Komplimenter

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2390

Re: Komplimenter

Indlægaf Thomas31 » 12. aug 2018, 22:39

vibbsen skrev:
Thomas31 skrev:
SurSødSovs skrev:
Thomas31 skrev:
vibbsen skrev:
dgd2007 skrev:Det undrer mig til gengæld lidt med dem der har den holdning at "Jeg siger sådan og sådan til højre og venstre. Så er det forkert af de andre hvis de ikke tager det på den måde jeg synes, de skal." :)

Det er vel netop en del af "the noble art of komplimenter" at man lodder stemningen lidt inden man bræger løs?


Tænk, jeg vidste ikke at der var noget der hed "The noble art of komplimenter". Eller at man ligefrem skal lodde stemningen før man roser andre mennesker.

Men hvis det er tilfældet så kan jeg kun sige Buh-fucking-huuu...Det er bare ærgerligt....Jeg har ikke tænkt mig at lade være med at rose folk af den grund. Om de vil tage rosen til sig og glæde sig ved den, eller de vil opfatte det som noget negativt. De må de virkelig selv om....


Og det er fint for dig. Fortsæt endelig. Men hvis du tror, at alle - dvs også mænd - har samme frihed, så er du mildt sagt ikke i kontakt med virkeligheden. Hvad du gør er et kvindeligt privilegium. Jeg ville aldrig fortælle en kvinde, at hun duftede godt eller kommentere hendes udseende på anden måde (medmindre selvfølgelig, der var en etableret forbindelse eller accept) . Det er ikke risikoen værd. Det gælder måske især mænd, omgivelserne ikke formoder leve som en munk. Det er den mandlige pendant til slut-shaming.


Jeg tror du generaliserer for meget. Flere mænd har da komplimenteret min duft, kjole, smykker, nye frisure... En enkelt gang var der endda en mand, der lagde mærke til, jeg skiftede foundation. Han troede så, jeg måtte være begyndt på en ny creme og ville altså gerne sige, den virkede fantastisk og spørge om mærke. For så skulle hans mor have den i fødselsdagsgave :lun:


Men hvilket forhold havde du så til de mænd? For mig er det en altafgørende forskel om, man er kommet over en skillelinie mellem perifære bekendtskaber, og så dem, hvor man har en fælles forståelse for, hvad man kan tale om. Er man først ovre den, har jeg ingen problemer med komplimenter eller tale om næsten alt eller flirte eller mere, også med yngre kvinder. Men måske netop derfor vil jeg gerne holde min sti ultra-ren, når det gælder de mere perifære relationer. Jeg gider ikke have et eller andet klamt rygte, og nogle halvkiksede komplimenter kan hurtigt blive ammunition for visse særligt trælse kvindetyper, der gerne vil skabe den slags.

Er det for generaliserende eller paranoidt? Jeg tror det ikke. Vi lever trods alt i et samfund, hvor der er en jagt på mænd i et omfang så mandlige pædagoger angiveligt lader sig frivilligt overvåge. De må kunne mærke risikoen. Det kan jeg også. Det skal ikke opfattes som klynk. Det er jo reelt en temmelig ligegyldig ting.


Jeg kan sagtens forstå hvor du kommer fra. Og jeg kan sagtens forstå at man som mand simpelthen vælger at lade være med at give komplimenter af frygt for at få et rygte som halv-klam, eller endnu værre : Give ammunition til den helt særlige kvindetype som netop benytter hvad egentlig var ment som en kompliment - omend den blev lidt halvkikset - til at skabe den slags.

Jeg vil dog gerne sige at vi faktisk er nogen kvinder som GODT kan lide komplimenter. Også selvom de måske er lidt halvkiksede. Og som faktisk opfatter disse som netop det de er : Ros. Og os har jeg faktisk lidt ondt af.....Måske man kunne lave sådan en slags "Komplimenter JA tak" badge vi kan tage på....

