Bøvl med tidliger udlejer. Opkræver penge til varme og el selv om jeg ikke har boet der i 2,5 mdr. Lovligt?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Bøvl med tidliger udlejer. Opkræver penge til varme og el selv om jeg ikke har boet der i 2,5 mdr. Lovligt?

Indlægaf mariannaa » 2. aug 2018, 15:31

Ja lidt kringlet overskrift.

Sidste år d. 15.2.2017 fraflyttede jeg mit lejemål (og afleverede nøglerne samme dag ved fraflytte tilsynet) Der var ikke noget i vejen med lejemålet. Det var ikke misligeholdt (havde taget en jurist med) Det fik jeg også en underskrift på.

De valgte så at leje den ud igen d.1.maj.2017, fordi de ikke kunne finde en ny lejer inden da (sagde de (det er også helt vildt svært at udleje en billig lejlighed i Århus må jeg medgive dem :stoned: ) da jeg havde 3 mdr. opsigelse, så måtte jeg jo pænt betale huslejen, hvilket jeg da også gjorde. Nu er de så så frække at de sender mig en regning for forbrug af el i april 2017 (432 for en mdr.)og for varme for april 2017 ( 749 kr for en mdr. i en 1. værelses lejlighed i april mdr :stoned: ) Jeg har som sagt ikke boet der på det tidspunkt i 2,5 mdr. så mit spørgsmål er: Kan det passe at jeg skal betale for et forbrug af varme og el som jeg umuligt selv har kunnet bruge? Selve huslejen (plus a conto forbrug) har jeg betalt for. Det de sender nu er ekstra regninger for yderlige forbrug. Men da jeg ikke har boet der har jeg jo ikke haft noget forbrug.

Hele sagen er fuckt op. Jeg havde boet i min lejlighed i 8 år da der flyttede en psykisk syg underbo ind (som må have hørt stemmer, for jeg havde ikke gjort ham noget) som i løbet af de små 5 uger det stod på (fra natten til d. 15. januar 2017) til jeg overtog min nye lejlighed forsøgte gentagende gange at slå min dør ind med en hammer, skære låsen ud med en kniv og utalluge gange i løbet af dagen spyttede, tissede og hælde noget sukkerstof på min dør, så listerne udvide sig og jeg til sidst ikke kunne lukke min dør. Jeg er godt nok gift, men jeg bor ikke sammen med min mand fordi hans barn er allergisk over for hunde og sådan en har jeg. derfor var jeg nødt til at flytte på hotel de dage han ikke kunne overnatte hos mig. D. 15.2.2017 overtog jeg så min nye lejlighed og fraflyttede (officielt) den gamle.

Fordi at jeg ikke kunne fremlægge et bevis for politiet om at det var ham, så kunne de ikke hjælpe mig. Jeg havde på det tidspunkt nul overskud til at forsøge at kontakte politiet igen for at tale med en anden medarbejder så henvente mig på daværende ikke længere til politiet. Udlejer ville ikke hjælpe mig, men sagde at det var mit eget problem.

Efterfølgende sagsøgte jeg dem for den kæmpeudgift jeg fik til hotel plus 4 mdr. husleje for en bolig jeg ikke kunne bebo, men da jeg ikke er rig havde jeg ikke råd til at forfølge sagen (og heller ikke overskud) men altså nu starter de igen. Så er det lovligt? Hvis ikke vil det så være muligt for mig at indgive en anmeldelse til politiet for chikane og bedrageri ( er det vel hvis man opkræver penge ulovligt).

Der er ikke tale om en boligforening, men en privatadminstrator (som råder over flere hundrede lejligheder i Århus)
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Bøvl med tidliger udlejer. Opkræver penge til varme og el selv om jeg ikke har boet der i 2,5 mdr. Lovligt?

Indlægaf Tux » 2. aug 2018, 15:39

Blev der aflæst målere ved flytning? For det er jo den aflæsning der er afgørende for om der skal opkræves mere, eller betales tilbage ift hvad der er betalt aconto.
0
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Bøvl med tidliger udlejer. Opkræver penge til varme og el selv om jeg ikke har boet der i 2,5 mdr. Lovligt?

