Hvor skal vi bo?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46088

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf LadyFox » 4. aug 2018, 20:32

Hvad med Gladsaxe? Personligt er jeg ret vild med Søborg, hvis jeg en da skulle købe hus i Storkøbenhavn.
0
...
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2389

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf Thomas31 » 5. aug 2018, 07:35

Jeg ville se langt udenfor københavn med fokus på beliggenhed ift stationer. Ikke bare får man uendelig meget mere for pengene men transporttiden behøver ikke være så voldsom. Det handler om tid, ikke kilometer. Jernbanen bliver markant bedre om bare et par år og københavn langt mere tilgængelig med metro på hovedbanen. Omvendt vil det kun blive sværere, dyrere og langsommere at pendle i bil.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf Æble » 5. aug 2018, 08:48

Haha tænker at ts ikke får så meget hjælp. Alle omegnskommuner er nævnt og der er så mange forskellige råd :lol:

Man må konkludere at det er individuelt...
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf JoyNips » 5. aug 2018, 09:01

Vi var også massivt udfordrede. To sønderjyder, der ikke kender omegnen af Kbh særlig godt...

Det vi gjorde i forhold til at beslutte hvor vi skulle købe var i øvrigt, at vi satte en grænse for hvor meget tid vi ville bruge på transport. Vores grænse blev 30 minutter til Nørreport. Så fik vi sat en ydre grænse - vi tjekkede simpelthen alle s-togslinjer og kystbanen.

Derudover skulle der også være mulighed for at tage bilen, så det skulle ikke være så langt fra motorvej. Det eliminerede nogle retninger.

Så afskrev vi steder, vi bare ikke ville bo. Ishøj, fx.

Så gik vi over til noget mere kvalitativt. Vi ville gerne have kyst rimelig tæt på, vi ville gerne have opstaldningssteder til min hest rimelig tæt på, der skulle være gode skoler og gerne gymnasium tæt på.

Og så endte det faktisk med at en god veninde med en datter der er 3 mdr ældre end vores søn sammen med sin mand havde købt hus der beliggenhedsmæssigt passede på vores kriterier. Og efter en hyggelig eftermiddag i solen i deres have gik vi en tur i kvarteret og blev enige om, at vi ville holde øje med huse i dét område. Og så dukkede drømmehuset op 2 minutters gang fra min veninde. Så her bor vi så.
5
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43831

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf paint » 5. aug 2018, 09:04

Bortset fra nærhed til det éne og det andet, kunne man også fokusere lidt på, hvor man får mest for de penge man nu vil spendere på det. Nogle gange bliver man overrasket over, hvor der er markant billigere end man troede.

https://www.boliga.dk/statistik/2018-03 ... aign=medie
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf HappyPaww » 5. aug 2018, 09:23

JoyNips skrev:Vi var også massivt udfordrede. To sønderjyder, der ikke kender omegnen af Kbh særlig godt...

Det vi gjorde i forhold til at beslutte hvor vi skulle købe var i øvrigt, at vi satte en grænse for hvor meget tid vi ville bruge på transport. Vores grænse blev 30 minutter til Nørreport. Så fik vi sat en ydre grænse - vi tjekkede simpelthen alle s-togslinjer og kystbanen.

Derudover skulle der også være mulighed for at tage bilen, så det skulle ikke være så langt fra motorvej. Det eliminerede nogle retninger.

Så afskrev vi steder, vi bare ikke ville bo. Ishøj, fx.

Så gik vi over til noget mere kvalitativt. Vi ville gerne have kyst rimelig tæt på, vi ville gerne have opstaldningssteder til min hest rimelig tæt på, der skulle være gode skoler og gerne gymnasium tæt på.

Og så endte det faktisk med at en god veninde med en datter der er 3 mdr ældre end vores søn sammen med sin mand havde købt hus der beliggenhedsmæssigt passede på vores kriterier. Og efter en hyggelig eftermiddag i solen i deres have gik vi en tur i kvarteret og blev enige om, at vi ville holde øje med huse i dét område. Og så dukkede drømmehuset op 2 minutters gang fra min veninde. Så her bor vi så.

