Kvinder der ikke vil have børn

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Anlewi
Kort karma: 40
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 703

Re: Kvinder der ikke vil have børn

Indlægaf Anlewi » 2. aug 2018, 06:23

Jeg har læst alle indlæg og ved ikke om jeg tør komme med mit besyv, da debatten virker ekstrem følelsesladet både for og i mod, men nu prøver jeg alligevel

Det skønne ved at være menneske i Danmark, er at vi lever i et demokratisk samfund hvor vi har retten til at bestemme over eget lov. Børn er ikke en nødvendighed i forhold til vores levestandard eller vores generelle vilkår når vi bliver gamle.

Nogle kvinder vælger et liv med børn, andre fravælger det og en sidste gruppe ønsker det men kan af mange forskellige grunde ikke få børn.

Kvinder (og mænd) der fravælger børn er jo ganske almindelige mennesker der har valgt den livsform der passer, på samme måde som en veganer eller vegetar har taget en valg om en livsform.

Jeg kender flere kvinder der ikke frivilligt ikke har børn og
jeg syntes det er skørt at høre hvad de bliver fyldt med af bemærkninger fra andre, oftest perifære bekendtskaber.

Jeg syntes det er skørt at diskutere hvad der er bedst - livet med eller uden børn, det er en diskution uden nogen vinder.

Jeg syntes det er skørt at man skal forklare sig overfor andre i valget om livet med eller uden børn, skal vi så også diskutere valget om ægteskab eller ej?

Lad os give plads til forskellighed og være nysgerrige og ikke dømmende
10
:love: lige børn leger godt - skæve børn har det sjovere :love:
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 334
Likede indlæg: 3961

Indlægaf Anilara » 2. aug 2018, 12:55

1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1290
Likede indlæg: 24780

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. aug 2018, 13:41

Mit forhold til børn har egentlig været ret konstant livet igennem.
Jeg vil gerne have børn - eller rettere: et barn - men livet er også fint uden. Jeg har aldrig prøvet at være skruk eller at gå og bekymre mig om, hvorvidt jeg nu fandt en partner i tide. Det sidste skyldes så også, at jeg er kommet frem til, at jeg af forskellige årsager skal have barn alene. Dét er, er min erfaring, lige så usædvanligt. At soloforælderskab ikke er en nødløsning eller forbundet med et kæmpe ønske om at få børn, nærmest koste hvad det vil.

Jeg oplever, at mit ståsted, et sted mellem "Aldrig" og "Mit liv vil være ufuldendt uden", ikke fylder særlig meget i samfund og medier. Sikkert fordi det i grunden ikke er særlig interessant. Og det er sikkert også den primære grund til, at jeg sjældent får kommentarer.
4
Brugeravatar
Rullegardinia
Kort karma: 13
Likede indlæg: 168

Indlægaf Rullegardinia » 4. aug 2018, 14:22

I starten af 20’erne mente jeg vist mest, at jeg ikke kunne fordrage børn. Den holdning er mildnet en del. Jeg synes folk skal være søde og omsorgsfulde overfor børn, men jeg er selv bare pissedårlig til børn. Det siger mig ikke det store at få en mini me, som jeg skal rende rundt og forsøge at gøre til et ordentligt menneske.

Og med den holdning, så kan jeg ikke se, hvorfor jeg skulle få børn. Det har egentlig heller aldrig været et ønske hos mig.
0
Never let the hand you hold hold you down

Tilbage til "Livets forhold"