Ja men jeg kan egentlig også godt lide din begejstring, og det er absolut en værdifuld evne at kunne bidrage positivt til sine omgivelser. Det må jeg så gøre på andre måder.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22020

Re: Komplimenter

Indlægaf dgd2007 » 12. aug 2018, 22:40

Trimmen Sie, bitte :blomst:
0
Brugeravatar
Sukisaki
Indlæg: 477
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:06
Kort karma: 40
Likede indlæg: 796

Re: Komplimenter

Indlægaf Sukisaki » 13. aug 2018, 06:52

Det handler i høj grad om levering og at aflæse situtationen.

Hvis en kollega siger at jeg dufter godt, i neutralt tonefald, evt. spørger ind til min parfume, og så taler videre om noget andet, er det da dejligt.
Hvis samme kollega siger det samme, imens han glor på mine bryster, slikker sig om munden og jeg evt. er trængt op i et hjørne er det voldsomt ubehageligt.

Der er selvfølgelig mange nuancer mellem de to scenarier, men hvis man kigger på modtageren kan man som regel godt fornemme stemningen. Hvis man så kan se, at de ikke synes det er fedt, så trækker man sig tilbage og medmindre man er gået LAAANGT over stregen, er det fint.
Hvis man er nogenlunde i stand til at aflæse andre mennesker, er der ikke noget at være bekymret for.
2
JoyNips
Indlæg: 12059
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33915

Re: Komplimenter

Indlægaf JoyNips » 13. aug 2018, 08:52

dgd2007 skrev:
JoyNips skrev:Et oprigtigt svar på hvad der menes med prestigetab? Æh ja, hvorfor skulle det være et problem?

Jeg gætter på at abcd mente det med at spørge din kollega om han kunne lide din kompliment ... :)

Men med hensyn til det andet:
Hvis en pige/kvinde har forståelse for at jeg kan have andre behov end hun selv = høj prestige, hun er i stand til se ud over egen næsetip.
Hvis hun går ud fra at jeg tænker lige som hende på alle punkter = lav prestige, hun ser det hele fra sin egen verden. Eller citeret ordret fra mine tanker ved en bestemt lejlighed: "Tror du jeg er en pige eller sådan noget?" :genert:


Jeg kan stadig virkelig ikke se, hvad prestige har med noget at gøre. :)
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12059
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33915

Re: Komplimenter

Indlægaf JoyNips » 13. aug 2018, 08:54

abcd skrev:
JoyNips skrev:
abcd skrev:
JoyNips skrev:Et prestigetab? Det må du simpelthen forklare nærmere.

Jeg spurgte i øvrigt min kollega om det i går. Han havde slet ikke tænkt noget om udvekslingen, som var noget i retning af:
Mig: “yadda yadda, noget om fest, vogt dig for xx, han elsker når vi får nye unge, pæne mænd i huset”
Kollega: “ha, er jeg da en pæn ung mand?”
Mig: “Ja, du er da, nå men festerne plejer at foregår sådan her...”


Forventer du et oprigtigt svar på sådan et spørgsmål?


Et oprigtigt svar på hvad der menes med prestigetab? Æh ja, hvorfor skulle det være et problem?


Nej, et oprigtigt svar på spørgsmålet til din kollega. Han kan have tænkt alt muligt om det, og mange af tingene kunne han vel tænkes at lyve om for at beskytte sin værdighed. Hvis han f.eks. havde tænkt "JoyNips synes jeg er lækker, måske vi kan knalde til julefrokosten", ville han så oprigtigt have svaret det på spørgsmålet om hvorvidt han tænkte noget om din kompliment?


Ja, jeg forventer generel oprigtige svar på spørgsmål :)
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9031
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1014
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21856

Re: Komplimenter

Indlægaf Purple Haze » 14. aug 2018, 06:06

SurSødSovs skrev:Jeg forstår ærligt talt ikke, hvordan et kompliment kan være en fodfejl, der bliver brugt mod en. Eller hvordan et kompliment kan gå ud over en.

