Min ex kæreste truer mig med at hacke

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20968

Re: Min ex kæreste truer mig med at hacke

Indlægaf Misantropen » 9. sep 2018, 08:52

Sladjah skrev:I al den tid siden sidst jeg skrev indlægget har han tjekket op på min story / instagram billeder, han liker ikke men gjorde det 1 gang ved en fejl og fjernet det.

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor han ikke bare kan glemme mig og lade mig være. Han prøver virkelig på at vise han stadig kan holde øje med mig..

Det værste er at han også går rundt og spreder dårlig falske rygter om mig. Har fået at vide fra diverse venner og bekendte at han har sagt nogle dårlige ting om mig og at det hele er min skyld :(

Det gør mig så frustreret og ked af det.. alt jeg gør er at ignorere og ignorere jeg gider ikke mere være en del af hans leg. Jeg håber han en dag møder en ny pige snart, ikke fordi jeg går op i det men så får han en ny "target" og kan forhåbentlig lade mig være i fred!

Eller også er han bare nysgerrig og vil dig det bedste. At han "kom til" at like et billede behøver ikke være en fejl. Det kan sagtens være et håb om at du vil opdage det og tage kontakt(uden onde bagtanker)

At han siger grimme ting om dig, sorry to say, men det er desværre ret almindeligt. Det er dog ikke det samme som at dem der hører det tror på det eller siger det videre.

Hvis du vil undgå at blive konfronteret med hans eksistens eller er bekymret for rygterne så du jo gøre noget ved det. Bloker ham, ignorer det, modbevis rygterne, tag en pause fra de sociale medier eller hvad der nu skal til før at du ikke lader dig gå på af det eller bliver mere rustet til at have en velbesøgt Instagram-konto.
Senest rettet af Misantropen 9. sep 2018, 08:54, rettet i alt 1 gang.
5
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Min ex kæreste truer mig med at hacke

Indlægaf Fru Sunshine » 9. sep 2018, 08:53

Min eks forsøgte det samme, men jeg havde da blokeret ham i det øjeblik, han var ude af huset.
Svinere går i sig selv igen. På et tidspunkt stopper det.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Min ex kæreste truer mig med at hacke

Indlægaf vibbsen » 9. sep 2018, 16:26

Lad os få en ting på det rene : At man tjekker sin eks' story / instagram er altså ikke at "holde øje med" og "gøre vedkommende til en del af "nogen leg" og "vise at man stadig kan holde øje med vedkommende"....Du har en offentlig profil på nettet....Den kan alle altså se...Det er ligesom pointen med denne...

Du er simpelthen nødt til at komme over dig selv. Du bliver ikke stalket. Let it go og find dig en anden kæreste så du ikke behøver gå så meget op i hvad din ex render og laver.....
25
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Min ex kæreste truer mig med at hacke

Indlægaf Honningprut » 12. sep 2018, 13:01

Sladjah skrev:I al den tid siden sidst jeg skrev indlægget har han tjekket op på min story / instagram billeder, han liker ikke men gjorde det 1 gang ved en fejl og fjernet det.

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor han ikke bare kan glemme mig og lade mig være. Han prøver virkelig på at vise han stadig kan holde øje med mig..

Det værste er at han også går rundt og spreder dårlig falske rygter om mig. Har fået at vide fra diverse venner og bekendte at han har sagt nogle dårlige ting om mig og at det hele er min skyld :(

Det gør mig så frustreret og ked af det.. alt jeg gør er at ignorere og ignorere jeg gider ikke mere være en del af hans leg. Jeg håber han en dag møder en ny pige snart, ikke fordi jeg går op i det men så får han en ny "target" og kan forhåbentlig lade mig være i fred!


Let it go.

Hvis han tjekker dine ting på Snap og på IG, hvorfor blokerer du ham så ikke, hvis det virkelig er til så stor gene for dig? Jeg gætter på at han blot er nysgerrig, det er min ekskæreste også.