Indlægaf mariannaa » 2. aug 2018, 15:50

Tux skrev:Blev der aflæst målere ved flytning? For det er jo den aflæsning der er afgørende for om der skal opkræves mere, eller betales tilbage ift hvad der er betalt aconto.


Det sagde de at de ville gøre ( Jeg havde en jurist med som hørte det) jeg fik sidste år d. 1. august regnskabet fra 01.04.2016 til 31.03.2017. Men uanset om de ikke har læst af som de sage at de ville, så skal man vel ikke betale for et forbrug man umuligt har haft da jeg ikke havde boet i lejligheden på det tidspunkt i 2,5 mdr. Nøglen havde de også fået 2,5 mdr. tidligere så jeg har ikke haft adgang til lejligheden.
0
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Bøvl med tidliger udlejer. Opkræver penge til varme og el selv om jeg ikke har boet der i 2,5 mdr. Lovligt?

Indlægaf mariannaa » 2. aug 2018, 16:00

Og i april mdr. hvor jeg ikke boede der og ny lejer ikke boede der stod lejligheden således tom. Hvordan kan der så være et forbrug til varme på 749 kr og til el på 432 kr. Hvem er det så der har haft det forbrug? Det er det jeg mener med om det er bedrageri at sende regningen til tidligere lejer når lejligheden angiveligt skulle stå tom?
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Bøvl med tidliger udlejer. Opkræver penge til varme og el selv om jeg ikke har boet der i 2,5 mdr. Lovligt?

Indlægaf DenBruneMunk » 2. aug 2018, 16:04

Man betaler altid EL og varme, mens istandsættelse efter fraflytning foregår, hvis varmt vand er en del af varmeregning, radiatorer slukkes(sommer)

Det står også i din kontrakt, at der påregnes X antal uger efter fraflytning til istandsættelse og at el ikke må afmeldes før de er færdige, så desværre kan den del godt trække ud, selvom de bruger 40kr i el, så er der jo en masse afgifter og abo pr. måned.

Omkring varme, så skal du jo se et årsregnskab, og har de ikke suppleret dette med opkrævning, så må du tilbage og få denne.

Normalt!, så gennemgås lejemål og varme aflæses med ejeren, og er det gjort udenom dig, eller har du ikke valgt at dukke op, så er det jo nok lidt et problem for dig, når du ikke er der når fejl og mangler og aflæsning foregår.

Men kort, du må se et regnskab for varme, som jeg formoder ikke er EL baseret, for så er det vel et spørgsmål om at Feb. 2017 var kold og istandsættelse ikke foregår i 12 grader i en lejlighed, og det skal du så betale, som del af kontrakt, det er helt normalt.

edit: Kan ikke finde nogle konkrete dokumentation for dette, jeg har dog selv set sådan kontrakt fra boligselskab, og det er for længe siden jeg selv havde en lejekontrakt til at huske dette.
0
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Bøvl med tidliger udlejer. Opkræver penge til varme og el selv om jeg ikke har boet der i 2,5 mdr. Lovligt?

Indlægaf mariannaa » 2. aug 2018, 16:21

DenBruneMunk skrev:Man betaler altid EL og varme, mens istandsættelse efter fraflytning foregår, hvis varmt vand er en del af varmeregning, radiatorer slukkes(sommer)

Det står også i din kontrakt, at der påregnes X antal uger efter fraflytning til istandsættelse og at el ikke må afmeldes før de er færdige, så desværre kan den del godt trække ud, selvom de bruger 40kr i el, så er der jo en masse afgifter og abo pr. måned.

Omkring varme, så skal du jo se et årsregnskab, og har de ikke suppleret dette med opkrævning, så må du tilbage og få denne.

Normalt!, så gennemgås lejemål og varme aflæses med ejeren, og er det gjort udenom dig, eller har du ikke valgt at dukke op, så er det jo nok lidt et problem for dig, når du ikke er der når fejl og mangler og aflæsning foregår.

