mig har alle kærester/ægtefæller, og så har de to ældste der er begyndt på børn 6 børn tilsammen, de får dog ikke flere, men jeg regner med både min storebror og lillesøster får børn en gang i fremtiden :) Vi har 4 forskellige mødre, men alle samme far og er spredt i alder fra 21-48 år :)

Kæresten har 5 søskende, 4 der lever. Vi ser dog kun 3 af dem, men ser den afdøde brors børn og kone som nu er gift med en ny mand. Hans søskende har været noget mere produktive og har en samlet børneflok på 12, her er kæresten dog den yngste og de andre får ikke flere børn, så min familie skal nok overhale dem :lol:
0
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Hvordan er din familie sat sammen?

Indlægaf Summer » 25. jul 2018, 23:23

Partner: Været kærester i 6 år, og bor sammen.

Børn: Ingen.

Mine forældre: Har været gift i omkring 35 år, og de har i alt 5 børn sammen. Mine forældre ser vi tit - bl.a. mødes vi alle os søskende, påhæng og børnebørn én gang om ugen til familiemiddag. Derudover er min kæreste næsten hver dag forbi de gamle og få en kop kaffe.

Gudforældre Er som forældre for mig, tæt forhold og er barnets bedsteforældre. Ses ugentligt når vi er i dk. Sms’er næsten dagligt.

Søskende: 3 brødre og 1 søster, hvori jeg er den yngste i flokken. Vi ser dem alle tit, og vi bor ikke så langt fra hinanden.

Mormor og morfar: Begge døde da jeg var ganske lille. Kan ikke huske dem.

Farmor og farfar: Begge lever. Ser dem 1-2 gange om året, men selvom vi ses sjældent holder jeg meget af dem, og de er nogle dejlige mennesker.

Svigerforældre: De er gift, og selvom vi bor 3 timers kørsel fra dem, så ses vi dem gennemsnitligt hver anden måned hvor vi overnatter hos dem over en weekend eller en forlænget weekend. De er begge nogle dejlige mennesker, og jeg har det rigtig godt med dem. Med dem føler jeg at jeg kan være 100 pct. mig selv.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Hvordan er din familie sat sammen?

Indlægaf Neenah » 26. jul 2018, 05:04

Partner - været gift i lige over et år, kærester i knap 3 år.

Børn - en pige på vej med forventet ankomst om godt 6 uger.

Forældre - gift på 30. år. Tæt forhold til min far, lidt mindre tæt til mor.

Søskende - to yngre brødre. Vi hygger os når vi ses, men har ikke meget kontakt til hverdag. Ingen af dem har kærester eller børn.

Bedsteforældre - én tilbage. Mistede mormor og farfar med to ugers mellemrum for en håndfuld år siden. Farmor glæder sig usigeligt til at blive oldemor.

Andet - meget tæt forhold til kusiner, onkel og tante på fars side. I det hele taget har jeg meget tættere kontakt til min fars side. Tre fætre, moster og (pap)onkel på min mors side, men jeg eller resten af familien har ingen kontakt eller ønsker om det.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvordan er din familie sat sammen?

Indlægaf HappyPaww » 26. jul 2018, 05:25

Partner: Kæreste på 8. år - vi har boet sammen 7,5 år

Børn: Dreng på snart 5, datter på 7 mdr.

Forældre: Far døde som 54-årig da jeg var 17. Mor lever med ny samlever på vist 14. år. Mine børn ser ham som bedstefar. Har er fint og godt forhold til min mor (og manden) uden vi render hinanden på dørene). Taler nok i telefon ca 3-4 gange om måneden. De bor en times kørsel væk.

Søskende: 2 år ældre søster, gift med to børn. De bor ca 45 min. væk. Vi taler fint sammen omend vi er meget forskellige. Som børn/unge havde vi mange konflikter især pga vores forskellige personligheder men som voksne kan vi se hinandens kvaliteter.

Bedsteforældre: Alle døde - på mors side døde morfar inden jeg blev født og mormor var meget gammel og døde da jeg var barn. Boede i Nordjylland sammen led størstedelen af min mors mange søskende og familier.