Og hvor er det? :D
2
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf IrmaPigen » 5. aug 2018, 09:27

HappyPaww skrev:
JoyNips skrev:Vi var også massivt udfordrede. To sønderjyder, der ikke kender omegnen af Kbh særlig godt...

Det vi gjorde i forhold til at beslutte hvor vi skulle købe var i øvrigt, at vi satte en grænse for hvor meget tid vi ville bruge på transport. Vores grænse blev 30 minutter til Nørreport. Så fik vi sat en ydre grænse - vi tjekkede simpelthen alle s-togslinjer og kystbanen.

Derudover skulle der også være mulighed for at tage bilen, så det skulle ikke være så langt fra motorvej. Det eliminerede nogle retninger.

Så afskrev vi steder, vi bare ikke ville bo. Ishøj, fx.

Så gik vi over til noget mere kvalitativt. Vi ville gerne have kyst rimelig tæt på, vi ville gerne have opstaldningssteder til min hest rimelig tæt på, der skulle være gode skoler og gerne gymnasium tæt på.

Og så endte det faktisk med at en god veninde med en datter der er 3 mdr ældre end vores søn sammen med sin mand havde købt hus der beliggenhedsmæssigt passede på vores kriterier. Og efter en hyggelig eftermiddag i solen i deres have gik vi en tur i kvarteret og blev enige om, at vi ville holde øje med huse i dét område. Og så dukkede drømmehuset op 2 minutters gang fra min veninde. Så her bor vi så.

Og hvor er det? :D


Jeg gætter Holte, Virum eller noget deromkring.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf Purple Haze » 5. aug 2018, 11:54

Rapfisk skrev: TAG


Sødeste Rap.

Af personlige årsager så jeg selvfølgelig helst at i rykkede til Østerbro, men ved godt det ikke er så realistisk.

Vil hører om i har overvejet det her område i Hvidovre?
(Tilfældig bolig til salg i området) https://www.nybolig.dk/villa/2650/stran ... 079/238465

Jeg har nogle venner der bor i rækkehus på Ankermandsvej, og det er virkelig lækkert.

Stille og roligt område
Gåafstand til Friheden st.
Mortorvej til Amager osv
15 - 20 min til byen.
Havn og strand 5. min væk
Valbyparken lige rundt hjørnet.

Ved ikke hvordan det er i forhold til skoler osv.
Det er jo "lukket inde" mellem 3 større veje og vandet til den anden side.
Så måske der er et issue der.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf JoyNips » 5. aug 2018, 12:54

HappyPaww skrev:
JoyNips skrev:Vi var også massivt udfordrede. To sønderjyder, der ikke kender omegnen af Kbh særlig godt...

Det vi gjorde i forhold til at beslutte hvor vi skulle købe var i øvrigt, at vi satte en grænse for hvor meget tid vi ville bruge på transport. Vores grænse blev 30 minutter til Nørreport. Så fik vi sat en ydre grænse - vi tjekkede simpelthen alle s-togslinjer og kystbanen.

Derudover skulle der også være mulighed for at tage bilen, så det skulle ikke være så langt fra motorvej. Det eliminerede nogle retninger.

Så afskrev vi steder, vi bare ikke ville bo. Ishøj, fx.

Så gik vi over til noget mere kvalitativt. Vi ville gerne have kyst rimelig tæt på, vi ville gerne have opstaldningssteder til min hest rimelig tæt på, der skulle være gode skoler og gerne gymnasium tæt på.

Og så endte det faktisk med at en god veninde med en datter der er 3 mdr ældre end vores søn sammen med sin mand havde købt hus der beliggenhedsmæssigt passede på vores kriterier. Og efter en hyggelig eftermiddag i solen i deres have gik vi en tur i kvarteret og blev enige om, at vi ville holde øje med huse i dét område. Og så dukkede drømmehuset op 2 minutters gang fra min veninde. Så her bor vi så.

Og hvor er det? :D


Nordsjælland.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf Rapfisk » 5. aug 2018, 17:50

LaMariposa skrev:Det er bestemt heller ikke fordi, at jeg vil tale det ned. Mere fordi jeg tænkte, at man jo sagtens stadig kan tage ind til byen og få kultur, hvorimod det for mig ville være virkelig irriterende, hvis jeg skulle væk fra huset for at komme ud i en park. Så meget hellere have.

