Hvordan er din vennekreds sat sammen?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 219
Likede indlæg: 1540

Re: Hvordan er din vennekreds sat sammen?

Indlægaf Artem » 29. jul 2018, 15:24

Jeg har ikke ret mange tætte venner, som jeg lidt har mistet gennem årene når den ene part er flyttet og vi har været for dårlige til at holde kontakten. Måske handler det også om at jeg har en rimelig stor familie som jeg er tætte med, hvorfor der ikke er så meget plads til venskaber ud over det.

Men min bedste ven i dag er også min svoger.
Ud over det har jeg 3 par hvor det ene er min søster og svoger som jeg altid holder nytår med, og holder før fest til det lokale musikfestival osv.
Så er der alle mine løbevenner, men hvor vi kun er fælles om løb endnu.
Der er også nogle kollegaer jeg er lidt sociale med uden for job med vandreture osv.
Men ellers er det mest bare en masse bekendt ude over det med nuværende og tidligere kollegaer, studievenner osv.
0
Fra bybo til thybo
MOGA
Kort karma: 215
Likede indlæg: 2165

Indlægaf MOGA » 29. jul 2018, 16:10

Jeg har aldrig rigtigt kunne finde ud af det med venner
Det betyder, at den veninde, jeg har haft længst, kom til, da jeg var i midten af 20’erne. Derudover har jeg en veninde, som jeg perifært er i familie med, og som jeg også har kendt siden midten af 20’erne. De sidste års tid eller to, er der kommet en mere til. De tre er jeg fortrolig med, omend på forskellig vis, og de to første mere e D den sidste. Jeg har en rimelig formodning om, at de alle ville stå der, hvis jeg havde behov, ligesom jeg ville for dem.

Derudover har jeg en hel del bekendte i varierende grad.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 304
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 5437

Indlægaf Purple Haze » 29. jul 2018, 17:08

Rapfisk skrev:En gigantisk gruppe fra Debatten, som samles på kryds og tværs

:wave:
Er med i den gigantiske gruppe, der har udspring i debatten.
Vi er vel 20-30 personer, når man tager kærester og venners venner med.
Jeg smalltalker/skriver med 6 stk dagligt, og ser nogen fra gruppen minimum to gange om ugen enten enkeltvis eller i grupper.

Og en gruppe ag tidligere kolleger + mænd + "ekstra-venner" vi er ca 5-10 stykker
Som ses sammen ca hvert 3-4 måned og ser en af dem ca en gang om måneden.

En tidligere kollega og hendes mand (som introducerede mig til min kæreste. Hende ser jeg ugentligt og min kæreste ser dem min. hver anden uge. Gennem dem er der også en gruppe fantastiske folk som jeg har som periferere venner.

Så er der "kærestens" venner, som også er en gruppe på 10-15 personer,
Som jeg også ser nogle af 1-2 gange i måneden. Vi har fx holdt strandture, brætspilsaftener og været på Vandreture i Sverige sammen.

Derudover har jeg en enkelt fra folkeskolen
Enkelte andre fra debatten
Et par tidligere kolleger.
Alle som jeg ser når jeg har "huller" i kalenderen.

Og folk bliver jævnligt introduceret for hinanden og begynder at ses, så det er noget mægtigt rod :D
Sad for nyligt og kikkede på FB og så at Lars fra debatgruppen var venner med John fra John fra arb. gruppen og var lidt WTF? Hvor kender de hinanden fra? men tænker det jo må have været mig der har introduceret dem. :gruble:
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
superboa
Kort karma: 66
Likede indlæg: 613

Indlægaf superboa » 29. jul 2018, 18:28

Jeg har en del venner og veninder, som jeg kender fra forskellige stadier i mit liv: Fra folkeskolen, fra studier, tidligere kolleger, nuværende kolleger, nogle har jeg lært at kende via andre venner o.s.v. Den yngste er 15 år yngre end mig, den ældste er 20 år ældre. Jeg ser dem så ofte som muligt, nogle mere end andre p.g.a. kalenderne og nogle ses jeg med i mindre grupper, hvor vi så også ses med nogle, jeg nærmere vil betegne som bekendte. Nogle ses jeg med sammen med min mand og deres partnere/børn, andre ses jeg med alene. Nogle har jeg primært kontakt med via f.eks. FB/SMS, andre drikker jeg kaffe med ugentligt.

Min søster er også min veninde og hendes vennegruppe er også blevet min vennegruppe, vi ses 1-2 gange om året og holder ellers kontakt via FB.

Jeg elsker min vennegruppe er så stor og broget :)
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Kort karma: 119
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 1938

Indlægaf Ladysparrow » 30. jul 2018, 09:24

2 ungdomsveninder som jeg har kendt siden jeg var 17 - vi mødtes på Handelsskolen - den ene er min bedste veninde.
3 tidligere kolleger som jeg ses med ca. hver anden måned vi har kendt hinanden siden 2006 og har mødtes siden jeg stoppede på arbejdspladsen i 2010
1 tidligere kollega som jeg ses med, både alene og sammen med vore partnere.
1 tidligere kollega som jeg ses med ca hver anden måned
1 veninde som jeg lærte at kende, da jeg var sammen med min ex mand - hun bor i Bosnien, så vi snakker mest i telefon og smser
Vennepar på min kærestes side - ses vi med et par gange om året, de bor i England
Vennepar på min kærestes side - ses vi med et par gange om året - de bor et stykke fra os i Sverige

Derudover regner jeg også min lillebror som en af mine bedste venner.
0
chokoladegris
Kort karma: 24
Likede indlæg: 173

Indlægaf chokoladegris » 30. jul 2018, 17:03

Jeg har ikke en fast vennegruppe. Har venner hist og her, men det er lidt delt op i to grupper: har veninder med børn, der lever det rolige familieliv og så har jeg veninder/venner der er single og elsker at rejse og feste :-D - efterhånden ses jeg mest med mine singlevenner, da mine veninder med børn lidt har valgt mig fra, da jeg hverken har børn eller kæreste.
0

Tilbage til "Livets forhold"