Hvad synes du om årstiderne?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
MissB
Kort karma: 27
Likede indlæg: 234

Re: Hvad synes du om årstiderne?

Indlægaf MissB » 12. aug 2018, 13:21

Ado skrev:
MissB skrev:
Ado skrev:
HappyPaww skrev:
Ado skrev:Efteråret er min yndlingsårstid. Jeg er et hyggehulemenneske, så lyden af regn og blæst, gør mig rolig helt ind i sindet. Jeg elsker de mere mørke dage, stearinlysene, ild i brændeovnen, simreretter.
Derefter kommer vinteren. Jul, sne og frost. :lun:

Problemet er bare at de fleste af os 5 ud af ugens 7 dage skal ud i det vejr, og ikke bare kan hygge indenfor :D

Det skal jeg sådan set også. Og jeg elsker det stadig.

Og det er så endnu en fantastisk ting ved efteråret: bløde uldtrøjer og vamsede tørklæder man kan putte sig i :lun:

Jarh! Gåture i efterårssol med striktøj. Gåture i blæsevejr, hvor håret flyver om ørene. Gåture med regnen, der trommer på paraplyen. Jeg elsker det! :lun:

Og gåture hjem i regnvejr ude regntøj/paraply. Så tøj og hår bliver vådt (ikke for lang tid, selvfølgelig. Og ikke våde fødder). Og så hjem i bad og tage noget blødt tøj på bagefter. Ind på sofaen med en kande te, tænde stearinlys og så bare sidde :lun: :lun: :lun:

EDIT: med et tæppe. Min svigermor syer de smukkeste bløde quiltede tæpper. Jeg har allerede fået 3 :love:

Og små børn, der glade hopper rundt i bunker af blade i Fælledparken (eller en park/naturområde hvor man nu bor). Mens man kommer gående med en kop et-eller-andet varmt at drikke :lun: :lun: :lun:
4
MissB
Kort karma: 27
Likede indlæg: 234

Indlægaf MissB » 12. aug 2018, 13:31

Hos mig så konkurrerer forår og efterår om 1. pladsen. Om sommeren er efterår på 1. pladsen og om vinteren er det forår der vinder.

Jeg elsker foråret pga. lyset og farverne. Og at de fleste mennesker, som ikke bryder sig om vinter, bliver i meget bedre humør. Og så bliver jeg det også automatisk. Jeg elsker alle blomsterne og træerne der springer ud. Jeg elsker hyggen i påsken og at jeg har fødselsdag i slutningen af marts. Og så elsker jeg uforudsigeligheden ved vejret på min fødselsdag. Det har både været snestorm et år og meget et andet.

Efteråret elsker jeg for hyggen og de smukke farver. Luften er frisk og sprød og regn og blæst beroliger mig. Og så elsker jeg at hoppe ud ad sommertøjet og kravle ind i de lunere, bløde materialer.

Vinteren elsker jeg pga jul, og ekstra meget mår der er sne.

Sommer er jeg egentlig kun til pga. 3 ugers sommerferie. Jeg kan bedst med tør varme, og elsker at rejse til Kreta. Men hjemme i Danmark, så må det helst ikke være for varmt (over 25 grader) for at jeg kan fungere når jeg er på arbejde.
0
fisken80
Kort karma: 261
Likede indlæg: 8730

Indlægaf fisken80 » 12. aug 2018, 13:46

Jeg hader i øvrigt også stearinlys som mange ellers fremhæver som en del af charmen ved efterår og vinter. De ødelægger totalt ens indeklima og stjæler ilten. Jeg kunne ikke selv drømme om at tænde nogen, men alle andre gør det, så det er ulideligt at besøge folk hele efteråret og vinteren, fordi man næsten ikke kan trække vejret.

For ikke at glemme, at man ikke kan få særlig mange spændende grøntsager sammenlignet med sommer og sensommer.

Åh gud, jeg er allerede ved at dø over den kommende vinter kan jeg mærke.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Lykke
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3372

Indlægaf Lykke » 12. aug 2018, 13:50

De er fine alle sammen.
Jeg er ligeglad. Min krop bliver ikke rigtigt påvirket af vejret.
For mig handler det om tilpasning. Når det har været sådan en crazy sommer som det har været, ja så bliver jeg bare inden døre/i skygge.
0
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 196
Likede indlæg: 3567

Indlægaf Confucius » 12. aug 2018, 13:55

Mavis skrev:Inspireret af at det gjorde mig helt lykkelig, da det regnede i går aftes, kom jeg til at tænke på hvad andre synes om årstiderne og vejret. Er der nogle du hader? Nogle du elsker? Én, du altid glæder dig til?

