Hvor skal vi bo?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf Santa » 3. aug 2018, 16:38

Rapfisk skrev:Jeg arbejder først på Amager.

Det kan godt være, vi skal kigge nærmere på Fredensborg-området. Jeg har altid tænkt, at det var håbløst for offentlig transport.

Jeg er født og opvokset på Frederiksberg, så det, jeg godt kan lide, er, at det er Frederiksberg. Det er dels butikker, restauranter, museer, parker, teatre osv., men ikke mindst at min historie og min families historie er tæt forbundet til Frederiksberg. Derudover føler jeg mig tryg ved en konservativ borgmester :ninja: - så længe det varer.

Valby er desværre for længst blevet for dyr (nogle nybyggede rækkehuse er liiiiige omkring budgettet), det samme med det meste af Vanløse og efterhånden også Brønshøj og Husum.

Noget af min familie flyttede til Rødovre for ti år siden og er rigtig glade for det, så det er bestemt ikke udelukket. Irmabyens rækkehuse er dog væk, og kæresten vil desværre ikke i lejlighed.


Hvis det trækker op med en konservativ borgmester, har du så overvejet Høje Tåstrup?
Der sidder Michael Ziegler meget solidt på tronen, og med offentlig transport, så er du på Rådhuspladsen på 20 min.
Men ellers er der ikke meget Frederiksberg eller Helsingør over den!!!
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf Filipai » 3. aug 2018, 16:38

Da vi flyttede fra Lyngby troede jeg virkeligt at jeg ville savne det helt ekstremt, men det at have ens familie tæt på blev vægtet og da vi alligevel ikke havde råd til Stort hus i Lyngby, blev det Greve. Og jeg elsker virkeligt vi kan nå byen på 20 minutter, samtidig med at vi har motorvej tæt på når vi skal andre steder, og så har vi strand og natur i baghaven.
Vi satte os ned og vurderede hvor langt vi ville have fra forskellige lokationer, og så blev der ligesom sat nogle områder hvor vi havde lyst til at kigge. Vi har som du ved ingen børn, men jeg kan se på min søster hvor drænende det er at hun har en time hver vej på job med helt små børn.
1
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf Sof » 3. aug 2018, 16:42

Vi kiggede også Allerød og Birkerød, byer vi hørte godt om, særligt for børn. Og Holte, faktisk på mit drømmehus, men så stramt havde vi alligevel ikke lyst til at sidde. Så kunne vi være blevet på Frederiksberg. Så kiggede vi Kokkedal og Nivå, som det også kunne være blevet, hvis det havde været de rette huse.

Og så kiggede vi projektrækkehuse på grønttorvet i Valby, de er vist indflytningsklar til vinter, men synes indretningen var lidt for mystisk, hvis vi endda skulle have mere end et barn. Virkelig små værelser og alt for mange etager.

Jeg arbejdede i København og min kæreste i Helsingør, så syd for København var ikke rigtig attraktivt for os. Kender dog mange (yngre par, med børn eller som vil ha børn og som er flyttet fra København) der er glade for Hvidovre, Karlslunde og Solrød Strand/Jersie Strand.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf Rapfisk » 3. aug 2018, 16:43

Santa skrev:
Rapfisk skrev:Jeg arbejder først på Amager.

Det kan godt være, vi skal kigge nærmere på Fredensborg-området. Jeg har altid tænkt, at det var håbløst for offentlig transport.

Jeg er født og opvokset på Frederiksberg, så det, jeg godt kan lide, er, at det er Frederiksberg. Det er dels butikker, restauranter, museer, parker, teatre osv., men ikke mindst at min historie og min families historie er tæt forbundet til Frederiksberg. Derudover føler jeg mig tryg ved en konservativ borgmester :ninja: - så længe det varer.

Valby er desværre for længst blevet for dyr (nogle nybyggede rækkehuse er liiiiige omkring budgettet), det samme med det meste af Vanløse og efterhånden også Brønshøj og Husum.

Noget af min familie flyttede til Rødovre for ti år siden og er rigtig glade for det, så det er bestemt ikke udelukket. Irmabyens rækkehuse er dog væk, og kæresten vil desværre ikke i lejlighed.