Men kort, du må se et regnskab for varme, som jeg formoder ikke er EL baseret, for så er det vel et spørgsmål om at Feb. 2017 var kold og istandsættelse ikke foregår i 12 grader i en lejlighed, og det skal du så betale, som del af kontrakt, det er helt normalt.



Man skal fraflytte lejemålet sådan at de har 14 dage til at sætte den i stand (male)

Jeg fik sidste år i august forbrugsopgørelsen for varme og el for perioden 1.4.2016 til d. 31.03.2017. Dvs. jeg mangler at få for april mdr. hvor jeg stadigvæk var forpligtet til at betale husleje selv om at jeg ikke havde boet der i over 2 mdr. (pga. 3. mdrs. opsigelsesvarsel.

Men når nu boligen stod tom i hele marts og hele april. Hvordan kan der så være et forbrug på 749 kr. til varme og 432 kr i el. Hvem har brugt el og varme i en lejlighed uden beboer? (det a conta beløb jeg havde betalt for april mdr var på 500 kr for varme og 189 for el.)
0
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Bøvl med tidliger udlejer. Opkræver penge til varme og el selv om jeg ikke har boet der i 2,5 mdr. Lovligt?

Indlægaf mariannaa » 2. aug 2018, 16:24

DenBruneMunk skrev:Man betaler altid EL og varme, mens istandsættelse efter fraflytning foregår, hvis varmt vand er en del af varmeregning, radiatorer slukkes(sommer)

Det står også i din kontrakt, at der påregnes X antal uger efter fraflytning til istandsættelse og at el ikke må afmeldes før de er færdige, så desværre kan den del godt trække ud, selvom de bruger 40kr i el, så er der jo en masse afgifter og abo pr. måned.

Omkring varme, så skal du jo se et årsregnskab, og har de ikke suppleret dette med opkrævning, så må du tilbage og få denne.

Normalt!, så gennemgås lejemål og varme aflæses med ejeren, og er det gjort udenom dig, eller har du ikke valgt at dukke op, så er det jo nok lidt et problem for dig, når du ikke er der når fejl og mangler og aflæsning foregår.

Men kort, du må se et regnskab for varme, som jeg formoder ikke er EL baseret, for så er det vel et spørgsmål om at Feb. 2017 var kold og istandsættelse ikke foregår i 12 grader i en lejlighed, og det skal du så betale, som del af kontrakt, det er helt normalt.

edit: Kan ikke finde nogle konkrete dokumentation for dette, jeg har dog selv set sådan kontrakt fra boligselskab, og det er for længe siden jeg selv havde en lejekontrakt til at huske dette.


Jeg var der skam sammen med en jurist fra et advokatfirma så har et vidne på at de sagde at de ville læse det af efter de 14 dage de skulle bruge til at istandsætte lejemålet (der skulle males).
Senest rettet af mariannaa 2. aug 2018, 16:25, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Bøvl med tidliger udlejer. Opkræver penge til varme og el selv om jeg ikke har boet der i 2,5 mdr. Lovligt?

Indlægaf DenBruneMunk » 2. aug 2018, 16:41

mariannaa skrev:
DenBruneMunk skrev:Man betaler altid EL og varme, mens istandsættelse efter fraflytning foregår, hvis varmt vand er en del af varmeregning, radiatorer slukkes(sommer)

Det står også i din kontrakt, at der påregnes X antal uger efter fraflytning til istandsættelse og at el ikke må afmeldes før de er færdige, så desværre kan den del godt trække ud, selvom de bruger 40kr i el, så er der jo en masse afgifter og abo pr. måned.

Omkring varme, så skal du jo se et årsregnskab, og har de ikke suppleret dette med opkrævning, så må du tilbage og få denne.

Normalt!, så gennemgås lejemål og varme aflæses med ejeren, og er det gjort udenom dig, eller har du ikke valgt at dukke op, så er det jo nok lidt et problem for dig, når du ikke er der når fejl og mangler og aflæsning foregår.