Så jeg har svært ved den her diskussion.


Der er da ellers flere eksempler her i tråden.

Fx den med håndværkeren i det lille rum der kommentere på hendes krop med slet skjulte sexuelle undertoner.
Hvilket lader til at have gjort hende utryk.

Eller Mænd der glor på ens bryster mens de komplimentere en (Ham fra mit eksempel “hed” i øvrigt ‘Klamme Gert’ på arbejdspladsen).

Så hvis man ikke helt kan lure hvor grænsen går, eller tror dem man ville komplimentere ville bruge det som en undskyldning til at synes man er klam fordi de ikke kan lide en. Så ville jeg da også lade være.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5613
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1485
Likede indlæg: 22876

Re: Komplimenter

Indlægaf POCKETKITTEN » 14. aug 2018, 07:02

Jeg kommenterer hele tiden, hvis folk dufter godt. Fremmede, kollegaer, veninder, venner. Jeg synes, det er et dejligt kompliment.

Variationen at "du ser godt ud i dag", som jeg ikke bruger på f.eks. arbejdspladsen, er "du ser skarp ud" eller "de (brillerne, bukserne, etc.) er gode til dig."

Jeg kaster altid om mig komplimenter - som jeg selvfølgelig mener.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2390

Re: Komplimenter

Indlægaf Thomas31 » 14. aug 2018, 17:53

SurSødSovs skrev:
Purple Haze skrev:
SurSødSovs skrev:Jeg forstår ærligt talt ikke, hvordan et kompliment kan være en fodfejl, der bliver brugt mod en. Eller hvordan et kompliment kan gå ud over en.

Så jeg har svært ved den her diskussion.


Der er da ellers flere eksempler her i tråden.

Fx den med håndværkeren i det lille rum der kommentere på hendes krop med slet skjulte sexuelle undertoner.
Hvilket lader til at have gjort hende utryk.

Eller Mænd der glor på ens bryster mens de komplimentere en (Ham fra mit eksempel “hed” i øvrigt ‘Klamme Gert’ på arbejdspladsen).

Så hvis man ikke helt kan lure hvor grænsen går, eller tror dem man ville komplimentere ville bruge det som en undskyldning til at synes man er klam fordi de ikke kan lide en. Så ville jeg da også lade være.



Ja. Hvis man ikke kan skelne et kompliment fra seksuelle kommentarer, så bør man holde sig fra dem


Og her illustrerer du problemet så smukt i en enkelt sætning. Det hele afhænger altså alene af, hvad han siger, ikke af hvem hun er. En mand er dermed dum, hvis han ikke kan skelne. Kvinden fælder logisk dommen over komplimentet men konskevenser af det er uproblematiske, da han er bevidst om det hele, medmindre altså, at han er dum. Simpelt og nemt.

Og desvære helt forkert. Han kan ikke ved valg af ord styre, hvordan et perifært bekendtslab modtager et kompliment. En mand, der har noget på spil i en kontekst bør tænke better safe than sorry. Sørg for at kende kvinderne først. Så forsvinder risikoen.
0
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2390

Re: Komplimenter

Indlægaf Thomas31 » 14. aug 2018, 18:35

SurSødSovs skrev:
Thomas31 skrev:
SurSødSovs skrev:
Purple Haze skrev:
SurSødSovs skrev:Jeg forstår ærligt talt ikke, hvordan et kompliment kan være en fodfejl, der bliver brugt mod en. Eller hvordan et kompliment kan gå ud over en.

Så jeg har svært ved den her diskussion.


Der er da ellers flere eksempler her i tråden.

Fx den med håndværkeren i det lille rum der kommentere på hendes krop med slet skjulte sexuelle undertoner.
Hvilket lader til at have gjort hende utryk.

Eller Mænd der glor på ens bryster mens de komplimentere en (Ham fra mit eksempel “hed” i øvrigt ‘Klamme Gert’ på arbejdspladsen).