Min far var tyskerbarn så kender ikke hans bagland. Farmor gift med mand vi så som bedstefar. Begge døde af sygdom i høj alder.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16079
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Hvordan er din familie sat sammen?

Indlægaf TinaW » 26. jul 2018, 05:39

Partner: Gift 1 år, kendt hinanden i 5 år i år.

Børn: Søn på snart 10 år

Forældre: Min far er desværre død for 6 år siden, min mor lever stadig, men pga geografisk afstand ses vi max 1-2 gange om året. Hun har KOL og kan ikke besøge os (ville nok heller ikke gøre det alligevel) Taler i telefon med hende et par gange om ugen, mest af pligt. Vi er ikke specielt tætte.

Søskende: 1 stk lillebror som jeg er ret tæt med, omend vi heller ikke ses så tit pga afstanden. Han har kone og 1 fælles barn og så har han en datter fra før. 1 stk. (halv) storbror som jeg ikke ser/taler med, da han er et fjols. Hans ekskone og mine to voksne niecer taler/skriver jeg med af og til og så ser jeg dem, når vi er på djævleøen

Bedsteforældre: Ingen tilbage - Min farfar døde da min far var spæd, så ham har jeg aldrig mødt.

Har en ud af to mostre tilbage, 1 fætter og 4 kusiner. Vi ses gerne til noget jule tamtam en gang om året. Og så har de jo også børn, som jeg dog ikke har noget forhold til.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hvordan er din familie sat sammen?

Indlægaf Æble » 26. jul 2018, 05:39

Jeg har kendt min mand i 13 år og vi har været gift i 11.

Jeg har en søn fra tidligere på 15 som bor hos os fuld tid. Sammen har vi to piger på 1 og 9.

Mine forældre har været gift i 40 år og bor i mit barndomshjem. Vi har et tæt forhold og ses hver uge.

Har en lillesøster der er 7 år yngre. Hun har mand og barn og en mere på vej. Vi er tætte.

Min mand har ingen søskende og vi ser ikke hans forældre desværre.

Alle bedsteforældre er døde.

Har også kusiner, fætre og onkler osv men dem ser vi kun et par gange om året bla fordi alle er spredt udover landet.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvordan er din familie sat sammen?

Indlægaf Wizzze » 26. jul 2018, 05:49

Partner: Har en elskerinde på 10. år tæller det? :D
Børn: ingen (endnu)
Forældre: Er stadig gift på 4x. år (bør nok snart få undersøgt mhp guldbryllup :gruble: )
Vi ses 1-2 gange om måneden, typisk når de alligevel kommer til storbyen, for at udnytte byens tilbud (begge er nu pensionister med ALT for meget fritid) Taler i telefon oftere.

Søskende - Lillebror, ses ca. hver 14. dag og taler/sms´er/mailer sammen næsten dagligt.

Mormor og morfar: Begge er desværre døde nu.

Farmor og farfar: Begge er desværre døde nu.

"Svigerforældre": Snakker/SMSér vi med flere gange om ugen, fysiske besøg er nok ca. hver anden måned eller deromkring :gruble:

Min mor har 2 storesøstre så mine mostre, en har 2 drenge (mine ældre fætre) og den anden 2 piger (mine kusiner) de har 4 børn (grandnevøer og grandkusiner) mellem sig. Kontakt er reelt kun omkring højtider (jule- eller påskefrokost) eller store fødselsdage.

Min Far har en søster som bor i udlandet, med mand og barn, meget sjælden kontakt

Min Morfar var ud af en stor børneflok (10 brødre og søstre :shock:) og min Farfar´s Far var også ud af kæmpe børneflok, så gennem dem er der en ret stor udviddet familie, men kontakt i hverdagen er ret begrænset.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Hvordan er din familie sat sammen?

Indlægaf Anne Droid » 26. jul 2018, 06:33

Partner Kæreste, vi har været sammen i 4 år. Vi bor ikke sammen, men taler om det.

Børn Jeg har en hjemmeboende søn på 20 år. Han har en sød kæreste som han heldigvis gerne ses med hos os. Kæresten har to mindre børn på 7 og 10 år. Der er en 7/7 ordning, så der er børn halvdelen af tiden.