Men kort, du må se et regnskab for varme, som jeg formoder ikke er EL baseret, for så er det vel et spørgsmål om at Feb. 2017 var kold og istandsættelse ikke foregår i 12 grader i en lejlighed, og det skal du så betale, som del af kontrakt, det er helt normalt.

edit: Kan ikke finde nogle konkrete dokumentation for dette, jeg har dog selv set sådan kontrakt fra boligselskab, og det er for længe siden jeg selv havde en lejekontrakt til at huske dette.


Jeg var der skam sammen med en jurist fra et advokatfirma så har et vidne på at de sagde at de ville læse det af efter de 14 dage de skulle bruge til at istandsætte lejemålet (der skulle males).

Ja, det glemte jeg du skrev. Jeg kan ikke forklare de 2 måneder men huslejen er vel for opsigelses perioden, den har du accepteret.
Kan man formode, at privat firmaet afregner et standard pris for el og varme i den periode også selvom den er tom? og forbrug er 0?
Det er nok ulovligt men siger din kontrakt at el og varme afregnes per måned, så er det jo hvad du må betale også selvom du ikke er på lejemål.
Så det er ikke forbrug men en kontraktmæssig aftale? Det må du kunne læse i kontrakten hvordan du betaler, aconto eller de har skrevet månedsvis? Der er jo forskel. Også selvom du får en årsopgørelse i august, så kan de godt opkræve selvom det er ny periode.

Det er altid svært når man ikke sidder med papirerne og skal spørge sig igennem forløbet, og du nævner du havde advokat med, så må det jo være den du også burde bruge nu?
1
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Bøvl med tidliger udlejer. Opkræver penge til varme og el selv om jeg ikke har boet der i 2,5 mdr. Lovligt?

Indlægaf mariannaa » 2. aug 2018, 17:04

DenBruneMunk skrev:
mariannaa skrev:
DenBruneMunk skrev:Man betaler altid EL og varme, mens istandsættelse efter fraflytning foregår, hvis varmt vand er en del af varmeregning, radiatorer slukkes(sommer)

Det står også i din kontrakt, at der påregnes X antal uger efter fraflytning til istandsættelse og at el ikke må afmeldes før de er færdige, så desværre kan den del godt trække ud, selvom de bruger 40kr i el, så er der jo en masse afgifter og abo pr. måned.

Omkring varme, så skal du jo se et årsregnskab, og har de ikke suppleret dette med opkrævning, så må du tilbage og få denne.

Normalt!, så gennemgås lejemål og varme aflæses med ejeren, og er det gjort udenom dig, eller har du ikke valgt at dukke op, så er det jo nok lidt et problem for dig, når du ikke er der når fejl og mangler og aflæsning foregår.

Men kort, du må se et regnskab for varme, som jeg formoder ikke er EL baseret, for så er det vel et spørgsmål om at Feb. 2017 var kold og istandsættelse ikke foregår i 12 grader i en lejlighed, og det skal du så betale, som del af kontrakt, det er helt normalt.

edit: Kan ikke finde nogle konkrete dokumentation for dette, jeg har dog selv set sådan kontrakt fra boligselskab, og det er for længe siden jeg selv havde en lejekontrakt til at huske dette.


Jeg var der skam sammen med en jurist fra et advokatfirma så har et vidne på at de sagde at de ville læse det af efter de 14 dage de skulle bruge til at istandsætte lejemålet (der skulle males).

Ja, det glemte jeg du skrev. Jeg kan ikke forklare de 2 måneder men huslejen er vel for opsigelses perioden, den har du accepteret.
Kan man formode, at privat firmaet afregner et standard pris for el og varme i den periode også selvom den er tom? og forbrug er 0?
Det er nok ulovligt men siger din kontrakt at el og varme afregnes per måned, så er det jo hvad du må betale også selvom du ikke er på lejemål.
Så det er ikke forbrug men en kontraktmæssig aftale? Det må du kunne læse i kontrakten hvordan du betaler, aconto eller de har skrevet månedsvis? Der er jo forskel. Også selvom du får en årsopgørelse i august, så kan de godt opkræve selvom det er ny periode.