WINTER IS COMING!

For mig er det:

1) Vinter
2) Efterår
3) Forår
--------------------
4) Sommer

Jeg ELSKER uvejr. Nedbør, blæst og kulde er livet! Jeg har intet imod at være våd og kold og fryse pga. vejret. Jeg kan ikke udstå at være svedig og varm pga. vejret. Sommertemperaturer over 22 grader er udansk! Jeg har det fint nok med vinter, efterår og forår. Jeg tåler sommeren pga. ferie, men vejrmæssigt kan sommeren godt skride.

Boede jeg i et land med mere gang i den, ville jeg sikkert være storm chaser. Jeg kunne godt tænke mig at opleve tornadoer, hurricanes, cykloner, osv.. Det værste jeg har været udsat for, er december-stormen i 1999, og det var sgu ærligt talt noget sølle. I hvert fald der hvor jeg befandt mig.
3
Der findes to slags mennesker:
1) Dem der kan ekstrapolere fra ufuldstændige data.

Kun en tåbe frygter ikke badevægten.
Brugeravatar
heysamaysa
Kort karma: 29
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 219

Indlægaf heysamaysa » 12. aug 2018, 13:55

sommer
forår
efterår
vinter

jeg kunne godt have sommer året rundt! jeg hader sne og kulde - men nok i virkeligheden mest når jeg skal køre bil. Sne gør tingene så besværligt dog synes jeg det er vildt flot når alt er snebelagt.

forår er bare fantastisk når alt springer ud.

efterår er bare kedeligt og til tider deprimerende - i hvert fald hvis ikke det var fordi vi var på vej mod jul!
1
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1305

Indlægaf Lathyrus » 12. aug 2018, 14:30

Jeg bryder mig virkelig ikk om vinter! Det er koldt og mørkt og sne er rædsomt. Pænt, jovist - men koldt, snasket og irriterende at køre i (jeg kører virkelig meget på mit job) Så vinter er den absolutte hader, skarpt forfulgt af efterår.

Elsker sommer allermest og forår er også dejligt med blomster og forventningens glæde til sommeren.

Jeg trives bedst med lys, sol og varme og bliver allerede nu ked af at sommeren snart slutter. Har indkøbt mig en dagslys-lampe i håb om at kunne dæmme op for det værste i år.
1
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 528
Likede indlæg: 8766

Indlægaf Lemonella » 12. aug 2018, 14:49

Efterår
Vinter
Forår
Sommer.
Fint med 4 årstider. Jeg er mest til efteråret med de smukke farver, efterårsstorme, der rigtig river og rusker i alting.
Elsker gåturene, hvor man sparker i bunker af visne blade. Elsker hygge med levende lys, varm kakao og nybagte boller, ristede kastanier, ristet rugbrød med smør og rødvin til.
Vinterens sprøde kulde med sne og knasende vandpytter.
Forårets dufte og de smukke nye blade og blomster og ikke alt for varmt.

Sommeren er et kapitel for sig. Jeg holder af sol og varme, men ikke ekstreme temperaturer som i år. Jeg trives ikke godt i heden, men bedst under 24 grader.
3
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 269
Likede indlæg: 3128

Indlægaf Mani » 12. aug 2018, 17:23

Altså jeg fryser nu :genert: Og jeg har haft striktrøje på hele dagen. Jeg er heller ikke god til de mørke dage i vinter halvåret, men sne og frostklare dage er ok. Og sådan en klar smuk september himmel er også ret uimodståelig. Men helst sommer 6 måneder om året og så 2 måneder til hver af de andre årstider :-D
1
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 364
Likede indlæg: 3046

Indlægaf Pityt » 12. aug 2018, 17:44

Jeg hader sne. Jeg hader slud. Jeg hader vandret regn, der gør ondt når det rammer ansigtet.

Jeg er mest vild med forår. De der første dage, hvor man kan mærke, at vinden er lun :love:
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
mariannaa
Kort karma: 126
Likede indlæg: 1192

Indlægaf mariannaa » 12. aug 2018, 17:57

Jeg hader (varme) sommer. I år har været et sandt mareridt for mig og har påvirket mig rigtigt meget psykisk og fysisk ( jeg har meget svær eksem som bliver forværret af sved).

Min ynglingsårtid er efterår med alle dens farver. Jeg regner dog ikke med at det bliver så imponerende i år, da meget af naturen allerede er død.