Forældre Mine forældre blev skilt da jeg var 12. Min far døde for 4 år siden. Min mor har haft samme partner dit sidste 15 år, noget nær den eneste gode mand hun har været sammen med siden min far. Mor, papfar og far havde et rigtig godt forhold, især fædrene.

Søskende Bror med kæreste og to børn. Vi har et ret tæt forhold, men bor desværre ikke tæt på hinanden. Jeg ville gerne se dem mere end jeg gør nu.

Bedsteforældre De er alle døde. Min mormor døde som den sidste i 2001.

Svigerfamilie Svigermor og svigerfar er noget yngre end mine forældre, men de fik også min kæreste da de var helt unge. Og min kæreste er 4 år yngre end mig. Svigerinde med mand og to børn.

Andet familie 47 fætre og kusiner der har et utal af børn og børnebørn.
0
Klimatosse
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: Hvordan er din familie sat sammen?

Indlægaf Afskylia » 26. jul 2018, 06:49

Partner: Gift i 8 år

Børn: 2 drenge på 7 og 5 år

Forældre: Mine forældre belev skilt da jeg var 17 år. Min far fandt hurtig en ny som han stadig er sammen med. Hun er lidt svær at holde af, selvom jeg virkelig gerne ville. Jeg har et tæt forhold til min far. Min mor har mere eller mindre været alene siden de blev skilt foruden et par kortere forhold.

Søskende: Lillesøster der bor sammen med sin kæreste.

Mormor og morfar; Døde da jeg var omkring et år gammel

Farmor og farfar: Farfar er død. farmor lever stadig, men jeg har ikke noget forhold til hende. Ser hende kun når det er absolut nødvendigt. Hun har aldrig været et rart menneseke.

Mine mands forældre er begge døde. Men hans Mormor og morfar lever, dog i Svverige, så vi ses ikke så tit. Derudover har en storesøster og storebror.
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Hvordan er din familie sat sammen?

Indlægaf Alphilia » 26. jul 2018, 07:10

Partner; kæreste på 6. år, gift lige om lidt.

Forældre: gift på 43. år eller deromkring
Søskende: 2 søstre, begge i forhold. Den ene har søn fra tidligere forhold

Bedsteforældre: døde, jeg har kendt 3 af dem

3 farbrødre (1 død), 2 fastre, 2 mostre, 3 morbrødre (2 døde). Ca 20 fætre/kusiner
Hele ovenstående badulje ser jeg sjældent, men har ikke noget dårligt forhold til.

Svigerfamilie: min svigerfar døde for et par år siden. Der er 2 svigerinder med familie.
Ser dem ikke så tit og har ikke et SMS/snakke i telefonforhold.
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Hvordan er din familie sat sammen?

Indlægaf Pax Romana » 26. jul 2018, 07:24

Partner – samboende kæreste på andet år. Hun har ingen søskende.

Børn – ingen.

Forældre – begge mine forældre. Har været gift i snart 40 år. Meget tæt forhold til begge.

Svigerforældre – kun en svigermor som der næsten ingen kontakt er til.

Søskende – Lillesøster, single og ingen børn. Storesøster, fraskilt med to børn. Ingen kontakt med ex-mand. Jeg har god kontakt til min niece og nevø. Er nok blevet den erstatning for en far de aldrig har haft. Meget tæt forhold til begge mine søskende. Især min lillesøster.

Bedsteforældre – kun min mormor er tilbage. Har et meget tæt forhold til hinanden.

Moster og faster – begge gift. Har tilsammen 3 fætre og 4 kusiner. Har et bror/søster forhold til min ene jævnaldrende kusine.

Min familie har meget tætte bånd til hinanden og mødes ofte.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Hvordan er din familie sat sammen?

Indlægaf Chatsy » 26. jul 2018, 09:08

Partner og børn - Ingen

Forældre - Været gift i snart 35 år, men været sammen i længere tid. Har jævnlig kontakt med dem.

Søskende - To ældre brødre. Ingen er i forhold eller har børn. Lige så jævnlig kontakt med dem som med mine forældre.

Bedsteforældre - Er ikke mere. Mormor døde i 1993 af kræft. Morfar døde i 2000. Farfar i 2001. Farmor i 2002.