Hvis det trækker op med en konservativ borgmester, har du så overvejet Høje Tåstrup?
Der sidder Michael Ziegler meget solidt på tronen, og med offentlig transport, så er du på Rådhuspladsen på 20 min.
Men ellers er der ikke meget Frederiksberg eller Helsingør over den!!!

Altså, Ziegler ftw, men nej :genert:
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf didas » 3. aug 2018, 16:46

Hvis en konservativ borgmester står højt på listen, skal du i hvert fald ikke rykke til vores kommune. Vi er vist nok den 2. mest røde kommune i hele Danmark efter sidste valg :lol:
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf Rapfisk » 3. aug 2018, 16:47

didas skrev:Hvis en konservativ borgmester står højt på listen, skal du i hvert fald ikke rykke til vores kommune. Vi er vist nok den 2. mest røde kommune i hele Danmark efter sidste valg :lol:

:lol:
0
Livslinjen: 70 201 201
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf Bergen » 3. aug 2018, 16:53

Hvis I har børn i tankerne, så minimer alt, hvad der hedder transporttid. Med mindre man er på deltid, så følger der en evig dårlig samvittighed med børnenes ophold i institution for de fleste forældre.
Kør lidt rundt i de områder, hvor budgettet holder og fornem om det er noget for Jer. Man kan blive positivt overrasket.
Lyngby-Taarbæk har også en stærk konservativ politik og et område, som jeg synes byder på meget godt.
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf vibbsen » 3. aug 2018, 17:01

Maanii skrev:Jeg bor i Hvidovre og vi elsker det.

Her er virkelig fredeligt, og vi er dejligt tæt på skov, strand og Vestvoldens hyggelige sti-områder med marker og fritgående får.

Samtidig kan vi stå i midten af Kbh på under 15min. Det bedste af begge verdener, hvis du spørger mig.


Vi bor også i Hvidovre. Og selvom vi drømmer om at flytte i lejlighed inde i byen, så har det INTET at gøre med at her er kedeligt. Vi er bare mere til lejlighed. Og dem finder man desværre ikke mange af i Hvidovre. Især ikke her i Hvidovre Nord hvor vi bor.

Jeg synes bestemt ikke Hvidovre er kedeligt. Jo, altså det vrimler ikke med smarte cafeer og fancy shoppingmuligheder. Til gengæld så kan man som Maanii siger nå midten af København på under 15 minutter. Vi bor i Hvidovre Nord og både Frederiksberg, Vanløse og Frederiksberg er i absolut konfortabel cykelafstand ligesom der er både tog og bus til centrum af Kbh lige i nærheden.

Ulempen ved Hvidovre er at det er ved at blive rigtig dyrt....
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf Æble » 3. aug 2018, 17:16

Hvad er budgettet ift køb?

Vi bor I Rødovre og er meget glade for det. Vi kom begge fra byen og følte os vildt småborgerlige da vi flyttede herud for 11 år siden :genert: Der ligger meget identitet i det at bo i byen. Vi kiggede på huse tot på byen og så længere og længere vestpå indtil der var noget vi kunne betale. Man vænner sig til at der ikke er smarte cafeer overalt. Med små børn har du også oftere brug for en døgnåben Netto end en lækker cafe, så det kommer helt af sig selv. Og jeg kan cykle til Rådhuspladsen på 25 min, så bylivet er jo ikke langt væk.

Jeg ville tage ud og se de forskellige områder. Evt kombiner med at begynde så småt at kigge på huse. Gå så en tur i kvarteret og hvis i ser nogle lokale så spørg havd fordelene er ved at bo i området.
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf Alphilia » 3. aug 2018, 17:19

Skal I købe noget fælles fra start?
Ellers kunne det måske være en mulighed, at prøve fx Helsingør af i rækkehuse i 1/2 års tid og se hvordan det fungerer. Eller omvendt.
1
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf Santa » 3. aug 2018, 17:25

Rapfisk skrev:
Santa skrev:
Rapfisk skrev:Jeg arbejder først på Amager.

Det kan godt være, vi skal kigge nærmere på Fredensborg-området. Jeg har altid tænkt, at det var håbløst for offentlig transport.

Jeg er født og opvokset på Frederiksberg, så det, jeg godt kan lide, er, at det er Frederiksberg. Det er dels butikker, restauranter, museer, parker, teatre osv., men ikke mindst at min historie og min families historie er tæt forbundet til Frederiksberg. Derudover føler jeg mig tryg ved en konservativ borgmester :ninja: - så længe det varer.