Dem som synes at den her sommer er helt fantastisk forstår jeg virkelig ikke. Hvordan kan man nyde solen når naturen visner omkring en? Det er da røvsygt at se på. (og der ud over, først og fremmeste, så er det da frygteligt at så mange dyr må lade livet pga, tørst og sult) Hvordan kan man så ønske at det bare bliver ved og ved? Lukker man øjnene for konsekvenserne for dyrene og naturens trivsel?
3
LaMariposa
Kort karma: 292
Likede indlæg: 5259

Indlægaf LaMariposa » 12. aug 2018, 18:04

mariannaa skrev:Jeg hader (varme) sommer. I år har været et sandt mareridt for mig og har påvirket mig rigtigt meget psykisk og fysisk ( jeg har meget svær eksem som bliver forværret af sved).

Min ynglingsårtid er efterår med alle dens farver. Jeg regner dog ikke med at det bliver så imponerende i år, da meget af naturen allerede er død.

Dem som synes at den her sommer er helt fantastisk forstår jeg virkelig ikke. Hvordan kan man nyde solen når naturen visner omkring en? Det er da røvsygt at se på. (og der ud over, først og fremmeste, så er det da frygteligt at så mange dyr må lade livet pga, tørst og sult) Hvordan kan man så ønske at det bare bliver ved og ved? Lukker man øjnene for konsekvenserne for dyrene og naturens trivsel?

Regn, blæst og 15 grader om sommeren er også røvsygt at se på.

Og nej, selvfølgelig er jeg ikke ligeglad med, om dyr dør pga. varmen, men det gør jo hverken fra eller til for naturen, om jeg trives i varmen eller ej.

Ligesom du trives dårligt fysisk og psykisk med varme, så trives jeg overhovedet ikke i dårligt vejr. Jeg var vinterdeprimeret hele 2017, fordi det var så dårligt vejr hele året, og det har været helt fantastisk at få fyldt energidepoterne op i år.
5
:lun: Be brave...

When it all goes wrong, I'll pull myself together, keep on holding on...
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1878

Indlægaf billiebean » 12. aug 2018, 18:05

Helt klart foråret. Når sneen smelter, solen varmer, væksterne pibler op af jorden og træerne springer ud. De der spæde, lune forårsdage kan gøre mig helt rørstrømsk.

Derefter sommer, efterår og vinter. Bryder mig meget lidt om mørket og kulden.
0
fisken80
Kort karma: 261
Likede indlæg: 8730

Indlægaf fisken80 » 12. aug 2018, 18:09

LaMariposa skrev:
mariannaa skrev:Jeg hader (varme) sommer. I år har været et sandt mareridt for mig og har påvirket mig rigtigt meget psykisk og fysisk ( jeg har meget svær eksem som bliver forværret af sved).

Regn, blæst og 15 grader om sommeren er også røvsygt at se på.

Og nej, selvfølgelig er jeg ikke ligeglad med, om dyr dør pga. varmen, men det gør jo hverken fra eller til for naturen, om jeg trives i varmen eller ej.

Ligesom du trives dårligt fysisk og psykisk med varme, så trives jeg overhovedet ikke i dårligt vejr. Jeg var vinterdeprimeret hele 2017, fordi det var så dårligt vejr hele året, og det har været helt fantastisk at få fyldt energidepoterne op i år.

Præcist. Og altså så har det jo heller ikke været mere vissent. Græsset og enkelte træer, men der har da været masser af grønt at kigge på også.
Og man har kunnet bade rigtig meget.
Og det er bestemt trist, at der er fisk, der er døde af iltsvind, helt sikkert. Men jeg har altså stadig nydt alle de dage jeg har kunnet sidde under mit store træ og læse. Og mine formiddage på altanen. Og jeg får langt langt nemmere ved at komme igennem vinteren når sommeren har været så god.
Havde jeg kunnet ændre noget skulle det have regnet noget mere i forsommeren så vi havde undgået den voldsomme tørke. Havde det gjort det så havde et ikke udgjort et problem med fem uger uden regn hen over juni og juli. Det har vi haft før.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 196
Likede indlæg: 3567

Indlægaf Confucius » 12. aug 2018, 18:12

Underligt at så mange kvinder er vilde med sommeren. Det er trods alt dér, at mange af de der "kvinde på x somre" ældes...
1
Der findes to slags mennesker:
1) Dem der kan ekstrapolere fra ufuldstændige data.

Kun en tåbe frygter ikke badevægten.

Tilbage til "Livets forhold"