Det er altid svært når man ikke sidder med papirerne og skal spørge sig igennem forløbet, og du nævner du havde advokat med, så må det jo være den du også burde bruge nu?


Jeg har ikke råd til at bruge en advokat til 2800 i timen for så lille et beløb. Jeg havde en jurist med, fordi at firmaet er kendt for at svindle når folk flytter og give efterregninger på 20-30.000 kr. Eftersom de var nogen svin over for mig, i den situation jeg stod i, så var jeg godt klar over at de ville snyde mig også. Derfor tog jeg en jurist med, hvilket var klogt nok, for min nabo flyttede samtiddig med mig og deres lejlighed var i samme stand som min (dvs. ikke misligeholdt) og de fik en efterregning på 24.000 (for uden det depotsum de allerede havde betalt på 22.000 kr.) Jeg har ikke lejekontrakten mere, men hvert år når vi fik regnskabet så fik jeg altid penge tilbage (jeg betalte 689 kr a'conto om mdr).

Ja jeg betalte husleje + a conto for de 3 mdr. jeg ikke boede der, fordi jeg jo havde 3 mdr. opsigelse og de sagde at de ikke kunne finde en ny lejer. Det er sådan det er lejeretligt og det overholdt jeg selvfølgelig.

Min husleje var på 4400 pr. mdr. uden forbrug
el og varme betalte jeg 689 kr a' conto for ud over huslejen - altså i alt 5089 pr. mdr.

I marts (hvor jeg heller ikke boede der betalte jeg det samme)

i april (som er den mdr. jeg nu har fået en efterregning på) betalte jeg
Husleje 4400
a' conto 689
men de skriver at der er brugt for 1181 kr. den mdr. ( altså 492 kr mere end normalt) og så er det jeg tænker: Hvordan kan der det, når lejligheden har været ubeboelig? Hvem er det så der har brugt varme og el?

En gang om året er regnskabet så blevet gjort op og jeg har altid fået penge tilbage i varme og en ekstra regning på el, men tilsammen har jeg hvert år fået ca. 2200 tilbage i for meget betalt a'conto
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Bøvl med tidliger udlejer. Opkræver penge til varme og el selv om jeg ikke har boet der i 2,5 mdr. Lovligt?

Indlægaf DenBruneMunk » 2. aug 2018, 17:14

mariannaa skrev:men de skriver at der er brugt for 1181 kr. den mdr. ( altså 492 kr mere end normalt) og så er det jeg tænker: Hvordan kan der det, når lejligheden har været ubeboelig? Hvem er det så der har brugt varme og el?

Hvis du har fået aflæst, mangel for fejl gennemgået med jurist på stedet, så burde de ikke kunne opkræve dig yderligere hvis du har betalt aconto også for de måneder du ikke var der.

Jo, så skulle din endelige opgørelse for april som du ikke har set, jo være for nogle andre som har boet der, og bolig ejer har fejlet der.

Det lyder rodet. Du burde endnu engang have en ny opgørelse sammen med ekstra regning som dokumentation for dette, og som dokumentation el og varme aflæsning som skal forklare det, og hvorfor dette så er efter fraflytning :)

Det er svært hvis de ikke gjorde dette, når du var på lokation, så er det jo ord mod ord, hvem som har ret, hvis aflæsning ikke er dokumenteret med dato og underskrifter som godkendelse af dette. Du vinder nok ikke sådan en tvist.
1
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1926
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9634

Re: Bøvl med tidliger udlejer. Opkræver penge til varme og el selv om jeg ikke har boet der i 2,5 mdr. Lovligt?

Indlægaf Tanten » 2. aug 2018, 17:30

Jeg synes, du skal alliere dig med http://llo.dk/om-llo/afdelinger/aarhus. Det koster 680 kr. at blive medlem, men de er givet godt ud og er billigere end advokat. De har engang skaffet mig 17.000 kr. retur for indskud, fordi udlejer ikke havde overholdt reglerne.
1
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Bøvl med tidliger udlejer. Opkræver penge til varme og el selv om jeg ikke har boet der i 2,5 mdr. Lovligt?