Så hvis man ikke helt kan lure hvor grænsen går, eller tror dem man ville komplimentere ville bruge det som en undskyldning til at synes man er klam fordi de ikke kan lide en. Så ville jeg da også lade være.



Ja. Hvis man ikke kan skelne et kompliment fra seksuelle kommentarer, så bør man holde sig fra dem


Og her illustrerer du problemet så smukt i en enkelt sætning. Det hele afhænger altså alene af, hvad han siger, ikke af hvem hun er. En mand er dermed dum, hvis han ikke kan skelne. Kvinden fælder logisk dommen over komplimentet men konskevenser af det er uproblematiske, da han er bevidst om det hele, medmindre altså, at han er dum. Simpelt og nemt.

Og desvære helt forkert. Han kan ikke ved valg af ord styre, hvordan et perifært bekendtslab modtager et kompliment. En mand, der har noget på spil i en kontekst bør tænke better safe than sorry. Sørg for at kende kvinderne først. Så forsvinder risikoen.

Jeg tænker egentlig det samme gælder for kvinder. Mon dog du ville sætte pris på, jeg fangede dig op ad kopimaskinen og kommenterede bulen i dine bukser.


Det ville jeg være ligeglad med men aldrig selv gøre noget tilsvarende. Faktisk oplever jeg jævnligt noget lignende i en mildere udgave, kvinder der gerne vil røre hænder og arme og kan flette det ind som noget normal adfærd, men det er ok, j eg mener ikke, man kan bytte kønnene rundt på den måde. Jeg har ikke samme latente frygt for vold og aggressioner osv som en kvinde ofte vil have. Til gengæld kan kvinder finde på andre ting, der gerne undervurderes. Som sladder og manipulationer. Udnævne klamme Gert.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22020

Re: Komplimenter

Indlægaf dgd2007 » 17. aug 2018, 14:12

JoyNips skrev:
dgd2007 skrev:
JoyNips skrev:Et oprigtigt svar på hvad der menes med prestigetab? Æh ja, hvorfor skulle det være et problem?

Jeg gætter på at abcd mente det med at spørge din kollega om han kunne lide din kompliment ... :)

Men med hensyn til det andet:
Hvis en pige/kvinde har forståelse for at jeg kan have andre behov end hun selv = høj prestige, hun er i stand til se ud over egen næsetip.
Hvis hun går ud fra at jeg tænker lige som hende på alle punkter = lav prestige, hun ser det hele fra sin egen verden. Eller citeret ordret fra mine tanker ved en bestemt lejlighed: "Tror du jeg er en pige eller sådan noget?" :genert:


Jeg kan stadig virkelig ikke se, hvad prestige har med noget at gøre. :)

Ok, men så kald det noget andet :) Men altså, det giver da altid noget respekt, når modparten har lidt forståelse for ens natur og behov. Det synes jeg da i høj grad også, piger/kvinder har. Og så omvendt at hvis personen viser en eklatant mangel på den forståelse, så ryger den pågældende lidt ned i agtelse, og komplimenten bliver ikke så meget værd - eller selvfølgelig, hvis det er grelt, kan kvinder opfatte den som en fornærmelse. Helt så barske er vi mænd jo ikke, da vi går ud fra at det venligt ment på en eller anden måde. :)
0
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1776
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 467
Likede indlæg: 4998

Re: Komplimenter

Indlægaf Primerose » 18. aug 2018, 00:28

Jeg tror mere det handler om hvordan komplimentet leveres end hvad der egentlig komplimenteres.
Mens jeg har læst denne tråd, har jeg tænkt på en del eksempler på komplimenter, der både kan leveres så de er rare og hyggelige, men også så de kan virke upassende.

Lad os dykke ned i komplimentet hvor en kollega siger til en anden at h*n dufter godt, da den åbenbart skiller vandene lidt.

