Den dag du holdt op med at elske din eks.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Den dag du holdt op med at elske din eks.

Indlægaf Annione » 8. aug 2018, 05:05

Kan du pinpointe den dag?

Jeg sad sammen med en veninde i går. Vi snakkede om det med kærligheden, der forsvandt. Hun nævnte, at kvinder ofte kan sætte en finger på, hvornår de holdt op med at elske en partner.
At tingene bare gik ned af bakke, og så *puf* en dag forsvandt kærligheden.

Det var lidt scary - for den dag kan jeg godt huske. Jeg var ikke klar over det tidligere. Men det slog mig, da hun sagde det - ja, jeg ved godt hvilken dag, jeg holdt op med at elske ham.
Jeg prøvede så meget at komme tilbage. Jeg prøvede at ændre mig. Jeg kæmpede med mine egne dæmoner. Jeg prøvede at finde kærligheden til ham igen - men den var væk. Længe før jeg gik fra ham.

Kan du pinpointe den dag?
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Den dag du holdt op med at elske din eks.

Indlægaf JoyNips » 8. aug 2018, 05:11

Ja, den ene kan jeg helt klart. De øvrige fortaber sig i glemslens tåger.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Den dag du holdt op med at elske din eks.

Indlægaf achillaxedprune » 8. aug 2018, 05:20

Nej, det kan jeg ikke... Men jeg har også altid gået fra mine kærester, mens jeg stadig elskede dem.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Den dag du holdt op med at elske din eks.

Indlægaf Sangius » 8. aug 2018, 05:27

Næh. Det skete gradvist. Til sidst kunne jeg bare mærke, at jeg ikke elskede ham mere.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Den dag du holdt op med at elske din eks.

Indlægaf Sophies-mor » 8. aug 2018, 06:30

Jeg kan i hvert fald definere den dag, hvor min sidste tiltro til ham forsvandt, hvad angår hans håndtering af kriser.
Vi kæmper stadig...
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Den dag du holdt op med at elske din eks.

Indlægaf LaScrooge » 8. aug 2018, 06:31

Nej. Jeg elsker stadig 3 af mine ekskærester, på forskellige måder. Med den sidste (nr 3 ud af 4), tror jeg, at følelsen af kærlighed langsomt døde i takt med manglen på kærlighedsfodrende handlinger i forholdet. Jeg kunne ikke mærke at han elskede mig og hans handlinger viste det heller ikke, forholdet blev en kamp for mig, som handlede om at fikse det, en viljeshandling. En dag så jeg en vej ud og tog den og da havde jeg ingen kærlige følelser tilbage, overhovedet. Det var efter 2 års kamp. Jeg hadede og foragtede ham for dét, jeg følte han havde udsat mig for. Hans svaghed og kujoneri havde stjålet min tid og min glæde, og vores forhold var delkatalysator for den fire år lange depression jeg endte i.

Jeg håber han har et dårligt liv.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55899
Kontakt:

Re: Den dag du holdt op med at elske din eks.

Indlægaf Ado » 8. aug 2018, 06:40

Nej. Men jeg kan huske den dag, hvor det stod mig helt klart, at jeg skulle afslutte det. Det var noget så banalt, som til en koncert med HUSH, hvor de spillede et nyt og endnu ikke-udgivet nummer. "I can't be the one". Det var så sært. Lige dér indså jeg, at vi ikke bare havde en krise, men at jeg aldrig ville kunne se en fremtid med ham.
3
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4635
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 678
Likede indlæg: 21209

Re: Den dag du holdt op med at elske din eks.

Indlægaf catnip » 8. aug 2018, 06:50

Ja, det kan jeg. Meget tydeligt.

Det var gået ned ad bakke virkelig længe, og jeg havde kæmpet en indædt kamp for at få forholdet på ret køl. Han havde tilgengæld været passiv og ansvarsfralæggende.

Jeg sad i køkkenet og så på ham mens han sad inde i stuen, og mærkede tydeligt at der ikke var mere tilbage. Intet. Jeg var færdig...og klar til at bryde væk.