Indlægaf mariannaa » 2. aug 2018, 18:10

De har sendt mig en opgørsel fra perioden 01.04.17 til 31.03.18
Hvor der står at min andel af udgiften er fra d. 01.04-17 til d. 30.04.17

Der står ( fra Brunata)

3. Dit forbrug


Andele pris pr. andel subtotal total

Energi til varmt vand
Faste andele 0,7 106,35 74,45 74,45
Opvarmning
Faste andele 5,8 19,01 110,26
Gulvvarme 0 m2 37,8 0,00
Målere 2 enheder 0,95973 1,92 112,18
Særskilt afregning i forbindelse med flytning 562,5
I alt 749,13


4. Dine målere
Her kan du se hvad dine målere har registreret i afregningsperioden 01.04.17 - 30.04.17.
Skala Startværdi Slutværdi Forbrug Regnskabsført

Opvarmning skala startværdi slutværdig forbrug
3919070 187 0 1 1
6230870 64 0 0 0
6230871 160 0 1 1

ved el står der:
Dit forbrug:
andele 90,2 kwh
0
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Bøvl med tidliger udlejer. Opkræver penge til varme og el selv om jeg ikke har boet der i 2,5 mdr. Lovligt?

Indlægaf mariannaa » 2. aug 2018, 18:10

De har sendt mig en opgørsel fra perioden 01.04.17 til 31.03.18
Hvor der står at min andel af udgiften er fra d. 01.04-17 til d. 30.04.17

Der står ( fra Brunata)

3. Dit forbrug


Andele pris pr. andel subtotal total

Energi til varmt vand
Faste andele 0,7 106,35 74,45 74,45
Opvarmning
Faste andele 5,8 19,01 110,26
Gulvvarme 0 m2 37,8 0,00
Målere 2 enheder 0,95973 1,92 112,18
Særskilt afregning i forbindelse med flytning 562,5
I alt 749,13


4. Dine målere
Her kan du se hvad dine målere har registreret i afregningsperioden 01.04.17 - 30.04.17.
Skala Startværdi Slutværdi Forbrug Regnskabsført

Opvarmning skala startværdi slutværdig forbrug
3919070 187 0 1 1
6230870 64 0 0 0
6230871 160 0 1 1

ved el står der:
Dit forbrug:
andele 90,2 kwh
0
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Bøvl med tidliger udlejer. Opkræver penge til varme og el selv om jeg ikke har boet der i 2,5 mdr. Lovligt?

Indlægaf mariannaa » 2. aug 2018, 18:15

De har sendt mig en opgørsel fra perioden 01.04.17 til 31.03.18
Hvor der står at min andel af udgiften er fra d. 01.04-17 til d. 30.04.17

Der står ( fra Brunata)

3. Dit forbrug


Andele pris pr. andel subtotal total

Energi til varmt vand
Faste andele 0,7 106,35 74,45 74,45
Opvarmning
Faste andele 5,8 19,01 110,26
Gulvvarme 0 m2 37,8 0,00
Målere 2 enheder 0,95973 1,92 112,18
Særskilt afregning i forbindelse med flytning 562,5
I alt 749,13


4. Dine målere
Her kan du se hvad dine målere har registreret i afregningsperioden 01.04.17 - 30.04.17.
Skala Startværdi Slutværdi Forbrug Regnskabsført

Opvarmning skala startværdi slutværdig forbrug
3919070 187 0 1 1
6230870 64 0 0 0
6230871 160 0 1 1

ved el står der:
Dit forbrug:
andele 90,2 kwh pris pr. andel 1,81498 subtotal 163,71
særskilt afregning i forbindelse med flytning 268,75
ialt 432,46
Senest rettet af mariannaa 2. aug 2018, 18:18, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Bøvl med tidliger udlejer. Opkræver penge til varme og el selv om jeg ikke har boet der i 2,5 mdr. Lovligt?

Indlægaf mariannaa » 2. aug 2018, 18:17

^Nå det rykkede da lige sammen det hele. Så det er nok lidt svært at læse.
0

Tilbage til "Livets forhold"