Komplimenter

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 789
Likede indlæg: 11216

Re: Komplimenter

Indlægaf dgd2007 » 18. aug 2018, 13:39

vulpesVelox skrev:Det siges, at det er bedre at give end at tage imod, men jeg begynder altså at have mine tvivl desangående sandhedsværdien bag udsagnet.

Det kommer vel lidt an på om det er set fra mands- eller kvindesynspunkt.

For kvinder: let at give komplimenter + svært at modtage = størst succes at modtage dem (hvis de er gode).
For mænd: svært at give komplimenter + let at modtage = størst succes at give dem (hvis de bliver godt modtaget).

:gruble:
0
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 283
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 5035

Indlægaf Purple Haze » 18. aug 2018, 16:12

dgd2007 skrev:
JoyNips skrev:
dgd2007 skrev:
JoyNips skrev:Et oprigtigt svar på hvad der menes med prestigetab? Æh ja, hvorfor skulle det være et problem?

Jeg gætter på at abcd mente det med at spørge din kollega om han kunne lide din kompliment ... :)

Men med hensyn til det andet:
Hvis en pige/kvinde har forståelse for at jeg kan have andre behov end hun selv = høj prestige, hun er i stand til se ud over egen næsetip.
Hvis hun går ud fra at jeg tænker lige som hende på alle punkter = lav prestige, hun ser det hele fra sin egen verden. Eller citeret ordret fra mine tanker ved en bestemt lejlighed: "Tror du jeg er en pige eller sådan noget?" :genert:

Jeg kan stadig virkelig ikke se, hvad prestige har med noget at gøre. :)

Ok, men så kald det noget andet :) Men altså, det giver da altid noget respekt, når modparten har lidt forståelse for ens natur og behov. Det synes jeg da i høj grad også, piger/kvinder har. Og så omvendt at hvis personen viser en eklatant mangel på den forståelse, så ryger den pågældende lidt ned i agtelse, og komplimenten bliver ikke så meget værd - eller selvfølgelig, hvis det er grelt, kan kvinder opfatte den som en fornærmelse. Helt så barske er vi mænd jo ikke, da vi går ud fra at det venligt ment på en eller anden måde. :)

kan det du mener sammenlignes med, når (nogle) mænd brokker sig over at (nogle) kvinder ikke bryder sig om at blive catcalled, fordi de selv ville tage det som en kompliment, og faktisk ville blive glade for det?
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 18. aug 2018, 16:15

Purple Haze skrev:kan det du mener sammenlignes med, når (nogle) mænd brokker sig over at (nogle) kvinder ikke bryder sig om at blive catcalled, fordi de selv ville tage det som en kompliment, og faktisk ville blive glade for det?

Nej.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 283
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 5035

Indlægaf Purple Haze » 18. aug 2018, 16:18

dgd2007 skrev:
Purple Haze skrev:kan det du mener sammenlignes med, når (nogle) mænd brokker sig over at (nogle) kvinder ikke bryder sig om at blive catcalled, fordi de selv ville tage det som en kompliment, og faktisk ville blive glade for det?

Nej.

Meh! Troede lige jeg havde fattet hvad du mente.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 18. aug 2018, 16:23

Purple Haze skrev:Meh! Troede lige jeg havde fattet hvad du mente.

Jamen, jeg skulle også lige ind at lave en "Edit" om at det kom lidt an på hvad du mente med det?
Hvis det er det med at kvinden (i dit eksempel) taber respekten fordi de der bygningsarbejdere rammer helt ved siden, så måske lidt.
Det er dog ikke nær så grelt i mit eksempel ... men måske lidt i princippet. (Stadigvæk lidt afhængigt af hvordan du mener det er det samme.)
0
JoyNips
Kort karma: 581
Likede indlæg: 9042

Indlægaf JoyNips » 18. aug 2018, 16:26

dgd2007 skrev:

Nej.

Hvorfor ikke? For jeg tænkte faktisk det samme. Hvis komplimenter kun må gives ud fra hvad modtageren vil værdsætte, så er der dæleme mange mænd, der bør lære at vejre stemningen lidt bedre.
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 18. aug 2018, 16:32

JoyNips skrev:Hvorfor ikke? For jeg tænkte faktisk det samme. Hvis komplimenter kun må gives ud fra hvad modtageren vil værdsætte, så er der dæleme mange mænd, der bør lære at vejre stemningen lidt bedre.

Jamen som sagt i mit svar #2, så hvis det er det I mener, så er der vel lidt af det samme, ja. Dog selvfølgelig helt uden krænkelsesfølelsen.
0

Tilbage til "Livets forhold"