Selvoptagede bekendtskaber (m/k)

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Selvoptagede bekendtskaber (m/k)

Indlægaf Zombie » 6. sep 2018, 15:41

Jeg er vant til hjemmefra, at vi skærer igennem, afbryder, snakker meget. Og at man selv deler det, man vil dele. Så jeg har skulle lære det der med at holde igen og at spørge ind til andre.

At der var tale om en kulturforskel gik op for mig for en del år siden, hvor jeg fandt ud af, at noget var sket for en ven, uden han havde fortalt det til mig.
Da jeg sagde: "Ej, hvorfor har du ikke sagt det?", svarede han: "Fordi du ikke spurgte."

Min første reaktion var, at jeg sgu da ikke er clairvoyant og ved, hvad jeg nødvendigvis skal spørge ind til. :D Men i dag spørger jeg meget mere ind, gerne med formuleringen: "Hvad rører sig hos dig for tiden?", for så vælger folk selv deres fokus. Måske fylder det nye job slet ikke, men de tænker meget over deres forhold eller lign. Det vil jeg gerne give plads til, at de selv vurderer, hvad der skal snakkes om.
5
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Selvoptagede bekendtskaber (m/k)

Indlægaf Ghattner » 7. sep 2018, 07:49

Jeg har også erfaret at dem der snakker, snakker og snakker ikke bliver fornærmede hvis man afbryder undervejs. For det er man jo nødt til at få et ord indført.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Selvoptagede bekendtskaber (m/k)

Indlægaf Stitch » 7. sep 2018, 08:14

Ghattner skrev:Jeg har også erfaret at dem der snakker, snakker og snakker ikke bliver fornærmede hvis man afbryder undervejs. For det er man jo nødt til at få et ord indført.


Min veninde har bare en tendens til at straks føre samtale tilbage på sig selv. Ofte allerede efter 1-2 sætninger.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Selvoptagede bekendtskaber (m/k)

Indlægaf Zombie » 7. sep 2018, 08:23

Ghattner skrev:Jeg har også erfaret at dem der snakker, snakker og snakker ikke bliver fornærmede hvis man afbryder undervejs. For det er man jo nødt til at få et ord indført.


I min familie afbryder vi hinanden, hvor vi mener der er et punktum i sætningen. Vi elsker at diskutere og på en eller anden måde bliver det ikke højrøstet eller kaotisk - men talestrømmen er evig.

Min stakkels kæreste kommer fra et helt omvendt miljø. Så til familiefester hos mig, afbryder min farmor gerne alle for at sige: "Nu skal vi lige høre, hvad [min kæreste] har at sige!"
Det er som regel altid, når han sidder med noget mad i munden eller ikke har noget at sige til det konkrete emne. :lol:
Og han hader at være i spotlight på den måde.

Der er min far til gengæld god, han skifter bare emne og spørger ind til min kærestes job, og ignorerer hvad vi lige snakkede om.
Og min kæreste kan så fortælle, indtil han siger noget som lugter af politik, og så går min familie i gang igen. :D
De snakker nemlig ikke om sig selv, men om politik. Hele tiden. Altid.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Selvoptagede bekendtskaber (m/k)

Indlægaf Zombie » 7. sep 2018, 08:25

Der er dog helt stille, når familiens yngste siger noget. Vi vil gerne høre deres politiske meninger. Det er vigtigt at vide, hvad familiens 7-10 årige har af holdninger.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Selvoptagede bekendtskaber (m/k)

Indlægaf Fru Sunshine » 7. sep 2018, 08:27

Jeg har en veninde, som man bare ikke kan afbryde. Hun snakker bare videre.
Jeg kan nu godt lide hende alligevel, selv om hun har en del sider, jeg kan blive ekstremt træt af. De gode sider vejer op for de knap så gode.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Selvoptagede bekendtskaber (m/k)

Indlægaf Ado » 7. sep 2018, 09:14

Jeg har en veninde, der altid har det værst. Som negligerer andres problemer og stiller det op ved siden af hendes. "Ja ja, men i det mindste har du det ikke som mig og ved du hvad der så skete den anden dag ..?" Det er virkelig træls. Tit føler jeg, at hun bare sidder og venter på jeg bliver færdig, så vi kan komme tilbage til hendes problemer.

Men jeg elsker hende og kan se igennem mange fingre. Og jeg véd også, at hvis tingene virkelig brænder på, så er hun der.
0
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Livets forhold"