Fx: hvis en kollega af det modsatte køn siger “mmmh hvor dufter du bare lækkert i dag”, så kan det godt virke lidt vel offensivt og upassende.
Hvis samme kollega i stedet siger “hvor er det en god parfume du har på. Må jeg spørge hvad det er for en?”, så virker det ikke så anmasende men til gengæld venligt og giver god plads til tanken om at han måske gerne vil købe den til sin kæreste/søster/mor, hvilket gør det ret uskyldigt.
Hvis der kommer en helt perifær kollega ind i rummet og siger “ej, hvor dufter her dejligt af en eller anden parfume. Det er som om jeg kender den.” Så er det stadig et kompliment, men upersonligt, da kollegen tydeligt siger at han ikke ved at det er DIG der dufter godt, men bare at en eller anden gør det.
Og så er der selvfølgelig også den helt grelle version hvor hvilken som helt kollega (som man ikke har et seksuelt forhold til) stiller sig op af en, tager en ordentlig sniffer lige ned i nakken og siger “mums! Du dufter af sex” - så er komplimenten selvsagt klam, upassende og totalt ødelagt....
MEN... hvis din tætte kollega, som du taler privat med og altid griner og har det godt med, møder dig på arbejde og siger samme sætning med et stort smil og et glimt i øjet, og evt spørger om du skal på date senere, så ville de fleste nok lægge mere vægt på den morskab, drillesyge tone iblandet sød kompliment om god parfume, end på at det kunne misforstås hvis relationen til komplimentgiveren manglede.
Idéen med ovenstående eksempler forestiller jeg mig også gør sig gældende i andre miljøer og blandt andre relationer end arbejde og kollegaer. Det var mere bare for at give nogle konkrete eksempler, de fleste vil kunne forholde sig til.

På den måde mener jeg bare, at jeg tror, at man i princippet kan slippe godt afsted med at komplimentere langt de fleste ting, hvis bare man tilpasser leveringen til modtageren.

Jeg selv komplimenterer ret ofte. Jeg forsøger i hvert fald at huske at fortælle folk, hvis jeg i mit hovede tænker et kompliment. Det er selvfølgelig langt fra altid jeg gør det, for man tænker jo generelt meget mere end man siger, men jeg forsøger at leve efter at hvis folk fortjener et kompliment (hvad enten fortjener forstås som grundet en aktiv eller passiv handling), så skal de da også have det at vide.
Og det gælder både folk jeg kender rigtig godt, dem jeg kender mere perifært eller blot møder på min vej.
Hvis jeg gerne vil komplimentere en gudesmuk kvinde nede i nettokøen, så kunne jeg evt finde på at skabe en øjenkontakt og så sige “ej, du må undskylde hvis det er totalt mærkeligt at en fremmed bare siger sådan noget, men dit hår/kjole/øjenvipper er bare helt vildt flotte.” Og så ville jeg nok altid følge op med et spørgsmål om hvor mon mascaraen er fra eller om hun kan anbefale sin frisør, for at markere at komplimenten er ment rent og skært som det det er, en umiddelbar fascination af noget der fortjener min opmærksomhed. Ikke som en interesse i hende på anden vis.

Jeg modtager også selv en del komplimenter, både fra fremmede og folk jeg kender, og jeg lapper det i mig. Også selvom jeg godt kan blive lidt genert over opmærksomheden i øjeblikket. Så bliver jeg alligevel glad over at nogle tænker pænt om mig, og tager den følelse med mig videre.

Håber I forstår hvad jeg mener og at der ikke er for mange trykfejl. Jeg har fået temmelig meget morfin i dag :stoned:
1
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22020

Re: Komplimenter

Indlægaf dgd2007 » 18. aug 2018, 13:04

Primerose skrev:Jeg tror mere det handler om hvordan komplimentet leveres end hvad der egentlig komplimenteres.
[...]

Det tror jeg du har helt ret i.