Nogle gange skal vi selv erkende hvad der er vores skyld. Det er ikke altid modpartens skyld at forholdet var belastet, nogle gange kan dynamikken være dårlig mellem to mennesker, hvor ideologier og værdier måske aldrig rigtig har stemt overens.
3
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24400

Re: Min ex kæreste truer mig med at hacke

Indlægaf Moxy-lady » 12. sep 2018, 14:16

Jeg afskyr min eks, og betragter det at som det bedste der er sket for mig (næsten, i hvert fald) at jeg kom væk fra ham. Jeg tjekker stadig hans FB indimellem, fordi jeg er nysgerrig.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Min ex kæreste truer mig med at hacke

Indlægaf Tanten » 12. sep 2018, 14:41

Sladja, hvorfor læser du ikke mit link fra Dansk Stalkingcenter og følger rådene, hvis du ikke ønsker din eks som tilskuer til din digitale gøren og laden?
4
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Min ex kæreste truer mig med at hacke

Indlægaf Zombie » 12. sep 2018, 23:49

Det lyder ret normalt, hvad han gør.
Mange herinde, mig selv også, har vedkendt os at gøre det samme med vores ekser efter et brud.

Jeg kan berolige dig med, at de fleste mennesker godt ved, at når én ekskæreste snakker grimt om en anden, så er det fordi de er såret og alt det der.
Det er ikke fordi de anses af andre som bygget af den pureste, unbiased sandhed.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Min ex kæreste truer mig med at hacke

Indlægaf Stitch » 13. sep 2018, 06:40

Sladjah skrev:I al den tid siden sidst jeg skrev indlægget har han tjekket op på min story / instagram billeder, han liker ikke men gjorde det 1 gang ved en fejl og fjernet det.

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor han ikke bare kan glemme mig og lade mig være. Han prøver virkelig på at vise han stadig kan holde øje med mig..

Det værste er at han også går rundt og spreder dårlig falske rygter om mig. Har fået at vide fra diverse venner og bekendte at han har sagt nogle dårlige ting om mig og at det hele er min skyld :(

Det gør mig så frustreret og ked af det.. alt jeg gør er at ignorere og ignorere jeg gider ikke mere være en del af hans leg. Jeg håber han en dag møder en ny pige snart, ikke fordi jeg går op i det men så får han en ny "target" og kan forhåbentlig lade mig være i fred!


Hvis det er så irriterende, at han tjekker din IG og story, så bloker ham. Det kan godt være at han er et kæmpe fjols, men der er altså nogle tiltag, du kan tage. Så gør det. Slet ham. Bloker ham. Hvis nogen siger til dig, at de har hørt noget, så sig sandheden og at du da går udfra de ved bedre. At sådan er du ikke/gør du ikke.

Du ved, hvad du er og hvad du står for. Du ved, hvad der er sket. Så lad da det sølle lille menneske sejle i sin egen sø. Den bedste hævn er at komme videre og være lykkelig. Så kan han være smålig og ulykkelig helt for sig selv.
4
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Sladjah
Indlæg: 112
Tilmeldt: 28. jan 2018, 13:13
Kort karma: 8
Likede indlæg: 55

Re: Min ex kæreste truer mig med at hacke

Indlægaf Sladjah » 16. sep 2018, 08:12

Når i skriver jeg skal ignorere ham eller blokere ham så er det nemmere sagt end gjort:

Han kan være aggressiv og han har et temperament som skræmte mig tit da vi skændtes.

En måned før jeg valgte at gå fra ham så kom han hjem og endte med at provokere mig fordi jeg havde glemt at gøre nogle ting for ham. (Havde lovet ham at købe ind og gøre hjemmet rent) men jeg havde det dårligt og kunne ikke den dag. Vi kom så op og skændtes over noget helt andet for han var så dygtig til at skifte emne.

Indtil han blev sindssyg sur på mig og kom tæt på og skubbet mig ned på gulvet.

Og så stod han der med en knytnæve klar til at slå men heldigvis gik han lidt i chok og stoppet før han nået at slå. Han stormet derefter ind på toilettet.

En uge inden jeg gik fra ham der skændtes vi også, og det var så dér han begyndte at være voldelig. Han tog fat i mig og slog mig på hovedet. Jeg var helt i chok han kunne finde på det, men i dag kan jeg godt se han havde vist voldelig tegn før, jeg har bare været så dum at ignorere det!

Det var så dråbent og jeg valgte at gå fra ham. For en mand der kan finde på at slå en kvinde er en svag mand.

Så når han tjekker min instagram og stalker mig online på Facebook så kan jeg ikke lade vær med at få flashback og en dårlig smag i munden.

Han er ikke et normalt menneske der bare "tjekker sin ex ud" han er en psykopat, hvis ikke sociopat!

Jeg er så bange og ved ikke hvad han kan finde på. Heldigvis er der gået et par måneder nu og indtil videre har han kun tjekket mig på de sociale medier


Som Stitch siger: han kan ikke forstå jeg er moved on og han ser sikkert mine billeder af rejser, rooftop billeder, og endda mig der smiler som om jeg har vundet en million.

