Hvor skal vi bo?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
SonataA
Kort karma: 29
Likede indlæg: 368

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf SonataA » 5. aug 2018, 18:36

Nu hvor din mand taler om Hvidovre, så kan jeg da berette lidt.
Vi bor i strandmarkskvarteret, og der er virkelig dejligt. Vi er tæt på vand, strand, volden(altså Vestvolden) centrum osv.
Men byen har også mangler, forretningslivet er ikke fantastisk og en bymidte mangler ligesom. Men igen, centrum ligger ikke langt væk.

Vi kom fra Nørrebro, og jeg savner klart at bo i byen, men med små børn, savner jeg ikke at bo i lejlighed!
Der er ikke gode cafeer, jo jo, man kan få kaffe og en brunch, men til gengæld er byen lille. Man ‘kender’ hinanden og naboen, man hjælper hinanden lidt mere og det kan jeg godt lide. Og så elsker jeg at jeg er k cykelafstand til strand og by.
2
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 962
Likede indlæg: 8186

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf Rapfisk » 5. aug 2018, 19:03

SonataA skrev:Nu hvor din mand taler om Hvidovre, så kan jeg da berette lidt.
Vi bor i strandmarkskvarteret, og der er virkelig dejligt. Vi er tæt på vand, strand, volden(altså Vestvolden) centrum osv.
Men byen har også mangler, forretningslivet er ikke fantastisk og en bymidte mangler ligesom. Men igen, centrum ligger ikke langt væk.

Vi kom fra Nørrebro, og jeg savner klart at bo i byen, men med små børn, savner jeg ikke at bo i lejlighed!
Der er ikke gode cafeer, jo jo, man kan få kaffe og en brunch, men til gengæld er byen lille. Man ‘kender’ hinanden og naboen, man hjælper hinanden lidt mere og det kan jeg godt lide. Og så elsker jeg at jeg er k cykelafstand til strand og by.

Tak, det hjælper meget. Det er klart i tråd med min oplevelse, men det gode naboskab ville klart trække op. Det er jeg vant til fra min andelsforening og ville klart savne det i et klassisk "ligusterkvarter".
0
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Livets forhold"