Det var virkelig sært, men også en befrielse at jeg blev så afklaret.
2
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Vinaia
Indlæg: 286
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:19
Kort karma: 51
Likede indlæg: 881

Re: Den dag du holdt op med at elske din eks.

Indlægaf Vinaia » 8. aug 2018, 07:04

Ved nogen af dem, ja. Specielt én. Det var den dag han bad mig få en abort og i øvrigt mente at jeg burde indlægges. :wacko:
1
So, tell me, where should I go?
To the left, where nothing is right
... or to the right, where nothing is left?
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Den dag du holdt op med at elske din eks.

Indlægaf Stitch » 8. aug 2018, 07:27

Ja. Jeg kan huske at jeg i et skænderi før havde sagt "hvis du truer mig igen, så går jeg. Så er det endegyldigt slut". Næste skænderi truede han så igen. Og så var det slut. Følelserne forsvandt. Puff. Det var ret vildt.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Den dag du holdt op med at elske din eks.

Indlægaf Madam Pomfrey » 8. aug 2018, 07:36

Det skete over tid, øgede krav, forventninger, egoisme, mere og mere kaos, straf.
Men de handlinger der forårsagede at alt i mig lukkede og slukkede, hvor jeg helt aktivt valgte ikke at elske ham mere mere, valgte ikke at tro på, eller ville kæmpe for det mere, det står soleklart. Brændt ind i mig, og børn.
Det tog mig bare noget tid at forstår at jef hverken kunne eller skulle elske ham mere, ikke skulle eller kunne gi ham hvad ham hvad han ville ha, at han ikke havde krav på det, på os. Men i dag ved jeg at hans handlinger ødelagde hvad der var tilbage, og jeg har kun gået skrift væk fra det siden.
6
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Den dag du holdt op med at elske din eks.

Indlægaf Anilara » 8. aug 2018, 07:50

Ja. Da jeg fandt ud af at alle mine bekymringer var sande, og mere til. Jeg fik en besked fra en kvinde om, at han (også) var kæreste med hende på 3. år og at han havde været utro med mindst 2-3 andre...
Der slap kærligheden op, og blev til sorg, vrede og en følelse af at være ydmyget.
1
Lava11
Indlæg: 62
Tilmeldt: 12. jan 2018, 12:09
Kort karma: 6
Likede indlæg: 118

Re: Den dag du holdt op med at elske din eks.

Indlægaf Lava11 » 8. aug 2018, 08:19

Det var gået ned af bakke længe - af gode årsager blev jeg mere og mere mistroisk og bitter over tidligere handlinger.
Men den dag jeg vidste at det nu var slut, var da jeg åbnede mig op og sagde at min spiseforstyrrelse var begyndt igen.
Hans svar? "jeg vidste slet ikke at du var så svag"...

Den gjorde SÅ ondt - men åbnede samtidig øjnene så meget, at jeg vidste det var slut.
Bare endnu et eksempel på ingen empati når man åbnede sig op eller tillod sig at have det dårligt.
(Kommer fra hende der aldrig har accepteret at være andet end 100% ovenpå, hvilket oftest har resulteret i det stik modsatte).
3
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Den dag du holdt op med at elske din eks.

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 8. aug 2018, 08:21

Jeg tror aldrig rigtig jeg elskede min eks i første omgang. Men jeg kan huske ned til detaljer, hvornår jeg holdt op med at holde af ham og bare ville ud af forholdet.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19645
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46289

Re: Den dag du holdt op med at elske din eks.

Indlægaf LadyFox » 8. aug 2018, 08:32

Nej, jeg ved ikke om jeg husker den dag, men jeg husker den dag hvor den absolut sidste chance for nogensinde at kunne komme på rette spor igen, forsvandt helt. På det tidspunkt, var sandsynligheden for at jeg kunne finde tilbage allerede minimal. Og desværre sluttede det ikke der.

Men den dag hvor jeg igen igen fandt han mega fuld på antabus på et værtshus 12 timer efter at han havde sagt han var på vej hjem, og derefter havde slukket sin telefon og min reaktion var at stikke ham en flad, da var der ingen vej tilbage.

Disclaimer: Nej, jeg synes på ingen måde at det er okay at slå sin kæreste.
1
...

Tilbage til "Livets forhold"