Et par eksempler på ikke-intime komplimenter:

1) Jeg komplimenterede hendes farvevalg (tøj) - hun reagerede som om jeg har havde sagt at hun var komplet lækker. Så meget faktisk at jeg blev helt i tvivl om det faktisk var det jeg havde ment. :fløjt:

2) Til en firmafest hvor en der ellers bestemt ikke plejede at dulle sig op, var mødt frem i fuld krigsmaling: "Hvor ser du grim ud med al den sminke!" (sagt i :lun: + :worship: tonefald). Den faldt i rigtig god jord, would you believe it! :)

Denne tråd fik mig for resten til at tænke på en diskussion mellem nogle håndboldtrænere/-spillere for en del år siden (bl.a. Camilla Andersen), hvor de var rørende enige om at man skulle tale anderledes til kvindehold end til mande-ditto. Kvinderne skulle have mange flere opmuntrende ord. Det er selvfølgelig ikke ligefrem komplimenter, men dog lidt samme ide. Der er måske noget om at det får piger/kvinder til at mande sig op og performe bedre af det, mens mænd nærmere bliver lidt dovne af det og tænker den hellige grav er velforvaret. :gruble: :lol:
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22020

Re: Komplimenter

Indlægaf dgd2007 » 18. aug 2018, 13:39

vulpesVelox skrev:Det siges, at det er bedre at give end at tage imod, men jeg begynder altså at have mine tvivl desangående sandhedsværdien bag udsagnet.

Det kommer vel lidt an på om det er set fra mands- eller kvindesynspunkt.

For kvinder: let at give komplimenter + svært at modtage = størst succes at modtage dem (hvis de er gode).
For mænd: svært at give komplimenter + let at modtage = størst succes at give dem (hvis de bliver godt modtaget).

:gruble:
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9031
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1014
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21856

Re: Komplimenter

Indlægaf Purple Haze » 18. aug 2018, 16:12

dgd2007 skrev:
JoyNips skrev:
dgd2007 skrev:
JoyNips skrev:Et oprigtigt svar på hvad der menes med prestigetab? Æh ja, hvorfor skulle det være et problem?

Jeg gætter på at abcd mente det med at spørge din kollega om han kunne lide din kompliment ... :)

Men med hensyn til det andet:
Hvis en pige/kvinde har forståelse for at jeg kan have andre behov end hun selv = høj prestige, hun er i stand til se ud over egen næsetip.
Hvis hun går ud fra at jeg tænker lige som hende på alle punkter = lav prestige, hun ser det hele fra sin egen verden. Eller citeret ordret fra mine tanker ved en bestemt lejlighed: "Tror du jeg er en pige eller sådan noget?" :genert:


Jeg kan stadig virkelig ikke se, hvad prestige har med noget at gøre. :)

Ok, men så kald det noget andet :) Men altså, det giver da altid noget respekt, når modparten har lidt forståelse for ens natur og behov. Det synes jeg da i høj grad også, piger/kvinder har. Og så omvendt at hvis personen viser en eklatant mangel på den forståelse, så ryger den pågældende lidt ned i agtelse, og komplimenten bliver ikke så meget værd - eller selvfølgelig, hvis det er grelt, kan kvinder opfatte den som en fornærmelse. Helt så barske er vi mænd jo ikke, da vi går ud fra at det venligt ment på en eller anden måde. :)



kan det du mener sammenlignes med, når (nogle) mænd brokker sig over at (nogle) kvinder ikke bryder sig om at blive catcalled, fordi de selv ville tage det som en kompliment, og faktisk ville blive glade for det?
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22020

Re: Komplimenter

Indlægaf dgd2007 » 18. aug 2018, 16:15

Purple Haze skrev:kan det du mener sammenlignes med, når (nogle) mænd brokker sig over at (nogle) kvinder ikke bryder sig om at blive catcalled, fordi de selv ville tage det som en kompliment, og faktisk ville blive glade for det?

Nej.
0

Tilbage til "Livets forhold"