Men som Rap selv skriver, så er det selvfølgelig ikke så vigtigt, hvis man ikke er udemenneske.

Lige præcis. Efter at have læst jeres indlæg er jeg endnu mere klar på, at jeg hellere vil have by tæt på og køre efter natur. Samtidig vil kæresten (og jeg selv i lidt mindre grad) gerne have god plads, hvilket er lettere at få tæt på natur end i byen. Men ude af byen er det kvadratmeterpriserne, ikke omgivelserne, der trækker.

Faktisk flyttede jeg engang fra Vanløse (2 km fra, hvor jeg bor nu), fordi der var for kedeligt :genert:
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf Rapfisk » 5. aug 2018, 17:56

Purple Haze skrev:
Rapfisk skrev: TAG


Sødeste Rap.

Af personlige årsager så jeg selvfølgelig helst at i rykkede til Østerbro, men ved godt det ikke er så realistisk.

Vil hører om i har overvejet det her område i Hvidovre?
(Tilfældig bolig til salg i området) https://www.nybolig.dk/villa/2650/stran ... 079/238465

Jeg har nogle venner der bor i rækkehus på Ankermandsvej, og det er virkelig lækkert.

Stille og roligt område
Gåafstand til Friheden st.
Mortorvej til Amager osv
15 - 20 min til byen.
Havn og strand 5. min væk
Valbyparken lige rundt hjørnet.

Ved ikke hvordan det er i forhold til skoler osv.
Det er jo "lukket inde" mellem 3 større veje og vandet til den anden side.
Så måske der er et issue der.

Det område er bestemt i søgelyset :)

Jeg har en kollega i Hillerød og én i Birkerød (og en meget god veninde i Helsinge), så det er ikke helt udelukket, men det er også langt, synes jeg, trods s-tog.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
SonataA
Indlæg: 518
Tilmeldt: 1. sep 2015, 05:20
Kort karma: 52
Likede indlæg: 823

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf SonataA » 5. aug 2018, 18:36

Nu hvor din mand taler om Hvidovre, så kan jeg da berette lidt.
Vi bor i strandmarkskvarteret, og der er virkelig dejligt. Vi er tæt på vand, strand, volden(altså Vestvolden) centrum osv.
Men byen har også mangler, forretningslivet er ikke fantastisk og en bymidte mangler ligesom. Men igen, centrum ligger ikke langt væk.

Vi kom fra Nørrebro, og jeg savner klart at bo i byen, men med små børn, savner jeg ikke at bo i lejlighed!
Der er ikke gode cafeer, jo jo, man kan få kaffe og en brunch, men til gengæld er byen lille. Man ‘kender’ hinanden og naboen, man hjælper hinanden lidt mere og det kan jeg godt lide. Og så elsker jeg at jeg er k cykelafstand til strand og by.
2
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf Rapfisk » 5. aug 2018, 19:03

SonataA skrev:Nu hvor din mand taler om Hvidovre, så kan jeg da berette lidt.
Vi bor i strandmarkskvarteret, og der er virkelig dejligt. Vi er tæt på vand, strand, volden(altså Vestvolden) centrum osv.
Men byen har også mangler, forretningslivet er ikke fantastisk og en bymidte mangler ligesom. Men igen, centrum ligger ikke langt væk.

Vi kom fra Nørrebro, og jeg savner klart at bo i byen, men med små børn, savner jeg ikke at bo i lejlighed!
Der er ikke gode cafeer, jo jo, man kan få kaffe og en brunch, men til gengæld er byen lille. Man ‘kender’ hinanden og naboen, man hjælper hinanden lidt mere og det kan jeg godt lide. Og så elsker jeg at jeg er k cykelafstand til strand og by.

Tak, det hjælper meget. Det er klart i tråd med min oplevelse, men det gode naboskab ville klart trække op. Det er jeg vant til fra min andelsforening og ville klart savne det i et klassisk "ligusterkvarter".
0
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Livets forhold"