Valby er desværre for længst blevet for dyr (nogle nybyggede rækkehuse er liiiiige omkring budgettet), det samme med det meste af Vanløse og efterhånden også Brønshøj og Husum.

Noget af min familie flyttede til Rødovre for ti år siden og er rigtig glade for det, så det er bestemt ikke udelukket. Irmabyens rækkehuse er dog væk, og kæresten vil desværre ikke i lejlighed.


Hvis det trækker op med en konservativ borgmester, har du så overvejet Høje Tåstrup?
Der sidder Michael Ziegler meget solidt på tronen, og med offentlig transport, så er du på Rådhuspladsen på 20 min.
Men ellers er der ikke meget Frederiksberg eller Helsingør over den!!!

Altså, Ziegler ftw, men nej :genert:

Det var osse ment halvvejs humoristisk..... han ville ikke trække op for mig!
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf Rapfisk » 3. aug 2018, 18:16

Budgettet ift. køb er 4.500.000. Det får man desværre ikke alverden for i Lyngby, som ellers var mit 2. valg. Som flere er inde på, er det også lige ved at være knapt til de gode steder i Hvidovre.

Vi regner med at sælge rækkehuset først og tage nogen tid i lejligheden, indtil vi finder det rigtige.
0
Livslinjen: 70 201 201
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf Nomnom » 3. aug 2018, 18:46

Altså - jeg vil også slå et slag for Smørum/Måløv/Jonstrup/Ballerup området :genert:

Både min mand og jeg er vokset op her og bor nu tæt på dejlig natur, samtidig med vi er tæt på offentlig transport. Jeg kan godt se at der nok ikke er så meget liv her, som på Frederiksberg :)
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf hotlips » 3. aug 2018, 20:37

Rapfisk skrev:Jeg arbejder først på Amager.

Det kan godt være, vi skal kigge nærmere på Fredensborg-området. Jeg har altid tænkt, at det var håbløst for offentlig transport.

Jeg er født og opvokset på Frederiksberg, så det, jeg godt kan lide, er, at det er Frederiksberg. Det er dels butikker, restauranter, museer, parker, teatre osv., men ikke mindst at min historie og min families historie er tæt forbundet til Frederiksberg. Derudover føler jeg mig tryg ved en konservativ borgmester :ninja: - så længe det varer.

Valby er desværre for længst blevet for dyr (nogle nybyggede rækkehuse er liiiiige omkring budgettet), det samme med det meste af Vanløse og efterhånden også Brønshøj og Husum.

Noget af min familie flyttede til Rødovre for ti år siden og er rigtig glade for det, så det er bestemt ikke udelukket. Irmabyens rækkehuse er dog væk, og kæresten vil desværre ikke i lejlighed.


Der er et fint lille hus til 2,5 til salg lige over for os, så de findes rundt omkring, men man skal se sig for, priserne er strøget i vejret de sidste 5 år lige her og nogle af dem der er på samme størrelse står til det dobbelte.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvor skal vi bo?

Indlægaf hotlips » 3. aug 2018, 20:49

Æble skrev:Hvad er budgettet ift køb?

Vi bor I Rødovre og er meget glade for det. Vi kom begge fra byen og følte os vildt småborgerlige da vi flyttede herud for 11 år siden :genert: Der ligger meget identitet i det at bo i byen. Vi kiggede på huse tot på byen og så længere og længere vestpå indtil der var noget vi kunne betale. Man vænner sig til at der ikke er smarte cafeer overalt. Med små børn har du også oftere brug for en døgnåben Netto end en lækker cafe, så det kommer helt af sig selv. Og jeg kan cykle til Rådhuspladsen på 25 min, så bylivet er jo ikke langt væk.

Jeg ville tage ud og se de forskellige områder. Evt kombiner med at begynde så småt at kigge på huse. Gå så en tur i kvarteret og hvis i ser nogle lokale så spørg havd fordelene er ved at bo i området.


Må jeg være nysgerrig og spørge om det er den netto på tæbyvvej?

Du skal ikke svare hvis du ikke har lyst. :genert:
0

Tilbage til "Livets forhold"