Moster og hendes mand og tre børn - Ingen kontakt siden morfars død, arvestrid og sådan noget. Mosters mand tilføjede mig dog som ven på facebook, da jeg oprettede bruger for et par år siden, men har aldrig skrevet med ham.

Morbror og tante - Forholdsvis jævnlig kontakt. Altså, jeg ser dem, når de er på besøg hos mine forældre samtidig med mig eller hvis jeg for en gangs skyld bliver rigtigt inviteret til noget komsammen hos dem.
Deres søn, min fætter, har kone og to børn. Ser dem sjældnere, da de besøger mine forældre knap så ofte som min morbror og tante. Et par gange om året bliver det vel til.
Tante har søn og datter fra tidligere forhold, det er enormt sjældent jeg ser dem, der kan gå år imellem. Datteren har dog for nylig tilføjet mig som ven på facebook, men endnu ikke skrevet med hende.

Faster og hendes mand og deres to døtre - Har ikke haft kontakt med dem i en del år. Ingen ilde følelser eller noget, vi er bare ikke på en personlig plan med hinanden. Det er stort set kun min far, de har kontakt til.
0
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Hvordan er din familie sat sammen?

Indlægaf Tricolette » 26. jul 2018, 09:32

Partner Ingen. Skilt (2 gange)

Børn 2 voksne børn - en af hver. Har et rigtigt godt forhold til mine børn. Begge har kærester, og jeg har et godt forhold til begge svigersønner.

Forældre Lever begge i bedste velgående og er gift på 57. år. Godt forhold, ser dem jænvligt og snakker jævnligt i tlf med dem.

Søskende En storesøster - vi har et godt forhold, ses dog ikke så tit, da vi bor i henholdsvis Nordjylland og på Sjælland. Hun er gift på 28. år og de har 2 børn samt svigerbørn.

Bedsteforældre De er alle døde.

Svigerfamilie Ingen - men jeg har et fint for hold til mit første hold svigerforældre + svoger med familie. Mine børn har ingen kontakt med deres far, så det har betydet meget, at vi har kunnet opretholde et godt forhold.
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Hvordan er din familie sat sammen?

Indlægaf Ladysparrow » 26. jul 2018, 09:50

Partner: Sambo - vi har været sammen i 2 år, ingen børn - 3 katte.

Forældre: Har været sammen i 40 år i år og gift i 38 år. God kontakt med dem, de besøger os et par gange om året og vi dem (vi bor i Sverige - derfor de få besøg) Har sms og telefonkontakt flere gange om ugen.

Søskende - Lillebror 2,5 år yngre - meget tæt og vi ses så meget vi kan.

Gudforældre: Ses med dem til jul.

Bedsteforældre begge sider - er døde.

Svigerforældre (mor og mand) - har jeg et god og tæt forhold til. Vi sms'er og ses et par gange om året, de bor i Sydfrankrig. Sidst var de hos os i 3 uger.

Svigerforældre: (Far og kone) - Svigerfar ses vi med en gang om måneden, vi har det godt sammen. Hans kone er lidt mere tilbagetrukket og vi ses måske engang hver 3. måned. Hun er sød.

Jeg har mødt min kærestes ene bonusbror på 18 og han er en sød, stille ung fyr. De 2 andre bor i England og dem har jeg ikke mødt endnu.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Hvordan er din familie sat sammen?

Indlægaf Ally » 26. jul 2018, 11:12

Partner: -
Børn: 2 piger på 7 og 10, som jeg har med deres far, jeg var sammen med i 14 år inden vi blev skilt.
Forældre: Har været sammen i mere end 40 år; har to børn (min bror og jeg).
Bedsteforældre: Ingen af dem lever mere; det var kun min farmor og morfar, jeg nåede at kende.
Gudmor: Lever desværre ikke længere; men vi sås tit og jeg glemmer hende aldrig.
Svigerfamilie: Siden skilsmissen har vi ikke meget kontakt udover jeg er venner med flere af eksmandens familiemedlemmer på FB.

Derudover har jeg en moster og to kusiner, som jeg ikke har haft kontakt med i flere år. Endvidere også to halvkusiner, jeg er venner med på FB og kun har kontakt med den vej.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?

Tilbage til "Livets forhold"