Mine venner og familie siger jeg smiler på billederne bedre end da jeg var med ham.

Jeg er lykkelig og glad, og det kan han ikke forstå.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Min ex kæreste truer mig med at hacke

Indlægaf RavenClaw » 16. sep 2018, 08:43

Men hvorfor er det svært for dig at blokere ham? Er det en evt. reaktion fra ham, der skræmmer dig? Eller er det, fordi du får det dårligt af at tænke på ham, når du ser hans navn? Uanset får du det kun bedre selv ved at blokere ham. Kan du ikke få dig selv til det, så synes jeg, at du skal bede en veninde gøre det for dig. Det kan ikke være rigtigt, du ikke selv kan komme videre, fordi han følger din story.
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Sladjah
Indlæg: 112
Tilmeldt: 28. jan 2018, 13:13
Kort karma: 8
Likede indlæg: 55

Re: Min ex kæreste truer mig med at hacke

Indlægaf Sladjah » 16. sep 2018, 09:00

Jeg er kommet videre,
Og nej hvis jeg blokere ham opretter han bare en falsk instagram så vil jeg hellere vide det når han tjekker end ikke at vide det mens han tjekker mig fra en falsk instagram
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Min ex kæreste truer mig med at hacke

Indlægaf Madam Pomfrey » 16. sep 2018, 09:04

Sladjah skrev:Jeg er kommet videre,
Og nej hvis jeg blokere ham opretter han bare en falsk instagram så vil jeg hellere vide det når han tjekker end ikke at vide det mens han tjekker mig fra en falsk instagram


Men så er det jo også dit valg at han fortsat kan følge dig, og at du ved at han gør det.
Det kan du ikke smøre af på ham...
Jeg tænker du lægger en del mere i det, du synes du er videre - du har ikke nævnt at han har kontakter dig igen - du ved blot at han ser dine IG billeder, det betyder ikke at han ikke er videre, måske at han bare er nysgerrig.
9
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Min ex kæreste truer mig med at hacke

Indlægaf vibbsen » 16. sep 2018, 10:13

Sladjah skrev:Jeg er kommet videre,
Og nej hvis jeg blokere ham opretter han bare en falsk instagram så vil jeg hellere vide det når han tjekker end ikke at vide det mens han tjekker mig fra en falsk instagram


Jeg tror ikke at du er kommet helt så meget videre som du selv tror.

Hvis du var det, så ville det være et spørgsmål om et tryk på en knap og så var han blokeret. Og hvad han så måtte oprette af andre profiler (Hvis nogen overhovedet) ville være dig uendelig ligegyldigt.

Der er en kæmpe forskel på at blive stalket af en hævngerrig psykopatisk eks. Og så være udsat for en nysgerrig ditto.

Du er udsat for det sidste. Og det tror jeg inderst inde også godt at du ved. Ellers ville du for længe siden have fulgt de glimrende råd du allerede har fået i denne tråd.
11
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Min ex kæreste truer mig med at hacke

Indlægaf Jedi » 16. sep 2018, 13:48

Sladjah skrev:Jeg er kommet videre,
Og nej hvis jeg blokere ham opretter han bare en falsk instagram så vil jeg hellere vide det når han tjekker end ikke at vide det mens han tjekker mig fra en falsk instagram


Du kan gøre både din IG og FB privat.

Når jeg læser tråden, så virker det som om, du har noget i klemme, og du ønsker at han stadigvæk vil dig.
5
Sladjah
Indlæg: 112
Tilmeldt: 28. jan 2018, 13:13
Kort karma: 8
Likede indlæg: 55

Re: Min ex kæreste truer mig med at hacke

Indlægaf Sladjah » 6. okt 2018, 13:30

Lille Update:

Der er nu gået et par måneder hvor vi slet ikke har ses, han har stoppet med at true mig og det har været så dejligt og stille men så nu for 7 dage siden uploadet han et billede på fb et billede hvor jeg kysser ham, mine forældre sagde vi skal ignorere ham, og selvom det er et billede jeg ikke vil have han ska uploade så bed jeg det i mig! Og lod vær med at konfrontere ham.

Efter 2-3 dage så sletter han det....

Forstår ikke hvad han er ude på, godt nok en mærkelig fyr..
0

Tilbage til "Livets forhold"